ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط و ضوابط ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد در این مقاله بیان شده است. دانشگاه آزاد هرساله به صورت بدون آزمون (پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی) در دو نیمسال مهر و بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو می نماید. داوطلبانی که قصد ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور مقطع کاردانی دانشگاه آزاد را دارند،باید در زمان مقرر به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. با ما همراه باشید.

بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد 1400 – 1401 ؛ همانطور که میدانید دانشگاه آزاد هر سال علاوه بر کنکور سراسری به صورت بدون کنکور نیز در گروه های آزمایشی تجربی ، انسانی ، ریاضی ، زبان و هنر دانشجو می پذیرد که استقبال زیادی میشه و  داوطلبان بسیاری متقاضی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 در مقاطع مختلف کاردانی پیوسته و ناپیوسته و همچنین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته هستند . 

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱  و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را در ادامه این مطلب بخوانید … با تغییر روند پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد و برداشتن آزمون ورودی برای بیش از 95 درصد رشته محل ها در سراسر کشور و رشته های متنوع ، علاقه مندان زیادی متقاضی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد شدند .

ظرفیت پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در ۴ مقطع

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به ظرفیت پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع حدود ۹۸۰ هزار نفر ظرفیت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دارد که در مقطع کاردانی ناپیوسته ۱۹۵ هزار، مقطع کاردانی پیوسته ۲۱۰ هزار کارشناسی پیوسته ۳۷۰ هزار، کارشناسی ناپیوسته ۲۲۰ هزار صندلی وجود دارد. این بدین معنی است که شبکه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تا اقصی نقاط کشور گسترده شده و اقدام به تربیت نیروی متخصص هر منطقه در کشور و متناسب با نیازها و اقتضائات ملی و منطقه‌ای می‌کند.

وی بیان کرد: این ظرفیت به پایداری جمعیت در مناطق مختلف کشور، پیشرفت متوازن و عادلانه آموزش عالی و به تبع آن پیشرفت درون‌زا و متوازن هر منطقه متناسب با شرایط هر منطقه در کشور کمک خواهد کرد.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد 

در این مقطع، بیشترین تعداد متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون را داریم. مقطع کاردانی به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می‌شود و شرکت در کنکور سراسری از شرایط آن نیست. تفاوت کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته آن است که تعداد رشته‌ها متفاوت است؛ یعنی فهرست رشته‌های بدون کنکور دارای تنوع کمتری نسبت به رشته‌های با آزمون هستند. داوطلبان می‌بایست در 2 نوبت یعنی مهرماه و بهمن‌ماه نسبت به انجام ثبت‌نام اقدام کنند.

توجه کنید معدل دیپلم، ملاک قبولی شما در ثبت‌نام بدون کنکور در مقطع کاردانی نیست و سوابق تحصیلی داوطلبان هیچ‌گونه تأثیری در پذیرش داوطلب ندارد. پس با هر معدلی می‌توانید ثبت‌نام کنید؛ اما از شرایط ثبت‌نام در مقطع کاردانی پیوسته در دانشگاه آزاد اسلامی این است که دارا بودن مدرک دیپلم است و برای ثبت‌نام در مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی می‌بایست مدرک پیش‌دانشگاهی داشته باشید یا اینکه در مقطع کارشناسی رشته‌ای دانش‌آموخته شده باشید.

توجه کنید که برای ثبت‌نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد، رشته انتخابی شما می‌بایست مرتبط با رشته‌ای که دیپلم گرفته‌اید باشد. پس با مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک نمی‌توانید در رشته کاردانی پیوسته صنایع‌دستی شرکت کنید؛ اما متقاضیانی که قصد ثبت‌نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد دارند، بدون در نظر گرفتن دیپلم خود می‌توانند انتخاب رشته کنند.

زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

زمان دقیق ثبت نام رشته های بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ، از طریق سایت سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد منتشر خواهد شد. معمولا زمان ثبت نام نیمسال اول تحصیلی (ورودی مهرماه) از اوایل تیرماه آغاز شده و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد. ثبت نام نیمسال دوم تحصیلی (ورودی بهمن ماه) تا اواخر دی  ماه ادامه دارد.

**به محض انتشار اطلاعیه دانشگاه آزاد در رابطه با زمان دقیق ثبت نام رشته های بدون آزمون کاردانی دانشگاه آزاد، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

بر اساس دفترچه ثبت نام بدون کنکور مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ، شرایط اختصاصی ثبت نام به شرح زیر است:

  1. اخـذ دیـپلم نظـام آموزشـی جدیـد  اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مـدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یـا مـدرک کاردانی، برای کلیه داوطلبان الزامی است.
  2. دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قـدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مـدرک کـاردانی می باشند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارنـد.
  3. داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدیـد 3-3-6 و دیپلمـه هـای فنی و حرفـه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند بایسـتی معدل کل دیپلم متوسطه خود را در تقاضانامه اینترنتی ثبت نـام درج نمایند.
  4. دانشگاه تعهدی براي تامین خوابگـاه و یـا امکانـات رفاهی دیگر جهت دانشجویان ندارد.
  5. فارغ التحصیلان دوره های کـاردانی (اعـم از پیوسـته و ناپیوسته) غیرمشمول مجاز به ثبت نام در این دوره می باشند.
  6. از آنجا که پذیرش داوطلبـان صـرفا براسـاس سـوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می پذیرد و نظـر بـه ایـن کـه دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان (ریاضی، تجربی، انسانی و …) متفاوت است، چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن میشود متفاوت باشد، درصد اعمـال معدل کتبی متفاوت خواهد بود.

شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

داوطلبانی که قصد ثبت نام و ادامه تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد نظیر تربیت بدنی، هنر های نمایشی بازیگری و رشته های آموزشی را دارند، ضمن دارا بودن شرایط اختصاصی بیان شده، باید دارای شرایط زیر نیز باشند:

ثبت نام بدون کنکور تربیت بدنی کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

متقاضیان رشته های تربیت بدنی بایـد ضـمن نداشـتن معلولیت های حاد جسمی، بیماری قلبی و تنفسی نیـز نداشـته باشند و لازم است توانایی جسمی متناسـب بـا ایـن رشـته را مطابق نظر محل دانشگاهی دارا باشند در غیر ایـن صـورت از ثبت نام و ادامه تحصیل آنان در محل دانشگاهی جلوگیری بـه عمل خواهد آمد.

ثبت نام بدون کنکور هنر های نمایشی – بازیگری کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

متقاضیان رشته های هنرهـای نمایشی ــ بـازیگری و هنرهای نمایشی ـ کارگردانی باید ضمن نداشتن معلولیت های حاد جسمی، بیماري های قلبی و تنفسی نیـز نداشـته باشـند و دارای سلامت کامل بینایی، شنوایی و کلامی باشند در غیر این صورت از ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.

ثبت نام بدون آزمون رشته های آموزشی کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

کلیه علاقمندان به رشته های آموزشی کـه شـامل 6 رشـته کاردانی تربیت معلم آموزش ریاضی، تربیـت معلـم آمـوزش
علومتجربی، تربیت معلم زبان و ادبیات فارسی، تربیـت معلـم آموزش دینی و عربی، تربیت معلم آموزش و پرورش ابتـدایی و تربیت معلم آموزش زبان انگلیسی می باشد مـی تواننـد ایـن رشته ها را در انتخاب های خـود منظـور نماینـد. شـرایط اختصاصی تحصیل در این رشته ها به شرح زیر می باشد :

  1. هرسال تحصیلی مرکب از دو نیمسال و یـک دوره تابسـتانی است.
  2. در هریک از نیمسال هـای اول و دوم سـال تحصـیلی، هـر دانشجو می تواند حداکثر 15 واحد درسـی و در دوره تابسـتانی 12 واحد درسی را انتخاب نماید.
  3. حداقل تعداد واحد درسی که هر دانشجو می توانـد در یـک نیمسال انتخاب نماید 8 واحد است.
  4. بخشی از دروسی که در طول مدت تحصیل به پذیرفته شدگان رشته های آموزشی ارائه می گردد، دروس تربیتی است.

کدام داوطلبان می توانند در ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه ازاد شرکت کند؟

تقریبا تمامی داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم هستند می توانند در بدون آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 1400 – 1401 شرکت نمایند اما متجانس بودن رشته تحصیلی با مدرک دیپلم داوطلب ضرورت دارد و در صورت غیر متجانس بودن باید واحد های جبرانی پاس کند.

از آنجا که پذیرش داوطلبـان صـرفاً براسـاس سـوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت میپذیرد و نظـر بـه ایـن کـه دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان (ریاضی، تجربی، انسانی و …) متفاوت است لذا چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن میشود متفاوت باشد، درصد اعمـال معدل کتبی متفاوت خواهد بود.

****ضریب تأثیر معدل داوطلبان دارای دیپلم ریاضی فیزیک یا علوم تجربی برای پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته های حسابداری، اقتصاد، روانشناسی، علوم ورزشی، مدیریت امور بانکی، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت دولتی، مدیریت امور گمرکـی، مـدیریت فرهنگـی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت و بازرگانی دریایی، جهانگردی و هتلداری، علم اطلاعات شناسی و دانش شناسی، گردشگری، کاردانی امور بانکی،
کاردانی بیمه، کاردانی امور دولتی و کاردانی امور مالی و مالیاتی گروه علوم انسانی 100 میباشد.

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی ناپیوسته آزاد نیمسال اول با رشته های ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیمسال دوم ترم بهمن هیچ تفاوتی نداشته و بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام کاردانی براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد سال 1400 – 1401 شامل رشته های زیر است:

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه ازاد
کاردانی امور بانکی کاردان فنی مخابرات کاردانی معماری سنتی
کاردانی امور مالی و مالیاتی کاردانی فنی برق کاردانی فنی عمران – بتن
کاردانی حسابداری کاردانی فنی جوشکاری کاردانی آموزش زبان انگلیسی
کاردانی آموزش زبان و ادبیات فارسی کاردانی فنی عمران – شبکه و تصفیه خانه آب کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی
اردان فنی کارهای عمومی ساختمان کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی – گرافیک کاردانی مدیریت بازرگانی
کاردانی فنی دامپروری – پرورش زنبور عسل کاردانی فنی عمران – ترافیک شهری کاردانی امور زراعی و باغی – تکنولوژی گیاه پزشکی

برای مشاهده لیست کامل رشته های بدون کنکور کادانی ناپیوسته دانشگاه آزاد بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

لیست کامل رشته های کاردانی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد

فاکتور های انتخاب رشته صحیح

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که تحصیل در دانشگاه منجر به کسب یک تخصص و زمینه ساز آینده شغلی داوطلبان است، ارزش آن را دارد که در این مدت والدین با شناختی که از استعدادها و علائق فرزندان خود دارند با فرصتی که پیش روی خود دارند، بهترین و متناسب‌ترین واحد دانشگاهی را برای فرزندان خویش انتخاب کنند. این انتخاب‌ها معطوف به عنوان رشته، زیرساخت‌ها و امکانات واحدهای دانشگاهی، آینده شغلی فرد در محل زندگی افراد و هیأت علمی با سابقه و توانمند در واحدهای دانشگاهی است.

داوطلبان و متقاضیان ثبت نام دانشگاه آزاد بدون آزمون کاردانی برای اطلاع از لیست رشته های کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران و شهرستان ها، تجانس رشته های کاردانی با مدرک دیپلم، دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون کاردانی دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org و… می توانند از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد 9099071613 با مشاوران مرکز مشاور گروپ در ارتباط باشند.

سوالات متداول داوطلبان

ثبت نام رشته های کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی می باشد؟

داوطلبان به منظور ثبت نام رشته های بدون آزمون کاردانی دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند.

مدارک ثبت نام کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد چیست؟

اخذ

شرایط ثبت نام رشته های آموزشی بدون کنکور مقطع کاردانی ناپیوسته چیست؟

شرایط ثبت نام تمامی رشته های آموزشی بدون کنکور دانشگاه آزاد در این مقاله بیان شده است.

2.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Mehrdad37

    سلام آیا کاردانی دوباره تمید میشه اگه میشه زمانش کی و واسه سربازی چی میشه

    پاسخ
  2. محمدفشکی

    باسلام
    ایازمان ثبت نام اولیه دانشگاه ازاددررشته کاردانی پیوسته تمدیدخواهدشد؟قبلاتشکرفراوان میکنم ازحوصله ی تان.

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی