ثبت نام کارشناسی پیام نور

ثبت نام کارشناسی پیام نور

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کارشناسی پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این صفحه به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام کارشناسی دانشگاه پیام نور به صورت با آزمون و بدون آزمون پرداخته ایم. دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه های شهریه پرداز می باشد که هر ساله به صورت با آزمون (شرکت در کنکور سراسری) و بدون آزمون (صرفا براساس سوابق تحصیلی) اقدام به پذیرش و جذب دانشجو می کند.

پذیرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی، در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه و پذیرش داوطلبان از طریق کنکور سراسری در تمامی رشته محل ها در نیمسال اول تحصیلی صورت می گیرد. با ما همراه باشید.

ثبت نام کارشناسی پیام نور

ثبت نام کارشناسی  دانشگاه پیام نور 1402

دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه های سراسری زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به جذب دانشجو می کند. ثبت نام و ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور از دو روش شرکت در کنکور سراسری و بدون کنکور ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) امکانپذیر است.

رشته های متنوعی در تمامی گروه های آزمایشی علوم انسانی ، فنی مهندسی ، علوم پایه ، زبان های خارجی و هنر در این دانشگاه ارائه می شود لازم به ذکر است، هیچ یک از رشته های علوم پزشکی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و … در این دانشگاه پیام نور (چه به صورت با کنکور و چه به صورت بدون کنکور) ارائه نمی شود.

شرایط ثبت نام و تحصیل مقطع کارشناسی پیام نور

داوطلبانی که از طریق کنکور سراسری متقاضی ثبت نام در رشته های دانشگاه پیام نور را دارند، باید دارای یکسری شرایط لازم برای ثبت نام باشند. در ادامه مقاله شرایط ثبت نام و تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور (از طریق کنکور سراسری) ارائه داده شده است:

  • حداكثــر طول مدت تحصيل مجاز در مقطع كارشناســى براى دانشــجويانى كه از معافيت تحصيلى استفاده مى كنند 5 سال و براى سايرين 10 سال می باشد.
  • پذيرش دانشجو در كليه رشته هاى تحصيلى براى مقطع كارشناسى و از ميان تمامی داوطلبان (زن و مرد) انجام می گیرد.
  • حضور دانشــجو در كلاس هاى دروس نظرى دانشگاه پيام نور اختيارى بوده و امكان اشتغال دانشجو همزمان با تحصيل ميسر مى باشد.
  • نظام ارزشيابى و امتحانات دانشگاه پیام نور به صورت متمركز می باشد.
  • دانشجویان دانشگاه پیام نور، ملزم به پرداخت شهریه بر اساس مقررات مربوط به شهریه می باشند و بر اساس مصوبات هيات امناي دانشــگاه مربوط تعيين و از پذيرفته شــدگان دريافت خواهد شــد.
  • پذيرفته شدگان ملزم به رعايت تعهدات مالی در قبال دانشگاه مربوطه خواهند بود.
  • دروس عملى در دانشگاه به صورت كلاس حضورى و در تعدادى از روزهاى هفته برگزار مى شــود و اجراى برخى از درس هاى عملى (آزمايشگاهى، كارگاهى و ساير) در آزمايشگاه منطقه اى، اســتانى يا ساير آزمايشــگاه ها در مراكز ديگر دانشگاه و بنا به تشخيص دانشگاه صورت خواهد گرفت.
  • آموزش در دانشگاه پيام نور مبتنى بر نظام آموزش از راه دور (نيمه حضورى، الكترونيكى و…) اســت. حضور دانشــجويان در كلاس هاى درس اختيارى بوده و فقط شركت در كلاس هاى عملى الزامى مى باشد.
  • گزينش دانشجو در تمامی كد رشته محل های دانشگاه پيام نور، بصورت “بومی ناحيه ای” صورت می پذيرد.

زمان ثبت نام رشته های با کنکور دانشگاه پیام نور

زمان ثبت نام کارشناسی دانشگاه پیام نور برای رشته های با آزمون، همزمان با ثبت نام کنکور سراسری می باشد. بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش کشور، ثبت نام کنکور سراسری از تاریخ 12 بهمن ماه 1399 آغاز شده و تا روز شنبه 18 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان با تهیه مدارک تحصیلی و اطلاعات لازم، می توانند فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام دهند.

مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی پیام نور

برای شركت در آزمون سراسری، داشتن يكی از مدارک تحصيلی زير لازم است:

  • ديپلم نظام آموزشی جديد در يكی از شاخه های نظری،فنی و حرفه ای و يا كاردانش.
  • ديپلم دوره چهار ساله نظام قديم آموزش متوسطه (نظری و هنرستان).
  • گواهينامه دوره پيش دانشگاهی.
  • یکی از مدارک كاردانی (فوق ديپلم).
  • شناسنامه و كارت ملی
  • شماره سريال كارت اعتباری خريداری شده
  • کد سوابق تحصیلی دیپلم یا کد سوابق پیش دانشگاهی
  • كد مربوط به منطقه و كد پستی محل سكونت
  • كد وضعيت نظام وظيفه ( برای داوطلبان آقا)
  • معدل کتبی ديپلم و معدل كل ديپلم
  • كد پیگيری مربوط به سهميه ايثارگران و رزمندگان
  • كد 13 رقمی مربوط به داوطلبان غير ايرانی
  • فايل عكس اسكن شده

فرآیند ثبت نام کارشناسی پیام نور | رشته های با آزمون

متقاضیان تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور لازم است همزمان با ثبت نام کنکور سراسری، فرآیند نام نویسی خود را انجام دهند. در ادامه مقاله فرآیند ثبت نام کارشناسی دانشگاه پیام نور برای رشته های با آزمون بیان شده است:

  1. مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org
  2. ورود به صفحه ثبت نام در کنکور سراسری 1400
  3. مشخص کردن وضعیت نظام تحصیلی
  4. مشخص کردن وضعیت شاخه تحصیلی (دیپلم ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش)
  5. مشخص کردن وضعیت دیپلم
  6. مشخص کردن وضعیت مدرک پیش دانشگاهی
  7. بارگذاری عکس
  8. تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام
  9. دریافت کد رهگیری (16 رقمی) ثبت نام و شماره پرونده (7 رقمی)

زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور

پذیرش داوطلبان به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه صورت می پذیرد. داوطلبانی که قصد ثبت نام در نیمسال اول تحصیلی (ورودی مهرماه) را دارند باید تا اواخر شهریور ماه و داوطلبانی که می خواهند در نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه) ادامه تحصیل دهند، لازم است فرآیند ثبت نام خود را تا اواخر دی ماه انجام دهند. معمولا ثبت نام نیمسال دوم به صورت حضوری و با مراجعه به واحد دانشگاهی مربوطه انجام می پذیرد.

شرایط و مدارک ثبت نام کارشناسی پیام نور | رشته های بدون کنکور

داوطلبانی که متقاضی تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور می باشند، با به همراه داشتن مدارک لازم می توانند فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org انجام دهند. شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور به شرح زیر است:

  • داشتن ديپلم نظام آموزشي جديد و يا گواهينامه دوره پيش دانشگاهی (نظام سالی / ترمی واحدی) یا ديپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قديم و يا داشتن مدرک كاردانی (فوق ديپلم)
  • دانشجويان دانشگاه پيام نور كه از معافيت تحصيلی استفاده نمی كنند، می توانند بدون انصراف تحصيلی دراين مرحله ثبت نام نمايند.

هر ترم دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی چند ماه است؟

هر ترم دانشگاه پیام نور شامل 4 ماه و 16 هفته آموزشی می باشد. البته ترم تابستان دانشگاه پیام نور شامل 6 هفته آموزشی است ولی در ترم های تحصیلی دانشجو محسوب نمی شود. دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه پیام نور پس از 8 ترم یا 4 سال فارغ التحصیل خواهند شد. حداکثر مدت مجاز برای تحصیل در دوره های کارشناسی دانشگاه پیام نور 4 تا 6 سال می باشد. حداقل نمره قبولی در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی 10 است.

برنامه های درسی و سر فصل دروس، مطابق با سر فصل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.دانشجویان کارشناسی دانشگاه پیام نور مجاز به اخذ 14 تا 24 واحد درسی در هر ترم تحصیلی می باشند.

شهریه ثبت نام کارشناسی پیام نور

دانشگاه های پیام نور از جمله دانشگاه های سراسری می باشد که داوطلبان برای ادامه تحصیل ملزم به پرداخت شهریه مصوب برای هر ترم تحصیلی می باشند. شهریه دانشگاه پیام نور، شامل شهریه ثابت و متغیر می باشد. میزان شهریه ثبت نام دانشگاه پیام نور در هر یک از مقاطع علوم انسانی، ریاضی فیزیک، فنی مهندسی و علوم پایه به شرح زیر است:

شهریه ثبت نام کارشناسی پیام نور
مقطع تحصیلی نام رشته های تحصیلی میزان شهریه پرداختی
کارشناسی علوم انسانی 800 الی 1 میلیون تومان
کارشناسی ریاضی فیزیک، فنی مهندسی، علوم پایه 1.300 الی 1.5 میلیون تومان

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با زمان ثبت نام کارشناسی دانشگاه پیام نور می توانید با مشاوران مجموعه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کارشناسی پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی