انتخاب رشته در پادا

انتخاب رشته دانش آموزان در پادا

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته در پادا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

راهنمای انتخاب رشته دانش آموزان در پادا به صورت کامل در این مقاله ارائه داده شده است. دانش آموزان پایه تحصیلی نهم برای انجام فرآیند انتخاب رشته خود به صورت الکترونیکی باید به سایت پادا دانش آموزی مراجعه نمایند. دانش آموزان پایه تحصیلی نهم می‌ توانند با ورود به سامانه pada.medu.ir و رویت فرم شماره (۶) رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و نیاز به حضور در مدرسه ندارند. زمان و نحوه انجام هدایت تحصیلی پایه نهم در سایت پادا در ادامه بیان شده است. با ما همراه باشید.

پادا انتخاب رشته دانش آموزان

راهنمای انتخاب رشته دانش آموزان در پادا به صورت کامل در ادامه بیان شده است. و اما هدایت تحصیلی نهم چیست؟ همانطور که از اسم آن مشاهده می کنیم به معنای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف می باشد تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند بصورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود و با چه نمره هایی در نهم متوسطه انتخاب رشته کنیم؟ را انتخاب کنند.

سامانه پادا به تازگی راه اندازی شده است و  دارای خدمات گوناگونی برای دانش آموزان می باشد. دانش آموزان برای ثبت نام الکترونیکی در سامانه پادا، مشاهده کارنامه در پادا، ثبت نام مدارس شاهد در پادا، دریافت کارت ورود به جلسه پادا باید به سایت پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزان) مراجعه نمایند.

یکی دیگر از امکانات سایت پادا، انجام فرآیند انتخاب رشته پایه نهم می باشد. دانش آموزان پایه نهم برای انجام انتخاب رشته خود به صورت غیرحضوری لازم است در زمان اعلام شده به سایت پادا مراجعه نمایند.

زمان انتخاب رشته دانش آموزان در پادا

زمان انتخاب رشته دانش آموزان در پادا برای سال تحصیلی 1401، از تاریخ 15 تیرماه اعلام شده است. یک میلیون دانش آموز پایه نهم از ۱۵ تیر می‌توانند با ورود به سامانه pada.medu.ir و رویت فرم شماره 6 رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و نیاز به حضور در مدرسه را ندارند. دانش آموزان لازم است در زمان اعلام شده (از 15 تیرماه) به منظور انجام انتخاب رشته به سایت پادا مراجعه نمایند.

برگه هدایت تحصیلی دانش آموزان ۱۴۰ منطقه از ۷۰۰ منطقه کشور صادر شده است. دانش آموزان پایه نهم می‌توانند از روز شنبه با مراجعه به پایگاه پادا «پرونده الکترونیکی دانش آموزان»، نسبت به ثبت‌ نام خود اقدام کنند.

امتیاز بندی هدایت تحصیلی نهم در پادا

نحوه امتیاز بندی هدایت تحصیلی نهم در پادا در ادامه بیان شده است. برای انتخاب رشته هر دانش آموز 100 نمره در نظر گرفته شده که با توجه به نظر معلم، مشاور مدرسه و نظر دانش آموزان و اولیاء آن‌ها اعمال شده است.

هدایت تحصلی پایه نهم بر اساس آیین‌ نامه آن، برای هر دانش‌ آموز شامل ۱۰۰ امتیاز است. که بدین صورت دسته‌ بندی می‌ شوند:

✅ نتایج عملکرد درسی (نمرات مرتبط با هر رشته): ۳۵ امتیاز

✅ بررسی‌ های مشاوره‌ ای: ۶۵ امتیاز

که «بررسی‌ های مشاوره‌ ای» خود ۵ بخش مختلف را در هدایت تحصیلی پایه نهم و مشاوره هدایت تحصیلی در بر می‌ گیرد.

شرایط انتخاب رشته دانش آموزان در پادا

شرایط انتخاب رشته دانش آموزان در پادا چیست؟

1588677335 64ورود به هر یک از رشته‌ های تحصیلی که شامل سه گروه علوم نظری، فنی‌ و حرفه‌ ای، کار و دانش می‌ شوند، نیازمند کسب حداقل نمره در دروس مرتبط با رشته است.

1588677335 64میانگین نمرات دروس ریاضی و تجربی برای دانش آموزان متقاضی رشته ریاضی باید به ترتیب حداقل ۱۵ و ۱۴ و برای متقاضیان رشته تجربی به ترتیب حداقل ۱۴ و ۱۵ باشد.

1588677335 64دانش آموزان متقاضی رشته‌ های ریاضی، علوم تجربی و فنی و حرفه‌ای دو اولویت الف و ب تقسیم بندی شدند که گروه الف در اولویت ثبت نام هستند.

1588677335 64دانش آموزانی که در اولویت ب قرار دارند به شرط خالی بودن ظرفیت مدرسه در رشته مورد نظر می‌ توانند ثبت نام کنند.

1588677335 64شرط خرید اینترنتی کتاب‌ های درسی برای دانش آموزان پایه دهم ثبت اطلاعات و انتخاب رشته تحصیلی آن‌ ها در سامانه پادا و تأیید آن از طرف مدیر مدرسه است.

✔️مقصود از «نمرات» در هدایت تحصیلی پایه نهم، میانگین نمره‌ های سه پایه هفتم، هشتم و نهم دانش‌ آموز می‌ باشد که اهمیت و ضریب پایه نهم بسیار بیشتر است.

✔️معدل دانش آموزان ملاک انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان ورودی پایه دهم نیست، اولین شرط ورود دانش آموزان به رشته های تحصیلی مورد نظرشان کسب حدنصاب نمره لازم برای ورود به آن رشته خواهد بود که این نمره در شاخه ها و رشته های گوناگون، متفاوت می باشد.

ورود به سامانه انتخاب رشته پادا

دانش آموزان برای ورود به سامانه انتخاب رشته در پادا باید به نشانی pada.medu.ir مراجعه نمایند. ورود به سامانه انتخاب رشته پادا از طریق نام کاربری و رمزعبور امکانپذیر است. نام کاربری همان کد ملی دانش آموزان می باشد. کاربران برای دریافت رمز عبور پادا ، باید به مدرسه محل تحصیل مراجعه نموده و رمز عبور خود را دریافت نمایند. لینک ورود به سامانه انتخاب رشته پادا در انتهای مقاله قرار داده شده است.

در صورت فراموشی رمزعبور پادا می توانید رمزعبور خود را با شماره گیری 9099071613 بازیابی نمایید.

نحوه انتخاب رشته دانش آموزان در پادا

نحوه انتخاب رشته دانش آموزان در پادا به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان در ادامه بیان شده است. دانش آموزان پایه نهم برای تکمیل فرم هدایت تحصیلی نهم باید در زمان اعلام شده به سایت پادا مراجعه نمایند و انتخاب رشته خود را انجام دهند. ورود به سامانه پادا از طریق نام کاربری و رمزعبور پادا امکانپذیر است.

نحوه انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم در پادا :

✔️برای انتخاب رشته نهم در زمان اعلام شده به سایت پادا به نشانی pada.medu.ir مراجعه نمایید.

✔️پس از ورود به سایت پادا بر روی گزینهانتخاب رشته پایه نهم و رویت فرم شماره 6 رشته تحصیلی” کلیک نمایید.

** در واقع نمون برگ شماره 6 به این دلیل ارائه می­ شود که دانش ­آموز نسبت به عملکرد خود در بررسی ­های مشاوره ای واقف شود و همچنین این نمون برگ توصیه های مشاوره ای برای مناسب ترین انتخاب می باشد.

✔️نام کاربری و رمزعبور خود را در قسمت مربوطه درج نمایید.

✔️پس از ورود به صفحه شخصی در پادا، نسبت به تکمیل فرم هدایت تحصیلی پایه نهم اقدام نمایید.

نکات هدایت تحصیلی نهمی ها

همکاران لازم است به نکات هدایت تحصیلی نهمی ها که در ادامه بیان شده است، توجه داشته باشند:

قبل از اینکه فایلی از سیدا به برنامه راهنمایی تهیه کنید در سیدا این موارد را چک کنید:

  • به تعداد کلاسی که نهم دارید از هر کلاس یک کارنامه یکی از دانش آموزان را چک کنید که نمره وارد نشده ای باقی نمانده باشد.

  • اگر بعد از نوبت اول دانش آموز انتقالی به مدرسه خودتان دارید از ورود نمرات نوبت اول این فرد از منوی ورود نمره انفرادی اطمینان حاصل نمایید و کارنامه این دانش آموزان را حتما چک کنید که تمام نمرات را داشته باشد.

  • اگر دانش آموز ترک تحصیل قبل از نوبت اول دارید از اعمال ترک تحصیلی آن اطمینان حاصل کنید و اگر بعد از نوبت اول فردی نمی آید نباید برایش ترک تحصیل بزنید و برای کلیه نمرات 98 وارد کنید.

  • اگر دانش آموز انتقال رفته دارید از منوی مشخصات فردی چک کنید که این فرد در حالت فعال نباشد و ضمن سال رفته باشد

مراحل هدایت تحصیلی نهم

مراحل هدایت تحصیلی و صدور فرم 6 و 7

  1. تایید نمرات کلیه دانش آموزان آموزشگاه در همگام توسط مدرسه ( پس از ارسال از سیدا به دانا و دانا به همگام)
  2. تایید اداره ( پس از تایید کلیه دانش آموزان همه ی مدارس منطقه) 
  3. بررسی و تجزیه و تحلیل هدایت تحصیلی در مرکز و صدور فرم ۶ و ۷
  4. تغذیه فرم های ۶و۷ در پادا و در همگام
  5. چاپ و مهر و امضا و تحویل فرم های ۶و۷ به دانش آموزان

با این تفاصیل انتظار می رود فرم های ۶و۷ در بازه ی ۲۵ تا ۳۱ تیر آماده و در دسترس دانش آموزان قرار گیرد.

در سال های گذشته هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم از طریق سایت همگام انجام می شد. اما در سال تحصیلی جدید و راه اندازی سایت پادا، انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم (هدایت تحصیلی نهمی ها) منحصرا به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. دانش آموزان برای انتخاب رشته نهم، نیاز به حضور در مدرسه ندارند.

لینک ورود به سایت انتخاب رشته پایه تحصیلی نهم (پادا)


راهنمای انتخاب رشته دانش آموزان در پادا در این مقاله بیان شد. دانش آموزان پایه نهم برای تکمیل فرم انتخاب رشته لازم است در زمان اعلام شده به سایت پادا مراجعه نمایند. هدایت تحصیلی نهمی ها در سال تحصیلی جاری از طریق سایت همگام انجام نخواهد شد. در صورت بروز مشکل برای ورود به سایت انتخاب رشته پایه نهم پادا و یا فراموشی اطلاعات برای ورود به سامانه، می توانید با مشاوران مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

✔️دانش آموزان پایه نهم برای تکمیل فرم انتخاب رشته باید به چه سایتی مراجعه نمایند؟

✔️سایت انتخاب رشته پایه تحصیلی نهم، پادا می باشد.

✔️اطلاعات لازم برای ورود به سایت انتخاب رشته پادا چیست؟

✔️ورود به سایت انتخاب رشته پادا از طریق نام کاربری و رمزعبور امکانپذیر است.

✔️مراحل انتخاب رشته دانش آموزان در پادا چگونه است؟

✔️راهنمای انتخاب رشته پایه تحصیلی نهم در سایت پادا در این مقاله ارائه داده شده است.

 
4.2/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته در پادا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی