فیزیوتراپی یا پرستاری ؟ بازار کدامیک در آینده تضمینی است ؟

فیزیوتراپی یا پرستاری ؟

جهت مشاوره در زمینه فیزیوتراپی یا پرستاری ؟ بازار کدامیک در آینده تضمینی است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

فیزیوتراپی یا پرستاری ؟در دانشگاه سراسری کشور رشته پرستاری در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو دارد. البته تعدادی از پذیرش های پرستاری در برخی از دانشگاه ها، به صورت نیمه متمرکز می باشد.

فیزیوتراپی یا پرستاری ؟

فیزیوتراپی یا پرستاری ؟ در دانشگاه های سراسری رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی دانشجو می گیرد. رشته فیزیوتراپی از رشته هایی است که در هیچ نوع دانشگاه دیگر از جمله دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و … تدریس نشده و دانشجو نمی پذیرد.

ادامه تحصیل پرستاری؟ ادامه تحصیل فیزیوتراپی؟

فیزیوتراپی یا پرستاری ؟ هردو رشته پرستاری و فیزیوتراپی، امکان ادامه تحصیل تا سطح دکترا را در ایران دارند. اما معمولا بیشتر افرادی که وارد این دو رشته می شوند پس از مقطع کارشناسی وارد بازار کار می شوند. چون در این دو رشته برای ورود به محیط کار الزاما نیازی به داشتن مدرک تحصیلی بالاتر از کارشناسی نیست. البته پرستاران و فیزیوتراپیست هایی که علاقه مند به کار در حوزه های پژوهشی و آموزشی هستند، باید به فکر ادامه تحصیل باشند.

علاوه بر این کارشناسان این رشته ها در مقطع ارشد و دکترا امکان تحصیل در برخی از رشته های دیگر به جز رشته خود را نیز دارند.

بازارکار فیزیوتراپی چطور است؟

 فیزیوتراپی یا پرستاری ؟ فارغ التحصیلان فیزیوتراپی می توانند در بیمارستانها، سازمان بهزیستی، هلال احمر، کلینیک های توانبخشی، مدارس، منازل و سازمانهای مربوط به توانبخشی مشغول به کار شوند. همچنین فارغ التحصیلان در صورت داشتن شرایط و امکانات لازم، می توانند مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی خصوصی تاسیس کنند.

فیزیوتراپیست (که به او کارشناس توانبخشی فیزیکی هم می گویند)، با استفاده از وسایلی مانند ابزارهای الکترونیکی و حرکات ورزشی در جهت رفع معلولیت و افزایش کارآیی عضلات و اعصاب تلاش می کند. در این روشها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. در واقع فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توانبخشی و بالا بردن سطح سلامت می‌باشد.فیزیوتراپی یا پرستاری ؟

بازارکار پرستاری در ایران چطور است؟

پرستاران معمولا در محیط های درمانی و بیمارستانی کار می کنند. قطعا شما تا حدودی با کار پرستاران آشنا هستید اما آنها وظایف مختلفی دارند که ممکن است برخی از آنها برای شما بسیار ناخوشایند و برخی دیگر جذاب و چالشی باشد.

فیزیوتراپی یا پرستاری ؟ کار پرستاری سخت و طاقت فرساست و گاهی شما باید ساعت های طولانی را در محل کار سپری کنید. پرستاران معمولا با افراد مختلفی سر و کار دارند. آنها به نوعی رابط پزشکان و بیماران می باشند. در شغل پرستاری سطوح مختلفی وجود دارد و در هر سطح وظایف و شرح کار پرستار متفاوت می شود. همچنین تنوع محیط کار پرستاران زیاد است و علاوه بر محیطهای درمانی، شما می توانید آنها را در مراکز امدادی(نظیر اورژانس و هلال احمر)، حمایتی( نظیر شیرخوارگاه ها، مراکز بهزیستی، مددکاری،سرای سالمندان) مراکز تادیبی و امنیتی( نظیر زندانها و مراکز بازپروری معتادان)، مراکز آموزشی(مهد کودک ها) و… بیابید.

با مدرک پرستاری می توان استاد دانشگاه شد؟ با مدرک فیزیوتراپی چطور؟

اگر دانش آموز ممتازی باشید یا حداقل جزو دانش آموزان موفق در کلاس باشید شاید تا حالا به شغل استاد دانشگاه فکر کرده باشید. خوبست بدانید که از هر دوی این رشته ها می توانید به شغل جذاب و پردرآمد استاد دانشگاه برسید. بنابراین اگر می خواهید استاد دانشگاه شوید امکان این کار از طریق هر دو رشته وجود دارد. البته ابتدا باید تا مقطع دکترای تخصصی این رشته ها ادامه تحصیل بدهید و سپس در فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت شرکت کنید.فیزیوتراپی یا پرستاری ؟

دریافت مشاوره خصوصی با شرایط ویژه برای ثبت نام فقط با شماره زیر  تماس بگیرید …

رتبه های برتر

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته

2.7/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه فیزیوتراپی یا پرستاری ؟ بازار کدامیک در آینده تضمینی است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی