راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی - کارشناسی - کارشناسی ارشد - دکتری

جهت مشاوره در زمینه راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

راهنما ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به صورت کامل در این مقاله بیان شده است. دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو می نماید. پذیرش داوطلبان به صورت بدون آزمون، در دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته انجام می پذیرد. تمامی مراحل ثبت نام به صورت الکترونیکی (غیر حضوری) و از طریق سایت سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، به نشانی azmoon.org انجام می پذیرد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دانشگاه آزاد بدون کنکور

شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

چند سالی است که علاوه بر پذیرش داوطلبان از طریق آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی، شاهد ثبت‌نام بدون کنکور نیز در بزرگ‌ترین دانشگاه خاورمیانه هستیم. اگر داوطلبی به هر دلیلی فرصت شرکت در آزمون یا مجاز به انتخاب رشته نشد، می‌تواند نسبت به تحصیل و ثبت‌نام بدون کنکور در رشته‌های متنوع دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کند. البته ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی، شرایط خاص خود را دارد. یادتان باشد که آخرین اطلاعات از فرصت‌های تحصیلی بدون آزمون یا با آزمون دانشگاه آزاد را می‌توانید از moshavergroup.com دریافت کنید. در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد برای تمامی مقاطع بیان شده است:

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

داوطلبان به منظور ثبت نام در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد باید دارای شرایط عمومی زیر باشند:

  • اعتقاد به اسلام يا يكی از اديان تصريح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران.
  • ملتزم به احكام عملی اسلام (انجام واجبات و پرهيز از محرمات).
  • عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ايران.
  • نداشتن سابقه عضويت در ساواک، فراماسونری و اعقاب آن.
  • عدم احراز فساد اخلاقی.
  • عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصيلی در طول تحصيل يا زمان اشتغال.
  • برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی.
  • عم اعتياد به مواد مخدر

کارشناسی دانشگاه آزاد بدون کنکور

در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد (به صورت بدون کنکور) رشته‌ها به 2 صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می‌شود و تفاوت ثبت‌نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در ارائه مدرک تحصیلی است. دارا بودن مدرک فوق‌دیپلم از شرایط ثبت‌نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته بوده و همچنین دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی هم از شرایط ثبت‌نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد است که باید به آن توجه داشت.

مدارک ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد بدون کنکور 

دارا بودن مدرک كاردانی مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و يا شورای عالی انقلاب فرهنگی. متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته بـا دارا بـودن مـدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و کاردانی دانشـگاه جـامع علمـی کاربردی می توانند در هر رشـته ای در دوره کارشناسـی ناپیوسـته ثبت نام نمایند. شرایط ثبت نام کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد عبارت است از:

شرایط ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد بدون کنکور

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

  • دانشـجویانی کـه پـس از تـاریخ 87/6/31 کلیـه دروس دوره را با میانگین کل کمتر از 12 به اتمام رسانده انـد و فاقد مـدرک کـاردانی می باشـند، حـق ثبـت نـام در دوره کارشناسی ناپیوسته را ندارند.
  • دارنـدگان مـدرک کارشناسی پیوسته می توانند با ارائه اصل مـدرک کارشناسی پیوسته و ریز نمرات خود، در دوره کارشناسـی ناپیوسـته بـا رعایت سایر مقررات و ضوابط آموزشی ثبت نام نمایند.
  • حداقل معدل کل دوره جهت فراغـت از تحصـیل در دانشگاه آزاد اسلامی نمره 12 می باشد و چنانچـه کمتـر از آن باشد، هیچ مدرکی داده نمـی شـود و فقـط گـواهی گذرانـدن دروس دوره اعطاء خواهد گردید.
  • با توجه به مقررات آموزشی دانشگاه آزاد، انتقال و جابجايی دانشجويان ممنوع است.
  • شهریه پذیرفته شدگان واحـدها، پـردیس هـا و مراکز بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی براساس شهریه مصـوب سالانه واحدها، پردیسها و مراکز بـین المللـی و تـا دو برابـر شهریه واحـد های داخلی دریافـت خواهـد گردیـد.
  • حداقل معدل کل دوره جهت فراغـت از تحصـیل در دانشگاه آزاد اسلامی نمره 12 میباشد و چنانچـه کمتـر از آن باشد، هیچ مدرکی داده نمـی شـود و فقـط گـواهی گذرانـدن دروس دوره اعطاء خواهد گردید.

دفترچه راهنمای ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

مدارک ثبت نام کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد بدون آزمون

مدارک ثبت نام مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد بدون کنکور به شرح زیر است:

دیـپلم نظـام آموزشـی جدیـد  اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مـدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یـا مـدرک کاردانی.

شرایط ثبت نام کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد بدون کنکور

  • دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قـدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مـدرک کـاردانی می باشند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارنـد.
  • داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدیـد 3-3-6 و دیپلمـه هـای فنی و حرفـه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند بایسـتی معدل کل دیپلم متوسطه خود را در تقاضانامه اینترنتی ثبت نـام درج نمایند.
  • فارغ التحصیلان دوره های کـاردانی (اعـم از پیوسـته و ناپیوسته) غیرمشمول مجاز به ثبت نام در این دوره می باشند.
  • جابجـایی، انتقال و میهمانی دانشجویان مطابق آئین نامـه نقـل و انتقـالات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع میباشد.
  • متقاضیان رشته مهندسی دریا ـ دریانوردی باید عـلاوه بر داشتن سلامت کامل جسمی از نظر بینایی،کور رنگی کاملا سالم باشند.
  • متقاضیان رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی بایـد ضمن نداشتن معلولیت های حاد جسمی، بیماری قلبی و تنفسی نیز نداشته باشند.

دفترچه راهنمای ثبت نام دوره کارشناسی پیوسته پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

کاردانی دانشگاه آزاد بدون کنکور

در این مقطع، بیشترین تعداد متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون را داریم. مقطع کاردانی به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می‌شود و شرکت در کنکور سراسری از شرایط آن نیست. تفاوت کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته آن است که تعداد رشته‌ها متفاوت است؛ یعنی فهرست رشته‌های بدون کنکور دارای تنوع کمتری نسبت به رشته‌های با آزمون هستند. داوطلبان می‌بایست در 2 نوبت یعنی مهرماه و بهمن‌ماه نسبت به انجام ثبت‌نام اقدام کنند.

توجه کنید معدل دیپلم، ملاک قبولی شما در ثبت‌نام بدون کنکور در مقطع کاردانی نیست و سوابق تحصیلی داوطلبان هیچ‌گونه تأثیری در پذیرش داوطلب ندارد. پس با هر معدلی می‌توانید ثبت‌نام کنید؛ اما از شرایط ثبت‌نام در مقطع کاردانی پیوسته در دانشگاه آزاد اسلامی این است که دارا بودن مدرک دیپلم است و برای ثبت‌نام در مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی می‌بایست مدرک پیش‌دانشگاهی داشته باشید یا اینکه در مقطع کارشناسی رشته‌ای دانش‌آموخته شده باشید.

توجه کنید که برای ثبت‌نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد، رشته انتخابی شما می‌بایست مرتبط با رشته‌ای که دیپلم گرفته‌اید باشد. پس با مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک نمی‌توانید در رشته کاردانی پیوسته صنایع‌دستی شرکت کنید؛ اما متقاضیانی که قصد ثبت‌نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد دارند، بدون در نظر گرفتن دیپلم خود می‌توانند انتخاب رشته کنند.

مدارک کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد بدون کنکور

اخـذ دیـپلم نظـام آموزشـی جدیـد  اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مـدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یـا مـدرک کاردانی، برای کلیه داوطلبان الزامی است.

***دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قـدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مـدرک کـاردانی می باشند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارنـد.

راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

ثبت نام تمامی رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد، از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، به نشانی azmoon.org صورت می پذیرد. نحوه ثبت نام داوطلبان به شرح زیر است:

  • مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org
  • دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور مقطع مورد نظر دانشگاه آزاد 1400 – 1401
  • مطالعه  شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد
  • تهیه مدارک لازم برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد 
  • پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق کارت های عضو شتاب بانکی.
  • تکمیل فرم های ثبت نامی

داوطلبان در صورت بروز هرگونه مشکل در ثبت نام رشته های دانشگاه آزاد بدون کنکور می توانند با کارشناسان مجرب مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

سوالات متداول داوطلبان

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی می باشد؟

داوطلبان به منظور ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند.

شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد چیست؟

شرایط و مدارک ثبت نام رشته های بدون آزمون تمامی مقاطع دانشگاه آزاد در این مقاله بیان شده است.

آیا امکان جابجایی یا نقل و انتقال دانشجویان وجود دارد؟

خیر.

3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. MK

    سلام خسته نباشید
    ببخشید رشته ی روانشناسی برای کاردانی در دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان و دانشگاه آزاد نجف آباد اصفهان با کنکوره یا بدون کنکور؟؟؟

    پاسخ
  2. مهدی نعمتی

    سلام خسته نباشید. من میخواستم دانشگاه آزاد بدون کنکور ثبت نام کنم و طبق چیزی که در سایت دانشگاه آزاد ثبت شده تا آخر مرداد وقت دارم برای ثبت نام . فقط مشکل اینه که من چند تا درس رو افتادم و باید شهریور امتحان بدم. قاعدتا دیپلم رو بعد از مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد میگیرم. باید چیکار کنم الان؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی