ثبت نام کنکور ارشد

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ آغاز شده و ما در این مقاله از مشاور گروپ به تمامی موضوعات پیرامون ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ می پردازیم. متقاضیان واجد شرایط ثبت نام، مطابق با زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ باید به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

برای گذر از تمامی مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد 1403 می توانید روی کمک مجموعه مشاور گروپ حساب کنید. ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم. کافیست با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳ تماس بگیرید. با ما همراه باشید.

ثبت نام ارشد 1403

با شروع ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ متقاضیان شرکت در آزمون تحصیلات تکمیلی تمامی دانشگاه ها اعم از دانشگاه سراسری، دانشگاه آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی، پس از مطالعه دفترچه ثبت نام ارشد برای نام نویسی باید در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه و اقدام به ثبت نام نمایند.

با توجه به این که آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد ادغام شده است، ضوابط درج‌ شده در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1403، شامل داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1403 نیز می‌شود و این داوطلبان لازم است در همان زمان ثبت نام در سایت سازمان سنجش را انجام و تکمیل نمایند.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

مطابق اطلاعیه سازمان سنجش ارشد ۱۴۰۳ نام نویسی زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 از 08 آبان 1402 آغاز و تا 13 آبان 1402 ادامه خواهد یافت. بنابراین متقاضیان ثبت نام ارشد 1403 باید در این بازه زمانی با مراجعه به سایت سازمان سنجش ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

زمان ثبت نام ارشد ۱۴۰۳
آغاز زمان ثبت نام کنکور ارشد پایان زمان ثبت نام کنکور ارشد
1402/08/07 1402/08/13

تمدید مهلت ثبت نام ارشد

امکان تمدید مهلت ثبت نام ارشد، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی كه تا این تاریخ برای ثبت‌ نام اقدام ننموده‌ اند، از سوی سازمان سنجش ترتیبی اتخاذ گردیده است كه بتوانند تا () نسبت به ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند. به محض انتشار اطلاعیه مربوطه، این بخش به روزرسانی می شود.

ضمناً آن دسته از متقاضیانی كه قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، به مشاهده، تصحیح و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود بپردازند.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

در این بخش از مقاله شرایط ثبت نام کنکور ارشد که به دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند بررسی می کنیم. از آنجایی که شرایط ثبت نام ارشد دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد با هم تفاوتی ندارند، همه متقاضیان باید واجد شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به شرح زیر باشند:

شرایط عمومی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تایید شده توسط قانون اساسی جهموری اسلامی ایران
  • عدم احراز عناد یا دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم فساد اخلاقی
  • انجام واجبات و پرهیز از محرمات (البته این بند برای اقلیت های مذهبی اعمال نمی گردد)
  • عدم ارتکاب به اعمال خلاف قوانین شغلی و تحصیلی در مدت زمان تحصیل و یا اشتغال
  • عدم سابقه عضویت در گروه های ضد انقلابی، فراماسونری و …

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403

داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق‌ لیسانس یا دکترای حرفه‌ ای) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسـی کـه مـدرک مذکور به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد.

شرایط پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد 1402 بدین صورت است که این افراد می توانند در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ نیز شرکت کنند و ممنوعیتی برای ثبت نام ندارند. البته اگر یک بار از آموزش دانشگاه های دولتی استفاده کرده باشند، در صورتی که برای بار دوم در دوره روزانه قبول شوند ملزم به پرداخت شهریه معادل دوره شبانه به دانشگاه می باشند.

دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره روزانه کارشناسی ارشد سال های گذشته، در صورت تمایل به شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۳ باید تا پایان مهلت ثبت نام انصراف قطعی از تحصیل خود را اعلام و اثبات نمایند. (در غیر این صورت حتی در صورت قبولی و پذیرش در مقطع ارشد ۱۴۰۳ ، پذیرش آنان لغو می گردد.)

تمام کسانی که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای هستند و حتی دانشجویانی که حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود شوند، (رشته هایی که پذیرش آن ها در نیمسال دو سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ صورت می گیرد) مجاز به ثبت نام در این آزمون خواهند بود.

پذیرفته شدگان دوره روزانه برابر طول مدت تحصیل رایگان دوره کارشناسی ارشد باید در موقع ثبت نام تعهد بسپارند که در محلی که توسط وزارت علوم تعیین می شود به خدمت اشتغال نمایند .

افرادی که بلافاصله پس از فراغت از تحصیل در دوره کارشناسی در این آزمون پذیرفته میشوند و به موجب ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون آموزش رایگان از مزایای آموزش رایگان بهره مند شده اند، تعهدات مربوط به بهره مندی از آموزش رایگان آنان در هر دو مقطع تحصیلی پس از پایان تحصیلات دوره کارشناسی ارشد انجام می پذیرد.
برای اطلاع از شرایط فارغ التحصیلان دانشگاه های خارجی در کنکور ارشد ۱۴۰۳، شرایط ثبت نام اتباع غیر ایرانی متقاضی کنکور ارشد، شرایط کارکنان سازمان ها و وزارتخانه ها و نهادهای دولتی، شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد طلاب ۱۴۰۳ و شرط معدل و میزان تاثیر آن در آزمون کارشناسی ارشد به مقاله شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مراجعه نمایید.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ 

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد منتشر شده و داوطلبان فرصت دارند تا روز سه شنبه 1402/08/13 نسبت به ثبت نام در این آزمون ثبت نام کنند. اما این دفترچه حاوی نکات قابل توجهی است که عدم دقت به آنها می تواند بر روی روند ثبت نام تاثیرگذار باشد. بنابراین توصیه می کنیم با نهایت دقت دفترچه ثبت نام ارشد را مطالعه کنید.
دفترچه ثبت نام ارشد هر ساله با آغاز زمان ثبت نام کنکور ارشد در سایت سازمان سنجش sanjesh.org منتشر می گردد. به منظور سهولت در دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد فایل pdf دفترچه ثبت نام ارشد در جدول زیر قرار گرفته است.
 

برای دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد کلیک نمایید.

 برای دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ کلیک کنید
 

مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ 

متقاضیان شرکت در کنکور ارشد موظف به ارائه برخی مدارک در زمان نام نویسی خواهند بود. فایل اسکن شده مدارک هنگام ثبت نام در سایت سنجش sanjesh.org بار گذاری می شوند. لیست مدارک ثبت نام کنکور ارشد به شرح زیر است:

  • مدرک كارشناسی (ليسانس) يا كارشناسی ارشد (فوق ليسانس يا دكترای حرفه ای) يا اشتغال به تحصيل در سال آخر مقطع كارشناسی
  • اسکن صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی
  • اسکن عکس 4×3 با زمینه روشن و مربوط به سال جاری
  • تاییدیه سهمیه جهت استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  • تاییدیه داوطلبان معلول از سازمان بهزیستی
  • فرم معدل برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی
  • سریال اعتباری ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد
  • مدرک تعیین کننده وضعیت نظام ‌وظیفه (ویژه داوطلبان مرد)

کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر مدارک ثبت نام در مقاله مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ارشد امکان پذیر است.

سایت ثبت نام کنکور ارشد

سایت ثبت نام کنکور ارشد که متقاضیان برای نام نویسی باید به آن مراجعه کنند همان سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org است.

در واقع سازمان سنجش سیستمی را تحت عنوان سیستم ثبت نام کنکور ارشد 1403 راه اندازی کرده است تا داوطلبان بتوانند با ورود به این سیستم ثبت نام ارشد خود را انجام دهند.

نکته مهم: پذیرش و ثبت نام کارشناسی ارشد ناپیوسته تمامی دانشگاه ها صرفا به صورت اینترنتی و از سایت سنجش sanjesh.org انجام می شود.

برای ورود به سامانه ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ کلیک کنید.

(با آغاز فرآیند ثبت نام لینک ورود به سیستم ثبت نام ارشد در این بخش فعال می گردد)

هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به منظور خرید کارت اعتباری و دریافت سریال ثبت نام ۱۲ رقمی ثبت نام و همچنین استفاده از سرویس خدمات پیامک آزمون کارشناسی ارشد با آغاز زمان ثبت نام کارشناسی ارشد اعلام می گردد. به محض اعلام این مقاله به روز رسانی شده و مبلغ به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

مبلغ هزینه ثبت نام ارشد 1403 اعلام شد.

وجه ثبت نام ارشد  1403 و مبلغ خرید كارت اعتباری ثبت‌نام به ارزش ۳.۶۸۰.۰۰۰ ریال (سه میلیون و ششصد و هشتاد هزار ریال) معادل 368 هزار تومان تعیین شده است. با توجه به اینكه مقرر شده است در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام كوتاه ارائه شود، مبلغ 100.000 (یکصدهزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام كوتاه دریافت می‌شود.

داوطلبانی كه علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شركت در رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند، ضرورت‌ دارد كه‌ كدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌نمایند. این دسته از داوطلبان می‌بایست برای رشته امتحانی‌ دوم یك‌ كارت اعتباری دیگر، به مبلغ ۳.۶۸۰.۰۰۰ ریال (سه میلیون و ششصد و هشتاد هزار ریال) معادل ۳۶۸ هزار تومان علاوه بر كارت اعتباری اول خریداری نمایند.

لازم به ذکر است داوطلبان ملزم به پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ از قسمت خرید کارت اعتباری هستند. برای آشنایی با نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد 1403 به قسمت نحوه ثبت نام همین مقاله مراجعه فرمایید.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد

در این بخش نحوه ثبت نام کنکور ارشد را با هم بررسی می کنیم و همراه با راهنمای گام به گام پیش می رویم. بعد از مطالعه کامل و دقیق دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ به سایت sanjesh.org وارد شوید و روی سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ (ثبت نام) کلیک کنید.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد



بعد از ورود به سیستم برای خرید کارت اعتباری از منوی سمت راست صفحه اصلی ثبت نام اقدام نمایید. روی گزینه خرید سریال ثبت نام کلیک کنید.

سامانه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد خرید کارت اعتباری ثبت نام ارشد

در صفحه ی خرید سریال های ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ، گزینه سریال ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ را انتخاب کنید.

خرید سریال ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

در این قسمت از مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وارد سیستم خرید اینترنتی کارت اعتباری سازمان سنجش می شوید. حالا باید اطلاعات فردی خود مانند نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و شماره تلفن ثابت را وارد نمایید. وارد کردن پست الکترونیک یا آدرس ایمیل اختیاری می باشد. پس از تکمیل فرم سریال ثبت نام ارشد و  انتخاب درگاه بانکی، با فشردن دکمه تایید و ادامه به مرحله بعد می روید.

تکمیل فرم خرید سریال ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

در این مرحله شماره پیگیری پرداخت برای شما صادر و نمایش داده می شود و برای پیگیری وضعیت خرید کارت اعتباری آزمون از بخش مشاهده مشخصات کارت ضروری می باشد. تا زمانی که تیک تاییدیه مربوط به “یاداشت نمودن شماره پیگیری پرداخت ” را فعال نکنید به مرحله بعد یعنی اتصال به درگاه بانکی منتقل نمی گردید.

خرید کارت اعتباری آزمون کارشناسی ارشد

شماره پیگیری پرداخت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

در این مرحله ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وجه ثبت نام را پرداخت می نمایید. با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود در کادرهای مربوطه و فشردن گزینه پرداخت، در صورت پرداخت موفق، از سایت سازمان سنجش سریال ۱۲ رقمی ثبت نام ارشد را دریافت خواهید کرد.

نکته مهم: شناسه پیگیری تراکنش را یادداشت نمایید تا در صورت بروز هرگونه اختلال در روند پرداخت هزینه، بتوانید با استفاده از آن تراکنش را در بانک مربوطه پیگیری نمایید.

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

حالا مجددا به صفحه سیستم ثبت نام ارشد بروید و روی گزینه ثبت نام جدید در بالای صفحه کلیک کنید.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام جدید

در این مرحله شماره سریال ۱۲ رقمی ثبت نام ارشد و شماره تلفن همراه خود را به همراه عبارت امنیتی نمایش داده شده در کادرهای مربوطه وارد نمایید.

توجه داشته باشید که ضرورت دارد شماره تلفن همراه شخص داوطلب ثبت شود تا برای استفاده از خدمات پیام کوتاه امکان برقراری ارتباط با داوطلب وجود داشته باشد. همچنین شماره تلفن همراه قابل ویرایش نمی باشد و بعد اینکه ثبت نام شما نهایی گردید دیگر اجازه ثبت نام جدید با این شماره موبایل را نخواهید داشت.

مطابق تصویر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.

ورود به سیستم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد


این مرحله به بارگذاری تصویر داوطلب ثبت نام ارشد اختصاص دارد. متقاضیان گرامی در هنگام ارسال عکس نهایت دقت را داشته باشید چون در صورت مغایرت عکس ارسالی، داوطلب متخلف شناخته شده و از حضور او در آزمون جلوگیری می شود.

بارگذاری عکس ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

در مرحله تکمیل اطلاعات داوطلب باید تمام مشخصات فردی و اطلاعات مربوط به مقاطع تحصیلی گذشته را به ثبت برسانید. هنگام ورود اطلاعات دقت کافی را داشته باشید چون در صورت مغایرت اطلاعات ثبت نامی با اطلاعات فرد داوطلب، سازمان سنجش از پذیرش وی ممانعت به عمل می آورد.

تکمیل فرم ثبت نام کنکور ارشد

 

در نهایت با صدور کد پیگیری ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ از طرف سازمان سنجش مراحل ثبت نام به پایان می رسد. کد پیگیری ثبت نام را حتما تا پایان فرآیند آزمون نزد خود نگاه دارید چرا که ثبت نام شما زمانی تکمیل می شود که از سیستم شماره پرونده 7 رقمی  و کد پیگیری ثبت نام 16 رقمی دریافت کرده باشید، وگرنه ثبت نام شما تکمیل نشده است.

کد رهگیری ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

نکته مهم : در صورتی که در مراحل ثبت نام در سیستم به مشکلی برخوردید، تمامی پنجره های مرورگر را ببندید و از ابتدا مراحل ثبت نام را شروع نمایید. داوطلبان لازم است اطلاعات كارت اعتباری، شماره پرونده و كد پیگیری خود را تا اعلام نتایج نهایی ارشد نزد خود نگهدارند.

سهمیه های کنکور ارشد ۱۴۰۳ 

سهمیه های کنکور ارشد به دو بخش سهمیه رزمندگان و سهمیه ایثارگران دسته بندی می گردد. سهمیه های رزمندگان و ایثارگران دو سهمیه متفاوت هستند و همچنین سهمیه ایثارگری دو نوع ۵ درصدی و ۲۵ درصدی دارد که داوطلبان با توجه به شرایطی که دارند، مشمول دریافت سهمیه ها می گردند.

برای دانستن تفاوت سهمیه رزمندگان و ایثارگران در ادامه با ما همراه باشید. در این بخش شرایط برخورداری از سهمیه کنکور ارشد را ارائه می کنیم:

سهمیه رزمندگان کارشناسی ارشد

دریافت سهمیه رزمندگان کنکور ارشد برای رزمندگانی مقدور است که براساس ماده ۱ و تبصره های چهارگانه ماده مذکور در آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ لغایت ۱۳۶۷/۶/۳۱ حداقل شش (۶) ماه متوالی یا متنـاوب داوطلبانـه در منـاطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند.

متقاضیان سهمیه رزمندگان کارشناسی ارشد باید با مراجعه به ارگان مربوطه (سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تائید نهایی قرار گیرد. سپس با تأییدیه نهایی توسط ارگان های ذیربط داوطلبان برای  دریافت سهمیه رزمندگان گزینش می شوند.

مشمولان سهمیه رزمندگان کارشناسی ارشد
رزمندگان با حداقل شش (۶) ماه حضور متوالی یا متنـاوب داوطلبانـه در منـاطق عملیاتی

از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ لغایت ۱۳۶۷/۶/۳۱ 

سهمیه ایثارگران کارشناسی ارشد

از کجا بفهمیم سهمیه ایثارگران داریم؟ نحوه دریافت سهمیه رزمندگان کارشناسی ارشد به اینصورت است که اگر یکی از شرایط موجود در جدول زیر را داشتید شما مشمول سهمیه ایثارگران خواهید شد.

مشمولان سهمیه ایثارگران کارشناسی ارشد
جانبازان ۲۵% و بالاتر و همسر و فرزندان آنان
جانبازان زیر ۲۵% و همسر و فرزندان آنـان
همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه
آزادگـان و همسـر و فرزنـدان آنان
همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر

اگر یکی از شرایط موجود در جدول بالا را دارید برای اسـتفاده از سهمیه ایثارگران بایستی نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایید و در صورت تأیید ارگان مربوط، در ایـن آزمـون در سـهمیه ایثارگران گزینش می گردید.

شرایط اعمال سهمیه ایثارگران به چه صورت است؟ براساس قوانین مذکور حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت 25 درصدی و یا 5 درصدی) 70 % نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان 80 % نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل می باشد.

همچنین بر اساس مصوبه دهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی ظرفیت سهمیه ایثارگران 5درصد و 25 درصد در هرکدرشته محل در صورتی اختصاص می یابد که امکان گرد کردن ریاضی حاصل ضرب سهم در ظرفیت وجود داشته باشد و مقدار اعشاری حاصل بزرگتر از 0/5 باشد. یعنی اگر مقدار اعشار کمتر یا مساوی نیم باشد به عدد صحیح کوچکتر گرد خواهد شد.

یادآوری مهم:

کد پیگیری ۱۲ رقمی سازمان بسیج مستضعفین و یا نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای هر آزمون ثبت نام ارشد در هر سال متفاوت می باشد. لذا ضـرورت دارد متقاضیان برای ثبت نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوط، نسبت به دریافت کد سهمیه پیگیری ۱۲ رقمی مخصوص همان آزمون اقدام کنند.

سپس کد پیگیری ۱۲ رقمی دریافت شده از واحد مربوطه را زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه اینترنتی در نظر گرفته شده درج نمایند. راهنمای تصویری نحوه دریافت کد ۱۲ رقمی در مقاله دریافت کد ایثارگری موجود است. در صورت وجود هرگونه ابهام با ما در مشاورگروپ تماس بگیرید.

ما همه روزه حتی ایام تعطیل از ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی سوالات شما هستیم

مشاور گروپ

۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

ثبت نام اتباع غیر ایرانی کنکور ارشد

امکان ثبت نام اتباع غیر ایرانی کنکور ارشد برای داوطلبان خارجی که اقامت ایران را دارند فراهم شده است. داوطلبان غیر ایرانی کارشناسی ارشد ابتدا باید بند مربوط به اتباع غیر ایرانی را در فرم ثبت نام علامت بزنند.

حداکثر زمانی که آنها می توانند دوره های تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برسانند 2 سال خواهد بود، در غیر این صورت به آنها مدرک تعلق نخواهد گرفت. اتباع غیر ایرانی تنها مجاز به انتخاب کدرشته هایی هستند که تردد آنها در آن محل جایز می باشد. این دانشجویان به دلیل داشتن تابعیت غیرایرانی، شامل قانون نظام وظیفه نمی شوند.

قانون شرط معدل برای داوطلبان خارجی ثبت نام ارشد حذف شده است و آنها در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار اجازه تحصیل دارند. توجه داشته باشید که در صورت وجود هر گونه مغایرت در شرایط پذیرش و ثبت نام متقاضیان، ثبت نام آنها باطل می گردد.

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

ضرورت دارد در زمان ثبت نام اطلاعات را درست و دقیق وارد کنید چون صحت اطلاعات ثبت نام عاملی تعیین کننده در پذیرش داوطلب محسوب می گردد چون اگر بین اطلاعات ثبت نامی با اطلاعات فرد داوطلب مغایرت وجود داشته باشد سازمان سنجش مانع حضور داوطلب در جلسه آزمون شده، از پذیرش فرد امتناع خواهد کرد و داوطلب کنکور ارشد حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

به همین دلیل امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد در هنگام نام نویسی برای متقاضیان فراهم شده است و می توانید با مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org تصحیح اطلاعات ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403 را انجام دهید.

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد
به محض انتشار زمان اعلامی در همین بخش قرار داده می شود.

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش بدین صورت می باشد. ابتدا به سیستم جامع آزمون کارشناسی ارشد وارد شوید و مطابق تصویر زیر، از منوی سمت راست گزینه ورود به سیستم را انتخاب نمایید.

ورود به سیستم ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

به دو روش می توانید به سیستم ثبت نام کنکور ارشد وارد شوید.

  • روش اول : شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام و عبارت امنیتی
  • روش دوم: شماره پرونده، کد ملی، سال تولد و عبارت امنیتی

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

با ورود به حساب کاربری خود می توانید به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بپردازید.

کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد

همانطور که می دانید چند روز پیش از فرا رسیدن زمان برگزاری کنکور ارشد باید اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد نمایید. اطلاعات داوطلب به همراه زمان و محل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با توجه به شهر حوزه امتحانی وی بر روی کارت ورود به آزمون درج می شوند.

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد در روز برگزاری آزمون الزامی است و در غیر این صورت از حضور شما در جلسه کنکور کارشناسی ارشد جلوگیری خواهد شد.

زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور ارشد ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ لغایت ۱۴۰۲/۱۲/۰۳ تعیین شده است و باید در این بازه زمانی به سایت سازمان سنجش مراجعه و کارت ورود به آزمون خود را دریافت نمایید.

منابع کنکور ارشد 1403 تمامی رشته ها

منابع کنکور فوق لیسانس 1403 تمامی رشته ها به تفکیک گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، هنر و دامپزشکی در مقاله زیر موجود است. مطابق با لیست رشته های کنکور ارشد ۱۴۰۳ و مواد امتحانی کارشناسی ارشد، منابع و ضرایب دروس هر رشته متفاوت خواهد بود.

برای دریافت منابع کنکور ارشد 1403 تمامی رشته ها کلیک نمایید.

زمان برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۳

زمان برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۳  هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است اما با توجه به تغییرات کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ نوبت صبح و عصر می باشد و داوطلبان باید با توجه به اطلاعات کارت ورود به جلسه شان در محل برگزاری آزمون حضور پیدا کنند.

اعلام نتایج کارشناسی ارشد

اعلام نتایج کارشناسی ارشد یکی از مهم ترین اتفاق های تقویم آزمون ارشد است. داوطلبانی که با شرکت در جلسه کنکور شانس خود را برای حضور در مقطع ارشد آزموده اند، منتظر فرا رسیدن زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد هستند تا نتیجه تلاش ها و زحمات خود را دریافت نمایند.

مطابق با اطلاعات موجود در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اواخر خرداد ماه می باشد. به محض اعلام زمان دقیق این مقاله به روز رسانی و جدیدترین اطلاعات در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد شده اند، بعد از مشاهده و دریافت کارنامه اولیه خود می توانند برای انتخاب رشته مورد علاقه شان اقدام نمایند. جهت دریافت تمامی اطلاعات لازم برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 کلیک نمایید. بعد از انجام انتخاب رشته، معرفی شدگان چند برابر ظرفیت كد رشته محل های بورسیه یا دارای شرایط خاص در سازمان سنجش منتشر و بدین ترتیب زمان انجام مصاحبه این گروه از داوطلبان تعیین می گردد.
همچنین تاریخ آزمون مرحله دوم مجموعه های امتحانی دارای آزمون تشریحی یا پروژه هم تعیین شده و به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. با فرا رسیدن زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۳ در دهه اول شهریور ماه فرآیند آزمون ارشد 1403 به پایان می رسد و داوطلبانی که نام آن ها در لیست پذیرفته شدگان دانشگاه ها قرار دارد باید با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه اقدام نمایند.

آن دسته از داوطلبانی که موفق به دریافت پذیرش در دانشگاه ها نشده اند نیز می توانند برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اقدام نمایند. تیم مشاور گروپ برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت و شادکامی دارد. ما همراه و همپای شما در تمامی مراحل کنکور ارشد هستیم. در صورت وجود هر گونه سوال یا نیاز به مشاوره با افراد متخصص با ما تماس بگیرید.

مشاور گروپ

9099071613


جدول زمان بندی فرآیندهای کنکور ارشد 1403
موضوع تاریخ
زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ + زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ ۱۴۰۲/۰۸/۰۷ تا ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
زمان دریافت كارت ورود به جلسه کنکور ارشد ۱۴۰۳ + برگ راهنمای آزمون ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ تا ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
زمان برگزاری آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۳ نوبت صبح و عصر ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
زمان اعلام نتایج اولیه ارشد ۱۴۰۳ + انتخاب رشته کارشناسی ارشد توسط داوطلبان اواخر خرداد ماه ۱۴۰۳
اطلاعیه معرفی شدگان چند برابر ظرفیت كد رشته محل های بورسیه یا دارای شرایط خاص+زمان انجام مصاحبه + تاریخ آزمون مرحله دوم مجموعه های امتحانی دارای آزمون تشریحی یا پروژه اواخر خرداد ماه ۱۴۰۳
اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۳ دهه اول شهریور ماه ۱۴۰۳
 
 
 
دانشجویان دکتری و ارشد هم می توانند در این آزمون شرکت کنند؟ بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته (به استثنای پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1402 که حق شرکت در دوره های روزانه سال 1403 را ندارند)، در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1403 در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه ثبت نام باید تا پایان مهلت مقرر ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 ،به صورت قطعی از تحصیل انصراف دهند.
بدیهی است در صورتی که دانشجویان شاغل به تحصیل (ورودیهای سال 1402 و قبل از آن) بدون انصراف از تحصیل در آزمون کارشناسی ارشد 1403 شرکت نموده و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گیرند، قبولی آنها باطل شده و هیچ اقدام دیگری میسر نخواهد بود. لازم به توضیح است مهلت انصراف برای دانشجویان شاغل به تحصیل، تا پایان تاریخ ثبت نام میباشد.
 
دانشجویان روزانه ارشد نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند؟ بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403، حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 نخواهند بود.
 
وزارت علوم در این دوره بورس تحصیلی می دهد؟ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به هیچ یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطاء نمی کند.
 
آیا به بسیجی فعال نیز سهمیه در نظر گرفته می شود؟ نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمیشوند.
 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت نام ارشد می توانید همه روزه با ما در مشاور گروپ تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را از کارشناسان متخصص مجموعه مشاور گروپ دریافت نمایید.

حتی در ایام تعطیل هم از 8 صبح تا 12 شب پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود.

تماس از تلفن ثابت

9099071613

مشاور گروپ

اگر به تلفن ثابت دسترسی ندارید نگران نباشید. با خرید بسته های تماس، مشاورین مجموعه مشاور گروپ همین حالا در اسرع وقت و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

 
سوالات متداول آزمون کارشناسی ارشد

✔️ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد‌ ۱۴۰۳ چه تاریخی آغاز می شود؟

✔️ثبت نام آزمون ارشد 1403 از اواسط آذر ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. زمان دقیق را در متن مقاله مطالعه فرمایید.

✔️شرایط ثبت نام ارشد چیست؟

✔️تمامی اطلاعات مورد نیاز ثبت نام اعم از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، ضوابط ثبت نام و… به همراه اطلاعات تکمیلی در همین مقاله موجود است.

✔️هزینه ثبت نام کنکور ارشد چقدر است؟

✔️برای اطلاع از هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به مقاله مراجعه کنید.

✔️اگر کسی علاقه‌مند به‌ شركت در رشته‌ امتحانی‌ دوم باشد چه کار باید انجام دهد؟

✔️داوطلبانی كه علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شركت در رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند، ضرورت‌ دارد كه‌ كدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌نمایند. توضیحات تکمیلی در مقاله آمده است.

5/5 - (13 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مهدی

    سلام امکان ثبت نام مجدد ارشد هستش

    پاسخ
    1. مشاور گروپ

      آن‌دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (۱۴۰۲/۰۸/۱۳) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، تا روز چهار‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ فرصت داشتند که نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. امکان ثبت نام مجدد ارشد پس از آن تاریخ وجود ندارد.

      پاسخ
  2. حمید کیا

    با سلام و عرض ادب
    مدرک
    کارشناسی اموزش ابتدایی و بازنشته و ۵۶ ساله از اموزش و پرورش میخوام مجاری ارشد حقوق بخونم خواهشمندم راهنمایی فرمایید .با تشکر از تبریز
    قبلا از راهماییتان بی نهایت سپاسگذارم

    پاسخ
  3. محسن

    ممنون میشم پاسخ بدید و پاسختونو برام ایمیل کنید

    پاسخ
  4. محسن

    سلام ببخشید امروز سیزدهم دی ماهه و من از ثبت نام کنکور ارشد جاموندم. امکان ثبت نام مجدد هست؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی