آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت

جهت مشاوره در زمینه آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در این مقاله بررسی شده است. آزمون استخدامی وزارت بهداشت از سری آزمون های استخدامی است که در کشور برگزار می شود.

در اینجا مشاور گروپ به بررسی شرایط آزمون استخدامی وزارت بهداشت، دفترچه آزمون استخدامی وزرات بهداشت، رشته های استخدامی وزارت بهداشت و … پرداخته است. می توانید با مطالعه این مطالب، پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. همچنین در پایان اگر سوالی داشتید که پاسخ آن را نیافته بودید، می توانید با کارشناسان مشاور گروپ برای دریافت راهنمایی، تماس بگیرید.

آزمون استخدامی وزارت بهداشت

آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در پی صدور مجوز جذب ۲۵هزار نفر برای پروژه‌های بهداشتی و درمانی جدید وزارت بهداشت برگزار خواهد شد. از این ۲۵ هزار نفر، ۱۱ هزار نفر مربوط به بخش درمان، ۳۵۰۰ نفر مربوط به فوریت‌ های پزشکی و نزدیک به ۱۰ هزار نفر هم برای بخش بهداشت است.

بدین ترتیب متقاضیان استخدام وزارت بهداشت باید در زمان مقرر برای نام نویسی اقدام کرده و بعد از مطالعه دقیق دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت به صورت اینترنتی مراحل ثبت نام خود در سامانه را تکمیل نمایند.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت، از طریق سایت رسمی سازمان سنجش اعلام خواهد شد. توجه داشته باشید که با اعلام زمان ثبت نام آزمون وزارت بهداشت 1402 این مقاله به روز رسانی خواهد شد. و زمان دقیق برگزاری آزمون در آن قرار خواهد گرفت.

هدف از برگزاری آزمون استخدامی وزارت  بهداشت، تامین نیازهای نیروی انسانی وزارت بهداشت کشور می باشد. متقاضیان پذیرفته شده بعد از آزمون استخدامی و سایر دستورالعمل های وزارت بهداشت، جذب دانشگاه ها خواهند شد. این آزمون استخدامی از مهمترین آزمون های  وزارت بهداشت می باشد که سازمان سنجش وظیفه ی ثبت نام آن را برعهده گرفته است.

توجه داشته باشید که ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی، به صورت جداگانه انجام خواهد شد و هم اکنون آغاز شده است.

📢

اخبار لحظه به لحظه استخدام وزارت بهداشت 1403

استخدام 25 هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت !

🔰 معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: مجوز استخدام 25100 نیروی انسانی صادر شده است و توزیع آنها برای همه کشور خواهد بود که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه هرچه سریع‌ تر منابع آن را تامین کند.

🔰 وی افزود: رشته های استخدامی وزارت بهداشت در حوزه بهداشت، درمان، فوریت‌های پزشکی و مامایی نیروها استخدام خواهند شد و در آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۲ نگاه ویژه‌ای به حوزه بهداشت داریم. در این آزمون فرصت بومی‌ گزینی برای داوطلبان فراهم شده است و همکارانی که در دوران کرونا شاغل بودند از جمله نیروهای 89 روزه، شرکتی و قراردادی و نیروهای طرحی شاغل در دوران کرونا دارای سهمیه هستند تا بتوانیم نگرانی آنها را برطرف کنیم.

🔰 رحیمی با اشاره به برگزاری این آزمون طی روزهای آتی ادامه داد: از این تعداد 9000 نفر پرستار هستند، 8000 نیروی بهداشتی، 3500 نیروی فوریت پزشکی هستند و ما از ظرفیت درون وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌های نظام سلامت استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم برنامه پزشکی خانواده را به خوبی پیش ببریم.

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

انتشار دفترچه آزمون استخدام وزارت بهداشت تا پایان خرداد ماه

معاون پرستاری وزارت بهداشت: طبق قرار نهایتا تا پایان خردادماه دفترچه آزمون استخدام وزارت بهداشت منتشر می‌ شود و در نهایت آزمون استخدامی وزارت بهداشت نیز در تیرماه برگزار خواهد شد.

اگر آزمون تیرماه برگزار شود گزینش هم معمولا تا 8 تا 12 هفته بعد انجام می‌ شود و پیش‌بینی ما این است که تا مهر ماه پرستاران جدید سر کار خود بیایند.

25 هزار نفر مجوز استخدامی وزارت بهداشت پیگیری شده است که از این تعداد 50 درصد سهم گروه پرستاری است و 8880 نفر پرستار مستقیم در بخش درمان، 3500 نفر در اورژانس‌های پیش بیمارستانی و 270 نفر همکار بهیار در این دوره بعد از سال‌ها استخدام خواهند شد.

زمان آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

زمان آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ ، از سوالات پرتکرار داوطلبین شرکت در این آزمون است. زمان برگزاری آزمون استخدام وزارت بهداشت 1402 هنوز به طور دقیق اطلاع رسانی نشده است؛ اما زمزمه هایی مبنی بر اینکه قرار است این آزمون در صورت فراهم شدن شرایط در خرداد ماه برگزار شود، وجود دارد. البته به این خبر نمی توان استناد کرد و تا زمان اعلام رسمی وزارت بهداشت و سازمان سنجش به عنوان مجری آزمون استخدامی وزارت بهداشت، زمان آزمون مشخص نخواهد بود.

لازم به ذکر است که به محض اینکه جزئییات زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت و زمان آزمون استخدام وزارت بهداشت اعلام شود، مقاله به روز رسانی شده و زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت، در آن قید می شود.

زمان آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال گذشته روز 22 مهرماه بوده است. باید منتظر باشیم تا ببینیم با اعلام رسمی، این آزمون در سال 1402 چه زمانی برگزار خواهد شد.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳، حدود 20 روز پیش از برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت می باشد که با انتشار اطلاعیه رسمی سازمان سنجش، زمان دقیق آن نیز مشخص خواهد شد.

دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳، همزمان با شروع ثبت نام آن از سوی وزارت بهداشت و. توسط سازمان سنجش، منتشر خواهد شد.

داوطلبان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت توجه داشته باشند که به محض انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ ، لینک دانلود آنم در این مقاله قرار داده خواهدشد.

برای دریافت دفترچه ثبت نام  استخدامی وزارت بهداشت، دوره قبل، از طریق لینک زیر اقدام کنید.

برای دانلود دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1402 کلیک نمایید

(بلافاصله بعد از انتشار دفترچه این لینک فعال می گردد)

تا پایان خرداد ماه منتشر می شود.

جهت دانلود دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1399 کلیک کنید.

در صورتیکه هر گونه سوالی درباره زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت، استخدام وزارت بهداشت با مدرک دیپلم، سوالات آزمون استخدامی وزارت بهداشت، زمان آزمون استخدامی وزارت بهداشت، سازمان سنجش استخدامی وزارت بهداشت و … می توانید جهت مشاوره با شماره 9099071613  تماس حاصل فرمایید.

مشاور گروپ همراه شما

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت، شامل دو گروه عمومی و اختصاصی می شود. در ادامه به بررسی شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون وزارت بهداشت، می پردازیم:

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 

  1. داشتن تابعیت ایران
  2. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  3. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  4. انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان
  5. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند(به تشخیص شورای طب کار یا کمیسیون پزشکی موسسه).
  6. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  7. نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
  8. عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح.
  9. داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت و همچنین بازنشسته دستگاههای اجرایی باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت

از جمله ی شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت می توان به شرایط سنی داوطلبان به شکلی که در ادامه آمده است اشاره کرد:

برای شغل بهیاری داشتن حداقل 18 سال سن برای سایر مشاغل داشتن حداقل 20 سال سن و حداکثر 40 سال تمام و داشتن حداکثر 45 سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری و بالاتر

داشتن حداقل 20 سال و حداكثر 40 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصيلی كاردانی، كارشناسی و كارشناسی ارشد و داشتن حداكثر 45 سال تمام برای دارندگان مدارک تحصيلی دكتری و بالاتر تا اولين روز ثبت نام.

 موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه های معتبر، به حداکثر سن مقرر برای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت، اضافه خواهد شد:

  • جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
  • سایر مشمولین سهمیه 25 درصد و 5 درصد در صورت ثبت نام در آزمون، مکلف به رعایت حداکثر سن های اعلام شده در ذیل میباشند، در غیراین صورت از ادامه فرایند استخدام حذف خواهند شد.
  •  پدر، مادر، همسر، برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال
  • داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها
  •  سابقه خدمت کارمندان تمام وقت دولتی حداکثر به میزان 5 سال
  • سنوات شرکتی داوطلبان شرکتی شاغل که به صورت غیرمستقیم و از طریق شرکتهای پیمانکاری طرف قرارداد با موسسات تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، به خدمت اشتغال دارند، حداکثر به میزان 15 سال (طبق سابقه بیمه قابل قبول)
  • سنوات قراردادی یا شرکتی داوطلبانی که در سالهای گذشته به صورت قرارداد تمام وقت (اعم از قراردادکار معین و پزشک خانواده و قرارداد مشاغل کارگری) در موسسات تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شرکتهای پیمانکاری طرف قرارداد با موسسات تابعه به خدمت اشتغال داشتهاند و با موسسه قطع همکاری نموده اند.حداکثر به میزان 5 سال (طبق سابقه بیمه قابل قبول)
  • داوطلبانی که طرح خدمت نیروی انسانی موظف (اجباری یا اختیاری و یا در قالب تمدید طرح) را به استناد قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان انجام دادهاند، به میزان انجام خدمت فوق.
  • مدت خدمت سربازی انجام شده.

توجه: مجموع سنوات اضافه شده به سن داوطلبان در هر حال از 15 سال بیشتر نخواهد بود.

توجه: در صورتیکه افراد در یکی از حالات شرکتی یا قرادادی شاغل بوده و براساس دستورالعمل های مربوطه به حالت اشتغال دیگری تبدیل وضع شده اند (اشتغال بصورت مستمر)، می توانند حداکثر از 15 سال ارفاق سن بهرمند گردند.

شرایط اختصاصی پذیرش مشاغل مربوط به حیطه فوریت های پزشکی

درخصوص مشاغل کارشناس بالینی فوریت های پزشکی، کاردان بالینی فوریت های پزشکی، کارشناس ارتباطات و عملیات و کارشناس تریاژ تلفنی فوریت های پزشکی علاوه بر شرایط فوق الذکر، داشتن سلامت کامل جسمانی و روانی با تایید طب کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز الزامی می باشد.

در خصوص مشاغل « کاردان بالینی فوریتهای پزشکی » و «کارشناس بالینی فوریت های پزشکی» برای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت،  علاوه بر شرایط مندرج در بندهای قبلی، برخورداری از شرایط ذیل نیز الزامی می باشد:

  • دارای قد 165 سانتی متر و بالاتر.
  • دارای شاخص توده بدنی BMI کمتر از 30 و بیشتر از 19 (Body Mass Index)
  •  دارا بودن گواهینامه رانندگی با آمبولانس ( ب 2 یا پایه دوم)
  •  داشتن آمادگی جسمانی و مهارت های بدنی برای امداد رسانی سریع و صحیح (بدین منظور از داوطلبان واجد شرایط، آزمون آمادگی جسمانی به عمل خواهد آمد).

نکته: سایر شرایط اختصاصی مشاغل مختلف بنا به ضرورت در جداول رشته های شغلی هر موسسه درج گردیده است.

شرایط اختصاصی پذیرش مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان

  1. مشمولین تعهدات « ضریب K » و مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان رشته های اجباری که در حین انجام خدمت قانونی میباشند، نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند.
  2. مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در رشته های دارای طرح « اختیاری » که طرح خود را در سایر  موسسات تابعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی میگذرانند در صورت قبولی ملزم به ارائه گواهی انصراف از طرح از دانشگاه محل انجام طرح خود در هنگام بررسی مدارک می باشند.

شرایط اختصاصی پذیرش نگهبان

درخصوص شغل نگهبان علاوه بر شرایط فوق برای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت، برخورداری از شرایط ذیل نیز الزامی میباشد:

  1. موفقیت در آزمون آمادگی جسمانی
  2. داشتن حداقل قد 175 سانتیمتر
  3.  دارا بودن تناسب جسمانی نسبت وزن به قد باید بین 27 و 18,5 باشد.
  4. حداقل 22 و حداکثر 30 سال سن

درخصوص مشاغل مامور حراست، کارشناس حراست اسناد و مدارک ، کارشناس حراست فناوری اطلاعات و مسئول گزینش علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی تاییدیه از مراجع ذیصلاح نیز ملاک عمل خواهد بود.

چه افرادی مجاز به شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت نمی باشند؟

  1. مستخدمین رسمی و پیمانی و افراد بازنشسته و بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی
  2. انفصال شدگان دائم از خدمت در کلیه دستگاههای اجرایی و یا اخراج شدگان توسط واحدهای تابعه وزارت بهداشت
  3. افرادی که به موجب آراء مراجع قضائی و ذیصلاح، از خدمات دولتی منع شده باشند.
  4. افرادی که تعهد انجام کار به سایر موسسات و یا دستگاههای اجرایی دارند.
  5. دارندگان مدارک تحصیلی معادل در رشته تحصیلی آگهی شده.
  6. داوطلبانی که در حال انجام طرح قانونی در رشته های اجباری موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان هستند.
  7. دارندگان مدارک تحصیلی مرتبط بالاتر از مقاطع اعلام شده در شرایط احراز مندرج در آگهی(ملاک مرتبط بودن یا نبودن مقطع و رشته تحصیلی، طرح طبقه بندی مشاغل مورد عمل دانشگاه می باشد)

در صورتیکه هر گونه سوالی درباره  زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت، سازمان سنجش استخدامی وزارت بهداشت، سوالات آزمون استخدامی وزارت بهداشت، زمان آزمون استخدامی وزارت بهداشت، استخدام وزارت بهداشت با مدرک دیپلم و … می توانند جهت دریافت راهنمایی با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایند.

ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

رشته های استخدامی وزارت بهداشت

در این قسمت با توجه به سوالات مکرر داوطلبان در خصوص رشته های استخدامی وزارت بهداشت، بررسی اجمالی از رشته های رائه شده برای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت خواهیم داشت.

رشته های استخدامی وزارت بهداشت ، به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • پزشک متخصص و عمومی،
  • گروه پرستاری،
  • فوریت های پزشکی
  • ماما
  • مشاغل بهداشتی
  • مشاغل درمانی
  • شغل های اداری
  • شغل های مالی
  • شغل های آموزشی
  • شغل های فرهنگی

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از جزئیات رشته های استخدامی وزارت بهداشت، می توانند دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی را مطالعه کنند.

مدارک ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت

برای ثبت نام اینترنتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت لازم است مدارکی که در ادامه اشاره می کنیم را آماده کنید. مدارک ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت به شرح زیر است:

  • اطلاعات فردی داوطلب
  • فایل عکس 4*3 اسکن شده (دارای زمینه سفید / مربوط به سال جاری)
  • اطلاعات و مدارک شناسنامه ای داوطلب
  • اطلاعات مربوط به کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای داوطلبان آقا
  • اطلاعات مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگری برای داوطلبان
  • اطلاعات و مدارک تحصیلی داوطلب
  • اطلاعات شغلی داوطلب

بیشتر بخوانید: ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت

داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت را دارند، باید در زمان مقرر و با تهیه مدارک و اطلاعات لازم، ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. متقاضیان واجد شرایط با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق کارت های عضو شتاب بانکی، می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت به شرح زیر است:

  • تهیه فایل عکس
  • پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت
  • تکمیل فرم تقاضانامه

كارت ورود به جلسه آزمون استخدامی وزارت بهداشت

کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی وزارت بهداشت، چند روز پیش از برگزاری آزمون از طریق سایت سازمان سنجش کشور قابل مشاهده و دریافت می باشد. لازم است داوطلبان کارت ورود به جلسه را پرینت گرفته و در جلسه برگزاری آزمون به همراه داشته باشند.

به محض انتشار لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی وزارت بهداشت، لینک آن در این مقاله فعال خواهد شد.

در صورتیکه هر گونه سوالی درباره ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت، نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت، سوالات آزمون استخدامی وزارت بهداشت، زمان آزمون استخدامی وزارت بهداشت، آزمون استخدامی وزارت بهداشت و … می توانند جهت دریافت راهنمایی با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع معافیت از طرح وزارت بهداشت

اعلام نتايج آزمون استخدامی وزارت بهداشت

پس از ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت و برگزاری آن، سوالات مکرری در خصوص اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهدشت، مطرح می شود. طبق دفترچه، اعلام نتایج آزمون استخدامی، شیوه گزینش به شرح زیر خواهد بود.

 اعلام نتيجه، تعيين حد نصاب و انتخاب افراد در هر يک از كد شغل محل های آزمون استخدامی موسسه به ترتيب زير صورت می پذيرد:
🔴 محاسبه نمره كل اوليه داوطلبان براساس ضرايب دروس عمومی و اختصاصی.
اين نمره كل ملاک تعيين حدنصاب خواهد بود.
🔴 تعيين حدنصاب نمره علمي لازم: شرط لازم (و نه كافی) برای معلولين و داوطلبان آزاد جهت معرفی به موسسه به منظور بررسی
🔴 مدارک، بر مبنای كسب حداقل 50 درصد ميانگين امتياز(مجموع نمره عمومی و تخصصی آزمون كتبی با اعمال ضرايب مربوطه)
🔴 سه نفر اول دارای بالاترين امتياز آزمون كتبی در هر يک از مشاغل هر موسسه می باشد كه به روش زير تعيين ميگردد:

حدنصاب =50 × % ميانگين نمره كل اوليه سه نفر دارای بالاترين امتياز در هر شغل هر موسسه

🔴 ارائه كارنامه اوليه به كليه داوطلبان توسط سازمان سنجش آموزش كشور صرفا جهت اطلاع از وضعيت نمره ها و معرفی يا عدم معرفی به موسسه مربوطه برای بررسی مدارک و تطبيق شرايط با خود اظهاری افراد.

🔴 اعمال تغييرات و سهميه های تاييد شده

بیشتر بخوانید: طرح اختیاری وزارت بهداشت

منابع آزمون استخدامی وزارت بهداشت

از دیگر مواردی که برای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت، باید بدانید؛ مواد و منابع آزمون استخدامی وزارت بهداشت می باشد.

به هر يک از داوطلبان، يک دفترچه سوال عمومی و يک دفترچه سوال اختصاصی داده خواهد شد.
كليه دروس آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهارگزينه ای با ضريب يک (1 ) برای سوالات حيطه عمومی و ضريب دو (2 ) برای سوالات حيطه تخصصی طراحی خواهد شد. ضمنا سوالات دارای نمره منفی بوده و به ازای هر سه پاسخ غلط، يک پاسخ صحيح حذف خواهد شد.

منابع آزمون استخدامی وزارت بهداشت (عمومی):

  • فنّاوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL)
  • رياضی و آمار مقدماتی
  • زبان و ادبيات فارسی
  • معارف اسلامی
  • زبان انگليسی – عمومی
  • اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
  • هوش و توانمندی های عمومی

منابع آزمون استخدامی وزارت بهداشت (تخصصی):

سوال های حيطه های تخصصی آزمون با توجه به دانش و مهارت های تخصصی متناسب با رشته های شغلی، بر اساس مواد آزمون مندرج، از طریق لینک زیر قابل دریافت و مشاهده می باشد:

در صورتی که هرگونه سوالی درباره ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت، دارید می توانید با کارشناان مشاور گروپ، برای دریافت راهنمایی تماس بگیرید.

در ادامه مطالعه کنید:

آزمون استخدامی پرستاری ۱۴۰۳

آخرین خبر درباره آزمون استخدامی پرستاری ۱۴۰۳ حاکی از احتمال استخدام 20 هزار پرستار در سال 1402 دارد.

📋معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره وضعیت استخدام پرستاران، گفت: وقتی مجوز استخدام گرفته می‌شود معمولا سازمان امور اداری و استخدامی خیلی وارد جزئیات نمی‌شود و تعداد استخدام مجاز وزارت بهداشت را به شکل کلی اعلام می‌کند. ظاهرا قرار است برای استخدام حدود 41 هزار نفر در سال آتی مجوز صادر شود که در همه بخش‌های وزارت بهداشت خواهد بود.

🔹وی افزود: آنچه که طبق سنوات گذشته داشته‌ایم این بود که بین 40 تا 50 درصد مجموع تعداد استخدامی‌ها مربوط به گروه پرستاری بود؛ بنابراین احتمالا حدود 19 تا 20 هزار نفر در مجوز استخدامی پیش رو، ‌ همکاران پرستار ما شانس استخدام دارند.

سوالات متداول ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت

❓زمان آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۲، کی هست؟

✔️ زمان آزمون استخدامی وزارت بهداشت، از طریق سایت رسمی سازمان سنجش و وزارت بهداشت، اعلام می شود. توجه داشته باشید که با اعلام زمان آزمون استخدام وزارت بهداشت 1402 این مقاله به روز رسانی خواهد شد. و زمان دقیق برگزاری آزمون در آن قرار خواهد گرفت.

❓رشته های استخدامی وزارت بهداشت، کدامند؟

✔️ رشته های استخدامی وزارت بهداشت ، به طور کلی شامل موارد زیر است:
پزشک متخصص و عمومی،
گروه پرستاری،
فوریت های پزشکی
ماما
مشاغل بهداشتی
مشاغل درمانی
شغل های اداری
شغل های مالی
شغل های آموزشی
شغل های فرهنگی

❓هزینه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت چقدر است؟

✔️ هرسال مطابق با تعرفه جدید، هزینه ثبت نام استخدامی وزارت بهداشت، افزایش یافته و اعلام خواهد شد.

❓شرایط آزمون استخدامی وزارت بهداشت، چیست؟

✔️ در مقاله به بررسی کامل شرایط آزمون استخدامی وزارت بهداشت و رشته های استخدامی وزارت بهداشت، پرداخته ایم. می توانید مطالعه بفرمایید.

4.2/5 - (16 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. fatemeh

    دفترچه ازمون وزارت بهداشت کی منتشر میشه ایا رشته مددکاری شامل میشه؟

    پاسخ
  2. نازیلا

    پناه بر الله

    پاسخ
  3. نرجس

    سلام من مدرک کمک پرستاری و دستیار پزشک عمومی دارم میتونم دراین آزمون شرکت کنم
    زمان ثبت نام آزمون کی هست

    پاسخ
  4. نرجس

    سلام من مدرک کمک پرستاری دارم آیا میتونم در آزمون وزارت بهداشت شرکت کنم؟؟

    پاسخ
  5. مهری

    سلام خسته نباشید.من ماماهستم طرحم ععلا.سهمیه ایثارگر ۵درصد دارم بدرد استخدامی میخوره؟

    پاسخ
  6. نیکی

    سلام وقت بخیر دوست عزیز
    میخواستم ببینم آیا دوباره استخدامی دوباره وزارت بهداشت
    بعد از عید؟

    پاسخ
  7. حسین

    سلام رشته ما رو فقط تو ظرفیت های سهمیه ۲۵ درصد زده آیا من میتونم با سهمیه آزاد یا ۵ درصد شرکت کنم؟ در ضمن بومی شهرستان هم هستم.

    پاسخ
  8. مهرداد

    سلام من کارشناسی پیوسته رشته بهداشت حرفه ای هستم کارت پایان خدمتم دارم ایا میتونم برای این آزمون شرکت کنم؟

    پاسخ
  9. مریم

    سلام .ترم آخر کارشناسی روانشناسی هستم دی ماه تموم میکنم .آیا میشه منم ثبت نام کنم ؟؟

    پاسخ
  10. حلما

    سلام.زمان دقیق ثبت نام برای آزمون استخدام ۹۹چه زمانی هست؟نگرانم متوجه نشم ومثل سال قبل نتونم ثبت نام کنم.

    پاسخ
  11. حسین

    سلام وقت بخیر من ترم آخر ارشد رشته فیزیولوژی دامپزشکی هستم میتونم در این آزمون استخدامی شرکت کنم ؟ با تشکر

    پاسخ
  12. مونا

    من مدرک کمک پرستاری دارم میشه داخل این ازمون شرکت کنم.تازه فهمیدم فرصت هست ثبت نام کنم یا ن

    پاسخ
  13. محدثه

    سلام من کارشناس اتاق عمل هستم ولی توی اورژانس بیمارستان ب عنوان پرستار مشغول ب کار هستم میخاستم بدونم میتونم توی ازمون استخدامی شرکت کنم چون بیمارستان ما اتاق عمل نمیخاد و فقط پرستار میخاد

    پاسخ
  14. زینب

    سلام خسته نباشید.من امسال از رشته ی علوم آزمایشگاهی فارغ‌التحصیل شدم و چون فرزند شهید هستم معافیت از طرح گرفتم میخاستم ببینم وزارت بهداشت امسال استخدامی داره؟من میتونم شرکت کنم؟

    پاسخ
    1. مسعود

      شما برید بنیاد شهید بهتون نامه میدن به راحتی استخدام میشید نیازی به ازمون ندارید .

      پاسخ
    2. حلما

      سلام.زمان دقیق ثبت نام برای آزمون استخدام ۹۹چه زمانی هست؟نگرانم متوجه نشم ومثل سال قبل نتونم ثبت نام کنم.

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی