هزینه هنرستان هوانوردی

هزینه هنرستان هوانوردی

جهت مشاوره در زمینه هزینه هنرستان هوانوردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مشاورگروپ قصد دارد در این مطلب مواردی مثل شرایط و هزینه هنرستان هوانوردی را بررسی کند.

مدارس هوانوردی با شعبات محدود در سراسر کشور، با فراهم‌کردن فضای آموزشی برای علاقمندان به هوانوردی تاسیس شده و در دو بخش پسران و دختران، به آموزش علاقمندان مشغولند. یکی از پرتکرارتین سوالات مخاطبان درمورد این مدارس، هزینه ثبت نام آن‌هاست که در این مقاله که تحت عنوان “هزینه هنرستان هوانوردی” است، این موضوع و نحوه و شرایط ورود به آن را بررسی خواهیم کرد.

هنرستان هوانوردی مشاور گروپ

هنرستان هوانوردی

حدود 3 دهه پیش و همزمان با اوج‌گرفتن تعداد افراد علاقمند به رشته هوانوردی، اولین مدرسه هوانوردی کشور به نام “هنرستان هوانوردی مدبر” تاسیس و بعد از چندسال، در سال 1382، اولین هنرستان هوانوردی دخترانه نیز افتتاح شد.

این هنرستان‌ها در رشته‌های مختلفی به آموزش دانش‌آموزان و آماده‌ساختن آن‌ها برای مشاغلی مانند خلبانی، مهمانداری، کنترل و تعمیر و … می‌کنند. وظیفه آموزش هنرجویان این مدارس به طور مشترک بر عهده وزارت آموزش و پرورش و سازمان هواپیمایی کشوری است. 47 واحد از واحدهای هنرجویان هنرستان هوانوردی مطابق نظر سازمان هواپیمایی کشوری بوده و بقیه آن، مطابق سرفصل‌های آموزش و پرورش است.

در این مطلب قصد داریم به هزینه هنرستان هوانوردی و عوامل موثر بر آن بپردازیم.

هزینه هنرستان هوانوردی چقدر است

هزینه هنرستان هوانوردی و شهریه آن به طور میانگن 15 میلیون تومان است، البته شهریه در مدارس مختلف مبلغ ثابتی نبوده و بسته به امکانات و مهارت‌های تدریسی، هر مدرسه مبلغ متفاوتی برای تحصیل هنرجویان خود در نظر خواهد گرفت.

وجود دستگاه‌های شبیه‌ساز و تحهیزات کارگاهی مختلف، شهر محل قرارگیری هنرستان و میانگین حقوق مردم منطقه، میزان و کیفیت تجهیزات آموزشی، مهارت اساتید آموزش‌دهنده و … از مواردی هستند که به میزان شهریه‌ها تاثیر گذاشته و مقدار هزینه هنرستان هوانوردی را در هر مدرسه، متفاوت از مدارس دیگر می‌کنند.

ورود به هنرستان هوانوردی

ورود به هنرستان هوانوردی به مقاطع دهم و یازدهم امکان‌پذیر است و دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دهم می‌توانند در آزمون‌های آن شرکت کنند.

اگر شما دانش آموز سال نهم و متقاضی ورود به این هنرستان هستید، باید پس از قبولی در آزمون این هنرستان، ابتدا کلاس‌های مکالمه زبان انگلیسی و کامپیوتر را بگذرانید و اگر دانش‌آموز دهمی بوده و قصد شرکت در آزمون ورودی یازدهم هنرستان هوانوردی را دارید، پس از قبولی باید در کلاس‌های زیر شرکت کنید:

  • مکالمه زبان
  • زبان تخصصی فنی هواپیما
  • تحقیق و پژوهش کامپیوتر
  • ریاضی و فیزیک کاربردی

شرایط ورود به هنرستان هوانوردی

به طور کلی در دست داشتن کارنامه قبولی در پایه نهم یا دهم (برای دانش آموزان ورودی دهم، کارنامه قبولی نهم و برای دانش‌آموزان ورودی یازدهم، کارنامه قبولی دهم نیاز است) و شرکت در مصاحبه حضوری، از شرایط عمومی همه هنرستان‌های هوانوردی کشور است، ولی در این بین مدارسی وجود دارند که دارای شرایط خاص‌تری نیز می‌باشند. مثلا هنرستان هوانوردی دانش پرواز شیراز، به بالابودن نمرات در دروس زبان خارجی، ریاضی و علوم تجربی نیز دقت کرده و برای دانش‌آموزانی که نمراتشان در این درس‌ها پایین است، آزمون ورودی جداگانه‌ای نیز برگزار می‌کند.

برای اطلاع از شرایط ورود به هنرستان های هوانوردی در سراسر کشور، به لیست هنرستان های هوانوردی مراجعه کرده و پس از تماس با آن‌ها، از شرایط ویژه آن‌ها آگاه شوید.

برای کسب اطلاعات دقیق از هزینه هنرستان هوانوردی موردنظر خود، با تلفن ثابت خود با شماره پشتیبانی 9099071613 (بدون پیش شماره) تماس بگیرید.

ثبت نام مدارس تیزهوشان

ليست دروس هنرستان هوانوردی

در این مطلب علاوه بر هزینه هنرستان هوانوردی، قصد داریم لیست دروس آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

لیست دروس سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم هنرستان هوانوردی مجمع صنعت که یکی از مجهزترین هنرستان های هوانوردی کشور است، به شرح زیر است:

کتاب های هنرستان هوانوردی
دهم الزامات محیط کار،  آشنایی با عوامل انسانی، آلات دقیق، آیرودینامیک، تکنولوژی هوانوردی، جغرافیا، دین و زندگی 1، ریاضی 1، زبان انگلیسی 1، زبان فنی، عربی 1، فارسی و نگارش 1، فیزیک، مدیریت سیستم ایمنی، ناوبری هوایی.
یازدهم انسان و محیط زیست، به کارگیری تجهیزات، کارگاه جوش و پرچ، تاریخ معاصر، دین و زندگی 2، زبان انگلیسی 2، زبان فنی 2، سواد رسانه‌ای 2، عربی 2، فارسی و نگارش 2، کاربردهای فناوری‌های نوین، کارگاه نوآوری و کارآفرینی، مدیریت ایمنی فرودگاه، مقررات هواپیمایی، مواد هواپیما، نقشه‌کشی صنعتی.
دوازدهم اخلاق حرفه‌ای، آمادگی دفاعی، تئوری پرواز، دین و زندگی 3،  ساختمان هواپیما، سلامت و بهداشت،  سیستم هواپیما، عربی 3، فارسی و نگارش 3، مدیریت خانواده و سبک زندگی، موتور هواپیما، ناوبری هوایی، هواشناسی، هویت اجتماعی.

هزینه هنرستان هوانوردی چه مقدار است؟

شهریه و هزینه هنرستان هوانوردی به طور میانگین 15 میلیون تومان است که عوامل مختلفی روی مقدار آن در مناطق مختلف تاثیر می‌گذارند.

شرایط ورود هنرستان هوانوردی چیست؟

در این مقاله شرایط هنرستان هوانوردی و نحوه ورود هنرستان هوانوردی شرح داده شده است.

چطور می‌توانم در مدرسه هوانوردی آسمان ثبت نام کنم؟

با تماس با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره) از طریق تلفن ثابت، از نحوه ثبت نام هنرستان هوانوردی دخترانه آیمان، اطلاع پیدا کنید.

3/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه هزینه هنرستان هوانوردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. وندا

    هیچ جا 15 میلیون نیست همه جا بالای 20 میلیونه من از بچگی به این رشته علاقه داشتم متأسفانه بودجه مالی کفایت نکرد و با افسردگی عشق میکنم و الان تو رشته ایم که بهش علاقه ندارم…

    پاسخ
  2. مجتبی

    من یک کارگر هستم با حقوق ماهی 11میلیون تومان و دخترم عاشق این زمینه هست و چون هزینه مدرسه را ندارم پرداخت کنم دچار افسردگی شده میشه کمکم کنید یک راهکار بگذارید جلوی پام چون واقعا دخترم عاشق این زمینه و شغل هست خواهشن کمکم کنید و من پدر خجالت زده دخترم نشم‌حتی حاضرم یکی از کلیه هام را بفروشم که سه سال را درس بخونه و مدرکش را بگیره ممنونم

    پاسخ
  3. محمد

    شهریه ها ماهانه پرداخت میشه ؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی