ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد 1401

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور پرداخته ایم. دانشگاه پیام نور علاوه بر پذیرش داوطلبان از طریق کنکور کارشناسی ارشد، به صورت فراگیر نیز اقدام به جذب و پذیرش دانشجویان می کند.

موسسات در حال تبلیغ دوره های فراگیر به هیچ عنوان مجری رسمی برگزاری دوره های کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور نیستند وداوطلبان توجه داشته باشند که پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور فقط از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور و کسب حدنصاب های لازم با ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر است.

کارشناسی ارشد پیام نور 1402

دانشگاه پیام‌نور، دانشگاهی است با هویت ایرانی – اسلامی که برای ایفای نقش و مسئولیت خود در جهت تحکیم جایگاه علمی و پژوهشی در میان دانشگاه ‌های باز و آموزش از راه دور دنیا به گسترش رشد و تعالی تقوی و فضائل انسانی، ارتقاء علمی و پژوهشی، تعمیق جنبش نرم افزاری، امید بخشیدن و گسترش دامنه دانش، یادگیری در همه جا، همه وقت و برای همه در محیطی ایمن و مبتنی بر عدالت در راستای سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در سطح ملی و جهانی اهتمام می‌ورزد.

از مهم ترین فعالیت ‌های صورت گرفته در این حوزه می‌توان تفاهم نامه‌ها و قرارداد های همکاری منعقد شده با دانشگاه‌های: رادیو تلویزیونی (چین)، ایندیراگاندی و جامع ملی اسلامی (هندوستان)، چندرسانه ‌ای و بین ‌المللی اسلامی (مالزی)، تشرین، افتراضیه و دمشق (سوریه) را نام برد.

زمان ثبت نام غیرحضوری پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

ثبت نام دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور فقط از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد و موسسات فراگیر مجری برگزاری دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور نیستند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به صورت غیرحضوری از تاریخ 10 لغایت 18 آبان ماه انجام می شود.

آیا برای ثبت نام در 

پذیرفته شدگان لازم است در زمان مقرر، با مراجعه به سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به نشانی reg.pnu.ac.ir  تصویر مدارک شامل، صفحه اول و توضیحات شناسنامه، تصویر پشت و روی کارت ملی، مدرک کارشناسی (دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی نیز ارائه دهند) و مدرک مشخص کننده نظام وظیفه ویژه آقایان را بارگذاری کنند.

تمدید مهلت ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

مهلت ثبت نام غیرحضوری پذیرفته شدگان کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور تمدید شد.

دانشجویان مقطع کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی برای ثبت نام و انتخاب واحد تا 20 آبان ماه و پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد تا 21 آبان ماه فرصت دارند، با مراجعه به سیستم گلستان ثبت نام کنند.

مدارک و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور

علاقمندان به تحصيل در دوره های فراگير در صورت داشتن شرايط زير، می توانند به عنوان داوطلب مقطع كارشناسی ارشد ناپيوسته در يـک كـد رشـته امتحانی ثبت نام و حداكثر در كدرشته محل از دوره های كارشناسی ارشد ناپيوسته دانشگاه پيام نور متقاضی ادامه تحصيل شوند در ادامه مقاله شرایط عمومی مدارک لازم برای ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های پیام نور ارائه داده شده است:

شرایط عمومی داوطلبان

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی ار ادیان شناخته شده
  • نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ايران
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • برخورداری از توانايی جسمی متناسب با رشته انتخابی

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور

  1. دارندگان مدارک كارشناسی پيوسته و يا ناپيوسته رسمی و بالاتر مورد تاييد و يا دانشجويان سال آخر دوره كارشناسی (به شرط فارغ التحصـيلی) می توانند بدون توجه به نوع رشته تحصيلی كارشناسی خود در يک رشته گرايش از رشته هـای امتحـانی (بـه جـز رشـته هـای مهندسی معماری و طراحی شهری) ثبت نام نمايند.
  2. ادامه تحصيل افرادی كه دارای مدارک استخدامی، داخلی و يا با عنوان «معادل» می باشند، منوط به تاييد دفتر آموزش عالی غيردولتی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری می باشد و صرفا تاييديه تحصيلی و يا قبولی در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل، مجوز ثبت نام در دانشگاه نمی باشد.
  3. دارندگان مدرک معادل کارشناسی، که طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی جزء مشمولین مجاز به ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور قرار گیرند.
  4. طلاب و فضلای حوزه علميه كه بر اساس مدارک صـادر شـده مركز مـديريت حوزه های علميه قم، اصفهان و يا خراسان رضوی دوره سطح دو را با موفقيت گذرانده اند، همانند دارندگان مدارک كارشناسی در رشته های علوم انسانی می
    توانند دراين دوره ها ثبت نام نمايند. ضمنا بر اساس مصوبه مذكور، اين متقاضيان فقط می توانند دررشته های علوم انسانی ادامه تحصيل دهند.

نکته : داوطلبانی كه رشته كارشناسی آنها با رشته كارشناسی ارشد انتخابی همنام و يا مشابه نباشد، به تشخيص گروه آموزشی مربـوط، باید در دوره دانشجويی علاوه بر واحدهای مصوب مقطع كارشناسی ارشد، حداكثر تا 12 واحد جبرانی از مقطع كارشناسی همان رشته را با موفقيت بگذرانند.

نحوه گزينش دانشجو در دوره های فراگير و تبديل وضعيت

  • نمره نهايی لازم برای قبولی بر اساس تاثير 80 درصدی ميانگين دروس حاصل از آزمون و تاثير 20 درصدی ميانگين معدل مدرک كارشناسی می باشـد. بر اساس مصوبه جلسه شورای سنجش و پذيرش دانشجو، كسب نمره علمـی مثبـت (بيشـتر از صفر) برای پذيرش در هر كد رشته محل الزامی است.
  • ميانگين معدل مدرک كارشناسی برای داوطلبانی كه دانش آموخته دوره كارشناسی ناپيوسته می باشند، حاصل ميـانگين معـدل دو مقطـع كـاردانی و كارشناسی ناپيوسته می باشد.
  • دانشجويان سال آخر می بايست ميانگين نمرات واحد های درسی گذرانده شده خود را در محل مربوط در تقاضانامه ثبت نام اينترنتی اعلام نمايند.

ضوابط نيمسال دانش پذيری

براي اطلاع آن دسته از داوطلبانی كه مايل به ثبت نام در دوره دانش پذيری كارشناسی ارشد ناپيوسته می باشند، برخی ضوابط نيمسال دانش پذيری به شرح زير اعلام می گردد:

  1. ثبت نام در دوره های فراگير كارشناسی ارشد ناپيوسته به منزله پذيرش كليه ضوابط و مقررات دانشگاه تلقی می شود.
  2. مسئوليت تهيه كتب و منابع درسی معرفی شده به عهده داوطلب می باشد و دانشگاه هيچگونه مسئوليتی در اين خصوص ندارد.
  3. عدم شركت در آزمون به منزله انصراف تلقی گرديده، مدارک ثبت نام و مبلغ واريزی عودت داده نخواهد شد.
  4. آزمون به صورت چند گزينه ای برگزار می شود و دارای نمره منفی نمی باشد.
  5. برگزاری آزمون، تصحيح پاسخنامه ها، اعلام نتايج و پاسخگويی در خصوص نتايج آزمون از طريق سازمان سنجش آموزش كشور انجام می شود.
  6. هيچ گونه مزايا از قبيل كمک هزينه تحصيلی، بيمه، خوابگاه و…. به دانش پذير تعلق نمی گيرد.
  7. كاركنان دانشگاه پيام نور با هر وضعيت استخدامی در صورت تمايل به ثبت نام در دوره های فراگير مجاز به انتخاب رشته های مركز محل اشـتغال خـود نبوده و نمی توانند مركز محل اشتغال خود را به عنوان مركز انتخابی تعيين كنند. اين دسته از داوطلبان بايد موضوع داوطلبی خود را به صورت کتبی بـه رئـيس مركز محل اشتغال خود اعلام كرده و مركز ديگری را برای تحصيل انتخاب نمايند.
  8. داوطلب بايد از توانايی جسمی متناسب با رشته تحصيلی انتخابی خود برخوردار باشد، در غير اين صورت مسئوليت عواقب بعدی به عهده داوطلب می باشد.

ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور

راهنمای فرآیند ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور، صورت می پذیرد. متقاضیان ثبت نام لازم است در زمان مقرر، با تهیه اطلاعات و مدارک لازم با مراجعه به سایت سنجش فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند. مراحل ثبت نام به شرح زیر است:

ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور مطابق سال های گذشته،  30 هزار نفر در 1300 رشته محل خواهد بود.

  1. مراجعه به پايگاه اينترنتی سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی: sanjesh.org
  2. دريافت دفترچه راهنمای ثبت نام و مطالعه آن
  3. آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نياز برای ثبت نام
  4. پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق کارت های عضو شتاب بانکی

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد پیام نور

طرح فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور به این معنا می باشد که داوطلب ترم اول را با عنوان دانش پذیر به صورت غیر حضوری و تنها با مطالعه منابعی که به او معرفی می شود، می گذراند و پس از امتحانی که در انتهای ترم برگزار می شود در صورت کسب نمره قبولی از ترم دو به عنوان دانشجو وارد دانشگاه می شود.  در پذیرش کارشناسی ارشد پیام نور بدون کنکور، معدل دوره کارشناسی داوطلب نیز تاثیر گذار است.

داوطلبان مجاز به انتخاب 20 کد رشته محل در ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه پیام نور می باشند. شرایط ثبت نام به شرح زیر است:

  1. هر داوطلب فقط می تواند یک کد رشته امتحانی مطابق جدول شماره را حداکثر در 20 واحد دانشگاهی انتخاب کند.
  2. مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند.
  3. داوطلبانی که رشته کارشناسی آنها با رشته کارشناسی ارشد مشابه نباشد، موظف به گذراندن حداکثر 12 واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را می باشند.
  4. نمره نهایی برای قبولی آزمون ارشد فراگیر به صورت 80 نمره حاصل از آزمون و تاثیر 20 درصدی معدل مدرک کارشناسی خواهد بود.
  5. میانگین معدل مدرک کارشناسی برای داوطلبانی که دانش آموخته دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند حاصل میـانگین معـدل دو مقطـع کـاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.

مدارک ثبت نام بدون کنکور ارشد فراگیر پیام نور 

  • اسکن صفحه اول و صفحه دوم شناسنامه
  • اسکن کارت ملی (پشت و رو)
  • اسکن عکس 4*3 (مربوط به سال جاری)
  • اسکن مدرک پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای داوطلبان آقا
  • اسکن مدرک کاردانی برای داوطلبان مقطع کارشناسی ناپیوسته
  • اسکن مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته
  • اسکن تاییدیه استفاده از سهمیه ایثارگری

علاوه بر این شما می توانید ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را نیز در نظر داشته باشید.

برخی از ضوابط ادامه تحصيل در دوره دانشجویی

براي اطلاع آن دسته از دانش پذيرانی كه در آزمون پايان نيمسال دانش پذيری قبول می شوند و شرايط تبديل وضعيت را طبق مفاد دفترچه احراز نمـوده و به دانشجو تبديل وضعيت می دهند برخی از ضوابط ادامه تحصيل به شرح ذيل اعلام می گردد:

  • داوطلب در صورت موفقيت در آزمون پايان دوره دانش پذيری و احراز شرايط مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور، به دانشجو تبديل وضعيت داده و برای ادامه تحصيل به مركز پذيرفته شده معرفی می شود.
  • دانشجو می تواند با توجه به امكانات دانشگاه با پرداخت شهريه های ثابت و متغير از كلاس های رفع اشكال گروهی و فردی و سـاير مـوارد مـرتبط بـا خدمات آموزشی استفاده كند.
  • انتقال، تغيير رشته و گرايش در مقطع كارشناسی ارشد دانشگاه ممنوع است.
  • دانشجو موظف است در هر نيمسال تحصيلی در مهلت اعلام شده از سوی دانشگاه برای ثبت نام و انتخاب واحد درسی اقدام كند.
  • واحد های ارائه شده در هر نيمسال تحصيلی با توجه به امكانات دانشگاه و برنامه آموزشی رشته تحصيلی تعيين می شود.
  • طول دوره تحصيلی كارشناسی ارشد 3 سال است و در صورت لزوم افزايش سنوات تابع مقررات آموزشی دانشگاه است.

تاثیر معدل در ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور

معدل دوره كارشناسی شما تراز شده و میانگین وزنی آنها تأثیر 20 درصدی در نمره كل شما خواهد داشت. پس لطفا در درج معدل صحیح خود در تقاضا نامه ثبت نام نهایت دقت را به خرج دهید.

در پایان پس از تكمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و كدپیگیری 16 رقمی، یك نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و مندرجات آن را كنترل نموده و نزد خود نگهداری نمایید.

هرگونه‌ تغییری در زمان فرایند ها و شرایط ثبت نام و پذیرش از طریق‌ سایت سازمان ‌سنجش‌ و همچنین سایت مشاورگروپ اعلام می شود.

برای آگاهی از زمان دقیق ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور می توانید بدون تعیین وقت قبلی، با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

سوالات متداول داوطلبان ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور

✔️ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور چه زمانی است؟

✔️ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به صورت غیرحضوری از تاریخ 10 لغایت 18 آبان ماه انجام می شود.

✔️ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از طریق چه سایتی است؟

✔️ثبت نام داوطلبان از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org صورت می پذیرد.

✔️شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور چیست؟

✔️شرایط و مدارک لازم به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

3.2/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی