هنرستان هوانوردی فراز

هنرستان هوانوردی فراز

جهت مشاوره در زمینه هنرستان هوانوردی فراز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از مشاورگروپ، به بررسی هنرستان هوانوردی فراز می‌پردازیم.

هنرستان هوانوردی فراز یک هنرستان دخترانه هوانوردی در تهرانپارس است که به آموزش مهارت‌های هوانوردی به دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم می‌پردازد که در این مقاله، آن را بررسی خواهیم نمود.

هنرستان هوانوردی مشاور گروپ

هنرستان هوانوردی

هنرستان‌های هوانوردی 14 گانه در سطح کشور، مدارسی هستند که علاوه بر وزارت آموزش و پرورش، سازمان هواپیمایی کشوری هم در آموزش آن‌ها دخیل است. رشته‌های این مدارس به صورت کلی در دو حوزه مهمانداری و تعمیر و نگهداری هواپیماست و به ارائه آموزش‌های عمومی به هنرجویان خود (با توجه به رشته انتخابی) می‌پردازند. آموزش در این مدارس کاربردی است، به صورتی که هنرجویان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند وارد بازار کار شوند و در مشاغلی مانند مهمانداری، خدمات فرودگاهی، برج مراقبت، عمليات پرواز، راهنمای تور، فروش بليط و تعمیر و نگهداری هواپیما، مشغول به کار شوند.

در این مقاله قصد داریم هنرستان هوانوردی فراز، که یکی از این مدارس است، را معرفی کنیم.

هنرستان فراز

هنرستان فراز تهران، یک هنرستان هوانوردی دخترانه در تهران است که به آموزش مهارت‌های هوانوردی به دختران دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه می‌پردازد. این هنرستان در تهرانپارس واقع شده و به آموزش مهمانداری، هوانوردی، تعمیر و نگهداری هواپیما، فتوگرافیک و هوانوردی می‌پردازد. هنرجویان این هنرستان در صورت تحصیل در مقاطع بالاتر می‌توانند علاوه بر رشته‌های ذکرشده در عنوان قبلی، در رشته‌های خلبانی، دیسپچری، مراقبت پرواز، مهندسی اویونیک، واحد ایمنی زمینی و …، فعالیت کنند.

هنرستان هوانوردی فراز

هنرستان هوانوردی فراز مخصوص دختران جوان و نوجوان بوده و محل مناسبی برای کسب مهارت‌های هوایی پرواز است. در این هنرستان هنرجویان در کارگاه‌های متعددی همچون شیت‌متال، کارگاه عملی موتور، الکترونیک، کارگاه آموزشی مدل و آلات دقیق شرکت کرده و به صورت عملی و کاربردی با مهارت‌های هوانوردی آشنا می‌شوند. به جز 53 واحد تدریسی از سرفصل‌های آموزش و پرورش به هنرجویان این هنرستان‌ها، بقیه واحدها مطابق با سرفصل‌های سازمان هواپیمایی کشوری بوده و توسط این سازمان، ارائه و تدریس می‌شود.

شهریه هنرستان هوانوردی فراز

مدارس غیردولتی شهریه ثابتی ندارند و شهریه آن‌ها براساس متغیرهای متفاوتی همچون محل قرارگیری، میانگین حقوق در شهر محل قرارگیری، تجهیزات و … محاسبه می‌شود که بر این اساس، شهریه هنرستان هوانوردی فراز، در حدود 15 میلیون تومان می‌باشد. برای کسب اطلاعات دقیق درمورد میزان شهریه هنرستان هوانوردی فراز با تلفن ثابت خود با شماره 9099071613 تماس گرفته و از اطلاعات دقیق هنرستان دخترانه فراز، اطلاع پیدا کنید.

آینده شغلی هنرستان هوانوردی فراز

آینده شغلی فارغ‌التحصیلان هنرستان هوانوردی فراز، بسیار گسترده بوده و دانش‌آموزان از طرق مختلفی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

هنرجویان هنرستان هوانوردی می‌توانند پس از پایان دوره، یکی از راه‌های زیر را ادامه دهند:

  • بدون کنکور وارد دانشگاه علمی کاربردی در یکی از رشته‌های خلبانی، مهندسی اویونیک، مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما، مهندسی تکنولوژی هواپیما، خدمات فرودگاهی، مهمانداری، دیسپچری فرودگاه و پهباد شوند.
  • بعد از شرکت در دوره‌های تکمیلی، وارد ایرلاین‌ها و خطوط هواپیمایی شوند.
  • در کارگاه‌های فنی و بخش خصوصی شاغل شوند.
  • پس از گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش خدمات فرودگاهی و فروش بار و بلیط، در آژانس‌های هواپیمایی مشغول به کار شوند.
  • طبق اعلام سایت هنرستان هوانوردی دانش پرواز شیراز، پس از اخذ مجوز از هواپیمایی کشوری می‌توانند شخصا آژانس هواپیمایی تاسیس کنند.

البته علاوه بر مسیرهای گفته‌شده برای آینده شغلی هنرستان هوانوردی فراز، راه‌های دیگری هم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان این هنرستان وجود دارد که عمومیت نداشته و تعداد آن‌ها محدود است. در بخش بعدی این مقاله، بخشی از آینده شغلی هنرستان هوانوردی فراز و پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی آن را بررسی خواهیم کرد.

رشته مهمانداری هنرستان هوانوردی فراز

مهماندار هواپیما توسط خطوط هواپیمایی برای تضمین راحتی سفر در پروازهای تجاری و جت‌های تشریفاتی ممتاز به کار گرفته می‌شود. مهمانداران باید به زبان انگلیسی مسلط بوده و بتوانند در برخورد با مسافران، نرم و قاطع باشند. داشتن مهارت‌های ارتباطی خوب و توانایی انجام کار تیمی نیز، از لازمه‌های شغل مهمانداری است و مهمانداران پس از دریافت مدارک لازم از سازمان هواپیمایی کشوری، می‌توانند در ایرلاین‌های مختلف شروع به کار کنند.

برخلاف تصور عموم که فکر می‌کنند مهمانداری کار ساده‌ای است، مهمانداران باید از توان جسمی بالایی هم برخوردار باشند تا بتوانند در شرایط جوی نامناسب و تردد در  فضاهای کوچک و ایستادن طولانی‌مدت، موفق باشند.

از مزایای این شغل می‌توان به بازدید از شهر و کشورهای مختلف و استفاده از امکانات شرکت‌های هواپیمایی در حین سفر اشاره کرد و عدم وجود زمانبندی ثابت، از بزرگترین معایب آن است.

رشته تعمیر و نگهداری هواپیما هنرستان هوانوردی فراز

اصول طراحی، ساخت، بازسازی، تعمیر و نگهداری قسمت‌هایی از صنایع هواپیما و هلی‌کوپترسازی را به عنوان رشته تعمیر و نگهداری هواپیما می‌شناسند و متخصص این رشته، در واقع پزشک هواپیماست.

دانشحوی این رشته باید خلاقیت، پشتکار و علاقه فراوانی به کارهای فنی داشته باشد تا بتواند در این واحد موفق شود. تمامی شرکت‌های هواپیمایی به چنین متخصصانی نیاز دارند و چک‌های دوره‌ای فنی موتور و بدنه هواپیما، توسط مهندسین این واحد انجام می‌شود. فارغ‌التحصیلان این رشته در نهایت با دریافت مدرک A&P مورد تایید ایکائو از سارمان هواپیمایی کشوری، مجاز به کار در این رشته خواهند بود.

رشته خلبانی هنرستان هوانوردی فراز

خلبان در واقع سکان‌دار هدایت هواپیما است و عهده دار مسولیت بسیار سنگینی است. چرا که جان چندصد مسافر و هواپیمایی که سرمایه ملی محسوب می‌شود، به مهارت او وابسته است.

امروزه در کشور ما بانوان خلبان با وجود مشکلات زیاد توانسته‌اند وارد بازار کار شوند و رفته رفته شرایط پذیرش بانوان خلبان در شرکت‌های هواپیمایی بهتر می‌شود . در حال حاضر در شرکت‌های هواپیمایی قشم ایر و ایران ایر تور، ماهان و تابان بانوان موفق خلبان در حال پرواز هستند .
یکی دیگر از مشاغل پیش روی بانوان، رشته استاد خلبانی هواپیمای سبک می‌باشد که فضای شغلی مساعدی برای بانوان ایجاد می‌کند. در حال حاضر تعداد زیادی از بانوان در منصب استاد خلبانی به آموزش پرواز در آموزشگاه‌های خلبانی مشغول هستند و با توجه به حضور پر تعداد بانوان متقاضی رشته خلبانی، نیاز زیادی به اساتید خانم وجود دارد.

رشته دیسپچینگ هنرستان هوانوردی فراز

یکی از رشته های پر طرفدار در بین بانوان مشتاق به هوانوردی، رشته دیسپچری است. واحد ديسپچ در همه ایرلاین‌ها به عنوان بخشی از واحد عملیات پرواز مستقر خواهد بود و موظف است ضمن برقراری ارتباط  مستمر و مستقيم با تمامی بخش‌ها و واحدهایی که در انجام یک پرواز نقش دارند، اطلاعات لازم را به خلبان مخابره کند.

واحد دیسپچ به نوعی واحد اعزام خلبان به پرواز و انجام کلیه امور هماهنگی تلقی می‌شود. علاوه بر این، واحد ديسپچ به دليل قرارگرفتن در مركز ثقل عملیات پروازی، از اهمیت خاصی برخوردار است.

دیسپچ در واقع مركز اطلاعات و محاسبات پروازی درخواستی جهت کمک به خلبان نيز تلقی شده و متخصصان شاغل در آن موظفند اطلاعات درخواستی خلبانان در زمينه‌های گوناگون اعم از گزارشات هوا، ميزان وزن بار و مسافر، اطلاعات هوانوردی مورد نياز خلبان و خدمه پروازی و سرويس‌ها و بسياری از مسائل تخصصی موردنياز هواپيما را تهيه و در اختيار آنان قرار دهند و گاهی به عنوان رابط بين خلبانان و مراقبت پرواز باشند.

لازم به ذكر است كه به دليل اهداف مشترک در زمينه ايجاد سهولت بيشتر درانجام پروازها، ارتباط تنگاتنگی بين ديسپچ با واحدهای سازمان هواپيمايی كشوری و شركت فرودگاه‌های كشور وجود دارد. مراکزی نظير مراقبت پرواز، واحد بريفينگ پرواز و… برای تبادل اطلاعات مختلف پروازی اعم از فلايت پلن، شماره پرواز، تجهيزات و دستگاه‌های ناوبری، مسير پروازی، سرعت و ارتفاع هواپيما، زمان تخمينی عبور از مرزهای هوايی و تعيين فرودگاه كمكی، به صورت دائم با واحدهای دیسپچ موجود در ایرلاین‌ها در ارتباط هستند.
این رشته نیز مستلزم دریافت مدارک مورد تایید سازمان جهانی پرواز است.

سایت هنرستان هوانوردی فراز

آدرس هنرستان هوانوردی فراز به نشانی زیر بوده و سایت آن به آدرس farazaviationschool.ir است.

تهرانپارس، خيابان رشيد، خيابان شهید حسينی (بهار)، پلاک ٤٥، هنرستان دخترانه هوانوردی فراز

این هنرستان در تهرانپارس واقع بوده و هرچند وقت یک بار، اردوی آموزش عملی در حوزه‌های مختلفی مثل آموزش عملی پرواز، بازدید از برج مراقبت و …، برگزار می‌کند.

شماره تلفن هنرستان هوانوردی فراز

تلفن تماس هنرستان و راه‌های ارتباطی با مدیریت هنرستان هوانوردی فراز، به شرح جدول زیر است:

ایمیل هنرستان هوانوردی فراز تماس با مدیر هنرستان هوانوردی فراز شماره تماس هنرستان هوانوردی فراز
info@farazaviationschool.ir

۰۹۱۲۳۳۳۶۹۹۸

۷۷۷۲۷۵۵۹-۷۷۸۶۳۲۰۹


آینده شغلی هنرستان هوانوردی فراز چگونه است؟

هنرجویان فارغ‌التحصیل از هنرستان دخترانه هوانوردی فراز، چندین راه برای ورود به بازا رکار دارند که در این مطلب به طور کامل توضیح داده شده است.

تلفن تماس هنرستان فراز را از کجا می‌توانم پیدا کنم؟

شماره تماس مدیریت هنرستان فراز و شماره دفتر هنرستان در این مقاله موجود است.

3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه هنرستان هوانوردی فراز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Helen

    از نظر من، مدیریت به شدت افتضاح بچه هاتونو اینجا نفرستید امسال موتور خونه رو درست نمیکردن کل مدرسه بوی گاز میومد زمستون شوفاژ خراب بود درست نمیکردن . مدیر مدرسه اینقدر آدم بیخودیه که از دست والدین فرار می‌کنه . اعتراض میکنید ماسمالی میکنن. نمرات دادنشون پولیه روز امتحان های نهایی هم میگن بچه ها تقلب کنن که امتیاز مدرسه بره بالا و شهریه رو چند برابر کنند . لطفا ثبت نام نکنید بچه هاتون حیفن

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی