استخدام سپاه

راهنمای ثبت‌ نام و استخدام سپاه پاسداران 1403 و شرایط استخدام سپاه می‌پردازد و تمامی نکات مهم استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۳ را برای علاقه‌مندان ذکر می‌کند. توجه داشته باشید که صرفا واجد شرایط بودن متقاضیان به منزله استخدام قطعی نمی باشد و انتخاب و گزینش از سوی سپاه خواهد بود.

شرایط استخدام سپاه پاسداران

جهت مشاوره در زمینه استخدام سپاه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

استخدام سپاه پاسداران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مجموعه ستاد کل سپاه حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، سازمان حفاظت اطلاعات سپاه،‌ نیروهای‌زمینی، هوایی، دریایی و مقاومت بسیج و سپاه قدس و سازمانهای وابسته به آنها اطلاق می‌گردد.

از جمله شرایط استخدام سپاه پاسداران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ عبارت است از گزینش افراد واجد صلاحیت برای انجام خدمت موظف در یکی از مشاغل پیش‌بینی شده در قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

مشاغل سپاه، ستاد کل و وزارت از نظر ماهیت شغل، به سه گروه تقسیم می‌شوند، شغل نظامی، شغل کارمندی و شغل مشترک.

  1.  مشاغل فرماندهی، مدیریتهای سطوح بالای سپاه و سایر مشاغلی که نیاز به دانش و مهارت نظامی داشته یا در ارتباط مستقیم با‌مأموریتهای نظامی سپاه باشند از مشاغل نظامی محسوب می‌شوند.
  2. غیر از مشاغل موضوع تبصره 1 این ماده، مدیریت سایر رده‌های سپاه و سایر مشاغلی که با پشتیبانی‌های مستقیم و نیز غیر مستقیم‌مأموریتهای نظامی سپاه ارتباط دارند از مشاغل مشترک می‌باشند.
  3.  مشاغل نظامی، کارمندی و مشترک با رعایت مفاد این قانون در جداول سازمان مشخص می‌شود.

استخدام سپاه ۱۴۰۳

شرایط عمومی استخدام سپاه پاسداران در سال 1403 ویژه کادر ثابت و پیمانی و پرسنل بسیجی ویژه (‌پاسداران افتخاری) به شرح زیر می‌باشد:

  1.  اعتقاد به مبانی اسلام ناب محمدی (ص)، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران.
  2.  اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه.
  3. التزام عملی به احکام اسلام و قوانین جمهوری اسلامی و رعایت موازین اخلاق اسلامی.
  4. عدم عضویت و هواداری از احزاب و گروهها و سازمانهای سیاسی.
  5. نداشتن سابقه عضویت و یا هواداری از احزاب و گروهها و سازمانهای غیر اسلامی. التقاطی، الحادی و غیر قانونی.
  6. عدم اعتیاد به مواد مخدر و محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی.
  7. داشتن شرایط تحصیلی و یا تخصصی مورد نیاز.
  8. داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نیاز.
  9. داشتن شرایط سنی متناسب.
  10.  داشتن حسن شهرت و عدم سوء سابقه.

جدیدترین اطلاعیه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت استخدام درجه داری از بین جوانان مؤمن و متعهد با شرایط و امتیازات خاص را در مقاله استخدام نیروی زمینی ارتش  ملاحظه بفرمائید.

  •  استخدام پرسنل کادر ثابت، مشروط به داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
  •  برای مشاغل کارمندی در شرایط مساوی شرایط استخدام سپاه پاسداران، ایثارگران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و خانواده درجه یک آنان در اولویت‌می‌باشند.
  •  استخدام پرسنل مذکور در این ماده منوط به تأیید صلاحیت آنان توسط هیأت مرکزی گزینش سپاه است که پس از ارزیابی در طول دوره‌آموزش اولیه صورت می‌گیرد و در صورت لزوم هیأت مرکزی گزینش می‌تواند این اختیار را به هسته‌های گزینش تفویض نماید.

هیأت مرکزی گزینش در سپاه مرکب از فرمانده کل سپاه یا جانشین وی، نماینده ولی فقیه در سپاه یا جانشین وی، رئیس ستاد کل سپاه،‌ مسؤول حفاظت اطلاعات سپاه و معاون نیروی انسانی ستاد کل سپاه به عنوان دبیر هیأت و وزیر یا جانشین وی تشکیل می‌گردد و در چارچوب مفاد‌ این قانون، وظیفه تعیین سیاستهای گزینش پرسنل سپاه و تدوین دستورالعملهای مورد نیاز و نظارت بر کار هسته‌های گزینش از شرایط استخدام سپاه پاسداران ۱۴۰۳ را به عهده دارد.

  •  هسته‌های گزینش در ستاد کل سپاه، نیروها و سازمانهای وابسته، توسط هیأت مرکزی گزینش سپاه، برای گزینش پرسنل تشکیل می‌گردد.

استخدام پرسنل نظامی سپاه برای خدمت در کادر ثابت بر اساس یکی از مقاطع تحصیلی پایان دیپلم، فوق دیپلم،‌ لیسانس، فوق لیسانس و دکترا و بالاتر انجام می‌گیرد. استخدام با مدرک لیسانس در سپاه، استخدام سپاه بدون محدودیت سنی، استخدام سپاه طرح هاشمی، استخدام نیروی فنی در سپاه،

زمان استخدام سپاه پاسداران 1403

زمان استخدام سپاه پاسداران و شرایط عمومی استخدام در دانشگاه افسری امام حسین سپاه به شرح ذیل می باشد:

  1. داوطلبان می بایست دارای مدرک دیپلم و دوره ی پیش دانشگاهی ( سال چهارم ) باشند.
  2. برخورداری از سلامت و توانایی جسمی و روانی
  3. دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  4. برای رشته های ریاضی و تجربی معدل کل سال آخر آن ها کمتر از 14 نباشد و یا متوسط معدل سه سال آخر تحصیلی از 14 کمترنباشد.
  5. برای رشتهای انشانی معدل کل سال آخر از 16 کمتر نباشد و یا متوسط معدل سه سال آخر تحصیلی از 16 کمترنباشد.
  6. پذیرش دانشجو در کلیه رشت ها از بینداوطلبان مرد صورت می گیرد.
  7. حداقل قد 170 و حداکثر 190 سانتی متر
  8. موفقیت در سیر مراحل گزینش سپاه
  9. داوطلبان در ابتدای شروع به تحصیل به عنوان پاسدار محصل شناخته شده و دوره آموزش عمومی پاسداری را به مدت نیم سال در یکی از مراکز آموزشی سپاه طیمی نمایند.
  10. باید دروس مصوب و تعداید از واحد های خاص دانشگاه که تحت نظام تربیتی ( نظامی ، فرهنگی ، ورزشی ) را بگذرانند.
  11. سپردن تعهد مبنی بر رعایت کلیه مقررات و ضوابط آموزشی، انضباطی، تربیتی و مقررات نظامی دانشگاه در طول تحصیل و پس از اتمام تحصیلات
  12. دانشجویان مقطع کاردانی به درجه ستوان سومی و کارشناسی به درجه ستوان دومی نائل خواهند شد.

زمان استخدام سپاه در هر دوره بر اساس نیاز به نیروی انسانی جدید توسط سپاه پاسداران اعلام می شود و بدیهی است که تقویم زمانی مشخصی و یکپارچه ای برای آن وجود ندارد. بدین ترتیب، زمان استخدام سپاه ۱۴۰۳, استخدام خواهران و آقایان در سپاه (نیروی دریایی، زمینی، بسیج، قدس، هوافضا) و همچنین جذب نیروی مورد نیاز دیگر جایگاههای شغلی صرفا در بازه زمانی محدود و مقرر شده انجام می شود و بر این اساس، داوطلبان واجد شرایط خانم و آقا می توانند نسبت به استخدام خود در نهاد سپاه اقدامات لازم را به عمل آورند.

شرایط استخدامی سپاه پاسداران برای کارمندان

  1. استخدامی سپاه بر اساس مدارک تحصیلی در یکی از مقاطع پایان دوره‌های دبیرستان فوق دیپلم لیسانس فوق لیسانس دکترا و بالاتر
  2. شرایط استخدام سپاه پاسداران برای مشاغلی که مستلزم بکارگیری زنان باشد آنان را استخدام می‌نماید تغییر محل خدمت زنان باید حتی‌الامکان تابع شرایط‌ خدمتی همسران آنان باشد.
  • سپاه می‌تواند به منظور تأمین نیاز سازمانی خود داوطلبانی را که حداقل دارای مدرک تحصیلی مربوطه می‌باشند با اخذ تعهد 5‌سال خدمت نظامی و یا 6 سال خدمت کارمندی به صورت پیمانی استخدام نماید. و تمدید مهلت و تجدید قرارداد مجاز نمی‌باشد.
  • خدمت پرسنل پیمانی که خدمت دوره ضرورت را انجام نداده‌اند به منزله انجام خدمت دوره ضرورت تلقی می‌گردد و در صورتی که‌قبل از خاتمه تعهد به هر علت از خدمت مستعفی یا بر کنار گردند برابر قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.
  • شرایط استخدام سپاه پاسداران برای پرسنلی که در حال انجام خدمت دوره ضرورت می‌باشد به صورت پیمانی خواهد بود.
  • زمان استخدام سپاه ۱۴۰۳ می‌تواند در صورت نیاز از پرسنل وظیفه در حین دوره خدمت ضرورت و همچنین پرسنل پیمانی در طول مدت قرارداد و پرسنل‌ بسیجی اعم از عادی، فعال یا ویژه که شرایط استخدام سپاه پاسداران را دارا هستند برای کادر ثابت استخدام نماید و این قبیل داوطلبان در شرایط مساوی از اولویت‌ برخوردارند. آموزش، درجه یا رتبه و ترفیعات آنان تابع مقررات مندرج در این قانون خواهد بود.
  • سپاه می‌تواند در صورت نیاز با پرسنل بسیجی ویژه که حداقل 18 سال تمام سن داشته باشند، قراردادی انعقاد نماید که خدمت دوره‌ ضرورت خود را پس از گذراندن آموزشهای لازم در طول حداکثر 10 سال هر سال به مدت حداقل یک ماه طی نمایند تا بدینوسیله همواره آمادگی رزمی‌برای مأموریتهای مختلف در شرایط ویژه را داشته باشند.
  • سپاه در مواقع جنگ و اضطرار این نیروها را احضار نموده و چنانچه بیشتر از مدت یک ماه در هر سال خدمت نمایند به همان اندازه از‌مدت خدمت و آموزش سالهای بعد کسر خواهد شد.
  •  این دسته از پرسنل پس از گذراندن آموزشهای لازم در بدو خدمت از حقوق اجتماعی افراد منقضی خدمت وظیفه عمومی برای‌ استخدام و تحصیل و نظیر آن برخوردار می‌باشند، لیکن در صورت قطع یا لغو یا بطلان قرار داد تا انجام کامل خدمت ضرورت، حقوق مزبور از آنها‌سلب می‌شود.
  •  کلیه نهادها و سازمانها و وزارتخانه‌ها و شرکتهای دولتی و کارفرمایان بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی موظفند شغل‌این دسته از افراد را در طول خدمت سالانه آنها در سپاه حفظ نمایند، افراد مزبور در این مدت از دستگاه مربوطه حقوق و مزایا دریافت نخواهند نمود.
  • حقوق و مزایای این افراد بعد از آموزشهای لازم بدو خدمت مطابق حقوق و مزایای پرسنل کادر ثابت نظامی هم ردیف خواهد بود.
  •  آیین‌نامه اجرایی این افراد ماده توسط وزارت و ستاد کل سپاه پس از کسب نظر از سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
  •  خرید خدمت اشخاص بنا به ضرورت و برای مدت محدود با تشخیص نیروها و سازمانهای استخدام‌کننده به موجب آیین‌نامه موضوع‌ماده 37 قانون ارتش می‌باشد و اصلاحات مورد نیاز آن توسط ستاد کل سپاه با هماهنگی وزارت تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
  •  استخدام اعضای هیأت علمی مؤسسات آموزش عالی سپاه و پرداخت حق‌التدریس به اساتید و مربیان مقاطع دانشگاهی بر اساس‌مقررات استخدامی هیأت علمی دانشگاهها خواهد بود.
  • استخدام مربی و پرداخت حق‌التدریس برای آموزشهای پائین‌تر از سطوح دانشگاهی تابع آیین‌نامه موضوع ماده 38 قانون ارتش خواهد‌بود. اصلاحات مورد نیاز توسط ستاد کل سپاه با هماهنگی وزارت دفاع تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
  •  استخدام افراد در سپاه ، بدون نیاز سازمانی و همچنین استخدام و یا تغییر وضع پرسنل جز به یکی از صور مذکور در این قانون مطلقاً‌ممنوع است.

لیست مراکز آموزشی سپاه:

  1. دبیرستانها و هنرستانهای سپاه
  2. آموزشگاه نظامی.
  3. دانشکده‌های علوم و فنون نیروها.
  4. دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه.
  5. دانشکده علوم استراتژیک سپاه.
  6. دانشگاه امام حسین (ع) شامل دانشکده علوم پایه نظامی و دانشکده‌های علمی و تخصصی.
  • دانشکده علوم و فنون نیروها از لحاظ علمی به دانشگاه امام حسین (ع) وابسته بوده و توسط نیروها اداره می‌شود.
  •  دانشکده عقیدتی – سیاسی و سایر مراکز آموزش رسته‌ای عقیدتی – سیاسی سپاه زیر نظر جزوه نمایندگی ولی فقیه در سپاه اداره‌می‌شود.
  • دو دانشگاه افسری و تربیت پاسداری و جامع امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به منظور تربیت و آموزش افسران و آینده سازان سپاه و بنا به تدبیر فرمانده معظم کل قوا تاسیس شدند؛ “دانشکده امنیت”، “دانشکده اطلاعات”، “دانشکده فناوری یا مهندسی”، “دانشکده علوم انسانی اسلامی”، “دانشکده  علوم پایه جهادی”، 5 دانشکده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) هستند؛ نکته مهم مدنظر فرمانده معظم کل قوا این بود که همه ورودی‌های سپاه باید از مسیر دانشگاه افسری و تربیت پاسداری عبور کنند؛ زیرا سابق بر این هر کدام از نیروهای سپاه برای خودش به جذب افراد می پرداخت و پس از سیر مراحل گزینش، آنها را استخدام می کرد؛ ولی اکنون تمام افرادی که قرار است در مجموعه های مختلف سپاه مانند حوزه نمایندگی ولی فقیه، بسیج، حفاظت اطلاعات و نیروی قدس سپاه جذب شوند، باید دوره های عمومی خود را در این دانشگاه سپری کنند؛ بر این اساس پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری حذف شد و به جای آن با هماهنگی وزارت علوم، برای جذب در این دانشگاه “کنکور داخلی” برقرار شده است.

ثبت نام سپاه قدس

نیروی قدس یا سپاه قدس یکی از نیروهای پنجگانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران است که مسئولیت فعالیت‌های نظامی برون‌مرزی را برعهده دارد. این نیرو در جریان جنگ ایران و عراق تأسیس شد و هدف آن عملیات در خاک عراق بود. برخی منابع تعداد نفرات این نیرو را تا ۵۰٬۰۰۰ تن تخمین زده‌اند.

ثبت نام سپاه قدس برای جذب نیروی “نخبه”، “ویژه” و “برون‌مرزی” سپاه پاسداران است که تخصصش، شناسایی و تجسس، جنگ‌های نامتقارن، چریکی یا شهری است. منابع غربی شمار افرادش را بین ده تا بیست هزار نفر تخمین می‌زنند. این نیرو در جنگ ایران و عراق از دل قرارگاه رمضان (قرارگاه برون‌مرزی سپاه) بیرون آمد و وظیفه‌اش ابتدا جمع‌آوری اطلاعات از داخل عراق و کمک به کردها بود که با حکومت صدام حسین مبارزه می‌کردند.

استخدام در سپاه قدس بر اساس دو معیار انجام می‌شود: مدرک تحصیلی و تخصص و مهارت عملی.

بر اساس مدرک تحصیلی: این گروه شامل افرادی است که دارای مدرک تحصیلی مختلف هستند، از جمله دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا.

بر اساس تخصص و مهارت عملی: این گروه شامل افرادی است که متخصص هستند و دارای مهارت عملی خاصی هستند. این افراد باید دارای مدرک تحصیلی حداقل پایان دوره نهضت سواد آموزی و حداکثر پایان دوره تحصیلی دبیرستان باشند.

برای استخدام در سپاه قدس، شرایط عمومی و تخصصی وجود دارد. شرایط تخصصی معمولا به صورت مقطعی و با توجه به نیاز سازمان در زمان استخدام تعیین می‌شوند.

شرایط عمومی استخدام در سپاه قدس شامل:

  • اعتقاد به اصول و مبانی دین مبین اسلام، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران
  • وفاداری، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه
  • عدم عضویت رسمی و غیر رسمی و یا طرفداری از گروه‌ها و احزاب سیاسی
  • عدم هر گونه سؤسابقه و دارا بودن حسن شهرت
  • عدم هر گونه سؤمصرف و اعتیاد به انواع مختلف مواد مخدر
  • عدم محکومیت به محرومیت از امکانات و خدمات دولتی
  • داشتن شرایط سنی حداقل ۱۶ سال تمام تا حدأکثر ۴۰ سال تمام

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و روند استخدام، بهتر است به پایگاه‌های سپاه پاسداران در منطقه مورد سکونت خود مراجعه کنید و یا از مشاوران مجرب مجموعه کمک بگیرید.

عضویت داوطلبانه در سپاه قدس

یکی از نهادهای فعال زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپاه قدس است که متقاضیان زیادی جهت استخدام دارد. سپاه قدس نیروی برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در سالهای  گذشته تحت فرماندهی شهید قاسم سلیمانی اداره می‌شد و از زمان شهادت ایشان تا کنون این مسئولیت بر عهده سردار اسماعیل قاآنی سپرده شده است.

عضویت داوطلبانه در سپاه قدس و استخدام سپاه قدس بستگی به شرایطی دارد که سپاه قدس در زمان استخدام اعلام می‌کند، اما شرایط عمومی استخدام در این نهاد همان شرایط عمومی استخدام در سپاه پاسداران است.

شرایط سنی استخدام سپاه قدس

شرایط سنی استخدام سپاه قدس نیز مانند سایر نهادهای نظامی برای جذب نیروی جدید شرایط اختصاصی است که شرط سن یکی از آنها می‌باشد. رده سنی مورد پذیرش سپاه پاسداران و قدس ۱۶ تا ۴۰ سال می‌باشد، ولی کارمندان پیمانی و نیروهای بسیجی ویژه از شرط حداکثر سن معاف بوده و محصلین هم از شرط حداقل سنی مستثنی خواهند بود.

دوره آموزش عمومی پاسداری
‌دوره آموزش عمومی پاسداری برای پرسنل کادر ثابت نظامی که با مدرک تحصیلی مربوطه استخدام می‌شوند حداقل به مدت شش ماه در‌آموزشگاه نظامی و برای پرسنلی که با مدارک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر استخدام می‌شوند حداقل به مدت سه ماه در دانشگاه امام حسین (ع) تشکیل‌می‌شود. این دوره برای پرسنلی که با مدرک دیپلم استخدام می‌شوند در طول دوره‌های علوم پایه یا دانشکده علوم و فنون نیروها برگزار می‌شود.

دوره آموزش تخصصی اولیه
‌این دوره برای پرسنل کادر ثابت نظامی که با مدرک تحصیلی مربوطه استخدام می‌گردند، بلافاصله بعد از طی دوره آموزش عمومی حداقل‌به مدت شش ماه در آموزشگاههای نظامی برگزار می‌شود. برنامه‌ها و مواد آموزشی این دوره باید طوری تنظیم گردد که فارغ‌التحصیلان آن بتوانند از‌عهده مشاغل درجات رزم‌آوردومی و رزم‌آوریکمی برآیند.

دوره آموزش تخصصی تکمیلی
‌دوره‌های تخصصی تکمیلی از جمله شرایط  استخدام سپاه پاسداران برای تکمیل تخصص پرسنل کادر ثابت نظامی در دانشکده‌های علوم و‌فنون نیروها تشکیل می‌گردد و نیروها موظف هستند نسبت به تشکیل این دوره‌ها طوری اقدام نمایند که کلیه پرسنل بتوانند به موقع این دوره را طی نمایند. برنامه‌ها و مواد آموزشی این دوره باید طوری تنظیم گرد.

دوره‌های آموزش علوم پایه نظامی
استخدام سپاه پاسداران سال ۱۴۰۲ برای تأمین و تربیت پرسنل کادر ثابت نظامی که با مدرک دیپلم استخدام می‌شوند، اقدام به تشکیل دانشکده علوم پایه نظامی در دانشگاه امام‌حسین (ع) می‌نماید. حداقل مدت آموزش این دانشکده 7 ترم تحصیلی در دو دوره به شرح زیر می‌باشد:

  • ‌‌تبصره 1 – در صورت ضرورت و فوریت، سپاه می‌تواند از دارندگان مدارک فوق دیپلم مورد نیاز با داشتن حداکثر شرایط سنی مربوطه ، برای شرکت در‌آزمون ورودی دوره دوم آموزش علوم پایه نظامی متناسب با زمان استخدام سپاه ثبت نام نماید.
  • ‌تبصره 2 – مواد و برنامه‌های آموزشی این دانشکده باید طوری تنظیم گردد که با گذراندن دوره‌های آموزش بعدی ، فارغ‌التحصیلان دوره اول از‌ عهده مشاغل درجات ستوان‌سومی تا سرهنگی برآمده و فارغ‌التحصیلان دوره دوم آمادگی انجام وظیفه در مشاغل درجات ستوان‌دومی و بالاتر را‌داشته باشند.
  • ‌تبصره 3 – ستاد کل سپاه می‌تواند در رسته‌هایی که ضروری می‌داند دوره‌های دوم علوم پایه نظامی، مقدماتی رسته‌ای و عالی رسته‌ای را به صورت‌پیوسته و با حداقل پنج ترم تحصیلی اجراء نماید.
  • ‌تبصره 4 – سپاه می‌تواند بنا به ضرورت دوره دوم علوم پایه نظامی را در دانشکده علوم و فنون نیروها اجراء نماید.

استخدام درجه داری سپاه

سپاه پاسدار انقلاب اسلامی ، از بین برادران بسیجی در مقطع درجه داری جذب دارد. برای اطلاعات بیشتر به ناحیه بسیج مراجعه کنید.

  • شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان
  • شرایط استخدام سپاه پاسداران برای کارمندان
  • رشته های استخدامی سپاه پاسداران
  • معیارهای گزینش جهت استخدام در سپاه پاسداران
  • شرایط جذب نیرو در سپاه پاسداران

رشته های استخدامی سپاه پاسداران

لیست رشته های استخدامی سپاه پاسداران در ادامه ارائه داده شده است:

مشاغل سپاه، به سه گروه تقسیم بندی می‌ شوند:

  1. شغل نظامی
  2. شغل کارمندی
  3. شغل مشترک

مشاغل فرماندهی، مدیریت های سطوح بالای سپاه و سایر مشاغلی که نیاز به دانش و مهارت نظامی داشته یا در ارتباط مستقیم با‌مأموریت های نظامی سپاه باشند از مشاغل نظامی محسوب می‌شوند.

غیر از مشاغل موضوع تبصره 1 این ماده، مدیریت سایر رده‌ های سپاه و سایر مشاغلی که با پشتیبانی‌ های مستقیم و نیز غیر مستقیم‌ مأموریت های نظامی سپاه ارتباط دارند از مشاغل مشترک می‌ باشند.

مشاغل نظامی، کارمندی و مشترک با رعایت مفاد این قانون در جداول سازمان مشخص می‌ شود.

برای آگاهی از لیست کامل رشته های استخدامی سپاه می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول استخدام سپاه پاسداران

✔️جذب نیرو در سپاه پاسداران با چه شرایطی صورت می پذیرد؟

پذیرش و استخدام سپاه به دو صورت:1- بر اساس مدرک تحصیلی در مقاطع مختلف مانند: دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی و ارشد، دکترا و فوق دکترا و 2- بر اساس تخصص و مهارت عملی و با مدرک تحصیلی حداقل پایان دوره نهضت سوادآموزی و حداکثر پایان دوره تحصیلی دبیرستان صورت می پذیرد.

✔️استخدام بانوان در سپاه پاسداران به چه صورت است؟

سپاه برای مشاغلی که مستلزم بکارگیری زنان باشد آنان را استخدام می‌نماید تغییر محل خدمت زنان باید حتی‌الامکان تابع شرایط‌خدمتی همسران آنان باشد.

✔️آیا استخدام در سپاه برای افرادی که در حال گذراندن دوره ی خدمت خود در این سازمان هستند امکان پذیر است؟

افرادی که در حال گذراندن دوره خدمت خود هستند، در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در سپاه استخدام شوند. به این ترتیب، استخدام شدن در سپاه در حین خدمت سربازی، برای افراد واجد شرایط ممکن است.

شرایط استخدام سپاه

شرایط استخدام سپاه مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه قم

شرایط عمومی و اختصاصی استخدام سپاه، آخرین ثبت نام مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران قم به شرح ذیل بوده است:

  1. اعتقاد به مبانی اسلام ناب محمدی(ص)، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
  2. اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه.
  3. التزام عملی به احکام اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی و رعایت موازین اخلاق اسلامی.
  4. نداشتن سابقه عضویت و یا هواداری از احزاب، گروهها و سازمانهای غیراسلامی، التقاطی، الحادی و غیرقانونی.
  5. عدم عضویت و هواداری از احزاب، گروهها و سازمانهای سیاسی.
  6. نداشتن سابقه استعمال مواد مخدر و دخانیات و محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی.
  7. داشتن سلامت و توانایی جسمی، روانی با تأیید بهداری نیروهای مسلح.
  8. دارا بودن هوش و استعداد تحصیلی.
  9. دارابودن حسن شهرت اخلاقی و اجتماعی و عدم سوءپیشینه.
  10. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و نداشتن تابعیت مضاعف.
  11. دارا بودن صلاحیتهای لازم برابر ضوابط گزینش سپاه و نیروهای مسلح.

شرایط گزینش سپاه

  1. حداکثر سن داوطلبان تحصیل در این مرکز 20 سال تمام و در صورت گذراندن خدمت وظیفه عمومی 22 سال تمام می باشد.
  2. دارا بودن مدرک لازم در زمان استخدام سپاه، دوره پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام قدیم متوسطه و یا دیپلم نظام جدید 3-3-6 در یکی از رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی و معارف اسلامی برابر دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور از جمله شروط رشته های استخدامی سپاه پاسداران خواهد بود .
  3. دارا بودن حداقل معدل 14 در سال آخر تحصیلی.
  4. تسلط به قرائت قرآن در حد روخوانی.
  5. در شرایط مساوی اولویت جذب دانشجو با اعضای درجه یک خانواده محترم ایثارگران (شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان) و اعضای فعال بسیج، افراد برتر قرآنی، علمی، فرهنگی و ورزشی خواهد بود.
  6. دانشجویان علاوه بر دروس مصوب، تعدادی از واحدهای مازاد خاص رشته مربوط را گذرانده و برنامه های آموزشی نیروهای مسلح را میگذرانند.
  7. همه دانشجویان در حین تحصیل متعهد میشوند کلیه مقررات و ضوابط مرکز از قبیل نظم و انضباط، حضور در مراسم، شرکت در اردوها و… را رعایت نمایند.

مزایا و امتیازات:

  • دانشجویان جدیدالورود که دوره تحصیلی را (برابر با ضوابط گزینش نیروهای مسلح) با موفقیت سپری نمایند، به استخدام سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح در می آیند.
  • دانشجویان در طول مدت تحصیل از خوابگاه مجردی، غذا و امکانات فرهنگی، ورزشی و سایر خدمات (کمک هزینه تحصیلی و دفترچه خدمات درمانی) برابر مقررات سپاه و سایر نیروهای مسلح بهره مند خواهند شد.

استخدام سپاه

سایت استخدام سپاه پاسداران

شرایط پذیرش دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی (استخدام اطلاعات سپاه) وابسته به وزارت اطلاعات به شرح زیر است:

  1. تدین به دین مبین اسلام.
  2. تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
  3. داشتن اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
  4. احراز صلاحیت استخدامی برابر ضوابط گزینش وزارت اطلاعات.
  5. برخورداری از سلامت روانی و جسمی به تشخیص مراجع پزشکی وزارت اطلاعات.
  6. داوطلبان نباید در استخدام و متعهد به سازمان یا وزارتخانه ای باشند.
  7. حداکثر سن برای داوطلبان مقطع کارشناسی 22 سال تمام میباشد (متولدین 1380 به بعد).
  8. پذیرفته شدگان این دانشگاه میتوانند با سپردن تعهد، خدمت دوران سربازی را در وزارت اطلاعات طی کنند.
  9. دانشجویان در طول دوره تحصیل، از کمک هزینه برخوردار می باشند و پس از فارغ التحصیلی، در وزارت اطلاعات استخدام خواهند شد.
  10. دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی برای دانشجویان مجرد واجد شرایط، خوابگاه تهیه می نماید.
  11. تحصیل در این دانشگاه تمام وقت، به صورت شبانه روزی و با بهره گیری از امکانات بسیار مناسب خواهد بود.
  12. دانشجویان مقطع کارشناسی در طول مدت تحصیل ملزم به فراگیری یکی از زبانهای زنده دنیا و امور فوق برنامه می باشند.
  13. در صورتی که پذیرفته شدگان از تحصیل انصراف دهند باید خسارت مالی ناشی از گزینش و تحصیل را پرداخت نمایند.
  14. به دانشجویان پس از اتمام مدت تحصیل و انجام تعهدات، گواهینامه فارغ التحصیلی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطاء میگردد.

4.2/5 - (1250 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه استخدام سپاه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. اسماعیل

    با عرض سلام و خسته نباشید
    خواستم بدونم اگه بخواین استخدام سپاه تو شهر محل زندگی خودم بشم باید چیکار کنم
    سطح سواد زیادی ندارم تا اول دبیرستان ولی کار تخصصی که دارم راننده لیفتراک و بابکت هستم به طور حرفه ای با ۱۲ سال سابقه سنمم ۳۸ساله لطفاً اگه میشه راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ
  2. Mah

    سلام من ارشدروانشناسی بالینی دارم و 25سالمه راهی هست که جذب سپاه بشم و تو بیمارستان کار کنم؟

    پاسخ
  3. محسن

    سلام من متولد ۱۳۶۵ هستم با مدرک دیپلم برق صنعتی و ۱۴ سال بیمه و دارا بودن مهارت های تاسیسات برقی و آبی و سابق رزمی کار بودم آیا می تونم به نیروی مقدس سپاه خدمت کنم؟

    پاسخ
  4. علی

    با عرض سلام و خدمت شرایط مرخصی دانشگاهیش واسه متاهلین چجوری هستش؟

    پاسخ
  5. میلاد

    استخدام سپاه آذربایجان غربی شهرستان خوی چگونه باید اقدام کنم؟

    پاسخ
  6. احمد

    بسم الله الرحمن الرحیم.سلام خسته نباشید.برای خدمت به کشورم.و یاری دین خدا باتوجه به اینکه ۵سال توکشور عراق مشغول به کار بودم و نسبت به فرهنگ.و زبان عربی آشنای کامل دارم.واشتیاق به نابودی اسرائیل وشکست آمریکا توی منطقه.اماده ام استخدام بشم درسپاه قدس.۳۰ سال سن دارم،قدم ۱۷۸،دیپلم ،وآمادگی جسمانی بالایی دارم.توکل ب خدا

    پاسخ
  7. Amir

    باعرض سلام من ۳۳ سالمه و خدمت سربازی هم نرفتم و مدرک تحصیلی تا اول دبیرستان هست میخوام جان فدای کشورم و رهبرم باشم استخدامم نکنید فقط میخوام به کشورم خدمت کنم تو مرزها یا بیرون از مرز حقوقم نمیخوام هر آموزشی هم بخوایین انجام میدم میخوام جان فدا باشم

    پاسخ
  8. محمد

    بسم الله الرحمن الرحیم سرباز زینت کشور و مایه افتخار یک ملت است من‌ جمعی گروهان فاوا از قرارگاه عملیاتی لشگر۸۴هستم. از شما درخواست دارم ب خواطر علاقه این بنده حقیرو شهادت و رشادت از شما میخام من را ب سپاه پاسداران ایران جزب کنید
    مدرک قرانی قاری
    مدرک‌ورزشی کشتی بوکس شنا
    یاعلی 🇮🇷

    پاسخ
  9. مرتضی

    سلام دکتری مدیریت هستم
    فوق لیسانس مکانیک
    سابقه بسیجی هم دارم
    خواسته باشم عضو سپاه بشم چکار باید بکنم

    پاسخ
  10. بهزاد

    باسلام بنده باسن ۴۰ وفوق دیپلم تاسیسات میخواهم استخدام سپاه شوم برای خدمت به آب خاک ورهبرم

    پاسخ
  11. فاطمه

    سلام من دو سال در حوزه بسیج و یک سال در گردان کار کردم و شش سال عضو فعال بسیج هستم چه طوری میتونم استخدام سپاه شم

    پاسخ
  12. روح الله

    سلام من متولد ۱۳۶۰ هستم مغازه باطری سازی دارم ایا می توانم استخدام سپاه شوم الا بسیجی هستم

    پاسخ
  13. سینا

    سلام من متولد 1383هستم دیپلم هنرستان کاردانش دارم با معدل 16 تمام کردم با قد 187 من میتونم استخدام بشم

    پاسخ
  14. حمید

    سلام ببخشد بنده لیسانس حقوق دارم. کارت پایان خدمت. 3دوره قهرمانی کشور در کشتی و… الان بیکارم تا به امروز هم کارگری کردم خدا رو شکر ولی به خدا در هین کار سنگ شکن اپراتور بودم پام آسیب دیده و الان کارگری مشکل شده برام تقاضای استخدام دارم به صورت قانونی و آزمون اگر راهی هست ثبت نام کنم اطلاع بدین ممنون میشم.

    پاسخ
  15. احمدرضا

    سلام من احمد رضا هستم متولده ۱۳۸۵ هستم میخوام و میخوام به سپاه استخدام بشم پدرم ۱۸ سال سابقه‌دار تو سپاه آیا منم میتوانم به کشور عزیزم خدمت کنم

    پاسخ
  16. احمدرضا

    جانم فدای رهبر

    پاسخ
  17. احمدرضا

    میخوام به سپاه استخدام بشم خیلی علاقه دارم جانم فدای رهبر

    پاسخ
  18. رضا

    درود طبق گفته های شما قد ۱۹۸ شامل عضویت نمیباشد؟

    پاسخ
  19. محمد

    سلام من متولد۱۳۶۰هستم و ۱۶سال سابقه بیمه دارم آیا میتونم استخدامی سپاه شرکت کرده و به کشورم خدمت کنم؟

    پاسخ
  20. امید

    سلام و عرض ادب من متولد سال 1375هستم و میخواستم عضو کوچکی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران باشم و برای رهبرمعظم انقلاب اسلامی تا پای جان خدمت کنم…

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی