برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۳

برنامه ریزی کنکور سراسری برنامه ریزی کنکور

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

با توجه به سختی کنکور سراسری و اهمیت مشاوره و برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۳ ، در این مقاله آموزشی اطلاعاتی را در رابطه با نحوه صحیح برنامه ریزی در اختیار شما داوطلبان عزیز قرار خواهیم داد. برای موفقیت در کنکور سراسری و کسب رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه های برتر، تنها مطالعه کتاب های درسی کافی نیست و باید طبق برنامه ریزی صحیح و اصولی به مطالعه بپردازید. با مشاور گروپ همراه باشید.

برنامه ریزی کنکور سراسری ۱۴۰۳

برای موفقیت در کنکور سراسری 1403 و کسب رتبه لازم برای قبولی در رشته و دانشگاه های برتر، باید بر اساس یک برنامه ریزی اصولی و استاندارد به مطالعه بپردازید. با استفاده از یک برنامه ریزی مناسب می توانید زمان مطالعه خود را مشخص کرده و در پایان درک مناسبی از زمان درس خواندن خود داشته باشید.

در ادامه مقاله به بیان نکاتی در رابطه با نحوه برنامه ریزی کنکور سراسری پرداخته ایم:

تهیه دفتر برنامه ریزی 

پیش از شروع مطالعه دروس، لازم است یک دفتر برنامه ریزی برای خود تهیه کنید و زمان های مطالعه، زمان استراحت و تفریح، زمان های آزاد و … را برای خود مشخص کنید و تمامی ساعات خود را در آن یادداشت کنید این کار به شما کمک می کند در پایان هفته و ماه بتوانید میزان عملکرد خود را به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار دهید.

با استفاده از دفتر برنامه ریزی می توانید ساعت مطالعه خود را تعیین کنید و اگر ساعت مطالعه تان پایین است آن را افزایش داده و به سطح قابل قبولی برسانید.

برنامه ریزی کنکور سراسری متناسب با توانمندی های خود

برنامه ریزی باید متناسب با توانمندی ها و زمان مطالعه شما باشد. برنامه ریزی با حجم زیاد و ساعات بالا در دراز مدت باعث دلزدگی شما خواهد شد. پس بهتر است تمامی ساعات خود را یادداشت کرده و برنامه ریزی خود را متناسب با آن انجام دهید و توانمندی های خود را نیز در نظر داشته باشید.

داشتن تعادل در برنامه ریزی کنکور سراسری

با توجه به تغییرات اعلام شده از سوی سازمان سنجش sanjesh.org و حذف دروس عمومی از دفترچه سوالات کنکور ، برای موفقیت در کنکور سراسری اهمیت مطالعه دروس اختصاصی دو چندان می شوند.

برای مطالعه دروس تعادل تستی و تشریحی را نیز در نظر داشته باشید. در برنامه ریزی خود زمانی را برای مطالعه تشریحی و پس از آن تست اختصاص دهید و توجه داشته باشید، با اختصاص زمان هایی به حل  تست، با تکنیک های تست زنی آشنا شده و سرعت تان نیز افزایش می یابد.

برای مباحثی که بار اول مطالعه می شود بهتر است وقت بیشتری را به مطالعه تشریحی و درسنامه اختصاص دهید و پس از تسلط بر مباحث، در مراحل بعدی تست بزنید.

اختصاص دادن زمانی برای مرور و جمع بندی مطالب خوانده شده

در برنامه ریزی مطالعاتی خود حتما زمانی برای دوره و مرور درس های خوانده شده در طول هفته اختصاص دهید. دروسی که یکبار مطالعه شود در حافظه کوتاه مدت ذخیره می شوند برای آنکه مطالب در حافظه بلند مدت شما ذخیره شود و بر آنها تسلط یابید حتما زمانی را برای مرور اختصاص دهید.

آگاهی از ضرایب دروس اختصاصی کنکور 1403

پیش از برنامه ریزی برای کنکور سراسری لازم است از ضرایب و اهمیت دروس در هر یک از گروه های آزمایشی آگاهی یابید و برنامه ریزی خود را متناسب با آن انجام دهید. با توجه به تغییرات جدید کنکور ۱۴۰۳ مبنی بر حذف زیر گروه ها و حذف دروس عمومی از دفترچه سوالات کنکور، مطالعه دروس اختصاصی اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

بنابراین می توانید مطالعه دروس اختصاصی را متناسب با میزان ضریب و بودجه بندی انجام دهید.

ضرایب دروس اختصاصی کنکور ۱۴۰۳ گروه ریاضی
نام درس ضریب
ریاضی ۱۲
فیزیک ۹
شیمی ۷
ضرایب دروس اختصاصی کنکور ۱۴۰۳ گروه تجربی
زمین شناسی ۱
ریاضی ۷
زیست شناسی ۱۲
فیزیک ۷
شیمی ۹
ضرایب دروس اختصاصی کنکور ۱۴۰۳ گروه انسانی
ریاضی ۶
اقتصاد ۲
زبان وادبیات فارسی (تخصصی) ۸
زبان عربی (تخصصی) ۵
تاریخ و جغرافیا ۵
علوم اجتماعی ۵
فلسفه و منطق ۵
روانشناسی ۲
ضرایب دروس اختصاصی کنکور ۱۴۰۳ گروه هنر
درک عمومی هنر ۱۲
درک عمومی ریاضی – فیزیک ۵
خلاقیت تصویری و تجسمی ۳
ضرایب دروس اختصاصی کنکور ۱۴۰۳ گروه زبان‌های خارجی
زبان تخصصی ۱

هدف گذاری

برای موفقیت در کنکور لازم است پیش از انجام برنامه ریزی کنکور سراسری ، اهداف خود را تعیین کرده و برنامه ریزی خود را متناسب با آن طراحی کنید. برای مثال برای داوطلبی که هدفش قبولی در رشته پزشکی دانشگاه تهران است، روزی 5 ساعت مطالعه اصلا کافی نیست.

در واقع بدون هدف گذاری دقیق ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ معنایی ندارد.

نحوه مطالعه دروس و برنامه ریزی کنکور سراسری 1403

دروس برای مطالعه به سه دسته دروس حفظی، تمرینی و خواندنی تقسیم بندی می شوند. روش مطالعه هر یک از این دروس با یکدیگر متفاوت است که در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با آنها پرداخته ایم. برای برنامه ریزی کنکور سراسری نکات زیر را در نظر داشته باشید:

مباحث حفظی : مانند لغات زبان و تاریخ ادبیات که برای به خاطر سپردن آنها نیاز به تکرار و مرور این مباحث در بازه های زمانی مختلف دارید.

مباحث خواندنی : برای تسلط بر دروس خواندنی بهتر است مباحث را حاشیه و خلاصه نویسی کنید زیرا تسلط بر آنها به مرور و استدلال نیاز دارد.

مباحث تمرینی : برای تسلط بر دروس تمرینی مانند فیزیک و شیمی نیاز به تمرین و تست فراوان دارید. برای یادگیری مباحث تمرینی بیشتر زمان خود را برای تست زدن اختصاص دهید.

برنامه ریزی کنکور سراسری

بهترین منابع آموزشی کنکور سراسری

اهمیت استفاده از منابع کمک آموزشی بر هیچکس پوشیده نیست چون حتی اگر بهترین برنامه ریزی کنکور را داشته باشید نمی توانید به کتب درسی اکتفا کنید و باید از منابع کمک آموزشی هم استفاده کنید.

تهیه کتاب های کمک آموزشی و بهترین منابع تست، باعث تسلط و افزایش مهارت شما در تست زنی می شود. با توجه به اهمیت استفاده از بهترین منابع آموزشی کنکور سراسری، در ادامه مقاله به معرفی برترین منابع تستی و تشریحی دروس عمومی و دروس کنکور تجربی، انسانی و ریاضی پرداخته ایم:

برنامه ریزی و بهترین منابع تستی دروس عمومی کنکور سراسری

بهترین منابع تستی دروس عمومی کنکور سراسری
عربی : انتشارات خیلی سبز، انتشارات مهر و ماه
ادبیات فارسی : انتشارات نشر الگو، انتشارات خیلی سبز، انتشارات گاج
دین و زندگی : انتشارات خیلی سبز، انتشارات گاج
زبان انگلیسی : انتشارات مبتکران شهاب اناری

بهترین منابع تستی دروس اختصاصی کنکور سراسری تجربی

با توجه به اهمیت برنامه ریزی کنکور سراسری تجربی و استفاده از بهترین منابع کمک آموزشی، در جدول زیر برترین منابع تستی را گردآوری کرده ایم:

بهترین منابع تستی دروس اختصاصی کنکور تجربی
زیست شناسی : انتشارات خیلی سبز، انتشارات نشرالگو، فاگوزیست
شیمی : تک جلدی واجب مبتکران
فیزیک : میکرو طبقه بندی گاج
ریاضیات : انتشارات مهر و ماه
زمین شناسی : انتشارات خیلی سبز

بهترین منابع تستی دروس اختصاصی کنکور سراسری انسانی

بهترین منابع دروس اختصاصی کنکور انسانی
فلسفه و منطق : انتشارات خیلی سبز، انتشارات مبتکران
علوم اجتماعی : انتشارات خیلی سبز، انتشارات مهر و ماه
تاریخ و جغرافیا : انتشارات خیلی سبز
روان شناسی : انتشارات خیلی سبز، انتشارات مهر و ماه
اقتصاد : انتشارات خیلی سبز
ریاضی : انتشارات خیلی سبز

بهترین منابع تستی اختصاصی کنکور سراسری ریاضی

بهترین منابع دروس اختصاصی کنکور ریاضی
ریاضیات : انتشارات نشر الگو، انتشارات تخته سیاه، میکرو طبقه بندی گاج
شیمی : کتاب های تک جلدی واجب مبتکران، انتشارات خیلی سبز
فیزیک : فیزیک کامل میکرو طلایی گاج

نکات مهم برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۳

با توجه به تغییرات جدیدی که در کنکور سراسری صورت گرفته است رعایت چند نکته در برنامه ریزی کنکور اهمیت بسیاری دارد. مشاور گروپ نکات مهم برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۳ را این طور دسته بندی می کند:

  1. برای موفقیت در کنکور سراسری و تسلط بر مباحث از اهمیت تست زدن غافل نشوید زیرا با تست زدن با تیپ های مختلف سوالات کنکور سراسری آشنا می شوید و مباحث خوانده شده دوباره برای شما مرور می شود.
  2. برای تثبیت مطالب تست ها را با حجم کم و تعداد دفعات بالا کار کنید.
  3. یکی از نکات مهم برای برنامه ریزی کنکور سراسری ، جمع بندی و مرور می باشد و حتما باید زمان هایی را برای جمع بندی دروس مطالعه شده در طول هفته اختصاص دهید.
  4. خلاصه کردن و حاشیه نویسی مطالب برای مرور و جمع بندی ماه های پایانی کنکور که شما زمان زیادی برای مطالعه کلیه دروس ندارید، اهمیت زیادی دارد.
  5. حتما در پایان ماه عملکرد خود را مورد بررسی قرار دهید، تا ببینید چقدر نسبت به برنامه ریزی پایبند بوده اید و تا چه حد پیشرفت کردید و در صورت لزوم شیوه برنامه ریزی را تغییر دهید.
  6. بین دروس حتما زمانی را برای استراحت قرار دهید پس از هر یک ساعت و نیم حتما یک ربع ساعت استراحت کنید تا کیفیت مطالعه خود را افزایش دهید.
  7. در برنامه ریزی کنکور سراسری، به  هر یک از دروس بر اساس ضریبی که دارند، اهمیت دهید.

اهمیت مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری ۱۴۰۳

بسیاری از داوطلبان با وجود ساعات مطالعه بسیار بالا استفاده از منابع آموزشی و تستی و تلاش بسیار، به خاطر نداشتن آگاهی از روش های اصولی برنامه ریزی و عدم اطلاع از روش های صحیح مطالعه دورس، ممکن است به رتبه و دانشگاه دلخواه خود دست نیابند. مشاوره تحصیلی نقش مهمی را در موفقیت داوطلبان در این مسیر دارد.

مشاوره تحصیلی نقش مهمی در هدایت تحصیلی داوطلبان، آموزش شیوه های صحیح مطالعه، کنترل استرس و اضطراب داوطلبان و ارائه راهکارهای برای موفقیت و رسیدن به اهداف داوطلبان دارد در کنکور دارد. با کمک مشاوره تحصیلی می توان توانایی ها، نقاط قوت و ضعف دانش آموزان را شناخت و متناسب با توانمندی های فردی برای آنها برنامه ریزی نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره و برنامه ریزی کنکور مجموعه مشاور گروپ، همین حالا با ما تماس بگیرید. ساعت پاسخگویی ۸ صبح تا ۱۲ شب

مشاور گروپ

۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

فاکتورهای مشاوره و برنامه ریزی گروه مشاور گروپ

  • برنامه ریزی و شخصی سازی برنامه با توجه به نقاط قوت وضعف دانش آموزان
  • ارائه راهکار های مناسب جهت جلوگیری از افت تحصیلی
  • آموزش شیوهای صحیح مطالعه,یادگیری,یادداشت برداری ,خلاصه نویسی وپاسخگویی به سوالات تشریحی و تستی
  • افزایش قدرت تمرکز وکاهش بی دقتی وتقویت حافظه وافزایش بازده
  • آموزش مهارت های آزمون دادن شامل شیوه صحیح آمادگی برای هر آزمون مدیریت زمان و مدیریت استرس و تحلیل آزمون
  • معرفی بهترین منابع درسی وبهترین ازمونهای ازمایشی
  • راهکار وشیوه مناسب مطالعه و فراگیری هر درس مطابق ویژگی های هر درس
  • افزایش انگیزه اعتماد به نفس ورفع مشکلات مربوط به آن
  • شیوه های درست جمع بندی و مرور درس ها در زمان مناسب آن

بیشتر بخوانید: منابع کنکور

سوالات متداول برنامه ریزی کنکور

 

✔️اهمیت مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری چیست؟

✔️مشاوره تحصیلی نقش مهمی در هدایت تحصیلی داوطلبان، آموزش شیوه های صحیح مطالعه، کنترل استرس و اضطراب داوطلبان و ارائه راهکارهای برای موفقیت و رسیدن به اهداف داوطلبان دارد در کنکور دارد. با کمک مشاوره تحصیلی می توان توانایی ها، نقاط قوت و ضعف دانش آموزان را شناخت و متناسب با توانمندی های فردی برای آنها برنامه ریزی نمود

✔️بهترین منابع کمک آموزشی کنکور سراسری چیست؟

✔️بهترین منابع تستی و تشریحی کنکور سراسری برای دروس اختصاصی هر گروه آزمایشی در این مقاله بیان شده است.

✔️چگونه برنامه ریزی کنیم؟

✔️روش ها و نکات مهم برنامه ریزی کنکور سراسری در مقاله بیان شده است. اگر درباره نحوه برنامه ریزی سوالی داشتید می توانید با ما در مشاور گروپ تماس بگیرید و سوال خود را مطرح نمایید. پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

4.3/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. zynb

    عالی بود

    پاسخ
  2. sozii

    سلام میشه یک نمونه برنامه ریزی رو بزاری خیلی نیاز دارم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی