سامانه سیدا طرح پاک |دستور العمل آزمون طرح پاک مدارس

سامانه سیدا طرح پاک

جهت مشاوره در زمینه سامانه سیدا طرح پاک |دستور العمل آزمون طرح پاک مدارس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

طرح پاک نام اختصاری طرح پایش آمادگی کودکان، است. معلم تربیت بدنی برای اجرای طرح پاک سامانه سیدا باید آزمون طرح پاک برای پایه های مختلف را دریافت کرده و در سامانه سیدا بارگزاری کند. در این مقاله قرار است به موضوعاتی مانند طرح پاک چیست؟ سامانه طرح پام تربیت بدنی، نحوه بارگزاری رکورد های دانش آموزان در طرح پاک به  همراه راهنمای تصویری و… چندین سوال دیگر در خصوص طرح پاک آموزش و پرورش پاسخ دهیم.

از اهداف اجرای طرح پاک بررسی سطح سلامت و آمادگی جسمانی کودکان است که البته باید در نظر داشت که دانش آموزان متوسطه جز کودکان به حساب نمی آیند. با این حال طرح پاک شامل حال آنان نیز می شود. طرح پاک مدارس باید در سامانه سیدا بارگزاری شود و شیوه نامه مخصوص پایه های ابتدایی و متوسطه را به طور جداگانه مشخص کرده است. لینک دانلود تمامی فایل های و فرم طرح پاک تربیت بدنی پایه های مختلف،‌ در این مقاله فعال است.

طرح پاک دانش آموزان

طرح پاک چیست؟

طرح پاک چیست؟ نخستین سوالی است که در هنگام مشاهده عنوان این مقاله به ذهنتان خطور خواهد کرد. در اینجا می خواهیم پاسخ کاملی برای این سوال ارائه کنیم. طرح پاک نام اختصاری طرح پایش آمادگی کودکان، است. در طرح پاک معلمان تربیت بدنی باید در هر نیمسال تحصیلی سطح سواد بدنی و آمادگی جسمانی دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار دهند. نتایج ارزیابی های حاصل از طرح پاک باید در سامانه سیدا توسط معلم تربیت بدنی یا آموزگاران پایه صورت پذیرد.

معلم تربیت بدنی برای اجرای طرح پاک سامانه سیدا باید آزمون طرح پاک برای پایه های مختلف را دریافت کرده و در سامانه سیدا بارگزاری کند. در طراحی آزمون طرح پاک در سیدا برای تمامی پایه ها، اهداف و سرفصل‌های درس تربیت بدنی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین آزمون های طرح پاک آموزش و پرورش، به گونه ایی طرح شده است که می توان نتایج آن را به صورت کمی (مقدار عددی) ثبت نمود.

آموزگاران تربیت بدنی مدارس برای تمامی پایه ها،‌ می توانند از فضای ورزشی مدرسه مانند سالن ورزشی یا حیاط مدرسه برای اجرا و برگزاری آزمون طرح پاک مدارس استفاده کنند. لازم است بدانید که عدم شرکت در آزمون طرح پاک موجب کسر نمره خواهد شد. در دستورالعمل طرح پاک قید شده است که بر اساس نتایج طرح پاک دانش آموزان، در هر نیم‌ سال، کارنامه وضعیت حرکتی و آمادگی جسمانی به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.

آزمون طرح پاک برای تمامی پایه های تحصیلی در مدارس اجرا خواهد شد و نتایج آن نیز در سامانه سیدا به نشانی  به ثبت می رسد. حرکات و نکات آزمون طرح پاک آموزش و پرورش در هر کدام از پایه ها متفاوت خواهد بود.

به طور کلی و با توجه به توضیحات بالا در خصوص طرح پاک سامانه سیدا، نکات اصلی در خصوص اجرای این طرح به شرح زیر می باشد:

  • دریافت آزمون‌ طرح پاک پایه های تحصیلی و ثبت آن در سامانه سیدا توسط معلم، الزامی است.
  • در طراحی آزمون‌ طرح پاک پایه های تحصیلی، اهداف و سرفصل‌ های درس تربیت بدنی مورد توجه است.
  • آزمون‌ طرح پاک به گونه‌ ای است که می‌ توان نتایج آن را به صورت کمی یا با مقدار عددی در سامانه سیدا ثبت نمود.
  • محل اجرای آزمون‌ طرح پاک دانش آموزان فضای ورزشی مدرسه مانند سالن ورزشی یا حیاط مدارس می‌ باشد.
  • زمان برگزاری آزمون‌طرح پاک، می‌تواند به صورت فرایندی و یا همراه با ارزشیابی هر نیم‌سال تحصیلی انجام و ثبت شود.
  • استفاده از آزمون‌ طرح پاک، جهت ارزشیابی پایانی، اختیاری است؛ اما عدم شرکت در آن نیز، موجب کسر نمره در درس تربیت بدنی خواهد شد.
  • بر اساس نتایج آزمون طرح پاک، در هر نیم‌ سال، کارنامه وضعیت حرکتی و آمادگی جسمانی به دانش‌ آموزان ارائه خواهد شد.
  • انتخاب و طراحی آزمون‌ طرح پاک با در نظر داشتن محدودیت‌ های مرتبط با آزمون‌ ها  از جمله  اثرگذاری یادگیری و تفاوت‌ های فردی و جسمانی  بر نتایج آزمون طرح پاک، انتخاب شده‌ اند. مثلا، تفاوت در اندازه طول کف پا در آزمون گردو شکستم یا تفاوت در اندازه طول تنه در آزمون انعطاف‌ پذیری سیت اند ریچ اصلاح‌ شده.

سامانه طرح پاک تربیت بدنی

سامانه طرح پاک تربیت بدنی، موضوع دیگری است که سوالات بسیاری در خصوص آن برای دانش آموزان و آموزگاران تربیت بدنی، مطرح شده است. همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم، سامانه سیدا اطلاعات مربوط به طرح پاک مدارس را ثبت خواهد کرد. بنابراین سامانه طرح پاک تربیت بدنی، سیدا خواهد بود.

سامانه سیدا طرح پاک عبارتی است که با مطرح شدن عنوان طرح پاک تربیت بدنی میان دانش آموزان و معلمان مورد توجه قرار گرفته است. لازم است که از نحوه ثبت طرح پاک آموزش و پرورش در سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir اطلاع داشته باشید. در این بخش ما مطابق دستورالعمل طرح پاک،‌ شیوه ثبت این طرح را در سامانه سیدا برای شما عزیزان شرح داده ایم. نحوه ورود به سامانه سیدا و وارد کردن متغیرهای طرح پاک مطابق مراحل زیر خواهد بود:

  1. وارد کردن نام کاربری و رمز عبور با نقش آموزگار پایه و یا دبیر تربیت بدنی
  2. تغییر دوره و انتخاب ضمن سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱
  3. ورود به قسمت مدیریت
  4. انتخاب گزینه تسهیلات
  5. کلیک بر روی طرح پاک
  6. وارد کردن رکوردهای دانش آموزان
  7. اعتبار سنجی و تایید رکورد های طرح پاک دانش آموزان

 

راهنمای تصویری نحوه ثبت طرح پاک در سیدا

  • ابتدا با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه سیدا sida.medu.ir   برای ثبت طرح پاک در سیدا شوید.

طرح پاک دانش آموزان

  • پس از ورود به سامانه سیدا روی گزینه تغییر دوره مطابق شکل زیر، کلیک کنید.

طرح پاک ابتدایی

  • در مرحله ی بعدی از ثبت طرح پاک در سیدا، روی منوی نمای داده شده روی قسمت فلش رو به پایین کلیک کنید و از منوی کشویی ضمن سال 1401 – 1402 را انتخاب نمایید.

طرح پاک دانش آموزان

حالا با توجه به تصویر زیر به ترتیب روی گزینه مدیریت و سپس تسهیلات و سپس طرح پاک کلیک کنید.

سایت طرح پاک

 

  • در صفحه جدید نمایش داده شده شما وارد لیست دانش آموزان برای طرح پاک مدارس می شوید.

طرح پاک متوسطه

در ویدیوی زیر، مراحل ورود به سامانه سیدا طرح پاک را برای شما عزیزان قرار داده ایم. می توانید با تماشای آن به صورت گام به گام دستورالعمل طرح پاک را دریافت کنید.


همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب پاسخگوی سولات شما درباره سامانه سیدا طرح پاک هستیم.

 9099071613

مشاور گروپ مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی

بیشتر بخوانید: ورود به سامانه دانش آموزی سیدا با گوشی همراه

دستور العمل طرح پاک

اما نکته ایی که قابل توجه است، شیوه نامه یا دستور العمل طرح پاک برای اجرای آن در مدارس توسط دانش آموزان در پایه های مختلف است که در این بخش به بررسی آن پرداخته ایم. دستورالعمل طرح پاک آموزش و پرورش شامل نکاتی است که معلمان تربیت بدنی، باید هنگام  اجرای آزمون طرح پاک به آن ها توجه داشته باشند. شیوه نامه طرح پاک به شرح زیر است:

  • قبل از انجام آزمون طرح پاک تربیت بدنی، حتماً گرم کردن انجام شود.
  • معلمین گرامی در تمامی مراحل آزمون طرح پاک تربیت بدنی، دانش‌آموز را همراهی کنند.
  • با توجه به استفاده از حد نرمال کلاسی، فشار بیش از حد به دانش‌ آموز جهت کسب رکورد منحصر به‌ فرد، درست نیست.
  • هنگام اجرای آزمون تعادلی، راه رفتن روی خط صاف یا گردو شکستم (دوره‌های اول و دوم ابتدایی)، هر زمان دانش‌آموز گام ناصحیح برداشت (خارج از خط، گذاردن پا روی پای دیگر و …) آزمون طرح پاک تربیت بدنی، قطع شده و عدد کسب‌ شده ثبت می‌ گردد.
  • هنگام اجرای آزمون طرح پاک آموزش و پرورش حرکات ترکیبی روی خط فرضی (دوره‌ های اول و دوم ابتدایی) بین هر حرکت 30 ثانیه‌ ای آزمون، بایستی 30 ثانیه نیز استراحت در نظر گرفته شود.
  • تعداد حرکات صحیح در هنگام اجرای هر حرکت به عنوان رکورد دانش آموز ثبت خواهد شد.
  • مدت زمان اجرای آزمون پله، در دوره‌ های متوسطه سه دقیقه همراه با ضرب آهنگ مترونوم می‌ باشد که پس از پایان آن، باید ضربان قلب در یک دقیقه شمارش شود. دقت شود که در چنین مواردی، ضربان قلب پایینتر، نشان‌ دهنده آمادگی قلبی تنفسی بهتر می‌ باشد؛ بنابراین دانش‌ آموزی که چنین رکوردی را به دست آورده، نمره بهتری در آزمون طرح پاک آموزش و پرورش کسب خواهد کرد.
  • شکل صحیح اجرای آزمون انعطاف‌ پذیری (سیت اند ریچ) اصلاح‌ شده در دوره‌ های متوسطه بدین صورت است که در مرحله شروع، سر و باسن دانش‌ آموز به دیوار چسبیده، تنه نسبت به ران در وضعیت 90 درجه بوده و کف پاهای وی به تخته می‌ چسبد. در این حالت، انگشتان دست دانش‌آموز تخته را لمس کرده و عدد وی ثبت می‌گردد. سپس کشش کامل را انجام داده، مجدداً تخته را لمس کرده و عدد موردنظر ثبت می‌گردد. در نهایت، اختلاف این دو عدد، رکورد وی محسوب می‌شود. این آزمون سه بار تکرار شده و بهترین رکورد در سامانه ثبت می‌گردد. به عنوان مثال، چنانچه نتیجه اختلاف اندازه‌گیری اول 15، اختلاف اندازه‌گیری دوم 18 و اختلاف اندازه‌گیری سوم 17 بود، رکورد نهایی برای ثبت در سامانه عدد بزرگتر، یعنی 18 می‌باشد.
  • دانش‌آموزان دارای معافیت ورزشی، از شرکت در آزمون، معاف هستند.
  • در صورت تمایل معلم مربوطه به استفاده از آزمون‌ های طرح پاک جهت ارزشیابی پایانی نیمسال، انتظار می‌ رود برای دانش‌آموزان معاف، شرایط ارزشیابی، تسهیل شده و اقدامات موردنیاز صورت گیرد.
  • چنانچه معلمی قصد دارد از آزمون‌ های طرح پاک برا ی ارزشیابی بخش آمادگی جسمانی استفاده نماید، نحوه نمره‌دهی دانش‌آموزان به صورت کلاسی و از طریق نورم معلم‌ ساخته خواهد بود.
  • پیشنهاد می‌ گردد معلمان گرامی جهت ثبت نهایی آزمون‌ ها، از جدول طرح پاک استفاده نمایند.
  • مدت زمان تمرین برای آماده‌ سازی اولیه دانش‌آموزان، دو هفته قبل از اجرای آزمون خواهد بود. این در حالی است که طی نیمسال دوم، معلمان می‌ توانند تمریناتی مرتبط با آزمون‌ ها برای دانش‌آموزان در نظر گرفته و جهت آماده‌ سازی بهتر، در پایان هر ماه آزمون طرح پاک را تکرار نمایند. در نهایت در پایان نیمسال دوم، مجدداً آزمون‌ها گرفته شده و رکوردها در سامانه مربوطه ثبت می‌ گردند.

شما عزیزان می توانید در فایل زیر نحوه ی اجرای هر کدام از حرکات آزمون طرح پاک تربیت بدنی،‌ برای پایه های مختلف تحصیلی را مشاهده نمایید.

برای دسترسی به اطلاعات دقیق تر از دستور العمل ثبت طرح پاک می توانید فایل زیر را مطالعه نمایید.

کارنامه طرح پاک

کارنامه طرح پاک تربیت بدنی، نتیجه ایی از ارزیابی آمادگی جسمانی کودکان است. که در سامانه مای مدیو در دسترس شما عزیزان قرار می گیرد.  در دستورالعمل طرح پاک قید شده است که بر اساس نتایج طرح پاک دانش آموزان، در هر نیم‌ سال، کارنامه طرح پاک تربیت بدنی به دانش‌ آموزان ارائه خواهد شد. برای دریافت کارنامه آزمون طرح پاک لازم است که بعه سامانه my.medu.ir مراجعه نمایید.

سایت دریافت کارنامه طرح پاک، سامانه مای مدیو به آدرس my medu ir، می باشد. شما عزیزان برای دریافت کارنامه طرح پاک، می توانید جهت دریافت کارنامه طرح پاک تربیت بدنی، به سایت مای مدیو مراجعه کرده و پس از طی مراحل دریافت کارنامه آزمون طرح پاک، آن را مشاهده نمایید.

📢

کارنامه طرح پاک نوبت اول صادر شد .

برای دریافت کارنامه طرح پاک در سامانه مای مدیو، اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: دریافت کارنامه از سامانه my.medu.ir

جدول طرح پاک تربیت بدنی

جدول طرح پاک تربیت بدنی برای گروه های ابتدایی و متوسطه تهیه و تنظیم شده است که آموزگاران تربیت بدنی در مدارس می توانند اطلاعات مربوط به اجرای طرح پاک را در آن ثبت نمایند. شما عزیزان برای دریافت فرم طرح پاک برای ابتدایی و متوسطه، از طریق لینک های قرار داده شده اقدام نمایید. در ادامه جدول طرح پاک تربیت بدنی برای ابتدایی و متوسطه آورده شده است.

نمونه ایی از جدول طرح پاک تربیت بدنی یا فرم طرح پاک، مطابق تصویر زیر است که در آن حرکات مختلف ورزشی برای هر دانش آموز، بررسی می شود.

271

برای دانلود فرم های طرح پاک و جدول های ثبت طرح پاک در سیدا برای پایه های مختلف می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید.

 

همچنین جدول طرح پاک که برای سرگرمی دانش آموزان طراحی شده است مطابق تصویر زیر است. شما عزیزان می توانید جواب جدول طرح پاک را در کامنت ها برای ما بنویسید.

photo 2023 04 23 09 36 36

 

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول ثبت طرح پاک در سیدا

✔️ طرح پاک چیست؟

طرح پاک نام اختصاری طرح پایش آمادگی کودکان، است. در طرح پاک معلمان تربیت بدنی باید در هر نیمسال تحصیلی سطح سواد بدنی و آمادگی جسمانی دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار دهند. نتایج ارزیابی های حاصل از طرح پاک باید در سامانه سیدا توسط معلم تربیت بدنی یا آموزگاران پایه صورت پذیرد.

✔️ دستورالعمل طرح پاک، چیست؟

دستورالعمل طرح پاک تربیت بدنی را می توانید در مقاله به طور مفصل مطالعه کنید. در صورت بروز هر گونه سوال با ما در مشاور گروپ، تماس بگیرید.

✔️ جدول طرح پاک تربیت بدنی، به چه صورت است؟

جدول طرح پاک تربیت بدنی را در مقاله برای شما عزیزان قرار داده ایم.

✔️ سامانه طرح پاک تربیت بدنی، کدام است؟

سامانه سیدا اطلاعات مربوط به طرح پاک مدارس را ثبت خواهد کرد. بنابراین سامانه طرح پاک تربیت بدنی، سیدا خواهد بود.
برای دریافت راهنمای تصویری ثبت طرح پاک در سامانه سیدا می توانید مقاله را مطالعه نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سامانه سیدا طرح پاک |دستور العمل آزمون طرح پاک مدارس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی