برنامه ریزی برای قبولی پزشکی ۱۴۰۳ | نکاتی که فقط قبولی های پزشکی می دانند

برنامه ریزی برای قبولی پزشکی 98

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی برای قبولی پزشکی ۱۴۰۳ | نکاتی که فقط قبولی های پزشکی می دانند

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برنامه ریزی برای قبولی پزشکی ۱۴۰۳ : در کنکور تجربی ، یکی از مهمترین مراحل ، برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی است. در ادامه با مشاور گروپ همراه شوید تا با اصول حرفه ای برنامه ریزی برای قبولی پزشکی ۱۴۰۳ بیشتر آشنا شوید …

برنامه ریزی برای قبولی پزشکی 98


 آشنایی با رشته پزشکی و دوران تحصیل در این رشته

  برنامه ریزی برای قبولی پزشکی ۱۴۰۳  : نظام آموزش پزشکی عمومی‌، شامل ۴ دوره علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارآموزی بالینی و کارورزی بالینی است .دوره علوم پایه دوره علوم پایه پزشکی ۵ ترم تحصیلی است که با اتمام آن،‌ دانشجویان مجاز به ورود به دوره بعدی(فیزیوپاتولوژی) هستند و پیش از ورود به دوره بعدی،‌ امتحان جامع علوم پایه پزشکی از تمام دانشجویان به طور سراسری و همزمان، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی به عمل می‌آید و قبول‌شدگان،‌مجاز به ورود به دوره فیزیوپاتولوژی خواهند بود. این امتحان، در بردارنده‌ی مباحث تدریس شده در دوره علوم پایه است.

تصور بسیاری از داوطلبان ورود به دانشگاه به خصوص داوطلبان علاقه‌مند به رشته پزشکی این است که دانشگاه مثل یک قیف وارونه است که ورود به آن مشکل و خروج از آن بسیار ساده است.

 برنامه ریزی برای قبولی پزشکی ۱۴۰۳  : در حالی که به گفته‌ دانشجویان این رشته، دانشجوی رشته پزشکی باید آماد مطالعات، تحقیقات و پژوهش در حد بسیار گسترده و جامع را داشته باشد؛ این امر به این معنی است که اگر دانشجو پذیرفته شده در رشته پزشکی توانمند،پرتلاش و علاقه‌مند به رشته پزشکی نباشد و تنها برای دریافت عنوان “دکتری پزشکی” وارد این رشته شده باشد، حتی نمی‌تواند مدرک دکترای عمومی خود را کسب کند. زیرا دوره پزشکی عمومی نسبت به رشته‌های دیگر، طولانی‌تر می باشد و در طی این مدت دانشجو باید درس‌های متعدد، متنوع، حجیم و نسبتاً پیچیده و دشواری را، که برای بسیار از افراد طاقت فرسا می باشد، مطالعه کند.

بر خلاف تصور اغلب افراد ثبت نام بدون کنکور رشته پزشکی یا همان پزشکی بدون کنکور راه هایی دارد که اطلاع از آن ها می تواند راه گشای بسیاری از داوطلبان پذیرش رشته پزشکی بدون کنکور باشد. از این رو مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ چگونگی ثبت نام بدون کنکور رشته پزشکی را به شما مشاوره می دهد.

کدام داوطلبان پزشکی قبول می شوند ؟

 برنامه ریزی برای قبولی پزشکی ۱۴۰۳  : شاید شما هم مثه خیلی از دوستانمون دوس دارین بدونین چه کسانی پزشکی قبول می شوند ؟ یا شایدم دوس دارین بدونین چطور میشه پزشکی قبول شد؟ راه های قبولی در رشته پزشکی چیه؟ کسانی که پزشکی قبول میشن چه ویژگی هایی دارن؟

حرفی که با شما داوطلبینی که این مطلب رو میخونید دارم این هست که اول بدونید خواسته ی شما هدف هست یا آرزو؟ این اولین سوالی هست که باید از خودتون بپرسید، آیا قبول شدن در رشته ی پزشکی برای شما آرزو هست یا هدف؟

امیدوارم جوابی که میدید هدف باشه چون این دو موضوع کاملا با هم تفاوت دارند، بزارید خلاصه عرض کنم ما فقط برای هدف می جنگیم و بس ! چیزی به اسم آرزو در برنا مه ی ما نقشی نداره!!

خیلیا شاید میگن میخوام پزشکی قبول شم ولی آیا این واقعا یه باور قلبی هستش یا فقط در حد حرف هستش؟ بذارین مثال بزنم ، شاگردی داشتم که سال کنکور صبح که از خواب بیدار میشد میگفت من دکتر فلانی دانشجوی فلان دانشگاه هستم ( البته با صدای بلند که همه بشنون ? ) . یعنی تا این حد باور قلبی داشت و به هدفشم هم رسید.

هدف نیازمند تلاشه ولی آرزو یجورایی توهم موفقیت ! اول باید این باور رو در خودتون ایجاد کنین که شما واقعا واقعا واقعا سال دیگه یه دانشجوی پزشکی هستین !!!

خوب بعد از جواب دادن به این سوال میریم سراغ اصولی که ما باید اون رو به کار بگیریم، اصولی که قطعا تضمیین کننده ی موفقیت ماست . در واقع تمام این اصول در یک برنامه ی جامع و کامل که فقط به خود شما اختصاص داده میشه (منحصر به فرد) باید جای بگیره .

برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی

 برنامه ریزی برای قبولی پزشکی ۱۴۰۳  :  می توان گفت اهمیت برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی بر هیچ کسی پوشیده نیست . بنابراین شاید بتوان به جرات گفت که هیچ داوطلبی وجود ندارد که این موضوع را نداند . اما خیلی از داوطلبان کنکور تجربی قادر به برنامه ریزی کنکور تجربی صحیح ، اصولی و با توجه به شرایط محیطی و شخصیتی برای خود نمی باشند . از این رو همواره داوطلبانی را شاهد هستیم که به علت پیچیدگی های برنامه ریزی کنکور تجربی دچار سردرگمی و آشفتگی های بسیاری می شوند .

اگر شما به عنوان یکی از داوطلبان کنکور تجربی می خواهید موفقیت در کنکور را از آن خود کنید. حتما باید برنامه ای اصولی ، منسجم را با توجه به شرابط خودتان تنظیم کنید. برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی مناسب و درست باید ویژگی های خاصی را داشته باشد . در ادامه به توضیح این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

مشاور گروپ

ویژگی های برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی

الف – اختصاصی بودن برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی

اختصاصی بودن : شما در این دنیا فردی منحصر به فرد می باشید . تیپ شخصیتی ، طبع بدنی ، روحیات ، اهداف ، اصول و روحیات خاصی را دارا می باشید و فرد دیگری وجود ندارد که دقیقا اهداف و خصوصیات شما را دارا باشد ، از این رو برنامه ریزی کنکور تجربی ای برای شما مناسب و اصولی است که بر اساس خصوصیات جسمی و روحی شما تنظیم و مکتوب شده باشد .

ب – انعطاف پذیر بودن برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی

انعطاف پذیری : در مدت یک روز ممکن اتفاق های غیر منتظره ای ( مثل آمدن مهمان، فوت نزدیکان و … ) برای هر فرد بیفتد . و به فرد اجازه پیشرفت مطابق برنامه ریزی کنکور تجربی تنظیم شده را ندهد . این حوادث نباید موجب تغییر زیادی در برنامه ریزی کنکور فرد داوطلب شود .

بنابراین شما باید در برنامه تان ساعات و روز هایی را برای جبران زمان هایی که به خاطر حوادث غیرقابل پیشبینی از دست داده اید در نظر بگیرید . از رو برنامه ریزی کنکور درسی برخلاف نظر برخی از مشاوران تحصیلی ، باید پویا باشد .

پ – تامین کننده هدف بودن برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی

تامین کننده هدف : از نظر بسیاری از مشاوران تحصیلی تعیین هدف مهم ترین رکن در برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی می باشد . در واقع تا زمانی که هدف داوطب از شرکت در کنکور مشخص نشود ، برنامه ریزی کنکور درسی امکان پذیر نخواهد بود . تعیین اهدافی مانند اینکه قصد قبولی در چه رشته ای را دارید ؟ می خواهید وارد چه دانشگاهی شوید ؟ در برنامه ریزی کنکور تجربی از اهمیت بالایی برخوردار است .

زیرا که قبول شدن در رشته های دانشگاهی مختلف نیاز مند کسب رتبه و درصد های متفاوتی است . که کسب این رتبه ها و درصد ها مختلف مسلما برنامه ریزی درسی های متفاوتی را می طلبد .

بگذارید تا راحت تر بگوییم ، شما برای برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی باید در ابتدا اولویت های زیر را برای خود مشخص کنید.

۱- می خواهم در کنکور در رشته پزشکی قبول شوم. ۲- می خواهم در فلان شهر قبول شوم. ۳- می خواهم در فلان شهر و در فلان دانشگاه قبول شوم. بعد از اینکه این موارد را مشخص کردید خیلی راحت تر می توانید برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی را انجام دهید.

ت – زیرگروه ها و ضرایب دروس رشته پزشکی

با توجه به این که می خواهید برای رشته پزشکی برنامه ریزی تحصیلی داشته باشید، باید توجه کنید که این درس در زیرگروه ۰ است. در نتیجه برای قبولی در این رشته ، به ترتیب درس های زیر دارای ضرایب زیر هستند.

درس زمین شناسی ضریب ۰٫ درس ریاضی ضریب ۲٫ درس زیست شناسی ضریب ۴، درس فیزیک ۲، درس شیمی ۳

در نتیجه باید این درسها را به ترتیب در برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی در اولویت قرار دهید.

برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی براساس دانشگاه

 برنامه ریزی برای قبولی پزشکی ۱۴۰۳ : با توجه به این که در کدام شهر می خواهید قبول شوید ، درصدهای حداقل مورد نیاز فرق خواهد کرد. در نتیجه برای برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی باید به این نکته توجه داشته باشید. هم چنین با توجه به این که می خواهید دقیقا در چه دانشگاهی قبول شوید نیز در برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی باید حداقل هایی از درصد و رتبه های قبولی کنکور تجربی را مد نظر قرار دهید.

بدیهی است که جهت تحقق این درصد ها و رتبه های بهتر داوطلب باید ساعات مطالعه بالاتری را در روز داشته باشد . که این ساعات مطالعه باید در برنامه ریزی کنکور تجربی گنجانده شود . به عنوان مثال اگر داوطلب کنکور تجربی که هدفش قبولی در رشته های مهندسی و علوم پایه است با دو تا سه ساعت مطالعه در روز امیدی به دستیابی به هدفش نیست چون باید بیشتر از این ها مطالعه داشته باشد .

ث – ساده بودن برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی

سادگی و انجام پذیری : یکی از نکاتی که هر در هر مشاوره تحصیلی به داوطلب کنکور تذکر داده می شود این است . که داوطلب باید حتما برنامه ای را برای خود تنظیم کند که قابلیت اجرا داشته باشد . بسیار دیده می شود که دانش آموزانی که در ابتدا راه کنکور تجربی قرار دارند . که می خواهند خیلی سریع به هدف خود برسند دست به تنظیم برنامه ریزی درسی فضایی می زنند .

در این حالت دانش آموزان چنین برنامه ریزی درسی ای را در نهایت نمی توانند اجرا کنند . در نتیجه به مرور با از دست دادن انگیزه های خود از گود رقابت خارج می شوند و به پله اول خود باز می گردند . از این رو توجه به این امر بسیار ضروری است که برنامه ریزی کنکور تجربی نباید فرا تر از حد توان شما باشد ، مثلا زمانی که متوسط ساعات مطالعه در روز شما ۴ ساعت است هیچ وقت در هفته اول برای ۱۰ ساعت مطالعه در روز برنامه ریزی کنکور تجربی خود را تنظیم نکنید . این افزایش ساعات مطالعه باید به صورت گام به گام صورت گیرد . که امر به کمک یک مشاور کنکور مناسب و با برنامه ریزی کنکور تجربی متعادل و هماهنگ با ویژگی های شخصی شما امکان پذیر است .

ج – تنوع برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی

تنوع : ما در مشاوره کنکور سراسری بارها دیده ایم که داوطلبانی که ساعات زیادی را به صورت مداوم و پشت سرهم برای مطالعه یک درس صرف کرده اند . با مشکلاتی از جمله دریافت کمتر مطالب مواجه می شوند ، باید گفت که این روش مطالعه روش درستی نیست و برنامه ریزی کنکور تجربی ای که به این نحو باشد از اساس اشتباه است .
سعی کنید حتما در برنامه ریزی کنکور تجربی خود تنوع دروس مطالعاتی در یک رور را حتما رعایت کنید ، حتی المکان سعی کنید دروس اختصاصی و عمومی را به صورت یکی در میان در برنامه ریزی کنکور تجربی خود جای دهید . این امر باعث می شود تا شما از مطالعه یک درس در طول روز خسته نشوید . و در میان مطالعه دروس مختلف وقفه ای را ایجاد کنید تا ضمیر ناخودآگاه تان مطالب خوانده شده را طبقه بندی نماید .

چ – قابل ارزیابی بودن برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی

قابلیت ارزیابی شدن : برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی تنظیم شده باید میزان پیشرفت و پسرفت شما را نمایان سازد ، به عبارت بهتر یعنی شما باید بدانید که در انجام چه کار ها و مطالعات چه دروسی موفق بوده اید و در آن ها دچار ضعف شده اید . این امر سبب می شود که شما بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید . تا در برنامه ریزی کنکور تجربی خود بتوانید نقاط ضعف خود را تبدیل به نقاط قوت کنید .

ح – مکتوب بودن برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی

مکتوب : برنامه ریزی کنکور تجربی شما هر چقدر هم که قوی باشد . تا زمانی که نوشته نشده باشد نمی تواند پیش رفت یا پس رفت شما را باز گو کند . برای این امر حتما باید برنامه ریزی کنکور تجربی خود را مکتوب نمایید . تا بتوانید ویژگی های ذکر شده را ارزیابی و کنکور تجربی موفقی را بگذارنید .

مشاور گروپ

خدمات مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه رشته پزشکی

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری مشاور گروپ پیشنهاد می کنند که مطالب زیر را هم درباره رشته پزشکی بخوانید:

ثبت نام کنکور رشته پزشکی

مشاوره کنکور رشته پزشکی

انتخاب رشته کنکور رشته پزشکی

ثبت نام بدون کنکور رشته پزشکی

انتخاب رشته پزشکی

معرفی رشته پزشکی

برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی

خدمات مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور

مرکز مشاوره تلفنی و حضوری مشاور گروپ در زمینه های نتایج کنکور سراسری و آزاد ، نتایج کنکور تجربی ، ثبت نام کنکور ، ثبت نام کنکور تجربی ، ثبت نام کنکور سراسری ، منابع کنکور تجربی ، تغییر رشته ، کارنامه اولیه کنکور ، مشاوره انتخاب رشته ، انتخاب رشته تجربی ، انتخاب رشته کنکور تجربی ، انتخاب رشته تلفنی کنکور تجربی ، دفترچه کنکور ، دفترچه ثبت نام کنکور ، مشاوره درسی ، ثبت نام بدون کنکور ، ثبت نام بدون کنکور آزاد ، ثبت نام بدون کنکور سراسری ، ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، ثبت نام تلفنی دانشگاه آزاد ، ثبت نام علمی کاربردی ، رشته پزشکی بدون کنکور ، رشته پزشکی بدون کنکور آزاد ، رشته پزشکی بدون کنکور سراسری ، تکمیل ظرفیت ، تکمیل ظرفیت سراسری ، برنامه ریزی تحصیلی و برنامه ریزی کنکور تجربی آماده ارائه مشاوره تحصیلی به داوطلبان عزیز است.

برنامه ریزی کنکور سایر گرایش های رشته تجربی

برنامه ریزی کنکور سایر رشته های کنکور تجربی را می توانید از طریق تماس با تیم مشاوره ای و برنامه ریزی مشاور گروپ دنبال کنید :

رتبه های برتر

برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی

برنامه ریزی کنکور رشته دندانپزشکی

برنامه ریزی کنکور رشته داروسازی

برنامه ریزی کنکور رشته بیوتکنولوژی

برنامه ریزی کنکور رشته دامپزشکی

برنامه ریزی کنکور رشته زیست شناسی

برنامه ریزی کنکور رشته فیزیوتراپی

برنامه ریزی کنکور رشته اعضای مصنوعی

برنامه ریزی کنکور رشته بهداشت مواد غذایی

برنامه ریزی کنکور رشته مدیریت و کمیسر دریایی

برنامه ریزی کنکور رشته کارشناسی تکنسین

برنامه ریزی کنکور رشته دبیری زیست شناسی

برنامه ریزی کنکور رشته تکنولوژی مرتع و آبخیزداری

برنامه ریزی کنکور رشته ارگونومی

برنامه ریزی کنکور رشته اتاق عمل

برنامه ریزی کنکور رشته هوشبری

برنامه ریزی کنکور رشته پروتزهای دندانی

برنامه ریزی کنکور رشته بینایی سنجی

برنامه ریزی کنکور رشته شنوایی شناسی

برنامه ریزی کنکور رشته علوم آزمایشگاهی

برنامه ریزی کنکور رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی

برنامه ریزی کنکور رشته پزشکی – کتابداری

برنامه ریزی کنکور رشته مامایی

برنامه ریزی کنکور رشته علوم تغذیه

برنامه ریزی کنکور رشته علوم و صنایع غذایی

برنامه ریزی کنکور رشته مهندسی بهداشت محیط

برنامه ریزی کنکور رشته مهندسی فضای سبز

برنامه ریزی کنکور رشته کارشناسی بهداشت عمومی

برنامه ریزی کنکور رشته مهندسی منابع طبیعی

برنامه ریزی کنکور رشته کاردانی دامپزشکی

برنامه ریزی کنکور رشته پرستاری

برنامه ریزی کنکور رشته مدارک پزشکی

برنامه ریزی کنکور رشته زیست شناسی سلولی مولکولی

برنامه ریزی کنکور رشته مهندسی بهداشت حرفه ای

برنامه ریزی کنکور رشته مهندسی تولیدات گیاهی

برنامه ریزی کنکور رشته کارشناسی فناوری اطلاعات سلامت

برنامه ریزی کنکور رشته علوم مهندسی زیست محیطی

برنامه ریزی کنکور رشته دبیری شیمی

برنامه ریزی کنکور رشته شیمی

برنامه ریزی کنکور رشته گفتار درمانی

برنامه ریزی کنکور رشته تکنولوژی تولیدات دامی

برنامه ریزی کنکور رشته کاردانی فوریت‌های پزشکی

برنامه ریزی کنکور رشته مهندسی منابع طبیعی-شیلات

برنامه ریزی کنکور رشته مهندسی کشاورزی-زراعت و اصلاح نباتات

برنامه ریزی کنکور رشته مهندسی کشاورزی-علوم دامی

برنامه ریزی کنکور رشته اقیانوس شناسی

برنامه ریزی کنکور رشته زمین شناسی

برنامه ریزی کنکور رشته کاردرمانی

برنامه ریزی کنکور رشته مهندسی کشاورزی-علوم و صنایع غذایی

برنامه ریزی کنکور رشته کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی

برنامه ریزی کنکور رشته رشته ایمنی شناسی (ایمونولوژی)

برنامه ریزی کنکور رشته کارشناسی تکنولوژی پزشکی هسته ای

برنامه ریزی کنکور رشته مهندسی کشاورزی-ترویج و آموزش کشاورزی

برنامه ریزی کنکور رشته مهندسی منابع طبیعی-مهندسی چوب

برنامه ریزی کنکور رشته مهندسی منابع طبیعی-جنگلداری

برنامه ریزی کنکور رشته کاردانی شیمی-پدافند جنگهای میکروبی

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی برای قبولی پزشکی ۱۴۰۳ | نکاتی که فقط قبولی های پزشکی می دانند

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ندا

    سلام و روز شما یخیر
    بنده مدت زیادی هست که از درس و کتاب فاصله گرفتم و قبلا در رشته ی دیگری درس خوانده و کار کرده ام . اما حالا قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارم و منابع درسی خوبی رو تهیه کرده و حسابی عزم خود را جزم کرده ام برا سال 1400

    حال نیاز به برنامه ریزیی خوب دارم که من را روی جاده ی اصلی بیندازد و فعلن می توانم روزی 6الی 7 ساعت درس بخوانم
    خواهشمند است بنده را راهنمایی فرمایید
    بسیار کمال تشکر را دارم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی