شرایط ثبت نام دانشگاه افسری | شرایط ورود به دانشکده افسری

شرایط ثبت نام دانشگاه افسری شرایط ورود به دانشکده افسری

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه افسری | شرایط ورود به دانشکده افسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه افسری برای علاقه مندان ورود به دانشگاه های نظامی کشور اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که تنها واجدین شرایط ثبت نام دانشگاه افسری مجاز به ثبت نام در آزمون افسری ارتش می باشند.

به همین منظور در این مقاله از مشاور گروپ، شرایط ثبت نام آزمون دانشگاه افسری را در قالب شرایط عمومی و اختصاصی بررسی می کنیم.

شرایط ثبت نام دانشگاه افسری شرایط ورود به دانشکده افسری

شرایط ثبت نام دانشگاه افسری

سایت گزینش و استخدام آجا هر ساله با انتشار لیست شرایط ثبت نام دانشگاه افسری از علاقه مندان علوم نظامی دعوت به ثبت نام می نماید. در واقع اولین قدم در مسیر آزمون دانشکده افسری، اطلاع از شرایط ثبت نام خواهد بود.

تنها افرادی که تمامی ضوابط و شرایط ثبت نام دانشگاه افسری را داشته باشند در آزمون دانشگاه افسری پذیرفته خواهند شد، یعنی اگر در آزمون کتبی حد نصاب نمره را دریافت کرده باشید اما واجد شرایط ورود به دانشگاه افسری نباشید امکان تحصیل در رشته های علوم نظامی ارتش را نخواهید داشت.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه افسری

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم بخشی از شرایط ثبت نام دانشگاه افسری را شرایط عمومی تشکیل می دهند. در این قسمت لیست شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه افسری را ارائه کرده ایم:

  1. اعتقاد و متدین به دین مبین اسلام
  2. تابعیت جمهوری اسلامی ایران (داوطلب ورود به دانشکده افسری سابقه تابعیت بیگانه نداشته باشد)
  3. ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن از شرایط ثبت نام دانشگاه افسری ارتش می باشد.
  4. اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه داشته باشند.
  5. کسانی که به عنوان عضو به دانشگاه افسری ج.ا.ا می پیوندند باید برای رزمنده شدن و جهت پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی ونظام جمهوری اسلامی ایران آمادگی مأموریت در هر جایی را داشته باشند.
  6. شاخصه های تدین و انقلابی بودن اصل بوده و در همه مراحل ثبت نام و پذیرش مورد توجه قرار می گیرد.
  7. استخدام افراد برمبنای مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی آنان نبوده و جذب و استخدام براساس نیاز سازمان می باشد. دراستخدام افراد به وجود انگیزه خدمتی ، روحیه ایثار و فداکاری توجه می گردد.
  8. سپردن تعهد کافی مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه های دوره آموزشی درصورت استعفاء و یا اخراج برابر قوانین و مقررات ارتش ج.ا.ا.
  9. دارابودن حداقل سن ۱۶ سال تمام و حداکثر ۲۲ سال (تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۱) و در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت ضرورت به حداکثر سن داوطلب اضافه می شود(فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند)
  10. حداکثر سن برای رشته خلبانی هواپیما ۲۰ سال می‌باشد.
  11. دارا بودن سلامت جسم و روان(برابر معاینات استخدام).
  12. فقدان محکومیت مؤثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران.
  13. نداشتن عضویت یا وابستگی و هواداری از احزاب ، گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی.
  14. عدم معروفیت و اشتهار به فساد اخلاقی برابر ضوابط گزینش .

اگر متقاضی ثبت نام دانشگاه افسری هستید و شرایط ویژه ای دارید که به واسطه آن نمی دانید مجاز به ورود به دانشکده افسری هستید با خیر، می توانید همین حالا تلفن ثابت را برداشته و با ما تماس بگیرید. ما در مشاور گروپ همیشه همراه شماییم و از 8 صبح تا 12 پاسخگوی شما خواهیم بود.

9099071613

مشاور گروپ

اگر به تلفن ثابت دسترسی ندارید با خرید بسته های تماس مشاور گروپ، متناسب با موضوع درخواستی شما بلافاصله بعد از خرید بسته و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهیم گرفت

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه افسری

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه افسری هم مانند شرایط عمومی برای تمامی داوطلبان آزمون دانشگاه افسری ارتش یکسان است و همه افراد شرکت کننده در این آزمون باید پیش از ثبت نام از این شرایط آگاه باشند. در ادامه لیست شرایط ورود به دانشگاه افسری ارائه شده است:

  1. سپردن تعهد خدمتی برابر ضوابط قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران.
  2. داشتن حداقل معدل کل دیپلم برای فارغ التحصیلان رشته‌ های علوم تجربی و ریاضی‌ فیزیک ۱۴ و برای دیپلم علوم انسانی ۱۶ و حداقل معدل کتبی برای رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی ۱۰ و برای دیپلم علوم انسانی ۱۴ می باشد.
  3. برای داوطلبان در حال تحصیل و محصلان نظام جدید آموزشی حداقل معدل های اشاره شده در سال دوم متوسطه (سال یازدهم) ملاک بوده و بایستی مدرک قبولی سال آخر متوسطه (سال دوازدهم) خود رابا شرط حداقل معدل اعلامی و حداکثر تا قبل از شروع دوره جامعه پذیری نظامی مشترک (تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۱) ارائه نمایند در غیر اینصورت قبولی آنان نادیده تلقی می گردد. (توجه داشته باشید فرزندان شاهد ، جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل ثبت نام دانشگاه افسری معاف می باشند).
  4. جهت داوطلبان استخدام خلبانی ارتش حداقل معدل کل ۱۵ و حداقل معدل کتبی ۱۲ می باشد.
  5. رشته استخدام خلبانی ارتش بالگرد و پهباد معدل کل حداقل ۱۴ و معدل کتبی حداقل ۱۰ می باشد.
  6. قبولی در آزمون علمی ، معاینات پزشکی ، مقاومت جسمانی و صلاحیت‌های گزینشی.
  7. فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان ، ایثارگران و نظامیان از اولویت استخدام برخوردار می‌باشند.
  8. بسیجیان فعال ، حافظان کل قرآن کریم وداوطلبان عضویابی شده از اولویت استخدام برخوردار می باشند.
  9. دانشجویان مشغول به تحصیل در سایر دانشگاه ها درصورت داشتن شرایط و ضوابط موردنظر می توانند ثبت نام نمایند. از پذیرفته شدگانی که دانشجوی سایر دانشگاه ها می باشند مشروط به ارائه برگه انصراف از تحصیل ثبت نام نهایی بعمل خواهد آمد.
  10. درجه داران رسمی و پیمانی (بین درجات گروهبان یکمی تا استوار یکمی) می توانند پس از اخذ مجوز از نیرو یا سازمان مربوط در آزمون اختصاصی شرکت و فقط مجاز به پذیرش در دانشگاه نیرو/ سازمان متبوعه خود می باشند.
  11. امکان استخدام دارندگان معافیت پزشکی در ارتش ج.ا.ا وجود ندارد.
  12. امکان استخدام داوطلبان مشمول دارای اضافه خدمت سنواتی وجود ندارد.
  13. با توجه به شبانه روزی بودن دوره آموزش، تنها افراد مجرد مجاز به ثبت نام هستند و داوطلبان متأهل حق ثبت نام دانشگاه افسری ارتش را ندارند.
  14. داوطلبان نباید تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاه های دولتی و بخش خصوصی داشته باشند.

ازمون ورودی دانشگاه افسری شرایط ثبت نام دانشگاه افسری

شرایط سنی دانشگاه افسری

شرایط سنی دانشگاه افسری بین بازه ۱۶ تا ۲۲ سال تعیین شده است و فقط افرادی که حداقل سن ۱۶ سال تمام و حداکثر ۲۲ سال (تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۱)  را داشته باشند می توانند برای ثبت نام دانشگاه افسری ارتش اقدام نمایند. البته حداکثر سن رشته خلبانی هواپیما ۲۰ سال می‌باشد.

شرایط سنی ورود به دانشگاه افسری افرادی که خدمت نظام وظیفه عمومی را گذرانده و کارت پایان خدمت را دریافت کرده اند بدین صورت است که مدت خدمت ضروری به حداکثر سن داوطلب اضافه می شود.

لازم به ذکر است فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی از شرط سنی دانشگاه افسری معاف هستند و بدون توجه به شرایط سنی شان می توانند ثبت نام دانشکده افسری ارتش را انجام دهند.

شرط معدل دانشگاه افسری

شرط معدل دانشگاه افسری به دو معدل کل و معدل کتبی بستگی دارد. شرط معدل دانشگاه افسری ارتش رشته انسانی ، علوم تجربی و ریاضی فیزیک در جدول زیر ارائه شده است:

شرط معدل در دانشگاه افسری ارتش علوم تجربی ریاضی‌ فیزیک علوم انسانی
شرط حداقل معدل کل دیپلم ۱۴ ۱۴ ۱۶
شرط حداقل معدل کتبی ۱۰ ۱۰ ۱۴

شرط معدل رشته خلبانی

  • داوطلبان رشته خلبانی هواپیما ارتش باید حداقل شرط معدل کل ۱۵ و حداقل معدل کتبی ۱۲ داشته باشند.
  • داوطلبان رشته خلبانی بالگرد و پهباد ارتش باید شرط معدل کل حداقل ۱۴ و حداقل معدل کتبی ۱۰ را داشته باشند.

در مقوله ثبت نام امتحان ورودی دانشگاه افسری، برای فارغ التحصیلان رشته‌ های علوم تجربی و ریاضی‌ فیزیک داشتن حداقل معدل کل دیپلم  ۱۴ و برای دانش آموختگان دیپلم علوم انسانی ۱۶  ضروری می باشد. همچنین حداقل معدل کتبی برای رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی ۱۰ و برای دیپلم علوم انسانی ۱۴ تعیین شده است.

شرایط ورود به دانشگاه افسری

اگر شرایط ورود به دانشگاه افسری که در بخش های پیشین به آن پرداختیم را داشته باشید می توانید از بورسیه تحصیلی دانشگاه افسری استفاده کرده و بدین ترتیب از مزایای آن بهره مند شوید. از ابتدای ورود به دانشکده افسری حقوق دانشگاه افسری دریافت خواهید کرد و تمامی هزینه های آموزش، پوشاک، بهداشت و درمان شما را دانشگاه افسری می پردازد.

همچنین چون به استخدام ارتش در می آیید، از خدمت سربازی معاف خواهید شد. البته شما هم بعد از فارغ التحصیلی از دانشکده افسری متعهد به خدمت در ارتش هستید و بسته به تصمیم ارتش باید محل زندگی و محل خدمت خود را تغییر دهید و آزادی عمل چندانی نخواهید داشت.

شرایط رشته خلبانی دانشگاه افسری

علاقه مندان به رشته خلبانی که می خواهند بدون کنکور سراسری و شرکت در آن به آرزوی خود برسند می توانند با ثبت نام دانشگاه افسری شهید ستاری این آرزو را محقق کنند. شرایط رشته خلبانی دانشگاه افسری برای خلبانی هواپیما حداقل معدل کل ۱۵ و حداقل معدل کتبی ۱۲ ، و برای رشته خلبانی بالگرد و پهباد معدل کل حداقل ۱۴ و معدل کتبی حداقل ۱۰ ضروری می باشد.

بدیهی است که سایر شرایط ثبت نام دانشگاه افسری اعم از شرایط عمومی و اختصاصی، قبولی در امتحان ورودی دانشگاه افسری (آزمون علمی) ، معاینات پزشکی ، مقاومت جسمانی و صلاحیت‌ های گزینشی برای این دسته از متقاضیان ثبت نام دانشگاه افسری ارتش لحاظ می گردد.


اگر سوالاتی مانند «آیا آزمون ورودی دانشکده افسری سخت است؟ آیا آزمون دانشگاه افسری نمره منفی دارد؟ آیا من شرایط ثبت نام دانشگاه افسری را دارم؟ و … » ذهن شما را به خود مشغول کرده، برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با ثبت نام دانشگاه افسری ارتش در سایت gozinesh.aja.ir می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجموعه مشاور گروپ دریافت نمایید.

برای این کار کافیست با تلفن ثابت از سراسر کشور با ما تماس بگیرید.

پاسخگویی همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب 

مشاور گروپ

9099071613

اگر به تلفن ثابت دسترسی ندارید با خرید بسته های تماس مشاور گروپ، متناسب با موضوع درخواستی شما بلافاصله بعد از خرید بسته و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهیم گرفت

سوالات متداول شرایط آزمون ورودی دانشگاه افسری

✔️شرایط ثبت نام آزمون دانشگاه افسری چگونه است؟

✔️جزئیات دقیق شرایط ثبت نام دانشگاه افسری مانند شرایط سنی، شرط معدل، شرایط عمومی و اختصاصی در این مقاله شرح داده شده است. برای اطلاع از شرایط ورود به دانشکده افسری مقاله را مطالعه نمایید.

✔️شرایط سنی ورود به دانشگاه افسری چیست؟

✔️در این مقاله مفصلا به شرایط سنی ثبت نام دانشگاه افسری و سایر شرایط لازم برای ورود به دانشکده افسری پرداخته ایم.

✔️شرط معدل آزمون ورودی دانشکده افسری چگونه محاسبه می شود؟

✔️شرط معدل دانشگاه افسری ارتش رشته انسانی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک در این مقاله ذکر شده است.

✔️دانشگاه افسری چیست؟

✔️دانشگاه هایی که زیر نظر نیروها و ارگان های نظامی اداره می شوند به دانشگاه افسری مشهور هستند . با توجه به این که در کشور سه نیروی نظامی ( ارتش ، سپاه و نیروی انتظامی ) وجود دارند دانشگاه های افسری نیز به سه دسته دانشگاه های افسری ارتش ( شامل دانشگاه های امام علی ، امام خمینی ، شهید ستاری ، خاتم النبیا و علوم و فنون فارابی ) ، دانشگاه افسری سپاه ( دانشگاه جامع و دانشگاه افسری امام حسین ) و دانشگاه افسری نیروی انتظامی ( دانشگاه امام حسن) تقسیم می شود. در این مقاله راجعه به شرایط ثبت نام دانشگاه افسری صحبت کرده ایم.

4.3/5 - (36 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه افسری | شرایط ورود به دانشکده افسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. faezeh

    سلام، دیپلم حسابداری هستم میتونم ثبت نام کنم یا نه

    پاسخ
  2. نازگل

    سلام وقت بخیر
    می خواستم بدونم من امسال پایه دهم انسانی هستم
    سال بعد پایه یازدهم می تونم وسط سال تحصیلی برم آزمون دانشگاه افسری بدم؟؟

    پاسخ
  3. امیر حسین

    من رشته ام تجربی هستش میخوام برم دانشگاه افسری باید مذهبمو عوض کنم یا نه و اگه قبول شم داخل دانشگاه افسری بد نوقع استخدام توی نیرویی انظامی باید مذهبم عوض شه یا نه

    پاسخ
  4. رضا

    سلام و با عرض خسته نباشید می خواستم بدانم که با معدل کل 15.45 و معدل کتبی 13 رشته تجربی می‌شود در آزمون شرکت کرد

    پاسخ
  5. رضا نجفیان زاده

    سلام و با عرض خسته نباشید می خواستم بدانم که با معدل کل 15.45 و معدل کتبی 13 رشته تجربی می‌شود در آزمون شرکت کرد؟

    پاسخ
  6. SAJAD

    سلام
    شرایط درجه داران ارتش تااستواریکمی چیه ایاسن و متاهل بودن وشرط معدل داره؟واینکه شبانه روزیه یا درجه داران براافسرشدن چه شرایطی دارند ودرجه داران شبانه روزی خودرا گذرانده اندوبازم تموزش شبانه روزی دارن ؟

    پاسخ
  7. MAHDI

    سلام و عرض ادب….خسته نباشید …میخواستم بدونم من که دیپلم تجربی دارم …میتونم در آزمون دروس انسانی و رشته انسانی رو انتخاب کنم و امتحان بدم؟؟…ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  8. محمدمهدی

    سلام آزمون کتبی ستاری مانند کنکور سخته؟ یان؟
    بعد باید چه نمره ایی رو توی آزمون کتبی بگیریم که قبول شیم؟
    معدل و کارت فعال چقدر توی قبولی آزمون کتبی تاثیرداره؟

    پاسخ
  9. A.p

    باسلام
    شرایط جسمانی و معدل من مشکلی نداره پرونده کیفری هم ندارم فقط یه جای چاقو تو کمرم هست.میتونم قبول شم؟

    پاسخ
  10. محمد

    سلام من رشته ام کامپیوتره آیا میتونم امتحان دانشگاه افسری بدم؟
    یا اگه سال اول که امتحان دادم رد شدم آیا میتونم سال بعد هم دوباره امتحان بدم؟
    ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  11. Erfan

    سلام از بین کسایی که ازمون اختصاصیش رو دادن و قبول
    شدن میشه بگین که سختیش در چه حدی هست که برای قبولی حتمی از چندین ماه قبل بشینم باز مرور کنم یا اینکه نه لازم نیست؟

    پاسخ
  12. ۰۰۰

    سلام یه سوال از لحاظ پزشکی دقیقا چه مشکلاتی رو داشته باشی قبولت نمیکنن؟

    پاسخ
  13. هادی

    سلام دوستان آزمون دانشگاه افسری ارتش نمره منفی دارد؟

    پاسخ
  14. امیرحسین

    سلام خسته نباشید
    من برای ازمون خیلی استرس دارم ایا امکان قبولی در ازمون اولیه چقدر میشه راهنمایی بفرمایید؟
    ممنون🙏

    پاسخ
  15. محمد امین اقایی

    سلام من میخوام ازمون ورودی امام علی رو بدم ولی درسم اصلا خوب نیست یعنی هیچی بلد نیستم پایه دوازدهمم ریاضی ام ازمون کتبی چه قدر مهمه ردی داره؟

    پاسخ
  16. زهرا

    سلام وقت بخیر
    من ۱۸سالمه امسال دیپلم گرفتم دانشگاه قبول شدم ولی نرفتم قدم ۱۶۰ وزنم ۵۲ ازنظر ورزشم مشکلی ندارم فقط معاینات پزشکی میمونه میخام پلیس شم میخاستم بدونم اگه بخام پلیس افتخاری بشم میتونم برای همیشه تو نیروی پلیس بمونم یا نع

    پاسخ
  17. ناشناس

    سلام من واس دانشکده افسری امین ثبت نام کردم . میشه بگین منابع امتحان و از کجا گیر بیارم و ایا امتحانش نمره منفی هم داره؟!

    پاسخ
  18. Mahdi

    سلام، رشته من علوم انسانی هستش میتونم برم دانشگاه افسری ارتش؟؟

    پاسخ
  19. سام

    سلام
    من‌سال اخر رشته ساختمان(فنی)هستم
    میخوام کنکور انسانی بدم‌دیپلم انسانی بگیرم
    میتونم وارد افسری شم اگه دیپلم انسانی داشته باشم ؟؟؟؟
    معدل و قد و….مشکلی ندارم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی