ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. فارغ التحصیلان دوره های کاردانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در صورت تمایل به ادامه تحصیل می توانند در کنکور کاردانی به کارشناسی هر یک از گروه های علوم پزشکی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی، هنر و منابع طبیعی شرکت نمایند. دانشگاه آزاد دارای شرایط و ضوابط خاصی می باشد که در ادامه به بیان آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

ثبت نام کاردانی به کارشناسی 1402 در كليه رشته های تحصيلی غير پزشكی دانشگاه آزاد، رشته های تحصیلی مهندسی بهداشت محيط، صرفا براساس سوابق تحصيلی (معدل كل دوره كاردانی) متقاضيان و در ساير رشته های گروه پزشكی اين دانشگاه (شامل: تكنولوژی اتاق عمل، بهداشت عمومی، علوم آزمايشگاهی، مامايی و هوشبری)، براساس آزمون صورت می گيرد.

شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد 1400

داوطلبانی که قصد ثبت نام  و تحصیل در رشته های کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد را دارند، باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی برای پذیرش باشند. داوطلبانی که شرایط عمومی و اختصاصی زیر را داشته باشند، می توانند در زمان مقرر با تهیه اطلاعات فردی و مدارک لازم فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنی انجام دهند:

شرایط عمومی 

  • اعتقاد به اسلام يا يكی از اديان تصريح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران.
  • ملتزم به احكام عملی اسلام (انجام واجبات و پرهيز از محرمات).
  • عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ايران.
  • نداشتن سابقه عضويت در ساواک، فراماسونری و اعقاب آن.
  • عدم احراز فساد اخلاقی.
  • عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصيلی در طول تحصيل يا زمان اشتغال.
  • برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی.
  • عم اعتياد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی آزاد

  • دارا بودن مدرک كاردانی مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و يا شورای عالی انقلاب فرهنگی.
  • گزينش كليه كاردان های گروه پزشكی در رشته های تحصيلی كارشناسی ناپيوسته مربوط در آزمون ورودی دوره های كارشناسی ناپيوسته، بدون رعايت سهميه های 30 درصد و 70 درصد انجام می پذيرد، مشروط به اينكه مقطع كارشناسی ناپيوسته رشته تحصيلی آنان مشمول قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان باشد.
  • دانشجويان مرد سال آخر مقطع كاردانی می توانند از معافيت تحصيلی خدمت نظام وظيفه برای شركت در آزمون استفاده نمايند.
  • دانش آموختگان دوره های كاردانی پيوسته، دارای مجوز رسمی كه معدل دوره كاردانی آنها كمتر از 14 باشد، به شرح زير اصلاح گرديد: “دانش آموختگان مذكور در صورت قبولی در رشته مرتبط در دوره كارشناسی ناپيوسته نياز به گذراندان واحد جبرانی ندارند، در غير اينصورت لازم است 24 واحد جبرانی بگذرانند”
  • پذيرفته شدگان رشته های تحصيلی دوره روزانه در آزمون كاردانی به كارشناسی ناپيوسته سال گذشته، در صورت ثبت نام و شركت در آزمون كاردانی به كارشناسی ناپيوسته سال 1400، فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره های غير روزانه می باشند.
  • شرط شركت در دوره های كارشناسی ناپيوسته داشتن مدرک كاردانی (پيوسته يا ناپيوسته) می باشد. بنابراين دارندگان مدارک تحصيلی بالاتر از كاردانی پيوسته و ناپيوسته مجاز به ثبت نام و شركت در اين آزمون نمی باشند.
  • دارندگان مدرک معادل يا گواهی اتمام دوره مقطع كاردانی رشته های گروه پزشكی شاغل (اعم از مراكز دولتی يا خصوصی)،  به صورت رسمی، پيمانی يا قراردادی كه حداقل پنج سال سابقه كار مرتبط با مدرک كاردانی داشته باشند، می توانند در آزمون كارشناسی ناپيوسته رشته های آموزشی پزشكی، شركت نمايند.

شرايط اختصاصی کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی

متقاضيان شركت در گزينش رشته های تحصيلی دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر دارا بودن شرايط و ضوابط عمومی و اختصاصی بیان شده، لازم است به شرايط و ضوابط زير نيز توجه نمايند.شرایط اختصاصی ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

  • دانشجو موظف است كليه مقررات و ضوابط عمومی دانشگاه آزاد و ضوابط خاص واحد يا مركز دانشگاهی محل تحصيل خود را كاملا رعايت نمايد و در صورت عدم رعايت آنها در هر مرحله از تحصيل، مشمول اعمال آيين نامه مربوط به ضوابط گزينش دانشگاه خواهد شد.
  • كاركنان واحدها و مراكز دانشگاه آزاد در صورت شركت در اين آزمون، مجاز نيستند محل خدمت خود را به عنوان محل تحصيل خويش تعيين نمايند.
  • كليه پذيرفته شدگان باید در زمان ثبت نام گواهی فراغت از تحصيل و تاييديه مدرک كاردانی خود را تحويل نمايند. ريز نمرات دروس دوره كاردانی را نيز بايد حداكثر دو ماه بعد از ثبت نام به واحد دانشگاهی مربوط تحويل دهند.
  • از دانشجويان در آغاز هر نيمسال تحصيلی مبلغی به عنوان شهريه ثابت و نيز به ازای هر واحد درسی مبلغی به عنوان شهريه متغير دريافت می شود.
  • حداقل نمره قبولی در هر درس 10 و حداقل ميانگين نمرات هر نيمسال 12 ميباشد. چنانچه دانشجويی در دوره كارشناسی ناپيوسته دو نيمسال (اعم از متوالی يا متناوب) مشروط گردد، از ادامه تحصيل محروم خواهد گرديد.
  • دانش آموختگان دوره كارشناسی ناپيوسته كه در پايان دوره تحصيل ميانگين كل 12 و بالاتر كسب نمايند طبق ضوابط مربوطه مدرک دانشنامه رسمی دريافت خواهند نمود. افرادی كه ميانگين كل كمتر از 12 كسب نمايند هيچ مدركی دريافت ننموده، و به آنها فقط گواهی گذراندن دروس داده خواهد شد.

سایر شرایط کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

از دیگر شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. پذيرفته شدگان رشته های تربيت دبير علوم ورزشی و علوم ورزشی ـ مديريت برنامه ريزی تربيت بدنی در زمان ثبت نام، ملزم به ارائه گواهی از پزشک صلاحيت دار از نظر دانشگاه مبنی بر توانايی تحصيل در اين رشته خواهند بود، در غير اين صورت از ثبت نام و ادامه تحصيل آنان جلوگيری به عمل خواهد آمد.
  2. دانشگاه تعهدی برای تامين خوابگاه و يا امكانات رفاهی ديگر جهت دانشجويان ندارد، اما در صورتی که واحد های دانشگاهی امكاناتی در اين مورد داشته باشند، حتی الامكان در اختيار دانشجويان غير بومی قرار خواهند داد.
  3. واحد های آباده، ابركوه، اشكذر، بافق، سراوان، سقز، خدابنده، فريدن و كاشان دارای خوابگاه برای كليه پذيرفته شدگان غيربومی و واحد های سپيدان و مرند دارای خوابگاه براي دانشجويان خواهر غير بومی می باشند.
  4. با توجه به مقررات آموزشی دانشگاه آزاد، انتقال و جابجايی دانشجويان ممنوع است.
  5. چنانچه تعداد پذيرفته شدگان برخی از رشته ها در مراكز دانشگاهی به حد نصاب لازم برای تشكيل كلاس نرسد، با رعايت شرايط عمومی، پذيرفته شدگان به مناسب ترين محل دانشگاهی كه رشته مربوط در آن داير است انتقال داده خواهد شد.
  6. طول مدت تحصيل در دوره كارشناسی ناپيوسته به طور معمول 2 سال بوده كه تا حداكثر 3 سال برای رشته های غير آموزشي و 4 سال برای رشته های آموزشی قابل تمديد می باشد.

رشته هایی که دانشگاه آزاد اسلامی در آن پذیرش دانشجو ندارد

در جدول زیر، رشته هایی که دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی به کارشناسی در آنها ظرفیت پذیرش دانشجو ندارد، گردآوری شده است:

رشته هایی که دانشگاه آزاد اسلامی در آن پذیرش دانشجو ندارد
مهندسی بهداشت حرفه ای و ايمنی كار مدارک پزشکی علوم انتظامی
ساخت پروتز های دندانی فوريت های پزشكی پيش بيمارستانی موسيقی (نوازندگی ساز ايرانی)
تكنولوژی پرتوشناسی باستان شناسی طراحی پوشاک

ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

نحوه ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

آن دسته از افرادی که متقاضی ثبت نام در کنکور كاردانی به كارشناسی دانشگاه آزاد سال 1400 می باشند، لازم است اقدامات زير را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد. در ادامه مقاله مدارک و نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ، برای  داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت کامل ارائه داده شده است:

  • مراجعه به سايت اينترنتی سازمان سنجش آموزش كشور
  • دانلود دفترچه ثبت نام
  • پرداخت هزينه ثبت نام به صورت اينترنتی و به وسيله كارت های بانكی عضو شبكه شتاب
  • دریافت كارت ورود به جلسه آزمون، در آن دسته از رشته های امتحانی كه پذيرش دانشجو در آنها براساس نمرات آزمون می باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

مداركی كه داوطلب برای ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد به آن نيازمند است به شرح ذيل می باشد:

  • فايل عكس اسكن شده: داوطلب می بايست يک قطعه عكس پرسنلی خود را اسكن نموده و فايل آن را برای ارسال از طريق برنامه ثبت نام اينترنتی آماده نمايد:
  1. عكس 4×3 يا 4×6 كه در سال جاری گرفته شده باشد (عكس تمام رخ).
  2. عكس اسكن شده فقط بايد با فرمت JPG باشد.
  3. اندازه عكس اسكن شده بايد حداكثر 400×300 پيكسل و حداقل 300×200 پيكسل باشد.
  4. تصوير داوطلب بايد واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد.
  5. حجم فايل ذخيره شده عكس نبايد از 70 كيلو بايت بيشتر باشد.
  6. حاشيه های زايد عكس اسكن شده بايد حذف شده باشد.
  7. حتی الامكان عكس رنگی و دارای زمينه سفيد باشد.
  • كارت اعتباری ثبت نام (اين كارت از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور خريداری شود).
  • فرم معلوليت: برای آن دسته از داوطلبانی كه نابينا يا كم بينا، ناشنوا يا كم شنوا و يا معلول جسمی حركتی می باشند.

مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان

  • اصل شناسنامه و يک برگ تصوير از تمام صفحات آن
  • اصل کارت ملی و دو برگ تصویر پشت و روی آن
  • شش قطعه عکس 4*3 (تمام رخ مربوط به سال جاری)
  • مدرک وضعیت نظام وظیفه (برای داوطلبان آقا)
  • اصل یا گواهی مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  • اصل حکم مرخصی سالانه برای کارمندان دولت یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط سازمان متبوع
  • ارائه اصل گواهینامه انجام خدمات قانونی مقرر یا گواهی معافیت از آن
  • حکم کارگزینی و فرم موافقتنامه کتبی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت

تاثیر سهمیه ها در ثبت نام کاردانی به کارشناسی ازاد

در ادامه مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با تاثیر سهمیه های رزمندگان و ایثارگران، در ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. تاثیر سهمیه ها در ثبت نام کاردانی به کارشناسی به شرح زیر است:

  • بيست و پنج درصد (25 %) ظرفيت هر كد رشته محل به “همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر”، “آزادگان و همسر و فرزندان آنان”، “جانبازان 25 % و بالاتر و همسر و فرزندان آنان” اختصاص دارد. (سهميه ايثارگران 25 % ظرفيت)
  • پنج درصد (5 %) ظرفيت هر كد رشته محل نيز به “جانبازان زير 25 % و همسر و فرزندان آنان” و “همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه” اختصاص دارد. (سهميه ايثارگران 5 % ظرفيت)

نکته 1 : حد نصاب نمره ايثارگران (اعم از ايثارگران مشمول ظرفيت 25 درصدی و يا 5 درصدی) 70% نمره آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد در هر كد رشته محل و حد نصاب نمره رزمندگان 75% نمره آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد در هر كد رشته محل می باشد.

نکته 2 : داوطلبانی كه با استفاده از سهميه رزمندگان و ايثارگران يكبار در دوره روزانه آزمون كارشناسی ناپيوسته پذيرفته شده باشند، حق استفاده مجدد ازسهميه ايثارگران و رزمندگان در آزمون های سال های بعد در همان مقطع را نخواهند داشت.

نحوه انتخاب و ثبت نام اينترنتی رشته محل های کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه ازاد

ثبت نامن و انتخاب رشته اينترنتی کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد برای كليه داوطلبان (اعم از داوطلبان رشته های امتحانی با آزمون و متقاضيان رشته های بدون آزمون (پذيرش صرفا براساس سوابق تحصيلی)، منحصرا از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی: sanjesh.org و به طور همزمان با ثبت نام در اين آزمون انجام می گيرد.

با توجه به اينكه در اين آزمون، انتخاب رشته محل های تحصيلي همزمان با ثبت نام انجام می شود، داوطلبان ضرورت دارد نسبت به انتخاب كدرشته محل های مورد علاقه خود (حداقل يک و حداكثر 50 كد رشته) بر اساس جداول دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته، اقدام نموده و در بند 37 تقاضانامه اينترنتی ثبت نام درج نمايند.

لذا ضرورت دارد كليه داوطلبان، ضمن ثبت نام از طريق اينترنت، نسبت به انتخاب اينترنتی كد رشته محل های تحصيلی مورد علاقه نيز اقدام نمايند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد می توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مطالب تکمیلی

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی