هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد

هنرستان هوانوردی دانش پرواز

جهت مشاوره در زمینه هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از مشاورگروپ، به بررسی هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد می‌پردازیم.

این هنرستان، یک مدرسه هوانوردی غیردولتی در شهر مشهد است که به آموزش مهارت‌های عمومی به دانش‌آموزان خود که در پایه دوم متوسطه هستند، می‌پردازد. در این مطلب هر آن چه که برای پذیرش و یا ادامه تحصیل در هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد به آن نیاز دارید، را بررسی خواهیم کرد.

هنرستان هوانوردی مشاور گروپ

هنرستان هوانوردی

هنرستان هوانوردی، یک مدرسه آموزش مهارت‌های عمومی هوانوردی به هنرجویان مقطع دوم متوسطه است که به صورت غیردولتی و زیر نظر مشترک سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود. این هنرستان به صورت کار و دانش بوده و در کارگاه‌های مختلفی چون متال شیت، موتور هواپیما، ساختمان هواپیما و … به آموزش تئوری و عملی اصول هوانوردی به دانش‌آموزان می‌پردازد.

در این مطلب قصد داریم به هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد بپردازیم.

هنرستان دانش پرواز مشهد

در این مطلب، قصد بررسی هنرستان دانش پرواز مشهد را داریم.

در سایت هنرستان دانش پرواز مشهد که به نشانی www.danesh-parvaz.ir است، شما می‌توانید مراحل پیش ثبت نام را گذرانده و درصورت قبولی، وارد این مدرسه شوید. ثبت نام هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد و شرایط آن به طور مفصل در این مقاله شرح داده خواهد شد.

این مدرسه در بلوار وکیل‌آباد مشهد بوده و از اول اردیبهشت، پیش‌ثبت نام آن شروع شده است.

مدرسه مهمانداری هواپیما در مشهد

هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد، یک مدرسه غیردولتی در شهر مشهد است که به آموزش مهارت‌های عمومی صنعت هواپیمایی، در زیربخش‌های مختلفی چون مهمانداری، خلبانی، تعمیر و نگهداری هواپیما، مراقبت پرواز و … می‌پردازد. این هنرستان دارای تجهیزات و کارگاه‌های مختلفی برای آموزش عملی مهارت‌های عمومی هوانوردی به هنرجویان بوده و با برگزاری دوره‌های مختلف هوانوردی، در تلاش است تا نیروی موردنیاز صنعت هواپیمایی کشور را تامین کرده و دانشجویان را بعلاوه بر دانش تئوری، با سواد عملی بالا تربیت کند.

ثبت نام هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد

برای ثبت نام هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد، ابتدا باید وارد سایت www.danesh-parvaz.ir شده و از قسمت “ثبت نام در هنرستان”، وارد صفحه ثبت نام هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد شوید.

هنرستان هوانوردی مشهد

مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی، شماره ملی و شماره تماس خود را وارد کرده و قسمت سبزرنگ را فشار دهید.

ثبت نام هنرستان هوانوردی مشهد

در این صفحه، یک درگاه بانکی را انتخاب کرده و با واریز 10 هزارتومان، به ادامه ثبت نام خود بپردازید.

اگر در مراحل ثبت نام به مشکلی خوردید، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

پرداخت آنلاین هنرستان هوانوردی

درصورتی که قبلا ثبت نام کرده‌اید، جهت تصحیح یا تکمیل اطلاعات خود، شماره ملی و کد رهگیری یا شماره دانش آموزی خود را در فرم زیر وارد کنید.

ثبت نام مدرسه هوانوردی مشهد

دروس اختصاصی هنرستان هوانوردی مشهد

لیست زیر، فهرستی از دروس اختصاصی هنرستان هوانوردی مشهد است:

1- زبان فنی
2- زبان عمومی
3- زبان مكالمه
4- مواد هواپیما
5- تئوری شعبات
6- کارگاه عمومی
7- ریاضی کاربردی
8- فیزیک کاربردی
9- آیرودینامیک
10- آلات دقیق هواپیما و کارگاه
11- ناوبری
12- هواشناسی
13- ورق کاری و کارگاه
14- هواپیمای مدل (‌ شناخت و ساخت هواپيماي مدل در كارگاه )
15- الکتریک هواپیما و کارگاه
16- موتورهای هواپیما – نظری و عملی
17-  ساختمان هواپیما و کارگاه
18-  سیستم های هواپیما و کارگاه
19- شبیه سازی پرواز ( سیمیلاتور پرواز )
20- پروازهای آموزشی
21- نقشه کشی صنعتی

شهریه هنرستان هوانوردی مشهد

شهریه مدارس هوانوردی به طور میانگین در سال تحصیلی 1401 – 1402، 15 میلیون تومان است که برای هر مدرسه بسته به میانگین حقوق مردم آن منطقه، شهر محل قرارگیری هنرستان، نوع و کیفیت تجهیزات آموزشی مورداستفاده و موارد دیگر، متفاوت است. برای اینکه بتوانید بعد از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شوید، چند راه وجود دارد که ساده‌ترین آن‌ ادامه تحصیل و کسب موقعیت تخصصی رشته، و یا گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و کسب مجوز از سازمان هواپیمایی است، در عناوین بعدی همین مقاله، آینده شغلی هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد را شرح خواهیم داد.

اگر می‌خواهید از میزان دقیق شهریه هنرستان هوانوردی مشهد اطلاع پیدا کنید، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

آینده شغلی هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد

آینده شغلی فارغ‌التحصیلان هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد، بسیار گسترده بوده و دانش‌آموزان از طرق مختلفی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

هنرجویان هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد می‌توانند پس از پایان دوره، یکی از راه‌های زیر را ادامه دهند:

  • بدون کنکور وارد دانشگاه علمی کاربردی در یکی از رشته‌های خلبانی، مهندسی اویونیک، مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما، مهندسی تکنولوژی هواپیما، خدمات فرودگاهی، مهمانداری، دیسپچری فرودگاه و پهباد شوند.
  • بعد از شرکت در دوره‌های تکمیلی، وارد ایرلاین‌ها و خطوط هواپیمایی شوند.
  • در کارگاه‌های فنی و بخش خصوصی شاغل شوند.
  • پس از گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش خدمات فرودگاهی و فروش بار و بلیط، در آژانس‌های هواپیمایی مشغول به کار شوند.
  • طبق اعلام سایت هنرستان هوانوردی دانش پرواز شیراز، پس از اخذ مجوز از هواپیمایی کشوری می‌توانند شخصا آژانس هواپیمایی تاسیس کنند.

البته علاوه بر مسیرهای گفته‌شده برای آینده شغلی هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد، راه‌های دیگری هم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان این هنرستان وجود دارد که عمومیت نداشته و تعداد آن‌ها محدود است. در بخش بعدی این مقاله، بخشی از آینده شغلی هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد و پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی آن را بررسی خواهیم کرد.

رشته مهمانداری هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد

رشته مهمانداری، یکی از رشته‌هایی است که هنرجویان هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد، می‌توانند در آن مشغول به کار شده و یا ادامه تحصیل دهند.

مهماندار هواپیما توسط خطوط هواپیمایی برای تضمین راحتی سفر در پروازهای تجاری و جت‌های تشریفاتی ممتاز به کار گرفته می‌شود. مهمانداران باید به زبان انگلیسی مسلط بوده و بتوانند در برخورد با مسافران، نرم و قاطع باشند. داشتن مهارت‌های ارتباطی خوب و توانایی انجام کار تیمی نیز، از لازمه‌های شغل مهمانداری است و مهمانداران پس از دریافت مدارک لازم از سازمان هواپیمایی کشوری، می‌توانند در ایرلاین‌های مختلف شروع به کار کنند.

برخلاف تصور عموم که فکر می‌کنند مهمانداری کار ساده‌ای است، مهمانداران باید از توان جسمی بالایی هم برخوردار باشند تا بتوانند در شرایط جوی نامناسب و تردد در  فضاهای کوچک و ایستادن طولانی‌مدت، موفق باشند.

از مزایای این شغل می‌توان به بازدید از شهر و کشورهای مختلف و استفاده از امکانات شرکت‌های هواپیمایی در حین سفر اشاره کرد و عدم وجود زمانبندی ثابت، از بزرگترین معایب آن است.

رشته تعمیر و نگهداری هواپیما هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد

یکی دیگر از بخش‌های آینده شغلی هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد، تحصیل یا اشتغال در رشته تعمیر و نگهداری هواپیماست.

اصول طراحی، ساخت، بازسازی، تعمیر و نگهداری قسمت‌هایی از صنایع هواپیما و هلی‌کوپترسازی را به عنوان رشته تعمیر و نگهداری هواپیما می‌شناسند و متخصص این رشته، در واقع پزشک هواپیماست.

دانشحوی این رشته باید خلاقیت، پشتکار و علاقه فراوانی به کارهای فنی داشته باشد تا بتواند در این واحد موفق شود. تمامی شرکت‌های هواپیمایی به چنین متخصصانی نیاز دارند و چک‌های دوره‌ای فنی موتور و بدنه هواپیما، توسط مهندسین این واحد انجام می‌شود. فارغ‌التحصیلان این رشته در نهایت با دریافت مدرک A&P مورد تایید ایکائو از سارمان هواپیمایی کشوری، مجاز به کار در این رشته خواهند بود.

برای مشاوره درمورد انتخاب رشته هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد، کارشناسان مشاورگروپ از 8 صبح تا 12 بامداد، آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

رشته خلبانی هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد

خلبانی از محبوب‌ترین انتخاب‌های هنرحویان فارغ‌التحصیل از هنرستان هوانودی دانش پرواز مشهد است.

خلبان در واقع سکان‌دار هدایت هواپیما است و عهده دار مسولیت بسیار سنگینی است. چرا که جان چندصد مسافر و هواپیمایی که سرمایه ملی محسوب می‌شود، به مهارت او وابسته است.

امروزه در کشور ما بانوان خلبان نیز با وجود مشکلات زیاد توانسته‌اند وارد بازار کار شوند و رفته رفته شرایط پذیرش بانوان خلبان در شرکت‌های هواپیمایی بهتر می‌شود . در حال حاضر در شرکت‌های هواپیمایی قشم ایر و ایران ایر تور، ماهان و تابان بانوان موفق خلبان در حال پرواز هستند .
یکی دیگر از مشاغل پیش روی بانوان، رشته استاد خلبانی هواپیمای سبک می‌باشد که فضای شغلی مساعدی برای بانوان ایجاد می‌کند. در حال حاضر تعداد زیادی از بانوان در منصب استاد خلبانی به آموزش پرواز در آموزشگاه‌های خلبانی مشغول هستند و با توجه به حضور پر تعداد بانوان متقاضی رشته خلبانی، نیاز زیادی به اساتید خانم وجود دارد.

رشته دیسپچینگ هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد

یکی از رشته های پر طرفدار در بین هنرجویان مشتاق به هوانوردی، رشته دیسپچری است. واحد ديسپچ در همه ایرلاین‌ها به عنوان بخشی از واحد عملیات پرواز مستقر خواهد بود و موظف است ضمن برقراری ارتباط  مستمر و مستقيم با تمامی بخش‌ها و واحدهایی که در انجام یک پرواز نقش دارند، اطلاعات لازم را به خلبان مخابره کند.

واحد دیسپچ به نوعی واحد اعزام خلبان به پرواز و انجام کلیه امور هماهنگی تلقی می‌شود. علاوه بر این، واحد ديسپچ به دليل قرارگرفتن در مركز ثقل عملیات پروازی، از اهمیت خاصی برخوردار است.

دیسپچ در واقع مركز اطلاعات و محاسبات پروازی درخواستی جهت کمک به خلبان نيز تلقی شده و متخصصان شاغل در آن موظفند اطلاعات درخواستی خلبانان در زمينه‌های گوناگون اعم از گزارشات هوا، ميزان وزن بار و مسافر، اطلاعات هوانوردی مورد نياز خلبان و خدمه پروازی و سرويس‌ها و بسياری از مسائل تخصصی موردنياز هواپيما را تهيه و در اختيار آنان قرار دهند و گاهی به عنوان رابط بين خلبانان و مراقبت پرواز باشند.

لازم به ذكر است كه به دليل اهداف مشترک در زمينه ايجاد سهولت بيشتر درانجام پروازها، ارتباط تنگاتنگی بين ديسپچ با واحدهای سازمان هواپيمايی كشوری و شركت فرودگاه‌های كشور وجود دارد. مراکزی نظير مراقبت پرواز، واحد بريفينگ پرواز و… برای تبادل اطلاعات مختلف پروازی اعم از فلايت پلن، شماره پرواز، تجهيزات و دستگاه‌های ناوبری، مسير پروازی، سرعت و ارتفاع هواپيما، زمان تخمينی عبور از مرزهای هوايی و تعيين فرودگاه كمكی، به صورت دائم با واحدهای دیسپچ موجود در ایرلاین‌ها در ارتباط هستند.
این رشته نیز مستلزم دریافت مدارک مورد تایید سازمان جهانی پرواز است.

ثبت نام هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد چگونه است؟

برای پیش ثبت نام هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد، باید مشخصات اولیه خود در فرم ثبت نام را وارد کرده و 10 هزار تومان به حساب مدرسه، واریز کنید.

آینده شغلی هنرستان دانش پرواز مشهد چگونه است؟

آینده شغلی هنرستان دانش پرواز مشهد به طور کامل در این مطلب، توضیح داده شده است.

3/5 - (8 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه هنرستان هوانوردی دانش پرواز مشهد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. M. N

    سلام و ارض ادب
    جسارتاً شهریه دبیرستان در پایه دهم چه قدر هست؟

    پاسخ
  2. کوثر

    سلام ایا این مدارس خوابگاه دارند و از شهر های دیگر ممکن است به انجا رفت

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی