آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور

آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور

جهت مشاوره در زمینه آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشجویانی که قبل از ژانویه 2019 شروع به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور کردند باید در آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور شرکت کنند تا سطح علمی و مدارکشان تایید علمی را دریافت کند و امکان انتقال به ایران را داشته باشند. برای اطلاع از نحوه و زمان آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور با مشاور گروپ همراه باشید.

آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور

ارزیابی دانشجویان خارج از کشور

آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور: دانشجویانی که خارج از کشور تحصیل می کنند و مدرک کسب می کنند برای تایید صلاحیت مدرک و اعتبار دانشگاهی که که در آن درس خواندند، مدارک تحصیلیشان ارزشیابی میشود و با معیار های موجود در ایران تطابق داده می شود تا معلوم شود دانشگاه معتبری تحصیل کرده اند یا خیر . خیلی مهم است قبل از اینکه اقدام به رفتن و تحصیل کنید از معتبر بودن دانشگاه خارج از کشور اطمینان حاصل کنید تا در تایید مدارکتان مشکلی پیش نیاید.

در روز های اخیر اخباری مبنی بر اینکه آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور برگزار شود شنیده می شود. مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد، دانشجویان متقاضی انتقال، در آزمونی که جهت ارزیابی علمی برگزار می شود؛ شرکت کنند. بنابر این متقاضیان واجد شرایط باید نسبت به ثبت درخواست یا ثبت تقاضای بررسی مجدد، صرفاً از طریق سامانه انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور اقدام کنند تا وضعیتتشان مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد.

شرکت و قبولی در این آزمون به منزله موافقت با انتقال به داخل نبوده و پس از قبولی در آزمون، صرفاً پرونده این افراد قابل طرح در شورای انتقال می شود

ارزشیابی مدارک دانشگاه های خارج از کشور

ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشگاه های گروه پزشکی خارج از کشور بر اساس محورهای زیر انجام می پذیرد:

معیار های کلی ارزشیابی مدارک تحصیلی پزشکی

 ارزیابی دانشجویان خارج از کشور

معتبر بودن دانشگاه محل تحصیل بر اساس ضوابط قانونی وزارت متبوع طول مدت دوره تحصیلی در مقاطع رشته های مختلف اظهار نظر سرپرستی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل به کشور مربوطه
محتوای برنامه دوره های آموزی و میزان واحدها و دروس (علوم پایه و بالینی) گذرانده شده نوع امتحانات گذرانده شده که منجر به اخذ مدرک گردیده است کاتالوگ و سایر مستندات مربوط به رشته و دانشگاه

معیار های ارزشیابی مدارک دانشگاه های خارج از کشور گروه های پزشک عمومی به شرح جدول زیر است:

معیارهای ارزشیابی پزشک عمومی

ارزیابی دانشجویان خارج از کشور

معتبر بودن دانشگاه محل تحصیل بر اساس ضوابط قانونی وزارت متبوع طول مدت دوره تحصیلی و محتوای برنامه دوره های آموزشی نوع امتحانات گذرانده شده که منجر به اخذ مدرک گردیده است
قبولی در امتحانات داخلی مورد نظر در ایران حداقل طول دوره تحصیلی در مقطع دکترای پزشکی عمومی 6 سال (2 سال علوم پایه و 4 سال بالینی)  حداقل طول دوره کارورزی در مقطع دکترای پزشکی عمومی به مدت 18

معیار های ارزشیابی مدارک دانشگاه های خارج از کشور گروه های دندانپزشکی به شرح جدول زیر است:

معیارهای ارزشیابی دندانپزشکی

ارزبابی دانشجویان خارج از کشور

معتبر بودن دانشگاه محل تحصیل بر اساس ضوابط وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی داشتن دیپلم کامل متوسطه
شرایط ورود به دوره دندانپزشکی عمومی طول و محتوای برنامه تحصیلی

معیارهای ارزشیابی دارو سازی

ارزیابی دانشجویان خارج از کشور

معیار های ارزشیابی مدارک دانشگاه های خارج از کشور گروه های دارو سازی : ضوابط عمومی ارزشیابی مدارک بر اساس موارد مندرج در بخش پزشکی عمومی خواهد بود.

نحوه ارزیابی مدارک دانشجویان خارج از کشور

در این قسمت از مقاله نحوه ارزیابی مدارک دانشجویان خارج از کشور را آورده ایم. سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، یکی از ضوابط ارزشیابی مدارک تحصیلی دوره های حضوری را رعایت حداقل اقامت در کشور محل تحصیل عنوان کرد.

📍دانشجویانی که فارغ التحصیل می‌شوند باید اول مدارک خود را در سامانه میخک، سامانه وزارت امور خارجه، بارگذاری کنند.

📍بعد از بارگزاری یک کد تاییدیه اولیه دریافت می شود، مبنی بر اینکه بارگذاری با موفقیت انجام شده است.

📍بعد از این مرحله، خود کنسولگری در کشور محل تحصیل این مدارک را ارزیابی و بررسی می‌کند.

📍بعد از این‌که مدارک از جهت اصالت تأیید شد به دانشجو اعلام می‌ شود که مدارک شما مورد تأیید است و در آن موقع یک کد نهایی به دانشجو می‌ دهند.

📍این کد به سامانه سجاد منتقل می‌ شود و مجدداً باید مدارک در سامانه سجاد بارگذاری شود.

📍همزمان پایان نامه دانشجو در مقطع کارشناسی و یا دکتری در ایرانداک نیز باید بارگذاری شود.

📍اگر دانشجویان، دیپلم خود را نیز در خارج اخذ کرده‌اند، یک فرآیند دیگر نیز باید طی کنند و مدرک دیپلم از دبیرستان خارج را در دفتر امور مدارس خارج از کشور آموزش‌ و پرورش در تهران تأیید کنند.

در طی مدت کوتاهی این مدارک معادل سازی می‌شود، این دو کار که انجام شد، یعنی تأیید مدرک دیپلم و بارگذاری پایان‌نامه تحصیلی در ایرانداک به علاوه مدارکی که در سامانه سجاد بارگذاری می‌کنند، فرایند ارزیابی توسط اداره دانش‌آموختگان سازمان شروع می‌شود.

دانشجویان در فرایند ارزیابی مدارک تحصیلی باید پایان نامه خود را در سامانه ایران داک بارگذاری کنند و بنا به عللی هنوز امکان اینکه دانشجویان از خارج از کشور بتوانند پایان نامه‌های خود را درسامانه ایرانداک بارگذاری کنند نیست، این دانشجویان برای طی این فرایند کافی است که پایان نامه خود را به یکی از اقوام و یا وکیل خود ایمیل کنند تا آنها در سامانه ایرانداک بارگذاری کنند، و ادامه بارگذاری مدارک را در سامانه سجاد از خارج از کشور انجام دهند.

نحوه ارزیابی مدارک دانشجویان خارج از کشور

زمان آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور

با مصوبه هشتاد و سومین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور با تاریخ شروع به تحصیل قبل از ژانویه ۲۰۱۹ باید در آزمون ارزیابی علمی شرکت کنند. بر اساس این مصوبه مورخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مقرر شد دانشجویان متقاضی انتقال با احراز شرایط مصوب در همان جلسه، در آزمونی که جهت ارزیابی علمی این گروه از دانشجویان برگزار می شود شرکت کنند. لذا متقاضیان واجد شرایط باید نسبت به ثبت درخواست یا ثبت تقاضای بررسی مجدد، صرفاً از طریق سامانه انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور اقدام کنند تا وضعیت ایشان مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد.

زمان آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور به صورت دقیق اعلام نشده است به محض اینکه جدول زمانبندی آزمون های ارزیابی دانشجویان خارج از کشور وزارت بهداشت  از سوی سازمان سنجش پزشکی اعلام شد این صفحه به روز رسانی خواهد شد.

رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور

اداره دانش‌ آموختگان به‌ جهت صیانت علمی از خود دانشجویان، به ارزشیابی دانشگاه های خارج از کشور می پردازد. در این رتبه بندی دانشگاه‌های خارج به چند گروه تقسیم شده است.

رتبه بندی دانشگاه‌های خارج
دانشگاه گروه الف دانشگاه گروه ب دانشگاه گروه ج دانشگاه گروه د ……
مؤسسات و دانشگاه‌های ممتاز مؤسسات خوب مؤسسات متوسط مؤسسات ضعیف گروه غیر قابل قبول تلقی می‌شوند.
بدون استثنا مدارک در فرایند ارزیابی قرار می گیرد بدون استثنا مدارک در فرایند ارزیابی قرار می گیرد     به هیچ عنوان مدارک قابل ارزیابی نمی باشد.

لیست این دانشگاه‌ ها در گروه های چهارگانه در سامانه اداره کل دانش آموختگان این سازمان در دسترسی عموم است. چهار مؤسسه رتبه‌ بندی معتبر دانشگاهی بین‌ المللی به نام لایدن، شانگ‌های، کیو اس و تایمز می باشد اگر اسم دانشگاهی در یکی از این چهار مؤسسه بود در کنار شاخص‌ها و ملاحظات دیگر در فرایند ارزیابی قرار می‌گیرد.

✅ یکی از نکات مهم که در اعزام دانشجویان وجود دارد این است که آیا دانشگاهی که انتخاب کرده اند، مورد تأیید است یا خیر؟ تا مبادا پس از بازگشت مدارک آنان در فرایند ارزشیابی قرار نگیرد.

تایید مدارک دانشجویان خارج از کشور

دانشجویان و یا دانش آموختگان ایرانی که موفق به اخذ مدارک فارغ التحصیلی و گواهی های تحصیلی در خارج از کشور می شوند، برای ارایه مدارک به مقامات داخل کشور نیاز به ثبت نام و بارگذاری مدارک تحصیلی در سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی (میخک) دارند، لذا پس از تایید مدارک در سامانه توسط نمایندگی کنسولی ایران در خارج از کشور (پس از استعلام از مرجع صادر کننده مدرک) می توانند با مراجعه به سامانه بخش بررسی صحت مدرک ، نسبت به چاپ تاییدیه مدرک اقدام نمایند.

اگر مدارک ناقص باشد مورد ارزشیابی قرار نمی‌گیرد، لذا لازم است دانشجو دقت لازم را در بارگذاری مدارک انجام دهد. توصیه می‌شود که دانشجویان قبل از بارگذاری یا ارسال مدارک حتماً ضوابط و فهرست مدارک را از سامانه اداره کل دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان به نشانی grad.saorg.ir مطالعه کنند.

تایید مدارک دانشجویان خارج از کشور

در این مقاله در خصوص آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور توضیح داده ایم در صورت داشت هرگونه سوال در این باره با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 در تماس باشید.

❓آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور چه مزیت هایی دارد؟

✔️ برای تایید مدارک تحصیلی و تایید سطح علمی دانشجو ودانشگاه آزمون ارزیابی برگزار می شود. به طور مفصل مزیت ارزشیابی را در متن مقاله توضیح داده دادیم.

❓زمان برگزاری آزمون ارزیابی دانشجویان چه تاریخی می باشد؟

✔️ برای اطلاع از تاریخ برگزاری آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور متن مقاله را مطالعه فرمایید.

❓چه مراحلی برای ارزشیابی مدارک دانشجویان خارج از کشور باید طی کرد؟

✔️ مراحل ارزشیابی مدارک را به صورت کامل در متن مقاله توضیح داده ایم.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی