نمونه سوالات دهم

نمونه سوالات دهم

جهت مشاوره در زمینه نمونه سوالات دهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله انواع نمونه سوالات دهم بررسی شده است. رشته های ریاضی فیزیک، تجربی و انسانی به همراه درس های مختلفشان در مقاله آورده شده اند و می توانید در هر درس نمونه سوالات مربوط به آن را دریافت کنید. با ما همراه باشید.

سر فصل ها

دانلود نمونه سوالات دهم

برای کسب موفقیت در امتحان، نیاز به تمرین و تکرار داریم. در این مقاله مجموعه ایی کامل از انواع نمونه سوالات دهم در رشته های مختلف را قرارا داه ایم تا شما دانش آموزان پایه دهم بتوانید با استفاده از این نمونه سوالات، موفقیت خود را در امتحان های پایانی و همین طور در امتحانات طی سال، تضمین کنید.

اگر دانش آموز پایه دهم هستید مطالعه و بررسی این مقاله از مشاور گروپ، حتما به دردتان می خورد. همین حالا دست به کار شوید.

نمونه سوالات دهم دروس عمومی رشته تجربی و ریاضی

دروس عمومی مشترک بین رشته های تجربی و ریاضی فیزیک، شامل درس های فارسی، عربی، دینی، زبان و… است. در ادامه به بررسی کامل نمونه سوالات دهم برای هر کدام خواهیم پرداخت. در صورتی که دانش آموز هرکدام از رشته های تجربی یا ریاضی فیزیک هستید، می توانید از این نمونه سوالات امتحانات خرداد ماه استفاده کنید.

نمونه سوالات دهم فارسی

درس فارسی با ورود به پایه دهم، طبیعتا مانند تمامی درس های دیگر، مباحث و مفاهیم سخت تر و بیشتری را بررسی می کند. نمونه سوالات دهم فارسی، به شما کمک خواهد کرد تا با سبک سوالات در مقطع جدید، آشنا شوید.

نمونه سوالات امتحانی دهم فارسی به شرح زیر است:

نمونه سوالات دهم زبان

درس زبان انگیلیسی در پایه دهم، همچنان کم مطلب و ساده است و به راحتی با حل چندین نمونه سوال امتحانی دهم زبان، قادر خواهید بود نمره خوبی در امتحان زبان خود، کسب کنید. البته به یاد داشته باشید که حل نمونه سوال باید به عنوان اهرم کمکی در درس خواندن استفاده شود و نباید مطالب کتاب را بی دقت و سرسری مطالعه کنید.

استفاده همزمان از مطالب کتاب و نمونه سوالات دهم زبان، سبب خواهد شد تا یاد گیری شما از انسجام خوبی برخوردار باشد و در نتیجه امتحان خوبی را پشت سر بگذارید.

نمونه سوالات دهم عربی

درس عربی با ورود به پایه دهم، قواعد و نکات بیشتری را در بر خواهد گرفت که در اینجا حل نمونه سوال دهم عربی برای امتحانات اهمیت خود را بیش از پیش آشکار خواهد ساخت.

با حل نمونه سوالات امتحانی دهم عربی، قادر خواهید بود مطالب مهم کتاب و سبک طرح سوال در عربی دهم را شناسایی کنید.

نمونه سوالات دهم نگارش

نمونه سوالات دهم نگارش، به شما کمک خواهد کرد تا شیوه ی درست نگارش و اصول نگارش در جلسه امتحان آشنا شوید. البته که این اصول به طور کامل در کتاب شرح داده شده است، اما قطعا مطالعه نمونه سوال امتحانی نگارش به شما کمک خواهد کرد تا شوه نگارش را بسیار ملموس تر درک کنید.

نمونه سوالات دهم دینی

دینی که نام کتاب هدیه های آسمان در مقاطع پیشین است، هم دارای نمونه سوالات بسیار جامع و مفیدی در این زمینه است که در ادامه آورده شده اند.

با حل نمونه سوالات دهم دینی، قادر خواهید بود در جلسه با تسلط بسیار زیاد تری به سوالات پاسخ دهید.

نمونه سوالات دهم جغرافیا

جغرافیا که پیش تر در کتاب مطالعات اجتماعی به طور خلاصه بررسی می شد، در سال دهم به صورت یک کتاب جداگانه، مفاهیم جغرافیایی را عمیق تر بررسی می کند. حل نمونه سوالات دهم جغرافیا، کمک می کند تا در مدت زمان کمتری مباحث مهم کتاب را شناسایی کرده و برای امتحان تمرکز بیشتری روی آنها بگذارید.

نمونه سوالات دهم آزمایشگاه علوم تجربی

آزمایشگاه علوم تجربی، درسی است که به مطالعه عملی آزمایش های مفید و کاربردی که به طور روزمره با آنها سر و کار داریم، می پردازد. در این کتاب مطالت تئوری نیز در خصوص معرفی وسایل آزمایشگاهی، ماد شیمیایی مختلف و خاصیت آنها، اصول کار در آزمایشگاه و… اورده شده اند که می توان از آنها سوال طرح کرد.

برای آشنایی با سبک سوالات امتحانی دهم آزمایشگاه علوم تجربی، می توانید نمونه  سوالات دهم آزمایشگاه را بررسی کنید:

نمونه سوالات دهم آمادگی دفاعی

آمادگی دفاعی هم که همانطور که از اسمش پیداست به بررسی مفاهیم ذفاعی و جنگی و اصول استفاده از سلاح و… می پردازد. مجموعه نمونه سوالات دهم آمادگی دفاعی نیز به شرح زیر است:

نمونه سوالات دهم تفکر و سوال رسانه ایی

رسانه ابزاری است که امروزه استفاده ی بی اندازه ایی از آن می شود و علاوه بر مزایا و نکات مثبتی که دارد، می تواند زمینه را برای سو استفاده نیز فراهم کند. از ین جهت لازم است تا دانش اموزان سواد رسانه ایی و اصول کاربردی آن را فرا بگیرند تا در دام سو استفاده ای رسانه ایی نیافتند.

نمونه سوالات دهم تفکر و وسواد رسانه ایی به شرح زیر است:

نمونه سوالات دهم کار آفرینی

کتاب کار آفرینی هم از جمله کتاب هایی  است که به تازگی وارد سیستم آموزشی کشور شده است. همانطور که از نامش پیداست، این کتاب قرار است اطلاعات مفیدی از بازار کار و کارآفرینی، در اختیار شما بگذارد.

نمونه سوالات دهم کارآفرینی، به شرح زیر است:

در صورتی که هرگونه سوالی در خصوص امتحانات دهم، دارید می توانید با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان مشاورگروپ کمک بخواهید.


نمونه سوالات دهم دروس تخصصی رشته تجربی

رشته ی تجربی دروس تخصصی ای مانند زیست، شیمی، فیزیک و… می باشد. برای کسب آمادگی مناسب برای امتحان هر کدام از این درس ها، می توانید از نمونه سوالات امتحانی دهم استفاده کنید.

نمونه سوالات دهم ریاضی

درس ریاضی در پایه دهم، وارد سبک جدیدی از مباحث و سطح آموزشی می شود. برای دانش آموزانی که قبلا این درس را جدی نگرفته باشند، به یک باره ریاضی دهم تجربی، بسیار سخت خواهد شد. اما ناامید نشوید با تلاش و پشتگار برای درس خواندن می توانید در این درس پیشرفت کنید.

نمونه سوالات دهم فیزیک

درس فیزیک پیش از این در کتاب علوم، به طور مختصر بررسی میشد و خبری از فرمول های مختلف فیزیک نبود. اگر فرمولی هم بود، به صورت کاملا ساده و قابل فهم. اما در کتاب فیزیک دهم وارد دنیای واقعی علم فیزیک می شوید و برای تسلط به این سبک جدید حتما به نمونه سوالات دهم فیزیک نیاز پیدا خواهید کرد.

نمونه سوالات امتحانی دهم فیزیک به شرح زیر است:

نمونه سوالات دهم زیست

اگر قصد موفق شدن در رشته ی تجربی را دارید، تسلط به درس و مباحث زیست را باید جدی بگیرید. نمونه سوالات امتحانی دهم زیست، در این مسیر کمکتان خواهد کرد. در ادامه می توانید لیست جامعی از این نمونه سوالات را مشاهده نمایید.

نمونه سوالات دهم شیمی

نمونه سوالات درس شیمی دهم هم در جلسه امتحان به تسلط کافی بر روی متن کمک خواهد کرد. در لیست زیر می توانید مجموعه ی کاملی از انواع نمونه سوالات دهم شیمی را مشاهده کنید:

دانلود نمونه سوال امتحانی

نمونه سوالات دهم دروس تخصصی رشته ریاضی فیزیک

ریاضی فیزیک رشته ای پر از مطالب حل کردنی است. انواع ریاضیات و کاربرد آنها در سایر درس ها، بررسی خواهد شد. در صورتی که علاقه ی زیادی به حل مسئله دارید، این رشته برای شما مناسب خواهد بود.

نمونه سوالات دهم ریاضی

نمونه سوالات دهم ریاضی به بهبود کیفیت دانش شما در این درس کمک خواهد کرد. برای دانلود نمونه سوالات امتحانی دهم ریاضی، نگاهی به لیست زیز بیاندازید:

نمونه سوالات دهم فیزیک

در ادمه لینک دانلود نمونه سوالات فیزیک آورده شده است.

فیزیک هم از دروس مهم رشته ریاضی فیزیک است. برای تسلط بر مطالب آن نباید از حل کردن سوالات مختلف سر باز بزنید. نمونه سوالات امتحانی دهم  در درس فیزیک، به همراه جواب آورده شده است:

نمونه سوالات دهم شیمی

در شیمی هم که مقدمه ایست برای کشف و بررسی خواص و واکنش های شیمیایی در مواد. در درس شیمی علاقه به خواص منحصر به فرد در عناصر و رفتار آنها در شرایط مختلف، می تواند برگ برنده شما در موفقیت در آین درس باشد. دانلود نمونه سوالات دهم شیمی می تواند در مسیر کسب تجربه ی بیشتر برای امتحان این درس، کمکتان کند.

نمونه سوالات دهم شیمی شرح زیر است:

نمونه سوالات دهم هندسه

نمونه سوالات دهم هندسه هم  قطعا در مسیر رشد دانش شما در جلسه امتحان کمکتان خواهد کرد. هندسه درسی است که باید در پایه دهم تعداد زیادی اثبات را برای آن حفظ کرده و در امتحان بنویسید. دانلود نمونه سوالات دهم  هندسه در این راستا کمکتان خواهد کرد.

در صورتی که هرگونه سوالی در خصوص امتحانات دهم، دارید می توانید با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان مشاورگروپ کمک بخواهید.

نمونه سوالات دهم دروس تخصصی رشته انسانی

رشته ی انسانی به طور کلی فضای درس هایش با دو رشته ی ریاضی فیزیک و تجربی فرق دارد. درس هایی نظیر عربی یا دینی، در این رشته با سایر رشته تفاوت دارند و مباحث تخصصی تری را در بر می گیرند. در ادامه نمونه سوالات امتحانی دهم رشته انسانی را بررسی می کنیم.

 نمونه سوالات دهم عربی

ماهیت درس عربی در رشته انسانی  تخصصی تر و سخت تر است. برای دانلود نمونه سوالات دهم عربی می توانید از جدول زیر استفاده کنید.

 نمونه سوالات دهم اقتصاد

برای دانلود نمونه سوالات دهم اقتصاد این بخش را از دست ندهید.

در اقتصاد در زشته انسانی از جمله درس های تخصصی محسوب می شود و از آن سوالات مهمی در امتحان خرداد ماه و یا آزمون سراسری کنکور می آيد.

برای دانلود نمونه سوالات دهم اقتصاد، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 نمونه سوالات دهم جامعه شناسی

نمونه سوالات امتحانی دهم جامعه شناسی در ادامه آورده شده است.

از آنجایی که محصلان رشته ی انسانی در آینده، در رشته های مختلفی در ارتباط با مراجع قانونی و سازمان هایی مربوط به این حیطه، مشغول به کار می شوند، نیاز به داشتن دیدی جامعه شناختی از محیط کشور و مسائل آن داشته باشند برای این منظور باید مباحث اولیه این دانش را در درس جامعه شناسی کسب کنند.

دانلود نمونه سوال دهم جامعه شناسی:

نمونه سوالات دهم علوم و فنون ادبی

برای دانلود نمونه سوالات دهم علوم و فنون ادبی در ادامه همراه ما باشید.

علوم و فنون ادبی، همانطور که از اسمش هم پیداست، یکی از زیر شاخه های درس ادبیات فارسی است. دانش آموزان رشته انسانی مباحث بیشتر و تخصصی تری را در رابطه با فارسی خواهند خواند.

دانلود نمونه سوال امتحانی دهم علوم و فنون ادبی، به شرح زیر است:

نمونه سوالات امتحانی دهم منطق

نمونه سوالات امتحانی دهم منطق در ادامه آورده شده است.

کتاب منطق در جهت اهداف برنامه درسی ملی و همسوسازی کتاب‌های درسی متوسطه با این برنامه تألیف شده است و هدف آن آموزش شیوه‌های صحیح اندیشیدن و تقویت مهارت تفکر و شیوه‌های مقابله با خطاهای فکری است.

برای دانلود نمونه سوال دهم منطق می توانید از جدول زیر استفاده کنید:

نمونه سوالات دهم ریاضی و آمار

ساختار کتاب ریاضی و آمار از سه بخش اصلی «فعالیت»، «کار در کلاس» و «تمرین» و نیز مثال‌های حل‌شده و توضیحات به صورت متنی، نکات مهم و تعاریف، تشکیل شده است. آنچه در هر «فعالیت» به‌طور عمده مدنظر است، آشنایی دانش آموزان با مفهوم درس و سهیم بودن آنها در ساختن دانش مورد نظر است.

دانلود نمونه سوال امتحانی ریاضی و آمار از طریق لینک زیر:

نمونه سوالات امتحانی دهم تاریخ

در مورد نمونه سوالات امتحانی دهم تاریخ در رشته انسانی ابتدا هدف کلی این کتاب را بررسی می کنیم:

کتاب تاریخ دهم، در چارچوب رویکرد و اهداف اسناد تحولی و در ادامۀ برنامۀ درسی مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه تدوین و تالیف شده است. رویکرد خاص این کتاب، توجه و تأکید بر توسعۀ سواد تاریخی، تحکیم هویت فردی و جمعی مترّبیان و کمک به ارتقای تربیت سیاسی و اجتماعی آنان، به عنوان یک شهروند مطلوب است.

دانلود نمونه سوالات امتحانی دهم تاریخ از طرق لینک زیر:

در صورتی که هرگونه سوالی در خصوص امتحانات دهم، دارید می توانید با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان مشاورگروپ کمک بخواهید.

لازم به ذکر است که  سایر درس های فارسی، دینی و نگارش در رشته ی انسانی با سایر رشته ها مشترک بوده و نمونه سوالات امتحانی آن ها را می توانید در نمونه سوالات دروس عمومی مشاهده کنید.


در صورتی که هر گونه سوالی در خصوص امتحانات دهم داشتید با شماره 9099071613 تماس گرفته از کارشناسان مشاورگروپ سوال خود را بپرسید.

در ادامه مطالعه کنید:


سوالات متداول نمونه سوالات امتحانی دهم


امتحانات خرداد ماه پایه دهم چه زمانی برگزار می شود؟

معمولا امتحانات این پایه از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد، با توجه به تصمیم مدارس، آغاز می شود.

امتحانات پایه دهم به چه صورت برگزار می شود؟

امتحانات تمامی پایه ها از جمله پایه دهم، به صور حضوری برگزار خواهد شد.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نمونه سوالات دهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی