ثبت نام کارشناسی دانشگاه آزاد 1402 + لیست رشته ها و شرایط

ثبت نام کارشناسی دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کارشناسی دانشگاه آزاد 1402 + لیست رشته ها و شرایط

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به یکی از سوالات متداول داوطلبان، پیرامون شرایط و ضوابط ثبت نام کارشناسی دانشگاه آزاد پاسخ خواهیم داد. دانشگاه آزاد به صورت با آزمون و بدون آزمون در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به پذیرش دانشجو می کند. لازم به ذکر است، بیش از 95 درصد رشته محل های دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون ارائه می شود.


ثبت نام دانشگاه آزاد

شرایط و ضوابط ثبت نام در هر یک از مقاطع تحصیلی به صورت کامل ارائه داده شده است. با ما همراه باشید.

ثبت نام مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد از جمله دانشگاه های پر طرفدار در میان داوطلبان می باشد که به صورت با آزمون (شرکت در کنکور سراسری) و بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی) اقدام به پذیرش داوطلبان می نماید. پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته صورت می پذیرد.

ثبت نام رشته های با آزمون دانشگاه آزاد، همزمان با ثبت نام کنکور سراسری صورت می پذیرد. دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی، در دو نیمسال مهر و بهمن ماه اقدام به جذب دانشجویان می کند. لازم است داوطلبان در زمان مقرر، با مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org و به صورت اینترنتی فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند.

شرایط ثبت نام کارشناسی دانشگاه آزاد 1401

داوطلبانی که قصد ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد را دارند، در صورت داشتن شرایط زیر می توانند به صورت اینترنتی و همزمان با ثبت نام کنکور سراسری، نام نویسی خود را انجام دهند. ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد برای رشته های با آزمون به صورت همزمان می باشد و برای متقاضیان دانشگاه آزاد، آزمون جداگانه ای برگزار نخواهد شد. شرایط ثبت نام کارشناسی دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

  1. دارا بودن دیپلم 4 ساله نظام قدیم و یا مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم سه ساله نظام جدید نظری، فنی حرفه ای و کاردانش و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  2. داوطلبان رشته های پزشکی دارای تعهد خدمت، باید دوره تعهد خود را گذرانده باشند.
  3. داوطلبان دانشجوی دروه روزانه باید انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند.
  4. دانشجویان غیر روزانه، بدون انصراف می توانند در کنکور سراسری ثبت نام نمایند.
  5. داوطلبان آقا، نباید از نظر سازمان نظام وظیفه، مشکلی برای ادامه تحصیل داشته باشند.

ثبت نام تمامی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، از طریق سایت سنجش و پژوهش به نشانی azmoon.org صورت می پذیرد.


بدینوسیله به اطلاع متقاضیان ثبت نام و شرکت در تکمیل ظرفیت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی می رساند ثبت نام و انتخاب رشته ، از روز چهارشنبه 30 آذر آغاز  و تا روز  شنبه 10 دی ادامه خواهد داشت.

اطلاعیه تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به نشانی www.azmoon.org  ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی ، در صورت تمایل و داشتن شرایط با  تهیه کارت اعتباری نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام کارشناسی پیوسته

مدارک و شرایط لازم برای ثبت نام کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد عبارت است از :

  • دارا بودن دیـپلم نظـام آموزشـی جدیـد (اعـم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش)
  • دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخـذ مـدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی)
  • دارا بودن دیپلم نظام قـدیم 4 ساله
  • یـا مـدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  • دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قـدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مـدرک کـاردانی می باشند شرایط ثبت نام و شرکت در این مقطع را ندارنـد.
  • فارغ التحصیلان دوره هـای کـاردانی ( اعم از پیوسـته و ناپیوسته) غیرمشمول مجاز به ثبت نام در این دوره می باشند.
  • فارغ التحصیلان دوره های کاردانی علوم پزشـکی غیـر مشمول مجاز به ثبت نام در رشته های دیگـر در مقـاطع بـالاتر می باشند.
  • انتقال و میهمانی دانشجویان مطابق آیین نامـه نقـل و انتقـالات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع می باشد.

نکته 1: داوطلبان دیپلم فنی و حرفـه ای و یـا کـاردانش نظام آموزشی جدید و دیپلمه های فنـی و حرفـه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان، که دارای مدرک پیش دانشـگاهی و یا کاردانی می باشند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را در تقاضانامه اینترنتی ثبت نـام، درج نمایند.

نکته 2 : شهریه پذیرفته شدگان واحـدها، پـردیس هـا و مراکز بین المللی دانشگاه آزاد، براساس شهریه مصـوب سالانه واحدها، پردیس ها و مراکز بـین المللـی و تـا دو برابـر شهریه واحـدهای داخلـی دریافـت خواهـد گردیـد.

شرایط خاص پذیرش در برخی از رشته های کارشناسی پیوسته

  1. دارندگان مدرک حوزوی مورد تایید حوزه علمیه قم که معادل دیپلم کامـل نظـام قـدیم متوسـطه می باشد، بـه شـرط آنکـه مشـمول وظیفه عمومی نبوده و همزمان در حوزه علمیه تحصیل ننمایند می توانند در رشته های گروه علوم انسـانی دانشـگاه ثبـت نـام نمایند.
  2. متقاضیان رشته مهندسی دریا ـ دریانوردی باید عـلاوه بر داشتن سلامت کامل جسمی از نظر بینایی و کور رنگی کاملا سالم باشند.
  3. -متقاضیان رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشـی، نباید معلولیت های حاد جسمی، بیماری قلبی و تنفسی داشته باشند.
  4. متقاضیان رشته های نمایش ـ بـازیگری و نمـایش ـ کارگردانی باید ضمن نداشتن معلولیـت هـای حـاد جسـمی، بیماری های قلبی و تنفسی نیز نداشته باشـند و دارای سـلامت کامل بینایی، شنوایی و کلامی باشند.

ثبت نام کارشناسی دانشگاه آزاد

شرایط کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

شرایط اختصاصی ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

گزینش نهایی داوطلبان براساس اولویت معدل کـل دوره کاردانی (فوق دیپلم) و بر حسب کد رشته انتخـابی داوطلـب در فرم ثبت نام اینترنتی صورت خواهد گرفت.

  • دارا بـودن مـدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و کاردانی دانشـگاه جـامع علمـی – کاربردی
  • دارا بودن گواهینامه کاردانی رشته های مصوب وزارت علـوم یـا وزارت بهداشـت و یا دانشگاه آزاد و همچنـین مراکـز ضمن خدمت آموزش و پرورش برای رشته های آموزشی.
  • متقاضیانی که قبلا در دوره کارشناسی پیوسته اشـتغال به تحصیل داشته و به هر دلیل با مدرک کاردانی فارغ التحصیل شده اند، می توانند به شرط نداشتن منـع وظیفـه عمـومی و دارا  کـارت پایـان خـدمت، در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام نمایند.
  • فارغ التحصیلان دوره های کاردانی علوم پزشـکی غیـر مشمول، در صورتی که تعهدات خود را گذرانده باشند، مجاز به ثبت نام در رشته های دیگـر در مقـاطع بـالاتر می باشند.
  • براي پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ناپیوسته که دارای مدرک پایه کاردانی پیوسته (که با مدرک دیپلم سه ساله نظـام قـدیم بدون گواهی اتمام دوره پیش دانشـگاهی وارد دوره کـاردانی شده اند) حداکثر 20 واحد دروس جبرانی تعیین و ارائه می گردد.
  • حداقل معدل کل دوره جهت فراغـت از تحصـیل در دانشگاه آزاد، نمره 12 می باشد.
  • افرادی که شروع بـه تحصـیل آنـان در دوره معادل تا پایان سال 1381 بوده است منعی برای ادامه تحصـیل در مقاطع بالاتر ندارند.

شرایط خاص پذیرش برخی از رشته های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  1. پذیرفته شدگان رشته مهندسـی تکنولـوژی هواپیمـا لازم است حداکثر تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی نسبت به ارائه مدرک A&P  (موتور و بدنه هواپیما) از سـازمان هواپیمایی کشوری اقدام نمایند.
  2. پذیرفته شدگان رشته مهندسی تکنولـوژی اویونیـک لازم است حداکثر تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی نسبت به ارائه مدرک اویونیک از سازمان هواپیمایی کشوری اقدام نمایند.
  3. شرایط رشته های آموزشی (آمـوزش و پـرورش ابتـدایی، آموزش ریاضی، آموزش علوم تجربی، آموزش دینی و عربی، آموزش زبان انگلیسی، تربیت معلم زبان و ادبیات فارسی) :
  • هر سال تحصیلی متشـکل از دو نیمسـال و یـک دوره تابستانی است.
  • در هر یک از نیمسال های اول و دوم سال تحصیلی هر دانشجو می تواند حـداکثر 15 واحـد و در دوره تابسـتانی 12 واحد درسی را انتخاب نماید.
  • حداقل تعداد واحد درسی که هر دانشجو می توانـد در یک نیمسال انتخاب نماید 8 واحد است.
  • رشته های آموزشـی منحصـر بـه معلمـان شـاغل در وزارت آموزش و پرورش نیسـت و کلیـه دارنـدگان مـدرک کاردانی می توانند در این رشته ها ثبت نـام نماینـد.

ثبت نام کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد

دارا بودن یکی از مدارک زیر، برای ثبت نام مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد ضروری است:

  • دارا بودن دیـپلم نظـام آموزشـی جدیـد (اعـم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش)
  • دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخـذ مـدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی)
  • دارا بودن دیپلم نظام قـدیم 4 ساله
  • یـا مـدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  • برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشـته یا رشته های انتخابی.
  • دارندگان دیپلم کاردانش در صورت پذیرفتـه شدن در رشته متناسب با دیپلم خود ملـزم بـه گذرانـدن حداکثر 14 واحـد دروس جبرانی می باشند.

نکته 1 : دیپلمه های شـاخه هـای کـاردانش، فنـی و حرفه ای و هنرستان نظام قدیم، فقط مجاز بـه انتخـاب یکی از رشته های کاردانی متناسب با نوع دیپلم خود می باشند.

نکته 2 : ثبت نام متقاضیان دارای مـدرک تطبیقـی در دوره کاردانی پیوسته بلامانع می باشد.

نکته 3 : متقاضیان رشته تربیت بـدنی لازم اسـت توانـایی جسمی متناسب با این رشته را مطابق نظـر دانشـگاه دارا باشند.

ثبت نام کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام رشته های کاردانی ناپیوسته همانند ثبت نام کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد می باشد:

  • دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید یا گواهینامه دوره پیش دانشگاهی یا دیپلم چهار ساله نظام جدید و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  • دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قـدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مـدرک کـاردانی می باشند حق ثبت نام در این دوره را ندارند.
  • فارغ التحصیلان دوره هـای کـاردانی ( اعم از پیوسـته و ناپیوسته) غیرمشمول مجاز به ثبت نام در این دوره می باشند.

سایت ثبت نام رشته های با کنکور دانشگاه آزاد

از آن جایی که برای حالت پذیرش با کنکور دانشگاه آزاد داوطلب می بایست در کنکور شرکت کند و مسئولیت برگزاری و ثبت نام کنکور ها در کشور با سازمان سنجش می باشد، در نتیجه داوطلبان باید برای ثبت نام کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد در همان بازه زمانی ثبت نام کنکور سراسری به سایت www.sanjesh.org مراجعه نمایند. بعد از دادن کنکور و قبولی در آن با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد و انجام انتخاب رشته از سایت www.azmoon.org کار خود را ادامه می دهند.

میزان شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد

در جدول زیر، میزان شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد، در هر یک از مقاطع علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی و رشته های فنی مهندسی ارائه داده شده است:

شهریه ثبت نام رشته های علوم انسانی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد
رشته تحصیلی شهریه ثابت شهریه متغیر شهریه یک ترم تحصیلی
علوم انسانی (20 واحد درسی) 450/000 الی 550/000 750/000 الی 850/000 1/200/000 الی 1/400/000
شهریه ثبت نام رشته های علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد
رشته تحصیلی شهریه ثابت شهریه متغیر شهریه یک ترم تحصیلی
علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی (20 واحد درسی) 1/100/000 الی 1/200/000 700/000 الی 800/000 1/800/000 الی 2/000/000

شهریه ثبت نام رشته های علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد
رشته تحصیلی شهریه ثابت شهریه متغیر شهریه یک ترم تحصیلی
فنی مهندسی (20 واحد درسی) 1/200/000 الی 1/300/000 800/000 الی 950/000 2/000/000 الی 2/250/000
شما می توانید پاسخ صحیح، جامع و به روز سوالات خود درباره رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته و سایر مسائل مربوط به ثبت نام کارشناسی دانشگاه آزاد را از مشاوران مرکز مشاورگروپ دریافت نمایید.

سوالات متداول داوطلبان

برای ثبت نام کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد چه مدرک تحصیلی باید داشته باشیم؟

برای ثبت نام کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد داوطلبان باید دارای مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی داشته باشند.

ثبت نام کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد 1401 چه زمانی است؟

ثبت نام کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد در بازه زمانی 12 الی 18 بهمن ماه و همزمان با ثبت نام کنکور سراسری صورت می گیرد.

شهریه مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد چقدر است؟

در مقاله به طور کامل شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد مشخص شده است.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کارشناسی دانشگاه آزاد 1402 + لیست رشته ها و شرایط

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مسعود

    با عرض سلام ایا در دانشگاه ازاد امکان عدم ثبت نام و رزرو قبولی برای سال بعد وجود دارد؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی