خرید بیمه سربازی 1403 + شرایط بیمه تامین اجتماعی سربازی

خرید بیمه سربازی | لینک خرید بیمه سربازی

جهت مشاوره در زمینه خرید بیمه سربازی 1403 + شرایط بیمه تامین اجتماعی سربازی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه خرید بیمه سربازی چگونه است؟ بیمه سربازی برای آقایانی که مشمول خدمت سربازی هستند، یک امکان مهم است. این بیمه به آن‌ها اجازه می‌دهد که دو سال خدمت سربازی خود را به سوابق بیمه کاری خود اضافه کنند. این امر برای افرادی که پس از دبیرستان یا سطوح بالاتر مانند دانشگاه به خدمت سربازی اعزام می‌شوند، ضروری است. بیمه سربازی به عنوان یک راهکار مالی برای سربازان ایجاد شده است تا آن‌ها دغدغه‌ای در مورد زمان از دست رفته در خدمت سربازی نداشته باشند و بتوانند سوابق خدمت نظام وظیفه خود را به سوابق کاری خود اضافه کنند. در این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با شرایط خرید بیمه سربازی اقساطی و خرید بیمه سربازی تامین اجتماعی غیرحضوری ارائه داده شده است.

خرید بیمه سربازی ۱۴۰۳

در این مقاله به یکی از سوالات پر تکرار سربازان در رابطه با شرایط و نحوه خرید بیمه سربازی، پاسخ داده‌ایم. بیمه سربازی به عنوان یک پوشش بیمه‌ای برای سربازان در طول خدمت نظام وظیفه است که از جمله خدمات آن می‌توان به خدمات پزشکی و درمانی در بیمارستان‌های ارتش یا مراکز درمانی تحت قرارداد با نیروهای مسلح اشاره کرد. از جانب دیگر، بیمه سربازی به سربازان این امکان را می‌دهد تا در ازای هر سال خدمت، یک سال سابقه بیمه برای آن‌ها ثبت شود. این به این معناست که سربازان می‌توانند با این روش سوابق خدمت نظام وظیفه خود را به سوابق کاری خود اضافه کرده و بازنشستگی خود را دو سال زودتر بگیرند.

از سال 1384 به بعد، تمامی بیمه‌شدگان، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می‌توانند سوابق مدت خدمت نظام وظیفه خود را به سوابق کاری خود اضافه کنند. این اقدام به آن‌ها کمک می‌کند تا زمان بازنشستگی خود را کاهش دهند. اما برای این منظور، باید حق بیمه را پرداخت یا بیمه سربازی خود را به‌روزرسانی کنند.

بیمه سربازی چیست؟

بیمه سربازی چیست؟ بیمه حوادث سربازان که به عنوان بیمه سربازی شناخته می‌شود، مسئولیت جبران خساراتی که در طول دوره خدمت سربازی، که معمولا ۲۴ ماه است، اتفاق می‌افتد، را بر عهده می‌گیرد. به طور ساده‌تر، بیمه سربازی به سربازان کمک می‌کند تا در صورت بروز هر گونه آسیب یا بیمار شدن، از خدمات درمانی تحت پوشش این بیمه، از جمله در بیمارستان‌های ارتش یا مراکزی که با نیروهای مسلح قرارداد دارند، استفاده کنند. اغلب خدمات این بیمارستان‌ها برای سربازان رایگان است.

با استفاده از این بیمه، امکان اضافه کردن مدت زمان خدمت سربازی به سوابق کاری سربازان فراهم می‌شود، که این امر می‌تواند برای آن‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله بازنشستگی و مزایای مربوط به آن مفید باشد.

مزایای بیمه سربازی

بیمه سربازی برای سربازان دارای مزایایی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسترسی به خدمات درمانی: از آنجایی که بیمه سربازی امکان استفاده از خدمات درمانی در بیمارستان‌های ارتش یا نیروی مسلح را فراهم می‌کند، سربازان می‌توانند در صورت بیماری یا آسیب دیدگی به این مراکز مراجعه کرده و از خدمات لازم بهره‌مند شوند. این خدمات برای آن‌ها رایگان است، که این امر صرفه‌جویی مالی بسیاری برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

اضافه کردن سابقه کار: با استفاده از بیمه سربازی، سربازان می‌توانند مدت زمان خدمت خود را به سوابق کاری‌شان اضافه کنند. این امر می‌تواند بهبود بخشیدن به شرایط بازنشستگی و سایر مزایای مالی و حقوقی مرتبط با کار را برای آن‌ها فراهم کند.

امکان خرید بیمه سربازی وجود دارد؟

امکان خرید بیمه سربازی وجود دارد؟

اما سوالی که برای سربازان مطرح می‌شود این است که آیا امکان خرید بیمه سربازی وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، بله. بیمه سربازی این امکان را فراهم می‌کند که سربازان می‌توانند مدت زمان خدمت خود را به سوابق کاری‌شان اضافه کنند. این امر به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که از مزایای مرتبط با سابقه خدمت نظام وظیفه، مانند بازنشستگی و سایر حقوق و مزایا، بهره‌مند شوند.

به عنوان یک امتیاز اضافی، خرید بیمه سربازی در طی دوره خدمت نظام وظیفه می‌تواند به سربازان اجازه دهد تا در صورت وقوع حوادث یا بیماری، از خدمات درمانی در بیمارستان‌های ارتش یا مراکز درمانی مرتبط استفاده کنند، که این خدمات برای آن‌ها به صورت رایگان در دسترس است. این بیمه همچنین مسئولیت جبران خسارات و هزینه‌های مرتبط با این حوادث را بر عهده می‌گیرد. به این ترتیب، خرید بیمه سربازی برای هر سربازی که شرایط لازم را دارد، امکان پذیر است.

در صورت معافیت یا نداشتن حداقل دو سال سابقه بیمه تامین اجتماعی، امکان خرید سابقه بیمه سربازی وجود ندارد.

شرایط خرید بیمه سربازی

برای خرید بیمه سربازی، دو شرط اساسی زیر تعیین شده است:

  1. داشتن حداقل ۲ سال سابقه بیمه قبل از سربازی و همچنین سابقه پرداخت حق بیمه و کارت پایان خدمت. در غیراینصورت، امکان خرید سوابق بیمه سربازی تامین اجتماعی وجود ندارد. در این شرایط در صورتی که بخواهید برای خرید بیمه اقدام کنید، احتمالا با این عبارت روبرو خواهید شد: «بیمه شده گرامی، بازه تاریخی دوره خدمت شما در پایگاه اطلاعاتی دریافتی از ناجا مشخص نشده است»
  2. به علاوه، افراد برای خرید بیمه سربازی باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند.

در صورتی که فرد دو شرط بالا را دارا باشد، می‌تواند به راحتی سابقه بیمه سربازی را خریداری کند.

افرادی که قبل از سال 85 خدمت سربازی خود را به پایان رسانده‌اند، برای دریافت بیمه سربازی به صورت رایگان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • قبل از شروع خدمت سربازی شاغل بوده و حق بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کرده باشند.
  • بعد از پایان خدمت سربازی نیز مشمول بیمه تامین اجتماعی باشند.

مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه خدمت سربازی

اگر به صورت غیرحضوری برای خرید بیمه خدمت سربازی اقدام می کنید، تنها لازم است به کارت پایان خدمت دسترسی داشته باشید. مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه‌ خدمت سربازی به صورت حضوری شامل موارد زیر است:

  • اصل و کپی شناسنامه: شما باید اصل و یک کپی از شناسنامه‌تان را به همراه داشته باشید.
  • کپی کارت ملی و اصل آن: کپی از کارت ملی‌تان را نیز به همراه اصل آن ارائه دهید.
  • اصل کارت پایان خدمت: این کارت مهم برای اثبات پایان خدمت سربازی شماست و باید اصل آن را به همراه داشته باشید.

همچنین، قبل از ارائه مدارک، باید فرم محاسبه سوابق مدت زمان خدمت خود را دریافت کنید و مدارک خود را به همراه آن ارائه دهید. اگر دارای سابقه حضور داوطلبانه در جبهه هستید، بهتر است فرم‌ها را حتما تکمیل کنید.

در صورتی که دفترچه پایان خدمت خود را به همراه ندارید، می‌توانید اصل گواهی خدمت سربازی را از مراجع مربوطه ارائه دهید. این گواهی شامل تاریخ شروع و پایان دوره خدمت است و برای اثبات پایان خدمت سربازی شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت خرید بیمه سربازی تامین اجتماعی

قیمت خرید بیمه سربازی تامین اجتماعی چگونه است؟ برای محاسبه هزینه خرید بیمه سربازی، ابتدا باید میانگین دریافتی دو سال آخر کاری سرباز را محاسبه کنید. سپس 7 درصد از این میانگین دریافتی را به عنوان مبلغی که متقاضیان خرید بیمه باید پرداخت کنند، در نظر بگیرید. مابقی 23 درصد این مبلغ توسط دولت پرداخت می‌شود.

به عنوان مثال، فرض کنید میانگین دریافتی دو سال آخر کاری سرباز 100 میلیون تومان باشد. در این صورت، 7 درصد از این مبلغ 7 میلیون تومان است که متقاضی باید پرداخت کند. مابقی 23 درصد این مبلغ، 23 میلیون تومان، توسط دولت پرداخت می‌شود.

نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که عیدی کارمندان و سربازان متفاوت است و این مبلغ ممکن است در زمان‌ها و شرایط مختلف متغیر باشد. بنابراین، برای محاسبه دقیق‌تر هزینه خرید بیمه سربازی، به مقررات و قوانین مربوطه در هر زمان و شرایطی که در آن درخواست خرید بیمه انجام می‌شود، توجه کنید.

بیشتر بخوانید: خرید سربازی

نحوه پرداخت حق بیمه سربازی

نحوه پرداخت حق بیمه سربازی به دو روش نقدی و اقساطی امکان‌پذیر است و هر روش دارای ویژگی‌ها و مزایای خود است. تفاوت اصلی بین پرداخت نقدی و پرداخت قسطی حق بیمه سربازی در زمان اضافه شدن سوابق خدمت به سوابق تلفیقی است.

  1. خرید نقدی بیمه سربازی : در روش پرداخت نقدی، پس از پرداخت مبلغ حق بیمه به صورت کامل و یکجا، مدت زمان خدمت سربازی به صورت خودکار به سوابق کاری فرد اضافه می‌شود. به عبارت دیگر، فرد بلافاصله پس از پرداخت حق بیمه، از مزایای بیمه سربازی بهره‌مند می‌شود.
  2. خرید قسطی بیمه سربازی : در روش پرداخت اقساطی، مبلغ حق بیمه به تعداد اقساط معین شده پرداخت می‌شود. پس از پرداخت آخرین قسط، مدت زمان خدمت سربازی به سوابق تلفیقی اضافه خواهد شد. یعنی امکان اضافه کردن سوابق خدمت سربازی به سوابق تلفیقی فرد پس از پرداخت آخرین قسط فراهم می‌شود.

بنابراین، اگر فرد تمایل دارد بلافاصله پس از پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه سربازی بهره‌مند شود، می‌تواند روش پرداخت نقدی را انتخاب کند. اما اگر او ترجیح می‌دهد مبلغ حق بیمه را به صورت اقساطی پرداخت کند، می‌تواند روش پرداخت قسطی را انتخاب کند و پس از پرداخت آخرین قسط، از مزایای بیمه سربازی بهره‌مند شود.

نحوه خرید اقساطی بیمه سربازی

برای خرید بیمه سربازی به صورت اقساطی، افراد می‌توانند به صورت زیر عمل کنند:

  • ورود به سایت یا پورتال  سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir.
  • ورود به بخش مربوط به بیمه سربازی.
  • انتخاب گزینه خرید بیمه سربازی به صورت اقساطی.
  • وارد کردن مشخصات مورد نیاز از جمله شناسه ملی و سایر اطلاعات شخصی.
  • انتخاب تعداد اقساط و مدت زمان پرداخت.
  • پرداخت مبلغ اولین قسط و تعیین موعد پرداخت بقیه اقساط.

بعد از انجام مراحل فوق، مبلغ هر قسط به صورت مشخص، نمایش داده خواهد شد و برای پرداخت اقساط بعدی باید به موعد تعیین شده دقت شود تا مشکلی برای شخص پیش نیاید.

استعلام خرید بیمه سربازی

برای استعلام خرید بیمه سربازی، می‌توانید به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و با استفاده از کد ملی (نام کاربری) و گذرواژه خود وارد شوید.
  • بعد از ورود، در منوی “بیمه شدگان”، بخش “امور بیمه شدگان” را انتخاب کنید.
  • سپس روی “محاسبه خرید خدمت سربازی” کلیک کنید.
  • در این صفحه، علاوه بر مشاهده کامل سوابق بیمه، جدول نرخ محاسبه حق بیمه سربازی را نیز مشاهده می‌کنید.
  • در مرحله بعد، نوع پرداخت را انتخاب کنید؛ می‌توانید بیمه سربازی را نقدی یا به صورت اقساطی خریداری کنید.
  • اگر اقساطی را انتخاب کردید، تعداد ماه‌های پرداخت را مشخص کرده و مبلغ قسط هر ماه و تاریخ پرداخت به صورت خودکار نمایش داده خواهد شد.
  • در انتها، می‌توانید نسبت به پرداخت اینترنتی حق بیمه سربازی اقدام کنید.

برای ورود به لینک خرید بیمه سربازی، «اینجا» کلیک کنید.

جمع بندی

خرید بیمه سربازی از سازمان تامین اجتماعی به دو صورت نقدی و اقساطی امکان‌پذیر است. برای پرداخت نقدی، مدت زمان پرداخت تا پایان ماه بعد از زمان محاسبه حق بیمه است. اما برای پرداخت اقساط، حداکثر مدت زمان ۱۲ ماه است. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب پرداخت قسطی، باید اقساط را منظم و به موقع پرداخت کرده و در غیر اینصورت ممکن است مورد جریمه قرار بگیرید. همچنین، پرداخت حق بیمه سربازی نقدی یا قسطی به سوابق کاری شما افزوده می‌شود. در نهایت، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که شرایط خرید بیمه سربازی رایگان چگونه است؟ بیمه سربازی برای افرادی که خدمت سربازی را قبل از سال ۸۵ انجام داده‌اند و همچنین قبل و بعد از خدمت سربازی سابقه بیمه دارند، رایگان است.


سوالات متداول خرید بیمه سربازی

امکان خرید بیمه سربازی وجود دارد؟

 بله. بیمه سربازی این امکان را فراهم می‌کند که سربازان می‌توانند مدت زمان خدمت خود را به سوابق کاری‌شان اضافه کنند. این امر به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که از مزایای مرتبط با سابقه خدمت نظام وظیفه، مانند بازنشستگی و سایر حقوق و مزایا، بهره‌مند شوند.

شرایط خرید بیمه سربازی رایگان چیست؟

بیمه سربازی برای افرادی که خدمت سربازی را قبل از سال ۸۵ انجام داده‌اند و همچنین قبل و بعد از خدمت سربازی سابقه بیمه دارند، رایگان است.

نحوه پرداخت حق بیمه چگونه است؟

امکان پرداخت حق بیمه، هم به صورت اقساطی و هم به صورت نقدی وجود دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه خرید بیمه سربازی 1403 + شرایط بیمه تامین اجتماعی سربازی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی