لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2023 – 2024

دانلود جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2023 – 2024

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

لیست جدید دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران بعد از دو سال اعلام شد! برای دریافت و مشاهده لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2023 – 2024 تا پایان مقاله همراه ما باشید.

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴

در پی انتشار جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ تصمیم گرفتیم این مقاله مشاور گروپ را به این مبحث اختصاص دهیم زیرا اگر قصد دارید پس از فارغ‌ التحصیلی به کشور ایران بازگشته و مشغول به کار یا ادامه تحصیل شوید، یا اینکه مشمول خدمت سربازی هستید و قصد دارید از معافیت تحصیلی در خارج از کشور بهره‌ مند شوید، باید از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در خارج از کشور پذیرش بگیرید.

لازم به ذکر است که مطابق با اعلام مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، لیست دانشگاه‌های موردتایید این وزارتخانه برای دو سال معتبر خواهد بود. بدین ترتیب دانشگاه‌ های تایید شده در سال ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ برای سال بعد یعنی ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ نیز مورد تایید هستند. لیست جدید اعلام شده در بهمن ماه ۱۴۰۱، شامل ۹۳۵ دانشگاه از ۶۶ کشور سراسر جهان است که نسبت به سال قبل، تعداد ۲۸ دانشگاه افزوده شده است.

با بررسی‌ های کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در نظر گرفتن سه نظام رتبه بندی معتبر بین المللی «کیواس (QS)»، «تایمز (Times)» و «شانگهای (Shanghai)» و لیست دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور برای ورودی های سال تحصیلی 2023-2024  در رشته‌ های مرتبط با علوم پزشکی اعلام گردیده است.

جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت Moshavergroup.com

از سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱، زمان شروع به تحصیل در دوره اصلی، ملاک مورد تایید بودن دانشگاه مطابق با فهرست دانشگاه‌های مورد تاییدی اعلامی وزارت بهداشت است. (معیار شروع به تحصیل، تاریخ ویزای معتبر، تاریخ خروج از کشور و تاریخ حضور و شرکت در کلاس‌های دوره اصلی، مطابق با برنامه سال‌ تحصیلی دانشگاه مربوطه است).

داوطلبان باید توجه کنند که با توجه به مصوبه هفتادمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، امکان انتقال دانشجویان به داخل کشور که از ابتدای سال ۲۰۱۹ (۱۱ دیماه ۱۳۹۷) تحصیل خود را در یکی از دانشگاه‌های مورد تایید خارج از کشور آغاز کرده‌اند، ممنوع شده و در صورت اتمام تحصیل این افراد، مدارک صادره طبق ضوابط اعلام شده قابل ارزشیابی است.

توجه به این نکته مهم ضروری است که طبق مصوبات، دانشجویان باید کل مدت تحصیل را در دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت مشغول به تحصیل بوده باشند و امکان ارزشیابی دانش آموختگانی که فقط بخشی از دوران تحصیل خود را در این دانشگاه ها گذرانده باشد وجود نخواهد داشت!

همانطور که می دانید از سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱، داوطلبان تحصیل با هزینه شخصی در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور، برای برخورداری از هرگونه خدمات و تسهیلات قابل ارائه توسط این وزارتخانه طبق ضوابط و مقررات مربوطه، باید در هنگام ارائه درخواست برای بهره‌مندی از خدمات مذکور، علاوه بر مستندات اعلام شده در آیین‌ نامه‌ های مربوطه، مدارک زبان که نشان دهنده تسلط لازم آنها به زبان خارجی کشور محل تحصیل است و توسط مراکز یا مؤسسات مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صادره شده است، را نیز ارائه کنند.

مدارک زبان مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران
کشورهای انگلیسی زبان
  • مدرک حداقل نمره ۶ برای آزمون IELTS General و یا نمره معادل آن در آزمون (۶۰ درصد – ۷۸ درصد) TOEFL .
کشورهای روسی زبان
  • مدرک قبولی حداقل سطح A۲ (TBU: basic level) زبان روسی بر اساس آزمون TORFL.
کشورهای ترک زبان
  • مدرک سطح B۲ آزمون تومر (TÖMER): کسب مجموع نمره ۶۶ تا ۷۰.
کشور چین
  • مدرک حداقل نمره ۱۲۰ در سطح ۲ آزمون HSK .
 سایر کشورها
  • مدرک زبان بر اساس شرط تعیین شده از سوی دانشگاه مورد تایید پذیرش دهنده.

متقاضیان باید توجه داشته باشند در صورتی که دانشگاه خارجی مورد نظر، قبولی و کسب حداقل نمره در آزمون زبان خاصی را معیار و شرط پذیرش قرار دهد، داوطلب ملزم است آن شرط را نیز (علاوه بر موارد فوق) احراز کند.

در خصوص دوره‌های تحصیلات تکمیلی و PhD ، زبان غالب دانشگاه در دوره مربوطه ملاک است.

دوره‌های کالج، پادفک، Pre-Med، Foundation و … که ممکن است برای ورود به برخی رشته‌ها و یا دانشگاه‌ها الزامی باشد، به عنوان دوره اصلی رشته دانشگاهی محسوب نشده و هیچ‌ گونه تسهیلات یا خدماتی برای شروع یا در طول این دوره‌ها از سوی وزارت بهداشت به متقاضیان ارائه نخواهد شد.

آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت Moshavergroup.com

دانلود لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت

برای دانلود لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کافیست روی لینک موجود در جدول زیر کلیک نمایید تا فایل pdf برای شما به نمایش در آید.

لطفا جهت دانلود جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2023 – 2024 کلیک نمایید.

تغییرات لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت نسبت به سال های گذشته

  • افزایش تعداد کل دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران از ۹۰۷ به ۹۳۵ دانشگاه
  • اضافه شدن ۶ کشور جدید به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴
  • اضافه شدن کالج سائو لئوپولدو ماندیک (Faculdade Sao Leopoldo Mandic) و دانشگاه فدرال مارانهائو (Federal University of Maranhao) به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در برزیل. (ردیف ۵۷ و ۶۰)
  • اضافه شدن کشور بلغارستان به لیست جدید وزارت بهداشت با دانشگاه پزشکی بلغارستان صوفیه (Bulgaria Medical University Sofia) (ردیف ۸۸)
  • اضافه شدن کشور کامرون بهلیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت با دانشگاه یائونده (University of Yaounde I) (ردیف ۸۹)
  • اضافه شدن ۳ دانشگاه هوهنهایم (University of Hohenheim)، دانشگاه مونستر (University of Muenster) و دانشگاه روستوک (University of Rostock) در آلمان (ردیف ۲۷۰ و ۲۷۴ و ۲۷۶)
  • افزایش دانشگاه‌های موردتایید غنا به دو دانشگاه با اضافه شدن دانشگاه کیپ کوست (University of Cape Coast) به لیست موردتایید. (ردیف ۲۸۳)
  • اضافه شدن ۲ دانشگاه گابریل دانونزیو (Gabriele d‘Annunzio University) و لوئیجی وان ویتلی کامپانیا (University of Campania Luigi Vanvitelli) به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ایتالیا (ردیف ۳۲۳ و ۳۲۶)
  • اضافه شدن کشور جامایکا به لیست جدید وزارت بهداشت با دانشگاه هند غربی (The University of the West Indies) (ردیف ۳۶۳)
  • اضافه شدن ۳ دانشگاه آساهی (Asahi University)، دانشگاه پزشکی ایواته (Iwate Medical University) و دانشگاه تسورومی (Tsurumi University) به لیست دانشگاه‌های موردتایید وزارت بهداشت در ژاپن (ردیف ۳۶۷ و ۳۹۶ و ۴۳۳)
  • افزایش دانشگاه‌های موردتایید نیجریه به سه دانشگاه با اضافه شدن دانشگاه لاگوس (University of Lagos) به لیست موردتایید. (ردیف ۴۸۳)
  • اضافه شدن دانشگاه استاوانگر (University of Stavanger) به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در نروژ. (ردیف ۴۸۸)
  • اضافه شدن کشور عمان به لیست جدید وزارت بهداشت با دانشگاه سلطان قابوس (The University of the WestSultan Qaboos University) (ردیف ۴۹۰)
  • اضافه شدن کشور قطر به لیست جدید وزارت بهداشت با دو دانشگاه قطر (Qatar University) و کالج پزشکی ویل کورنل قطر (Weill Cornell Medical College Qatar) (ردیف ۵۱۲ و ۵۱۳)
  • حذف دانشگاه رودن روسیه از لیست دانشگاه‌های موردتایید وزارت بهداشت.
  • افزایش دانشگاه‌های موردتایید صربستان به دو دانشگاه با اضافه شدن دانشگاه کراگویواچ (University of Kragujevac) به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت. (ردیف ۵۲۷)
  • اضافه شدن دانشگاه ایتالیا سوئیس (University of della Svizzera italiana) به لیست دانشگاه‌های موردتایید وزارت بهداشت در سوئیس. (ردیف ۶۱۸)
  • اضافه شدن دو دانشگاه آیدین استانبول (Istanbul Aydin University) و دانشگاه مدیپل (Medipol University) به لیست دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه (ردیف ۶۵۴ و ۶۵۸)
  • اضافه شدن دو دانشگاه ناپیر ادینبورگ (Edinburgh Napier University) و دانشگاه لافبورو (Loughborough University) به لیست دانشگاه‌های موردتایید وزارت بهداشت انگلستان (ردیف ۶۷۲ و ۶۸۵)
  • اضافه شدن ۷ دانشگاه جدید به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت آمریکا:
    • مایو کلینیک دانشکده پزشکی آلیکس (Mayo Clinic Alix School of Medicine) (ردیف ۷۸۵)
    • دانشگاه ایالتی اوهایو (کمپ اصلی امریکا) (Ohio State University – Main camp United States) (ردیف ۷۹۸)
    • دانشگاه سینت جانز (Saint John’s University) (ردیف ۸۱۴)
    • پردیس پزشکی دانشگاه کلرادو آنشوتز (University of Colorado Anschutz Medical Campus) (ردیف ۸۵۷)
    • دانشگاه میشیگان آن-آربر (University of Michigan-Ann Arbor) (ردیف ۸۸۳)
    • دانشگاه نوادا در رینو (University of Nevada, Reno) (ردیف ۸۹۲)
    • دانشگاه کارولینای شمالی در شارلوت (University of North Carolina at Charlotte) (ردیف ۸۹۵)
  • اضافه شدن کشور ویتنام به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت با دانشگاه دوی تان ویتنام (Vietnam Duy Tan University) (ردیف ۹۳۵)

تازه ترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت Moshavergroup.com

برای دریافت لیست جدید دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت علوم کلیک نمایید.


ما در این مقاله مشاور گروپ به معرفی جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2023 – 2024 پرداختیم و امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. با توجه به اینکه تغییر سامانه نوبت گیری سنجش سلامت دانش آموزان به تازگی رخ داده است، برای پیدا کردن جواب سوالات خود در این زمینه باید ساعت ها جستجو کرده تا پاسخ مناسب و جامع خود را دریافت کنید.

اما… ما قابلیت مشاوره تلفنی مشاور گروپ را فعال کرده ایم که به واسطه آن بتوانید پاسخ تمام سوالات خود را به صورت یکجا به دست آورید، این یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه  + کسب نتیجه سریعتر!

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نبود نگران نباشید، از منوی سمت چپ سایت مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

سوالات متداول

✔️لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2023 را از کجا پیدا کنم؟

✔️جدیدترین لیست دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ۲۰۲۳ در همین مقاله مشاور گروپ ارائه گردیده است. برای مشاهده و دانلود فایل pdf کلیک نمایید.

✔️دانلود لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت pdf امکان پذیر است؟

✔️بله لینک دانلود pdf دانشگاه های مورد تایید وزرات بهداشت در این مقاله مشاور گروپ قرار گرفته است

✔️لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران تا چه تاریخی اعتبار دارد؟

✔️مطابق با اعلام مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، لیست دانشگاه‌های موردتایید این وزارتخانه برای دو سال معتبر خواهد بود.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2023 – 2024

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی