مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

جهت مشاوره در زمینه مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

باتوجه به اهمیت مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم ، در این مقاله به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با شرایط و نحوه انتخاب رشته نهم به دهم سال تحصیلی پرداخته ایم. انتخاب رشته تحصیلی در پایه تحصیلی نهم، یکی از انتخاب‌ های مهم در زندگی فرد است که به نوعی آینده تحصیلی و شغلی وی را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.

اشتباه در انتخاب رشته در پایه نهم سبب پشیمانی دانش آموز و از دست دادن علاقه او برای ادامه تحصیل می‌ شود.  با توجه به اهمیت این موضوع والدین بایستی نوجوانان خود را در زمینه انتخاب رشته همراهی نموده و اگر دانش والدین در این زمینه کافی نیست می توانند از مشاوران تحصیلی کاردان در این زمینه مشاوره دریافت نمایند.

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

با توجه به سوالات متداول داوطلبان در رابطه با مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم در این مقاله به بیان توضحاتی پیرامون شرایط و نحوه انتخاب رشته پرداخته ایم. نکته مهم آنکه، در سال های گذشته دانش آموزان برای انتخاب رشته و تکمیل فرم هدایت تحصیلی پایه نهم باید به سایت همگام مراجعه می کردند.

براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده، هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه تحصیلی نهم در سال تحصیلی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه پادا انجام می شود. دانش آموزان برای تکمیل فرم هدایت تحصیلی به سایت همگام مراجعه نکنند. در سال تحصلیی ، انتخاب رشته دانش آموزان در پادا ، به نشانی pada.medu.ir انجام می شود.

مشاوره انتخاب رشته نهم آنلاین

دانش آموزان پایه نهم می توانند از مشاوره انتخاب رشته نهم آنلاین نیز بهره مند شوند. دانش آموزان برای دریافت مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم به صورت آنلاین می توانند در هر زمان و مکانی بدون نیاز به تعیین وقت قبلی، با تلفن ثابت با شماره 9099071613 تماس گرفته و از راهنمایی های مشاوران مجرب انتخاب رشته نهم بهره مند شوند.

دانش آموزانی که نمی تواند به شکل حضوری برای مشاوره اقدام نمایند یا در مناطقی هستند که نمی توانند به مشاوره تحصیلی دسترسی داشته باشند، می توانند از خدمات مشاوره تحصیلی نهم به دهم آنلاین مشاورگروپ استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید : مشاوره تحصیلی آنلاین

مشاوره هدایت تحصیلی پایه نهم

در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با مشاوره هدایت تحصیلی پایه نهم و عوامل تاثیرگذار در انتخاب رشته دانش آموزان پرداخته ایم. ماده 10 آیین نامه هدایت تحصیلی درمورد عوامل تاثیر گذار در انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان صحبت کرده است.

دو ملاک مهمی که در در پایان دوره اول متوسطه برای انتخاب رشته لحاظ می شود به صورت زیر است:

1588677335 64 نمرات درسی مرتبط با رشته که امتیاز 35 درصد دارد.

1588677335 64امتیازات مشاوره ای که 65 درصد است. این امتیازات مشاوره ای شامل موارد زیر است:

  • تست استعداد 15 درصد
  • تست رغبت تحصیلی و شغلی 15 امتیاز
  •  نظر دبیران دروس مرتبط 10 امتیاز
  •  نظر والدین دانش آموزان 5 امتیاز
  •  نظر مشاوره مدرسه 10 امتیاز که در مجموع این 65 امتیاز مشاوره ای با 35 امتیاز نمرات دروس، روی هم 100 امتیاز هدایت تحصیلی را شامل می شود.

نکته : معدل دانش آموزان ملاک انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان ورودی پایه دهم نیست، اولین شرط ورود دانش آموزان به رشته های تحصیلی مورد نظرشان کسب حدنصاب نمره لازم برای ورود به آن رشته خواهد بود که این نمره در شاخه ها و رشته های گوناگون، متفاوت می باشد.

زمان دقیق انتخاب رشته نهم به دهم

زمان دقیق انتخاب رشته نهم به دهم اعلام شده است. یک میلیون دانش آموز پایه نهم از 15 تیر می‌ توانند با ورود به سامانه pada.medu.ir و رویت فرم شماره 6 رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و نیاز به حضور در مدرسه را ندارند. دانش آموزان لازم است در زمان اعلام شده (از 15 تیرماه) به منظور انجام انتخاب رشته به سایت پادا مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید : انتخاب رشته پایه نهم

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم رشته تجربی

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم رشته تجربی

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم رشته تجربی : برای قبولی در رشته تحصیلی تجربی، باید دانش آموزان علاوه بر علاقمند بودن در درس های ریاضی و شیمی، به درس های علوم زیستی هم علاقه داشته باشند. دانش آموزانی که به طبیعت، گیاهان و … علاقه دارند، حافظه قوی در حفظ مطالب زیست شناسی دارند و علاقه خاصی به کارهای آزمایشگاهی دارند با انتخاب این رشته می توانند موفق شوند.

برای قبولی در رشته هایی علوم پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه، باید سخت تلاش کنید. رقبای زیادی از سرتاسر ایران برای نشستن بر صندلی های دانشگاه های روزانه در این رشته ها با شما رقابت می کنند؛ پس این رشته را آگاهانه انتخاب کنید و بعد از انتخاب، تلاش خود را چند برابر کنید.

🔻🔻🔻 شرایط پذیرش دانش آموزان در رشته علوم تجربی:

برای پذیرش و ورود به رشته علوم تجربی، باید معدل نمره سه پایه هفتم، هشتم و نهم حداقل 14 باشد. و معدل نمره ریاضی سه پایه حداقل 13 باشد.

1588677335 64برای قبولی و ورود به رشته علوم تجربی دانش آموزان باید بیشتر از دیگر رشته ها تلاش کنند و امتیاز بالاتری نسبت به دانش آموزان دیگر کسب کنند. دلیل آن هم محدودیت ظرفیت کلاس در مدارس دولتی در این رشته است.

عوامل موثر در پذیرش دانش آموزان در رشته تحصیلی تجربی:

  1. کسب امتیاز لازم در درس ریاضی و علوم
  2. نظر دبیران علوم و ریاضی
  3. نظر مشاور و عملکرد شما در تست های استعداد و رغبت تحصیلی

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم رشته انسانی

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم رشته انسانی : داشتن پایه قوی در دروس ادبیات و عربی به موفقیت افراد در رشته علوم انسانی بسیار کمک می کند. اکثر رشته های علوم انسانی در دانشگاه، نیاز به ارتباط اجتماعی خوب با افراد جامعه دارند؛ پس اگر وارد این رشته شدید، این مهارت را در خود تقویت نمایید.

شرایط پذیرش دانش آموزان در رشته علوم انسانی:

1588677335 64دروس مهم رشته علوم انسانی در هدایت تحصیلی پایه نهم: زبان و ادبیات فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی

1588677335 64مجموع نمرات پذیرفته شده در خرداد، در سه پایه متوسطه اول، هفتم و هشتم با ضریب یک و نهم با ضریب سه

1588677335 64نمره ۱۴ برای درس زبان و ادبیات فارسی

1588677335 64نمره ۱۳ برای درس مطالعات اجتماعی

1588677335 64نمره ۱۲ برای زبان عربی

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم رشته ریاضی

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم رشته ریاضی: اکثر افرادی که وارد رشته ریاضی می شوند، قرار است در آینده جزء جامعه مهندسان شوند، پس علاقمندی به این دو درس و همچنین داشتن دید مهندسی و عمیق به موفقیت افراد بسیار کمک می کند. علاوه بر دروس ریاضی و فیزیک، درس شیمی هم در رشته ریاضی بسیار مهم و ضروری است.

دانش آموزان باید به درس های ریاضی، فیزیک و شیمی علاقمند بوده چون هم در دوره دوم متوسطه مهم است و هم ضرایب بالایی در کنکور سراسری دارند. در زمینه شغلی هم رشته های فنی و مهندسی که لازمه اش انتخاب رشته ریاضی است، در بازار متنوع ترند.

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم ، شرایط پذیریش رشته ریاضی فیزیک:

برای پذیرش و ورود به رشته ریاضی فیزیک باید معدل نمره درس ریاضی در سه پایه هفتم، هشتم و نهم حداقل 14 باشد. و معدل نمره  درس علوم سه پایه حداقل 133 باشد.

1588677335 64توصیه می شود افرادی که معدل بالای 18 در سه درس مهم ریاضی، فیزیک و شیمی دارند، وارد رشته ریاضی شوند.

مشاوره هدایت تحصیلی نهم به دهم فنی حرفه ای

مشاوره هدایت تحصیلی نهم به دهم فنی حرفه ای

رشته های فنی و حرفه ای شامل ۴ زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر می شود. از دروس مهم برای این ۴ زمینه می توان به ریاضی، کار و فناوری، علوم تجربی، فرهنگ و هنر اشاره نمود. در صورت علاقه مندی به انتخاب رشته های فنی حرفه ای به منظور آگاهی از جزئیات رشته ها و بازارکار می توانید از راهنمایی های مشاوران مجموعه بهره مند شوید. برای دریافت مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم رشته های فنی حرفه ای می توانید با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم کاردانش

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم کاردانش : در مجموع ورود به رشته های فنی دشوارتر و گذراندن دروس رشته های فنی نیز سخت تر از رشته های کار دانش میباشد اما شرایط استخدامی برای رشته های فنی حرفه ای بهتر می باشد و احد های کارگاهی رشته کارددانش بیشتر است.

رشته کاردانش آسان ترین رشته برای گرفتن دیپلم می باشد و با توجه به اینکه در بیشتر مدارس و آموزشگاه های کارودانش سخت گیری زیادی روی دانش آموزان وجود ندارد در نتیجه بعد از اخذ دیپلم به دلیل ناآشنایی نسبی دانش آموز با مباحث دید خوبی نسبت به آن در بازار کار وجود ندارد. هرچند در مدارس کاردودانش نیز استثنا وجود دارد و مدارس کارودانشی داریم که از لحاظ کیفیت با مدارس فنی حرفه ای قابل مقایسه اند.

برای آگاهی از شرایط انتخاب رشته نهم به دهم کاردانش راهنمایی های لازم را از مشاوران مجموعه دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید : رشته‌ های جدید کاردانش

سوالات هدایت تحصیلی نهم به دهم

  1. نمون برگ ۶ و ۷ برای هدایت تحصیلی چیست؟
  2. چرا دانش­ آموزان درنمون برگ شماره ۷ اولویت الف را کسب ننموده اند؟
  3. ظرفیت شاخه و رشته بر چه اساس تعیین می ­شود؟
  4. بهترین شرایط برای انتخاب مناسب ­ترین رشته چیست؟
  5. دانش آموزی که قبولی خردادماه می­ باشد اما شرایط هیچ رشته ای را کسب نکرده چگونه انتخاب رشته نماید؟
  6. انتخاب رشته دانش ­آموزان تجدیدی چگونه است؟
  7. قابلیت اصلاح فرم هدایت تحصیلی وجود دارد؟

دانش آموزان برای ورود به سامانه انتخاب رشته در پادا باید به نشانی pada.medu.ir مراجعه نمایند. ورود به سامانه انتخاب رشته پادا از طریق نام کاربری و رمزعبور پادا امکانپذیر است. باتوجه به اهمیت انتخاب رشته نهم به دهم می توانید برای دریافت مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم با شماره 9099071613 تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول


شرایط پذیرش دانش آموزان در رشته تجربی چیست؟

برای پذیرش و ورود به رشته علوم تجربی، باید معدل نمره سه پایه هفتم، هشتم و نهم حداقل 14 باشد. و معدل نمره ریاضی سه پایه حداقل 13 باشد.

ملاک انتخاب رشته نهم به دهم چیست؟

معدل دانش آموزان ملاک انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان ورودی پایه دهم نیست، اولین شرط ورود دانش آموزان به رشته های تحصیلی مورد نظرشان کسب حدنصاب نمره لازم برای ورود به آن رشته خواهد بود که این نمره در شاخه ها و رشته های گوناگون، متفاوت می باشد.

شرایط و نحوه انتخاب رشته نهم چیست؟

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم به صورت کامل در این مقاله ارائه داده شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی