سامانه سیدا کارنامه دانش آموزی sida.medu.ir

چاپ کارنامه در سامانه سیدا دانش آموزی | صدور کارنامه در سیدا

جهت مشاوره در زمینه سامانه سیدا کارنامه دانش آموزی sida.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

با توجه به سوالات متداول کاربران پیرامون چاپ کارنامه در سامانه سیدا دانش آموزی در این مقاله به بیان توضیحات کامل و جامعی پرداخته ایم. سامانه دانش آموزی سیدا به منظور ثبت نمرات دانش آموزان (ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم) طراحی شده است. با توجه به آنکه این سامانه تازه راه اندازی شده است ممکن است کاربران برای ورود به سامانه با مشکلاتی روبرو باشند. کاربران توجه داشته باشند، ورود به سامانه دانش آموزی سیدا با استفاده از نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است.

ثبت نمرات تمامی دانش آموزان در سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا انجام می شود. لذا از درج نمرات در سامانه های دیگر (دانا، سناد، امین) خودداری نمایید.

مشکل صدور کارنامه‌ های الکترونیکی دانش آموزان برطرف شده و مدیران مدارس می‌ توانند با ورود به سامانه یکپارچه دانش آموزی (سیدا) به نشانی sida.medu.ir کارنامه دانش آموزان را به صورت انفرادی و یا گروهی صادر کنند.

دانش آموزان پایه اول با کد ملی و سایر دانش آموزان با گذرواژه‌ ای که از مدرسه محل تحصیل می‌ گیرند می‌ توانند برای دریافت کارنامه به پادا مراجعه نمایند.

سامانه سیدا کارنامه دانش آموزی

سامانه سیدا کارنامه sida.medu.ir

همانطور که از عنوان این بخش هم می توان حدس زد، سامانه سیدا کارنامه sida.medu.ir سامانه ای است که دانش آموزان عزیز و یا والدینشان، می توانند در آن کارنامه و نتایج امتحانات خود را مشاهده نمایند.

با ورود به سامانه سیدا کارنامه می توانید کارنامه خود را مشاهده کنید. در بخش های بعدی مقاله در خصوص نحوه مشاهده کارنامه در سامانه سیدا و یا ورود به سامانه سیدا، نکاتی را بررسی کرده ایم. جالب است بدانید که در سامانه سیدا امکان چاپ کارنامه دانش آموزی نیز وجود دارد. در سامانه سیدا امکانی فراهم شده است تا معلمان عزیز بتوانند نسبت به ثبت نمرات دانش آموان در سامانه سیدا اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا

سایت سیدا کارنامه

سایت سیدا کارنامه، سامانه ایی است که برای ارائه خدمات مربوط به به کارنامه در دسترس کاربران خود شامل دانش آموزان، والدین دانش آموزان، مدیران مدرسه و کادر اجرایی مدرسه می شود.

باتوجه به آنکه  به تازگی راه اندازی شده است، ممکن است کاربران با مشکلاتی در ورود به سامانه و ثبت نمرات دانش آموزان مواجه شوند. در مطالب گذشته در رابطه با سوالات متداول داوطلبان در رابطه با سامانه سیدا دانش آموزی، پشتیبانی سامانه سیدا، نحوه بارگذاری عکس در سیدا، تغییر رمز عبور پس از ورود به سامانه، مدیریت کاربران و چگونگی تعریف همکاران در سیدا، ورود به سامانه سیدا با گوشی همراه، سخن گفته ایم. در این مقاله به بیان نوضیحاتی در رابطه با چاپ کارنامه در سامانه سیدا دانش آموزی پرداخته ایم.

نکات مهم درج نمرات دانش آموزان در سیدا:

  • لطفا ثبت نمره فقط توسط خود همکار در سامانه سیدا انجام شود.به هیچ عنوان ثبت نمره به‌ غیر از کاربر تعریف شده انجام نشود چون شما با این کار اطلاعات آموزشگاه را به همکار یا غیر همکار می دهید.
  • ثبت نمره فقط، توسط معلم تعریف شده همان آموزشگاه دقیقا درست و منظم ثبت گردد.
  • اگر دانش آموز اقلیت دارید باید قرآن دانش آموز را حذف و بجای هدیه های آسمانی ،(هدیه های آسمانی اقلیت ) را در انتخاب واحد اضافه نمایید.
  • توجه داشته باشید تمامی کارنامه ها باید عکس داشته باشند.

سامانه سیدا کارنامه دانش آموزی

با توجه به آنکه ممکن است در سامانه سیدا دانش آموزی با اشکالاتی روبرو باشید. در صورت بروز هرگونه مشکل در ورود به سامانه سیدا و یا چاپ کارنامه در سیدا می توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.  کاربران لازم است به نکات زیر توجه لازم را داشته باشند:

🟣 اسامی پرسنل، دبیران و ثبت نام دانش آموزان با پایه، رشته، دروس و انتخاب واحدشان، عینا از سامانه سناد به سامانه جدید سیدا انتقال داده می شود لذا ثبت نمرات و ارزشیابی با سامانه سیدا قابل قبول می باشد.

🟣 با توجه به اینکه اصولا نمرات ثبت شده توسط شخص معلم (آموزگار ، دبیر) در سامانه معتبر می باشد لذا باید به مرور این وظیفه از معاون اجرایی به دبیران محترم محول گردد تا معلمان جوابگوی نمرات ثبت شده برای دانش آموزان باشند لذا حفظ امنیت رمز و کاربری بعهده کاربران مربوطه می باشد و تغییر و حفظ آن پس از تعریف کاربری پیش فرض اعلام شده خیلی مهم می باشد چون مسئولیت افشا یا هک اطلاعات حتی به صورت سهوی با کاربران می باشد.

🟣 دقت، کنترل و صحت نتایج ثبت شده قبل از اعلام نتایج از سامانه سیدا به دانش آموزان مهمتر از سرعت انجام آن می باشد لذا با شتابزدگی و عدم کنترل دچار تخلف سهوی نشوید که جبران ناپذیر می باشد.

🟣 برای اطمینان از صحت درج نمرات وارد شده، یک باکس به اسم مجموع نمرات در سمت راست صفحه قرار داده شده است که صرفا جهت تایید نمرات وارد شده می باشد. این مجموع نمرات هم از طریق سامانه سیدا دانش آموزی محاسبه شده و هم از کاربر سوال می شود. اگر این دو عدد با هم همخوانی نداشته باشد احتمال خطایی در ورود نمرات وجود دارد و می توان آن را مجددا بررسی و اصلاح کرد .

به گفته ی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، کارنامه دانش آموزان از طریق سامانه “سیدا” صادر خواهد شد و نتایج ارزشیابی دانش آموزان توسط معلمان در سامانه مذکور درج می‌شود و پس از بررسی و تایید، کارنامه صادر می‌شود. این کارنامه توسط مدرسه و همچنین دانش آموزان قابل دریافت می‌باشد.

بنابراین برنامه ریزی باید به گونه‌ای باشد که نمرات دروس تمامی پایه‌ها در مدارس عادی، بزرگسالان و استثنایی در نوبت اول سال تحصیلی جاری، درسامانه مذکور درج و کارنامه دانش آموزان نیز صرفا در این سامانه صادر شود.

سایت سیدا ابتدایی کارنامه

سایت سیدا ابتدایی کارنامه ، به معنای ارائه خدمات سایت سیدا در زمینه شماهده کارنامه ابتدایی می باشد که والدین عزیز دانش آموزان یا معلمان برای مشاهده یا تکمیل کارنامه، می توانند به این سامانه مراجعه نمایند.

در سیدا در کارتابل مدیر مدرسه رمز گروهی برای دانش آموزان صادر و یوزر دانش آموزان از طریق شاد توسط مدیر و معلم در pv دانش آموزان به دانش آموز داده می شود. دانش آموز از طریق سایت pada.medu.ir نیز، می تواند کارنامه تحصیلی را مشاهده نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه مشاهده کارنامه دانش آموزی در سامانه پادا می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: سامانه پادا کارنامه

سامانه سیدا کارنامه متوسطه اول

سامانه سیدا کارنامه متوسطه اول را نیز به دانش آموزان ارائه خواهد کرد. دانش آموزان مقطع متوسطه اول، شامل پایه های هفتم، هشتم، نهم، یا ولدین آنها برای مشاهده کارنامه خود می توانندبه سایت سیدا به نشانی sida.medu.ir مراجعه کرده و پس از وارد شدن به حساب کاربری شخصی خود با نام کاربری و رمز عبور، کارنامه خود را مشاهده نمایند.

سامانه سیدا کارنامه متوسطه دوم

اشاره کردیم که امکان مشاهده و دریافت کارنامه تمامی پایه های تحصیلی در سایت سیدا وجود دارد. بنابر این سامانه سیدا کارنامه متوسطه دوم یعنی دانش آموزان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم را نیز ارائه خواهد داد.

در هر پایه ایی که تحصیل کنید، برای دریافت کارنامه در سامانه سیدا، ممکن است به مکل برخورد کنید. ما در مرکز مشاور گروپ، همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب، پاسخگوی تمامی سوالات شما برای مشکلات دریافت کارنامه دانش آموزی در سامانه سیدا هستیم.

دریافت کارنامه در سامانه سیدا کارنامه دانش آموزی

کاربران جهت دریافت کارنامه در سامانه سیدا کارنامه دانش آموزی، لازم است به موارد زیر توجه داشته باشند. در این بخش مراحل دریافت کارنامه در سامانه سیدا را ربررسی کرده ایم.

  1. دبیر ضمن ورود نمرات به سامانه باید. بعد از ورود نمرات آن را تایید می کند و لیست دست نویس را نیز تکمیل نموده و به واحد آموزشی تحویل نمایید.
  2. مدیر واحد آموزشی نسبت به تایید لیست نمرات دبیر در سامانه اقدام می کند. (این اتفاق باعث خواهد شد که توسط دبیر یا هر شخصی دیگر امکان تغییر نمرات وجود نداشته باشد).
  3. معاون اجرایی لیست نمرات کامپیوتری که توسط دبیر وارد سامانه گردیده است را چاپ می گیرد.
  4. دبیر موظف است لیست دستی و کامپیوتری را بررسی نماید و در صورت عدم مغایرت نسبت به تایید لیست کامپیوتری اقدام نمایید.
  5. مدیر واحد آموزشی لیست دستی و کامپیوتری دبیر را مطابقت داده و تایید می نمایید .

بیشتر بخوانید: گزارش پیشرفت تحصیلی در سیدا sida.medu.ir

کارنامه های فعال در سامانه سیدا

کارنامه های فعال در سامانه سیدا در ابتدا شما همه پایه های تحصیلی نمی شد و تنها برای ابتدایی با متوسطه اول فعال بود. با گذشت زمان و اضافه شدن انکانات تکمیلی دیگر، تعداد کارنامه های فعال در سامانه سیدا نیز افزایش یافته و امروز برای تمای پایه های تحصیلی امکان مشاهده، دریافت و چاپ کارنامه از طریق سامانه سیدا وجود دارد.

ما در این مقاله مشاور گروپ سعی کردیم مهم ترین اطلاعات لازم پیرامون سامانه مدیریت دانش فرهنگیان danesh.medu.ir را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

اگر همچنان سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده و نیازمند دریافت راهنمایی بیشتر و متناسب با شرایط اختصاصی خود هستید، می توانید همین حالا تلفن ثابت را برداشته و با ما تماس بگیرید.

شماره تماس 9099071613 پل ارتباطی شما و ما در مجموعه مشاور گروپ است 🙂

همه روزه حتی در روز های تعطیل هم از 8 صبح تا 12 شب در کنار شماییم تا در اسرع وقت جامع ترین پاسخ را به سوالات شما ارائه کنیم.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

راهنمای تصویری دریافت کارنامه در سامانه سیدا دانش آموزی

راهنمای تصویری دریافت کارنامه در سامانه سیدا دانش آموزی، می تواند کمک زیادی به عزیزانی که برای دریافت کارنامه مشکل دارند، بکند. در راهنمای تصویری، به صورت گام به گام و قدم به قدم، به بررسی مراحل لازم برای دریافت کارنامه پرداخته ایم.

  • ابتدا وارد سامانه شده سپس در بخش عملیات ضمن سال ، قسمت مربوط به کارنامه را باز نمایید:

راهنمای جامع دریافت کارنامه در سامانه دانش آموزی سیدا 

  • در پنجره باز شده ، نوع کارنامه درخواستی را انتخاب سپس در قسمت انتخاب کلاس، کلاس مورد نظر را فعال نمایید تا لیست دانش آموزان نمایش داده شود:

راهنمای جامع دریافت کارنامه در سامانه دانش آموزی سیدا 

  • با انتخاب گزینه کارنامه در گوشه سمت چپ ، کارنامه دانش آموز نمایش داده می شود.

بیشتر بخوانید: سامانه سیدا طرح پاک

چاپ کارنامه در سامانه سیدا دانش آموزی

این بخش برای ساخت، ذخیره سازی و نمایش کارنامه های سالیانه طراحی شده است. نمونه هایی از کارنامه های طراحی شده برای مقاطع مختلف تحصیلی که توسط سامانه ارائه می شود در تصاویر زیر نمایش داده شده:

چاپ کارنامه در سامانه ثبت نمرات دانش آموزی sida.medu.ir

چاپ کارنامه در سامانه ثبت نمرات دانش آموزی sida.medu.ir

****وضعیت انضباط در سامانه سیدا بصورت کیفی درج شود و شامل( عالی ، بسیار خوب ، خوب ، نیاز به راهنمایی و تلاش بیشتر ) می باشد.

دانلود راهنمای چاپ کارنامه گروهی در سامانه سیدا

چاپ کارنامه در سیدا

چاپ کارنامه در سامانه سیدا شامل مراحلی است که در این بخش به بررسی آنها خواهیم پرداخت. نخستین نکته ایی که برای چاپ کارنامه سیدا باید در نظر داشته باشید استفاده ار مرورگر کروم است. در انتهای این قسمت نیز مراحل ثبت نمرات در سیدا توسط مدیر را شرح داده ایم.

مراحل چاپ کارنامه در سیدا:

  1. عملیات ضمن سال
  2. کارنامه
  3. کارنامه متوسطه دوم
  4. کارنامه سالیانه عادی
  5. پایه
  6. انتخاب
  7. از طرف چپ اسم دانش آموز روی کارنامه کلیک کنید.
  8. چاپ

ثبت نمرات در سیدا توسط مدیر :

  1. ازسمت چپ صفحه اصلی قسمت بالا (سمت ها)مدیر مدرسه را انتخاب می کنیم.
  2. از آخرین منوی سمت راست از گزینه تغییر دوره سال تحصیلی 99 – 1400 را انتخاب می کنیم.
  3. زبان سیستم هم باید لاتین باشد.

در صورت بروز هرگونه مشکل در چاپ کارنامه در سامانه سیدا دانش آموزی می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول کارنامه سیدا دانش آموزی

نمره انضباط در سامانه سیدا چگونه درج می شود؟

وضعیت نمره انضباط در سامانه سیدا دانش آموزی، باید به صورت کیفی درج شود.

امکان چاپ کارنامه در سامانه سیدا دانش آموزی فعال است؟

چاپ کارنامه توصیفی در سامانه سیدا فعال شده است.

نشانی سامانه دانش آموزی سیدا چیست؟

کاربران برای ورود به سامانه دانش آموزی سیدا باید به نشانی sida.medu.ir مراجعه نمایند.

3/5 - (21 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سامانه سیدا کارنامه دانش آموزی sida.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محمد حسین

    دائم خوب

    پاسخ
  2. ناشناس

    سلام بین تمام سامانه های راه اندازی شده فقط و فقط دانا خوب بود که کنار زده شده.ذما تو سامانه سیدا برای گرفتن کارنامه یک پایه باید یکی یکی اقدام کنیم هم وقت زیادی می برد هم برگه زیادی خراب می شود

    پاسخ
  3. طاهر

    با سلام.
    لطفا دلایل ایجاد این سامانه و سامانه های متعددی که وجود دارند را بیان نمایید و بفرمایید که چرا سامانه قبلی که همگی تسلط کامل داریم بروز آوری نشده است و این امکانات در سامانه های قبلی گنجانده می شد؟ در ضمن حداقل سامانه بصورت پایلوت در تعدادی از مدارس هر سه مقطع بصورت جدی اجرا می شد و نقاط ضعف و قوت آن بررسی شده ، تا در نهایت پس از دو سال آزمایشی و برطرف شدن همه ضعف ها ، اجرای ملی آن شروع می شد.
    از طرفی با همه ضعف های که سامانه داشته و هنوز هم که دارد؛ چرا قبل از ایجاد زیر ساخت اینترنت که مشکل اصلی ماست سامانه ای را راه اندازی نمودید که حرف اول اینترنت می زند. یعنی با کمترین اختلال اینترنت ، نه تنها وارد سامانه نمی توانیم شویم بلکه ساعت ها ، روزها و … وقت ما را می گیرد.
    لطفا ضمن بررسی موارد فوق ، همچنین از ایجاد سامانه هایی که با آزمایش و خطا پیش می روند جدا پرهیز نمایید زیرا که زمان و انرژی و … عزیزان حق الناس ایجاد می کند . و دین بر گردن شما عزیزان خواهد ماند.
    در خاتمه ضمن خدا قوت به همه همکاران و عزیزان، خواهشمند است نسبت به تجمیع کلیه سامانه ها اقدام عاجل صورت گیرد تا از موازی کاری های بیهوده جلو گیری بعمل آید. من الله التوفیق/ جزاکم الله خیرا

    پاسخ
  4. ناشناس

    سلام چطور میشه کارنامه دانش آموزان یک کلاس را به صورت یکجا پرینت گرفت.

    پاسخ
  5. فاطمه

    چرا میزنه خطا و نمیشه وارد شد به سیدا

    پاسخ
  6. سعدابادی

    سلام نمره پایانی متوسطه دوم در سامانه سیدا به چه صورت محاسبه میشود. با تشکر

    پاسخ
  7. آرامش

    سلام هنگام دریافت گزارش تحصیلی مربوط به نوبت دوم . برای هر دو نوبت تو صفحه جا نمیشه و نشون نمیده مشکل از کجاست؟و توی پرینت هم کامل نیست.

    پاسخ
  8. سپهر

    چرا کارنامه در سیدا، سفید چاپ میشه؟

    پاسخ
  9. Reza

    بعد از ثبت نتایج باید صبر کنید.

    پاسخ
  10. کامران رحمانی

    با سلام
    هنگام دریافت در سامانه امین از سیدا پیغام خطای کد ملی یا کد دانش آموزی تکراری است مشاهده می شود چگونه باید رفع شود.(بزرگسالان کاردانش)

    پاسخ
  11. زررربربررررر

    چرا معدل نمیاد در کارنامه؟

    پاسخ
  12. محسن

    سلام چرا کارنامه کلاسی چاپ نمی شه

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی