کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ چگونه است | همه چیز کنکور تربیت معلم

در این مقاله از مشاور گروپ به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳، مدارک لازم و مراحل ثبت نام کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ پرداخته ایم. داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳ را دارند، باید پس از مطالعه دقیق شرایط کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ در زمان مقرر فرآیند کنکور فرهنگیان خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور sanjesh.org انجام دهند. با ما همراه باشید.

کنکور تربیت معلم - کنکور اختصاصی تربیت معلم - moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ چگونه است | همه چیز کنکور تربیت معلم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برگزاری کنکور تربیت معلم 1403 خبری است که توسط  وزارت آموزش و پروروش و همچنین رئیس  سابق دانشگاه فرهنگیان، اعلام شده است. بنا بر تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرار است در سال 1403 کنکور تربیت معلم برای نخستین بار در کشور برگزار شود.

در این مقاله به بررسی خبر برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم پرداخته ایم. تا پایان مقاله همراه ما باشید چراکه قرار است اخبار و نکات جالبی را در خصوص جذب دانشجو معلمان و برگزاری آزمون اختصاصی تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان، بررسی کنیم.

مشاور گروپ، مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی

207

کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳

نکاتی درخصوص کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو  معلم در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که در ادامه به سمع و نظر شما مخاطبان عزیز می رسانیم.

  1. داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول)، نوع آزمون خود را کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳  انتخاب می نمایند، می بایست گزینه “فقط متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو  معلم هستم” را انتخاب نمایند، در صورت قبولی و یا عدم قبولی در آزمون پذیرش دانشجو  معلم حق انتخاب رشته در رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1403 را نخواهند داشت.
  2.  داوطلبانی که در زمان ثبت نام، نوع آزمون خود را “متقاضی شرکت در آزمون سراسری و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ هستم” انتخاب می‌نمایند، در صورت قبولی نهایی در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم حق انتخاب رشته در آزمون سراسری سال 1403 را ندارند. لازم به یادآوری است اعلام نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در سال 1403 قبل از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری اعلام خواهد شد و به قبولین نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در آزمون سراسری داده نخواهد شد.
    تبصره: بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در سال 1403، مهلت چند روزه به این  دسته از داوطلبان داده می‌شود که چنانچه از قبولی خود در دانشگاه فرهنگیان منصرف شدند، امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری سال 1403 را داشته باشند. این دسته از داوطلبان لازم است در فرصت تعیین شده که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد درخواست انصراف خود را قبل از صدور کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته، به آموزش و پرورش ارائه دهند.
  3.  دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر و همچنین دانشجویان دارای تعهد به دستگاه‌های اجرایی کشور و بورسیه، مجاز به ثبت‌نام در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ نیستند.
  4.  متقاضیان کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ (آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان) نمی‌توانند متقاضی استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی شوند.
  5.  متقاضیان استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی نمی‌توانند متقاضی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم برای کنکور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان شوند.

وزیر آموزش و پرورش در جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت ارتقای سطح کیفی آموزشی دانشگاه فرهنگیان، بر تقویت این دانشگاه تاکید کرد و افزود در اردیبهشت ماه 1403 برای اولین بار کنکور تربیت معلم برگزار می شود تا بدین وسیله گزینش و انتخاب معلم ما اختصاصی شود.

کنکور تربیت معلم چیست؟

بگذارید ابتدا به سوال کنکور تربیت معلم چیست؟ پاسخ دهیم تا بررسی این عنوان راحت تر باشد. کنکور تربیت معلم در واقع آزمونی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزاری آن تصویب شده است. کنکور اختصاصی تربیت معلم همانطور که از نامش هم پیداست، به طور اختصاصی، به گزینش برای جذب معلم در دانشگاه فرهنگیان می پردازد.

خبر برگزاری کنکور تربیت معلم از سوی وزیر آموزش و پرورش که همزمان ریاست دانشگاه فرهنگیان را بر عهده دارد، اعلام شده و جزئیات برگزاری آن در حال تدوین است. قرار است در این راستا، سه مدرسه وابسته برای هر پردیس دانشگاه فرهنگیان تاسیس شود که دانشجو معلمان پذیرفته شده کنکور اختصاصی تربیت معلم برای اداره کلاسها به آنجا بروند.

بیشتر بخوانید: سایت دانشگاه فرهنگیان

شرایط کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳

شرایط کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ از دیگر سوالاتی است که برای داوطلبین شرکت در کنکور اختصاصی فرهنگیان مطرح خواهد شد. در پاسخ باید بگوییم با توجه به اینکه شیوه نامه و یا دستورالعمل اجرایی کنکور تربیت معلم، هنوز ابلاغ نشده است، اطلاعات دقیق از شرایط کنکور تربیت معلم برای داوطلبان در دسترس نمی باشد.

سرپرست آموزش و پرورش در این باره می گوید: ویژگی ها و شرایط کنکور تربیت معلم در هیئت امنا و شورای عالی مشخص می‌ شود. ما باید آیین نامه کنکور تربیت معلم را تهیه و در ستاد ملی تصویب کنیم.

به محض انتشار رسمی دفترچه ثبت نام کنکور تربیت معلم یا دستورالعمل آن، اطلاعات دقیق در این مقاله ذکر خواهد شد.

 دفترچه ثبت نام کنکور فرهنگیان۱۴۰۳

مشاورگروپ

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب، حتی ایام تعطیل

9099071613

پاسخگوی سوالات شما در خصوص کنکور تربیت معلم 1403، هستیم.

مزایای برگزاری کنکور تربیت معلم

وزیر آموزش و پرورش که ریاست سابق دانشگاه فرهنگیان می باشد، از مزایای برگزاری کنکور تربیت معلم گفته است. صحرایی با توجه به دیدگاهی که در طول مدیریت دانشگاه فرهنگیان بدست آورده است از مزایای برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم گفته و آنها را تایید میکند.

به گفته ی ایشان، برگزاری کنکور تربیت معلم سه مزیت مهم و اساسی دارد:

  1. نحوه گزینش موثرتر در کنکور تربیت معلم
  2. انتخاب هدفمند تر مواد آزمون تربیت معلم
  3. انتخاب زمان برگزاری کنکور تربیت معلم

به گفته ی رئیس دانشگاه فرهنگیان، طبق قانون، فرآیند جذب دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان باید یک پروسه ی 3 ماهه باشد که در حال حاضر با شیوه ی گزینشی که در کنکور عادی رایج است، کمتر از سه هفته برای جذب دانشجو معلمان فرصت هست.

انتخاب مواد یا منابع آزمون تربیت معلم، از این جهت مزیت محسوب می شود که با انتخاب منابع دقیق تر برای این آزمون می توان به خط فکری و یادگیری داوطلبان کنکور تربیت معلم جهت داد و آنها را روی منابع و موضاعات مهم تر برای معلمی، متمرکز کرد. هم اکنون این امکان وجود ندارد چراکه آزمون سراسری آزمونی متمرکز برای جذب معلمان نیست.

با انتخاب زمان برگزاری کنکور تربیت معلم شرایط برای انجام مصاحبه های دقیق تر و خروجی بهتر برای جذب شدگان در رشته تربیت معلم فراهم خواهد شد.

به دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان، دانشجون معلمان نیز می گویند که از روز ابتدای تحصیل خود کارمند دولت شناخته شده و مشمول دریافت حقوق از وزارت آموزش و پرورش می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حقوق دانشجو معلمان می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: حقوق دانشجویان فرهنگیان

زمان برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم

زمان برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم، بنابر تصمیم شورای انقلاب فرهنگی در سال 1403 خواهد بود. تاریخ دقیق برگزاری کنکور تربیت معلم در سال 1403 قرار است توسط شورای انقلاب فرهنگی اعلام شود. لازم به ذکر است که با اعلام رسمی تاریخ برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم، مقاله به روز رسانی شده و تاریخ در مقاله ذکر خواهد شد.

به گفته ی وزیر آموزش و پرورش کنکور فرهنگیان بهمن ماه ۱۴۰۲ همزمان با برگزاری نخستین بار کنکور اختصاصی تربیت معلم، شیوه دو مدرکی را در تربیت معلم خواهیم داشت که به این واسطه از دانشگاه‌ های برتر دانشجو برای این رشته پذیرش شود.

وزیر آموزش و پرورش:
🔹برای اولین بار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می شود لذا تا مهر سال آینده فرصت داریم که نیروهای داوطلب ورود به آموزش و پرورش را از لحاظ صلاحیت‌های فردی و حرفه‌ای گزینش و جذب کنیم.

شیوه ی دو مدرکی به این صورت است که دانشجویان در پایان مدت تحصیل خود در رشته ی مثلا زیست شناسی، دو مدرک دریافت می کنند یکی مدرک لیسانس زیست شناسی و دیگر مدرک معلمی زیست شناسی که هر دو مدرک معتبر خواهند بود.

کنکور اختصاصی فرهنگیان

به گفته صحرایی وزیر آموزش وپرورش : چند ماه قبل تر از کنکور عادی،  کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ برگزار می شود تا فرصت گزینش خوب داشته باشیم و مواد آزمون متناسب با نیازی است که در آینده داریم، خواهد بود

🔹 وی همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم از سال ۱۴۰۳، گفت: از سال آینده جذب دانشجو معلم در دانشگاه های تربیت معلم از راه کنکور اختصاصی خواهد بود که مواد امتحانی و ضرایب آن در ستاد تربیت شورای عالی فرهنگی به تصویب می رسد.

کنکور ویژه تربیت معلم

به گفته صحرایی وزیرآموزش وپرورش جذب دانش‌آموزان نخبه در رشته‌های مختلف از طریق کنکور ویژه تربیت معلم صورت خواهد پذیرفت.

آیین‌نامه اختصاصی جذب دانش‌آموزان نخبه در رشته‌های مختلف، تاسیس دفتر مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان دانشگاه، اعطای رتبه تحصیلی، شناسایی دانشجویان نخبه سایر دانشگاه‌ها جهت تحصیل سال آخر دوره تحصیلی خود در دانشگاه فرهنگیان، مشارکت دانشگاه‌های دیگر در آیین‌نامه ارتقا برای تربیت دانشجویان، آیین‌نامه اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، تعیین مدارس وابسته به پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و ایجاد مرکز ملی بهسازی سرمایه انسانی وزارت آموزش و پرورش با محوریت دانشگاه فرهنگیان و افزایش درس کارورزی از ۲ به ۸ واحد است.

صحرایی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در کنکور سراسری خاطرنشان کرد: امسال ۴۰ درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور بود که سال بعد به ۵۰ درصد و دو سال بعد به۶۰ درصد خواهد رسید.

به محض اعلام جزئیات و شیوه ی اجرایی شدن این طرح مقاله به روز رسانی خواهد شد.

 

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول کنکور تربیت معلم ۱۴۰۳

✔️ کنکور اختصاصی تربیت معلم چگونه است؟

کنکور تربیت معلم در واقع آزمونی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزاری آن تصویب شده است. این کنکور همانطور که از نامش هم پیداست، به طور اختصاصی، به گزینش برای جذب معلم در دانشگاه فرهنگیان می پردازد.

✔️ زمان برگزاری کنکور تربیت معلم کی هست؟

زمان برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم، بنابر تصمیم شورای انقلاب فرهنگی در سال 1403 خواهد بود. اطالاعات تکمیلی در مقاله موجود است.

✔️ مزایای برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم، چیست؟

برای اطلاع از مزایای کنکور تربیت معلم می توانید مقاله را مطالعه کرده و هر سوالی داشتید با ما به شماره 9099071613 تماس بگیرید.

4.3/5 - (22 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ چگونه است | همه چیز کنکور تربیت معلم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. نرگس

    سلام
    من برای کنکور فرهنگیان. ثبت نام کردم. ولی به اشتباه گروه تجربی و انتخاب کردم. میخواستم. ببینم. چجوری میشه. به انسانی تغییرش داد ؟

    پاسخ
  2. علی

    برای قبولی دبیری زبان انگلیسی در کنکور فرهنگیان باید علاوه بر شرکت در کنکور رشته اصلیم و فرهنگیان در کنکور زبان هم شرکت کنم ؟؟

    پاسخ
  3. آی گل

    سلام.وای دقیقا مشکل و سوالات من.. میشع لطفا منم راهنمایی کنین

    پاسخ
  4. R

    سلام ببخشید ایا مثل کنکور که ۴۰ درصدش امتحانات نهایی بود این ازمون هم امتحانات نهایی روش تاثیر داره ؟؟

    پاسخ
  5. معصومه

    سلام من دیپلم تجربی نظام قدیم هستم میتونم رشته انسانی شرکت کنم؟ و اینکه معدل تو کنکور تاثیر داره برای ما چطوری حساب میشه آیا باید دوباره امتحانات نهایی را شرکت کنیم؟ آیا شرط سنی ۴۰ سال درسته؟ تو را خدا جواب بدین من عااااشق شغل معلمی هستم حقوق اون ۴ سالم نمیخوام فقط معلم بشم🤲

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی