شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل

شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل

جهت مشاوره در زمینه شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل، موضوعی است که بسیاری از دانشجویان پزشکی درباره آن سوال دارند و می خواهند از جزئیات آن،‌ اطلاعات،‌ کسب کنند. یکی از مواردی که در خصوص این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است، بحث شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل، می باشد. در این مقاله تمامی جزئیات در خصوص شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل را برای شما عزیزان شرح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتها همراه ما باشید. مشاور گروپ،‌مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی.

شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل

شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل، در دو گروه شرایط اختصاصی و شرایط عمومی دسته بندی می شود.

شرایط عمومی انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل

  • خروج قانونی از کشور
  • اشتغال به تحصیل در زمان ارائه درخواست
  •  معتبر بودن دانشگاه محل تحصیل متقاضی با توجه به آخرین مصوبات شورای عالی ارزشیابی
  • نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل در دانشگاه مبدا و دانشگاه های داخل از نظر مقررات آموزشی و خدمت نظام وظیفه
  • مورد تأیید بودن دانشگاه محل تحصیل متقاضی در زمان شروع به تحصیل با توجه به مصوبات شورای عالی ارزشیابی مدارک تحصیلی.
  •  دارا بودن دیپلم کامل متوسطه دوره 4 ساله نظام قدیم آموزش و پرورش و یا دیپلم کامل متوسطه و گواهی دوره پیش دانشگاهی نظام جدید آموزش و پرورش (یا معادل ارزشیابی شده آنها به تایید وزارت آموزش و پرورش)
  • دارا بودن مدرک تحصیلی پیش نیاز ورود به دانشگاه هر دوره برای ورود به دوره بعد، که مورد تأیید وزارت بهداشت یا وزارت علوم باشد.
  • ملاک تعیین شروع به تحصیل با سه معیار؛ تاریخ ویزا یا اقامت معتبر، خروج از کشور و حضور در کشور محل تحصیل بر اساس مستندات گذرنامه و گواهی اشتغال به تحصیل با ذکر تاریخ شروع برگزاری کلاس درسی تعیین می‌شود.

شرایط اختصاصی انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

شرایط اختصاصی انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، شامل موارد زیر است که در این بخش به آن ها اشاره کرده ایم. این شرایط با توجه به آیین نامه انتقال دانشجویان از خارج به داخل،‌ که به تازگی ابلاغ شده است، نوشته شده. شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل به صورت اختصاصی و با توجه به آیین نامه انتقال دانشجویان از خارج به داخل،‌ که به تازگی ابلاغ شده است، نوشته شده و به شرح زیر است.

  • دانشجویانی که در خارج از کشور در رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مشغول به تحصیل اند، در صورت احراز شرایط انتقال مجاز به شرکت در آزمون ارزیابی صلاحیت علمی رشته خود هستند.

تبصره: انتقال دانشجویانی که در مقطع B.Pharm (کارشناسی) رشته داروسازی به مشغول به تحصیل اند به دانشگاه‌ های داخل کشور امکان پذیر نیست.

  • دانشجو باید حداقل ۷۲ واحد درسی مرتبط در نظام واحدی یا معادل آن در نظام سالانه را به صورت حضوری با حداقل میانگین کل نمرات ۱۵ در رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه خارج از کشور، به عنوان دانشگاه مبدا گذرانده باشد.
  • آزمون ارزیابی صلاحیت علمی، فقط جهت بررسی صلاحیت انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل به عنوان یکی از فرایندهای انتقال بوده و متفاوت از آزمون‌ های ورودی دانشگاه‌ های علوم پزشکی داخل کشور است. و از دیگر شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل محسوب میشود.
  • آزمون ارزیابی صلاحیت علمی، توسط مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی به صورت سالانه برگزار می‌شود. حد نصاب قبولی ۶۰ درصد نمره کل آزمون خواهد بود و ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها توسط شورای گسترش دانشگاه‌ های علوم پزشکی تعیین می‌شود.
  • متقاضیانی که ۶۰ درصد نمره کل آزمون را کسب کرده‌ اند، بر اساس نمره و ظرفیت‌ های تعیین شده، امکان ادامه تحصیل در مقاطع دکتری عمومی یا کارشناسی پیوسته رشته‌ های علوم پزشکی را خواهند داشت که به شرح زیر است:
  • حداکثر تا ۲ درصد از تعداد شرکت کنندگان در آزمون ارزیابی صلاحیت علمی هر سال، بر اساس بالاترین نمره، می‌ توانند در مقطع دکتری عمومی رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه‌ های داخل کشور در رشته و محل های تعیین شده ادامه تحصیل دهند.
  • در دیگر شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل ذکر شده که : سایر متقاضیانی که حدنصاب قبولی ۶۰ درصد نمره کل آزمون را کسب کرده اند ولی جز دسته بالا نیستند می‌ توانند:

🔴 جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته رشته‌ های علوم پزشکی موجود، در رشته و محل‌ های تعیین شده انتخاب رشته کنند. این افراد پس از دانش آموخته شدن در مقطع کارشناسی پیوسته، مانند سایرین از طریق شرکت در آزمون‌ های ورودی مربوطه امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری عمومی رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و یا مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری تخصصی متناسب با رشته تحصیلی مقطع قبلی را خواهند داشت.

🔴 یا می توانند، جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته رشته حد واسط علوم سلامت در رشته و محل‌ های تعیین شده اقدام کنند. این گروه پس از گذراندن ۷۶ واحد در این رشته می‌ توانند در آزمون علوم پایه (ویژه این گروه از دانشجویان) شرکت کنند و در صورت کسب قبولی در این آزمون، در مقطع دکتری عمومی رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه‌ های داخل کشور در رشته و محل‌ های تعیین شده ادامه تحصیل دهند.

تبصره: حداکثر تعداد دفعات مجاز شرکت در آزمون علوم پایه برای متقاضیان مذکور سه نوبت است.

انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل

ثبت نام آزمون انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل

آزمون انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل، همانطور که نامش پیداست برای دانشجویانی طراحی شده است که بنا به دلایلی پس از مدتی تحصیل در خارج از کشور،‌ تصمیم به بازگشت گرفته و می خواهند در دانشگاه داخلی ادامه تحصیل بدهند. ثبت نام آزمون انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت، در سایت سنجش آموزش پزشکی کشور انجام می شود و دارای شرایط و ضوابط خاصی است. طبیعتا شما باید دارای شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل، باشید تا بتوانید در این آزمون شرکت کنید.

زمان ثبت نام آزمون انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل، آغاز شده است. شما می توانید با مراجعه به سایت ثبت نام فرآیند ثبت نام خود در این آزمون را تکمیل نمایید.

🔔

ثبت نام آغاز شده است!

برای ثبت نام آزمون انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل،‌ کلیک کنید.


در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل

❓ شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل، چیست؟

✔️ شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل، را در مقاله به طور کامل توضیح داده ایم. مطالعه بفرمایید.

❓زمان ثبت نام آزمون انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل، کی هست؟

✔️ مهلت ثبت نام آزمون انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل، از 23 تا 30 آذر 1401 ، می باشد.

❓ سایت ثبت نام آزمون انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل، کدام است؟

✔️ سایت ثبت نام آزمون انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت، سامانه سنجش آموزش پزشکی کشور است که نشانی اینترنتی آن،‌ sanjeshp.ir می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. رضا

    سلام
    آیا برای دانشجویان شاهد و ایثارگران آیین نامه ای اضافه شده است

    پاسخ
  2. مسعود

    هزینه شهریه برای دانشجویان 72 واحدی طبق مصوبه چقدر است؟

    پاسخ
    1. پگاه

      با سلام
      اخیرا شرایط انتقال دانشجوی پزشکی از خارج به داخل تغییر کرده آیا امکان داره این شراط رو هم در سایت قرار بدید واینکه از چه طریقی باید برای انتقال اقدام بشه؟
      ممنونم.

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی