حقوق دانشجویان فرهنگیان ۱۴۰۲

112

جهت مشاوره در زمینه حقوق دانشجویان فرهنگیان ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشجو معلم کیست؟ آیا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حقوق می گیرند؟ حقوق دانشجویان فرهنگیان ۱۴۰۲ چه قدر است؟ کسورات حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۴۰۲ شامل چه مواردی می شود؟ این سوالات و ده ها سوال دیگر در این مقاله پاسخ داده شده است.

حقوق دانشجویان فرهنگیان ۱۴۰۲ موضوعی است که مشاور گروپ در این مقاله به بررسی آن می پردازد.

دانشگاه فرهنگیان از مزیت های شناخته شده و مهمی که دارد، این است که هر کدام از دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه از اولین روز تحصیل، کارمند دولت شناخته شده و مشمول دریافت حقوق دانشگاه فرهنگیان از دولت هستند. این دانشجویان را تحت عنوان دانشجو معلمان می شناسیم. ناگفته نماند که بسیاری با در نظر گرفتن حقوق دانشجویان فرهنگیان، در هنگام تحصیل، مشتاق تحصیل در این دانشگاه و در رشته معلمی می شوند.

حقوق دانشجویان فرهنگیان

حقوق دانشجویان فرهنگیان ۱۴۰۲

 میزان حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ ، طبق اعلام سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 حداقل به 7,920,000 تومان خواهد رسید. این مبلغ حداقل حقوقی است که در سال 1402 برای کارمندان دولت تعیین شده است.

مقدار حقوق دانشجویان فرهنگیان هر سال با توجه به نرخ تورم نجومی کشور، اضافه می شود. در سال 1402 تصمیم بر آن است تا با افزایش 20 درصدی، مبلغ حقوق دانشگاه فرهنگیان، به حدود 8 میلیون تومان برسد. این افزایش حقوق از مهر ماه 1402 در حقوق دانشجو معلمان عزیز، لحاظ خواهد شد.

نکته ایی که باید به آن دقت کنیم این است که تصویب حقوق دانشجو معلمان و واریز آن به حساب آنها، عملا روی کاغذ است و بخش زیادی از آن ( 45 درصد) تحت عنوان کسورات حقوق دانشجویان فرهنگیان، در ازای ارائه خدمات مختلف به دانشجو معلمان، از آن کسر می شود.

علاوه بر این واریز حقوق داشجو معمان و فرهنگیان همیشه با چالش های زیادی رو به رو بوده است و این قشر زحمتکش همیشه به عدم یا دیر کرد واریز حقوق خود معترض بوده اند و اقدامی هم در راستای حل اساسی این مشکل صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: نحوه گزینش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان

در ادامه به بررسی عناوین کسر از حقوق دانشگاه فرهنگیان، می پردازیم . پس تا انتها با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: فیش حقوقی فرهنگیان

کسورات حقوق دانشگاه فرهنگیان

معمولا کسورات حقوق دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ باید توسط سازمان آموزش و پرورش و یا سایر مراجع  مانند دانشگاه فرهنگیان اعلام شود.

طبق قانون  هر گونه کسر حقوق از کارمند های دولت باید در ازای ارائه خدمات خوابگاهی و شبانه روزی باشد.

بر اساس شیوه نامه  میزان کسورات حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۴۰۲ شامل ترددی، خوابگاهی و همچنین کسورات درایام کرونا و تابستان خواهد بود. کسورات  شامل دانشجویان ترددی ۲۰ درصد، دانشجویان خوابگاهی ۲۰ درصد، تابستان ۱۰ درصد و کرونا نیز ۲۰ درصد است. که بر اساس شیوه نامه این کسورات را هیئت امنا به عنوان میانگین اعلام کرده است.

لیست کسورات دانشگاه فرهنگیان

کسورات دانشجویان ترددی

۲۰ درصد

کسورات دانشجویان خوابگاهی

۲۰ درصد

کسورات تابستان

۱۰ درصد

کسورات کرونا

۲۰ درصد

کسورات حقوق دانشجویان فرهنگیان ۱۴۰۲ به صورت ۴۵ درصد از دانشجویان خوابگاهی و ۲۵ درصد از دانشجویان بومی و ترددی در ایام عادی و ۱۰ درصد در ایام تابستان بوده است

کسورات حقوق دانشگاه فرهنگیان به صورت ۴۵ درصد از دانشجویان خوابگاهی و ۲۵ درصد از دانشجویان بومی و ترددی در ایام عادی و ۱۰ درصد در ایام تابستان بوده است که این مبالغ بسیار بیشتر از مبلغی بوده است که باید از دانشجو معلمان برای ارايه‌ ی خدمات کسر می شده. این مساله در طی این سالها مورد اعتراض بود. به طور مثال با توجه به اینکه در تابستان و عید نوروز و ایام فرجه ها که هیچ گونه خدماتی به دانشجویان ارایه داده نمی‌ شود، مبالغ گفته شده از حقوق دانشجویان کسر می‌ گردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حقوق دانشجویان فرهنگیان ۱۴۰۲ با کارشناسان مشاور گروپ تماس بگیرید. تماس با 9099071613

بخشنامه جدید کسر حقوق دانشجو معلمان ۱۴۰۲  

در حال حاضر، بخشنامه جدید کسر حقوق دانشجو معلمان ۱۴۰۲  ابلاغ نشده است. با توجه به اعتراض های زیادی که به دنبال کسورات 45 درصدی حقوق دانشجویان فرهنگیان مطرح بوده  است؛  انتظار می رفت که بخشنامه کسورات دانشگاه فرهنگیان اصلاح شده و نرخ جدیدی برای کسورات حقوق دانشگاه فرهنگیان، تصویب شود.

لازم به ذکر است که در صورت ابلاغ بخشنامه جدید کسر حقوق دانشجو معلمان 1402 مقاله به روز رسانی خواهد شد.

حقوق دانشگاه فرهنگیان

در این مقاله تلاش کردیم تا با ارائه توضیحات جامع و کاملی در خصوص حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۴۰۲ به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

در صورتی که هنوز سوالی در زمینه حقوق دانشجویان فرهنگیان و حقوق دانشجو معلمان 1402 دارید، می توانید با کارشناسان مشاور گروپ به شماره 9099071613 تماس گرفته و پاسخ تمامی سوالات خود در این زمینه را به راحتی دریافت کنید.

در ادامه مطالعه کنید:

سولات متداول حقوق دانشجویان فرهنگیان

❓حقوق دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ چه قدر است؟

✔️ حقوق دانشجویان فرهنگیان در سال 1402 با اعلام رسمی و افزایش 20 درصدی به 7 میلیون 920 هزار تومان رسیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله را مطالعه نمایید.

❓کسورات حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۴۰۲ چه قدر است؟

✔️ برای آگاهی از کسورات حقوق دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ مقاله را مطالعه بفرمایید.

❓دانشجو معلم به چه کسی گفته می شود؟

✔️ دانشگاه فرهنگیان از مزیت های شناخته شده و مهمی که دارد، این است که هر کدام از دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه از اولین روز تحصیل کارمند دولت شناخته شده و مشمول دریافت حقوق دانشجو فرهنگیان، از دولت هستند. این دانشجویان را تحت عنوان دانشجو معلمان می شناسیم.

❓حقوق دانشجو معلمان جدیدالورود چه قدر است؟

✔️ حقوق دانشجو معمان جدید الورود، همانند حقوق دانشجویان فرهنگیان، محاسبه خواهد شد. در صورت بروز هرگونه سوال، با ما به شماره 9099071613 در تماس باشید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حقوق دانشجویان فرهنگیان ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. امیر

    سلام ببخشید هرکی میدونه لطفا جواب بده من ترددی هستم خوابگاه هم استفاده نمیکنم خوردن نهار باعث میشه بیشتر از 25 درصد از ما کم کنن یا چه بخوریم چه نخوریم همون 25 درصده؟

    پاسخ
  2. سردار

    حتما اعتراض کنین و به محل خدمت هم اطلاع بدین،باید درستش کنن

    پاسخ
  3. سردار

    معلومه که نه!!
    بنظرتون چرافقط امتحانای فرهنگیان تا تیر ماه طول میکشه؟!

    پاسخ
  4. یاسر

    آیا‌تیرماه‌حقوق‌را‌کامل‌میدند؟

    پاسخ
  5. علی

    سلام.الان من خودم دانشجو ترددی هستم هر هفته حداکثر دوبار اونم فقط ناهار میخورم و از خوابگاه هم استفاده نمیکنم ولی از همه حتی خود منم ۴۵درصد کسر میکنن چرا؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی