رشته های بدون کنکور علوم پزشکی آزاد

رشته های بدون کنکور علوم پزشکی آزاد

جهت مشاوره در زمینه رشته های بدون کنکور علوم پزشکی آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

لیست کامل رشته های بدون کنکور علوم پزشکی آزاد در این مقاله ارائه داده شده است. دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه و در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشجو می پذیرد. داوطلبان به منظور ثبت نام رشته های بدون آزمون علوم پزشکی دانشگاه آزاد، همزمان با آغاز ثبت نام رشته ها بدون آزمون، باید فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند. در ادامه مقاله نحوه ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه داده شده است. با ما همراه باشید.

بدون کنکور علوم پزشکی آزاد

لیست کامل رشته های بدون کنکور علوم پزشکی آزاد :  دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در رشته های « زیست شناسی گیاهی » ، « زیست شناسی جانوری » ، « شیمی محض » ، « مددکاری اجتماعی » و « مدیریت کسب و کارهای کوچک » بدون آزمون ( با سوابق تحصیلی ) دانشجو می پذیرد .

لیست کامل رشته های بدون کنکور دانشگاه علوم پزشکی آزاد : پذیرش در این رشته ها در مقطع کارشناسی صورت می گیرد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد  و انتخاب گزینه ثبت نام و انتخاب رشته دوره کارشناسی پیوسته ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ) ، این رشته ها را انتخاب کنند .

دانشگاه آزاد علوم پزشکی بدون کنکور

دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی اقدام به پذیرش و جذب داوطلبان می کند. بیش از 95 درصد رشته های دانشگاه آزاد، به صورت بدون آزمون ارائه می شود. داوطلبان توجه داشته باشند، هیچ کدام از رشته های شاخه پزشکی و علوم پزشکی نظیر دندان پزشکی، پزشکی، دارو سازی، مامایی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، اتلق عمل، هوشبری، فیزیوتراپی، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی و … به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد ارائه نمی شود.

تنها راه ادامه تحصیل در رشته های مذکور، شرکت در آزمون سراسری و کسب رتبه لازم می باشد. در ادامه لیست رشته های بدون کنکور علوم پزشکی آزاد ارائه داده شده است.

پذیرش بدون کنکور در رشته ‌های علوم پزشکی به هیچ وجه صحت ندارد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاون آموزشی وزارت بهداشت، پیرو درج اخباری مبنی بر پذیرش بدون کنکور رشته‌های علوم پزشکی از جمله پرستاری، پیراپزشکی، مامایی، بهداشت محیط، بهداشت دهان و دندان و … در رسانه‌ها و فضای مجازی، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تکذیب هرگونه پذیرش بدون آزمون در رشته‌های علوم پزشکی، بر پیگرد قانونی منتشرکنندگان این اخبار سراسر کذب تأکید کرد.

در اطلاعیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت آمده است: پیرو درج اخبار در رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر پذیرش بدون آزمون رشته‌های مختلف علوم پزشکی اعم از پرستاری، پیراپزشکی و دندانپزشکی به اطلاع می‌رساند این اخبار از اساس کذب بوده و پذیرش دانشجویان در رشته ‌های علوم پزشکی تنها از طریق شرکت در آزمون امکان‌پذیر است.

لیست رشته های بدون کنکور علوم پزشکی آزاد

لازم به ذکر است، رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم پزشکی تهران در هر یک از مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شود و برای ثبت نام ورودی مهر ماه ۱۴۰۱ فقط دوره کارشناسی پیوسته در این دانشگاه برگزار می شود. در ادامه مقاله لیست رشته های بدون آزمون علوم پزشکی آزاد قابل مشاهده می باشد:

لیست رشته های بدون کنکور علوم پزشکی آزاد
زیست شناسی گیاهی
زیست شناسی جانوری
شیمی محض
مددکاری اجتماعی
مدیریت کسب و کارهای کوچک

******لازم به ذکر است، در سال های گذسته، رشته مهندسی بهداشت محیط کارشناسی ناپیوسته نیز در لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد علوم پزشکی قرار داشت که برای دوره جدید این رشته حذف شده است.

رشته های بدون کنکور رشته تجربی دانشگاه آزاد
مهندسی پزشکی
شیمی کاربردی
میکروبیولوژی
کارشناسی دارویاری
مهندسی فضای سبز
زیست شناسی سلولی و مولکولی
زیست فناوری
گیاه پزشکی
میکروبیولوژی
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی

رشته های بدون کنکور علوم پزشکی آزاد

تنها رشته هایی که در شاخه علوم پزشکی به صورت بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می شوند، شامل دو رشته کاردانی دامپزشکی در دوره کاردانی ناپیوسته و علوم آزمایشگاهی دامپزشکی در دوره کارشناسی ناپیوسته می باشد.

برخی از رشته های شاخه پزشکی، از جمله رشته دارویاری، رشته تکنسین اتاق عمل دانشگاه علمی کاربردی و رشته تجهیزات پزشکی در دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون کنکور ارائه می شوند و با مدرک دیپلم می توانید در این رشته ها ثبت نام نمایید.

مدارک ثبت نام رشته های بدون کنکور علوم پزشکی آزاد

داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارند، باید دارای یکسری شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام باشند. در ادامه مدارک لازم برای ثبت نام هر یک از مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد ارائه داده شده است:

  • کارشناسی پیوسته :

 مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم ، دیپلم 3 ساله نظام جدید ( 6 – 3 – 3 )نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش ، دیپلم نظام قدیم سالی – واحدی / ترمی – واحدی رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش + مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی ( فوق دیپلم) .

  • کارشناسی ناپیوسته :

دارا بودن مدرک كاردانی مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و يا شورای عالی انقلاب فرهنگی. متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته بـا دارا بـودن مـدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و کاردانی دانشـگاه جـامع علمـی کاربردی می توانند در هر رشـته ای در دوره کارشناسـی ناپیوسـته ثبت نام نمایند.

شرایط ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • کاردانی ناپیوسته :

ارائه مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم ، دیپلم 3 ساله نظام جدید ( 6 – 3 – 3 ) نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش ، دیپلم نظام قدیم سالی – واحدی / ترمی – واحدی رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش + مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی ( فوق دیپلم).

  • کاردانی پیوسته :

داشتن مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم و یا مدرک دیپلم سه ساله نظام جدید رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش.

راهنمای ثبت نام رشته های بدون کنکور علوم پزشکی آزاد

رشته های بدون آزمون علوم پزشکی آزاد در این مقاله ارائه داده شد. ثبت نام رشته های بدون کنکور علوم پزشکی دانشگاه آزاد، همزمان با ثبت نام دیگر رشته های بدون کنکور، در دو بازه زمانی مهر و بهمن ماه و از طریق سایت azmoon.org انجام می  پذیرد. در ادامه راهنمای ثبت نام رشته های بدون کنکور علوم پزشکی آزاد ارائه داده شده است:

ثبت نام رشته های بدون کنکور علوم پزشکی دانشگاه آزاد

مرحله اول ثبت نام :  داوطلبان می توانند جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ وارد سایت azmoon.org شوند و با توجه به مقطعی که متقاضی تحصیل در آن هستند گزینه ثبت نام برا اساس سوابق تحصیلی را انتخاب کنند .

مرحله دوم ثبت نام : در این باید کد ملی و کلمه عبور 6 رقمی مندرج در کارت اعتباری که پس از پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ دریافت کرده اید را وارد کنید و گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید .

مرحله سوم ثبت نام : باید ابتدا اطلاعات فردی و شناسنامه ای خود شامل اطلاعات شناسنامه ای و آدرس محل سکونت و کد پستی و … را وارد کنید .

گام چهارم : این مرحله ، مرحله دوم ثبت نام در سامانه است که داوطلبان اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی خود را باید وارد کنند و پس از تایید وارد مرحله سوم ثبت نام می شوید .

گام پنجم : در این مرحله باید اطلاعات خود را ثبت نهایی کنید .

گام ششم : بعد از ثبت نهایی باید اطلاعات تایید نهایی شوند .

گام هفتم : در مرحله بعد باید عکس پرسنلی 3*4 ، صفحه اول شناسنامه ، تصویر کارت ملی و تصویر مدرک دیپلم را بارگذاری ( آپلود ) کنید .

گام هشتم : در انتها وارد سامانه ثبت نام می شوید . صفحه ای که برایتان باز می شود میزکار شماست و برای تکمیل فرم ثبت نام باید در سمت راست بالای صفحه گزینه ثبت نام را انتخاب کنید و کد رشته های خود را که از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ موجود در دفترچه انتخاب کرده اید را وارد کنید .

فاکتور های انتخاب رشته صحیح 

داوطلبان پس از آگاهی از لیست رشته های بدون کنکور علوم پزشکی آزاد لازم است به فاکتور های انتخاب رشته صحیح و اصولی نیز توجه نمایند. رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که تحصیل در دانشگاه منجر به کسب یک تخصص و زمینه ساز آینده شغلی داوطلبان است، ارزش آن را دارد که در این مدت والدین با شناختی که از استعدادها و علائق فرزندان خود دارند با فرصتی که پیش روی خود دارند، بهترین و متناسب‌ترین واحد دانشگاهی را برای فرزندان خویش انتخاب کنند. این انتخاب‌ها معطوف به عنوان رشته، زیرساخت‌ها و امکانات واحدهای دانشگاهی، آینده شغلی فرد در محل زندگی افراد و هیأت علمی با سابقه و توانمند در واحدهای دانشگاهی است.


سوالات متداول داوطلبان

آیا دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور در رشته پرستاری دانشجو می پذیرد؟

خیر، هیچکدام از رشته های شاخه پزشکی و علوم پزشکی به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد ارائه نمی شود.

رشته های بدون کنکور علوم پزشکی دانشگاه آزاد کدام است؟

لیست رشته های بدون آزمون علوم پزشکی آزاد در این مقاله بیان شده است.

ثبت نام رشته های بدون کنکور علوم پزشکی دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی می باشد؟

داوطلبان به منظور ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند.

4.2/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رشته های بدون کنکور علوم پزشکی آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. یزدینژادپ

    امتحان ارشد فراگیر مهر است یا آبان؟ چقدر زمان برای مطالعه دروس ترم دانشپذیری داریم؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی