بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی در تعطیلات نوروز

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی

جهت مشاوره در زمینه بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی در تعطیلات نوروز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , دوران نوروز یک پنجره باز است . در دوران نوروز به مدرسه نمی روید از این ممکن است دچار بی نظمی و آشفتگی شوید . دوران نوروز را پنجره ی باز می نامیم . زیرا پنجره ی باز می تواند هوای تازه با خود همراه داشته باشد و فرصت تنفس ایجاد کند.

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , باید بدانید که می خواهید از این پنجره ی باز چگونه استفاده کنید و به کدامین سو آن را بگشایید . برای دانش آموزان اول ، دوم و سوم دبیرستان نوروز فرصتی برای مطالعه ی همه درس هایی است که تاکنون خوانده اند. دانش آموزان چهارم دبیرستان به دلیل حجم زیادی که منابع مطالعاتی شان دارد و فرصت دوره کردن تمام آن ها را در نوروز ندارند باید به دوره ی مباحث پیش 1 و درس هایی از پایه بپردازند که در نیمسال اول خوانده اند.

این ها مباحثی است که مدت زیادی از یادگیری آن ها گذشته و خوب است در این فرصت آن ها را دوره کنند.

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , بهتر است ابتدا به درس های پایه و پس از آن به درس های پیش 1 بپردازید. یعنی از 25 اسفند اندک اندک مطالعه ی مباحث پایه را آغاز کنید و تا 7 فروردین مباحث پایه را دوره کنید و پس از آن تا 16 فروردین پیش 1 را دوره کنید .

 بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , این برنامه چند مشخصه ی ویژه دارد :

1- در نوروز فقط به مباحثی خواهید پرداخت که در نیمسال اول خوانده اید و مطالبی که مدت قابل توجهی از زمان یادگیری آن ها گذشته و نیاز به مرور مجدد دارند.
2- زمان مطالعه ی درس های پایه و پیش 1 را از هم تفکیک کنید و آشفته درس نخوانید.
3- زمان طولانی تر و ابتدای دوره را که چالاکی و انرژی بیشتری دارید به درس های پایه اختصاص دهید . زیرا حجم درس های پایه بیش تر است و در طول سال هم به آن ها کمتر توجه کرده اید.
4- درس عربی را به دلیل اهمیتی که دارد به طور کامل دوره کنید.

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , اصول یادداشت برداری در مطالعه ی نوروزی :

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , یادداشت برداری نقشه ای برای فهمیدن بهتر مطالب درسی است و این کار فراتر از گوش دادن محض به گفته های معلم است . در این صورت دانش آموز از حالت غیر فعال خارج شده و به شرکت در فعالیت درسی وادار می شود.

نکته کلیدی : لازم نیست تمام کتاب و یا جزوه و یا حتی حرف های مدرس را یادداشت کنید . اگر داوطلبی این روش غلط را انجام دهد و یا در اصطلاح جزوه نویسی کند ، این کار مانع هماهنگی و سازمان دهی مطالب قبلی با مطالب جدید می شود و او را از تفکر خلاق باز می دارد.

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , بهترین روش یادداشت سازی :

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , یادداشت سازی فرآیندی برای سازمان دهی مطالب آموخته شده است تا یادگیری بهتر صورت بگیرد و کمتر فراموش شود . برای این کار در حین یادداشت برداری از مداد رنگی ، چهارخانه ، پیکان ، پرانتز ، نمودار و جدول استفاده کنید و همه ی جوانب یک مفهوم را با این علائم به موضوعات مرتبط متصل کنید.

یادداشت سازی برای چه کسانی مفید است ؟

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , این کار برای کسانی مفید است که حافظه ی کوتاه مدت قوی دارند. کسانی که حافظه ی کوتاه مدت ضعیفی دارند ، بهتر است به سخنان معلم بیشتر توجه کنند تا مطالب درسی را بهتر بیاموزند. دانش آموزان هر وقت لازم دانستند ، می توانند از گفته های معلم یادداشت تهیه کنند.

نکات کاربردی یادداشت برداری :

1- یادداشت های خود را با یادداشت های هم کلاسی های خود مطابقت دهید تا بتوانید نواقص را رفع کنید . در ضمن می توانید از نظرات دوستان خود نیز مطلع شوید.
2- یادداشت های جدید را با یادداشت های قبلی خود مطابقت دهید تا روابط بین مطالب قبلی و مطالب جدید را پیدا کرده و در قسمت های مربوط به مطالب جدید یادداشت کنید . همچنین به سازمان دهی مجدد مطالب درسی بپردازید و ارتباط بین مطالب را حفظ کنید.
3- نکات اصلی ، دلایل تایید کننده ، مثال ها و موراد را از هم جدا کرده و مطالب مرتبط را با فلش به هم وصل کنید.
4- یادداشت های اولیه اغلب نامنظم و به هم ریخته هستند و بهتر است این یادداشت ها را برای استفاده ی بعدی منظم کنید.

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , رسیدن به تمرکز مطالعه در تعطیلات نوروز :

1- زمان های مطالعه ی خود را کوتاه کنید . به طور مداوم و پی در پی مطالعه نکنید و با خود نگویید که تا این درس را تمام نکرده اید از مطالعه دست برنمی دارید . با این کار خسته می شوید و ذهنتان به این مسئله می پردازد که چه زمانی مطالعه تمام می شود . بعد از هر 50 دقیقه مطالعه 10 دقیقه استراحت کنید.

2- برای هر صفحه با توجه به سطح مطالب آن زمان خاصی را مشخص کنید. اگر صفحه ای نکات زیادی داشت با خود قرار بگذارید که در عرض 15 دقیقه این صفح را تمام کنید. به این ترتیب چون ذهن درمی یابد که وقت زیادی ندارد به مطالعه سرعت می بخشد و خیلی کمتر به عوامل دیگر می پردازد.

3- تمام درس هایی را که باید برای روز آینده آماده کنید جلوی رویتان نگذارید زیرا نگرانی تمام کردن آن ها شما را از مطالعه ی درست باز می دارد.

4-عدم انگیزه و علاقه برای مطالعه ی یک درس از عوامل مهم حواسپرتی است . برای یادگیری بهتر درسی که دوست ندارید برای خود پاداشی تعیین کنید که در صورت تمام کردن آن درس البته با کیفیت مطلوب آن را به خود هدیه دهید.

5-سعی کنید هنگام مطالعه اندکی صدای خود را بشنوید و سیستم شنوایی تان را با مطالعه تان هماهنگ کنید . البته منظور این نیست که بسیار بلند بخوانید . در این صورت انرژی تان تحلیل می رود.

6- از درس خواندن در نیمه های شب بپرهیزید . وقتی می دانید سایر اعضای خانواده در خواب به سر می برند خواب آلودگی به سراغتان می اید و ذهن به طور مداوم پیام خوابیدن را صادر می کند.

7- جایی بنشینید که مطالعه در آنجا را دوست دارید و همیشه در انجا درس می خوانید . در این صورت کمک بزرگی به تمرکز خود می کنید. زیرا ذهن به مطالعه در ان مکان عادت دارد و به اصطلاح شرطی شده است.

با توجه به مطالب گفته شده فکر می کنم درس خواندن با تمرکز اصلا کار دشواری نباشد . ایا شما هم اینطور فکر نمی کنید ؟

مشاوره تلفنی با تیم مشاورین پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی دپارتمان تخصصی کنکور تجربی
از طریق شماره تماس زیر

sa 2

پاسخگویی همه روزه حتی ایام تعطیل
8 صبح تا 12 شب

چرا در زمان های بسیار نزدیک به کنکور باید توجه بیشتری به دروس عمومی شود ؟

5 استدلال برای توجه بیشتر به دروس عمومی وجود داره :

1- در درسی مانند ادبیات تعداد صفحات کتاب درسی را جمع بزنید و فرض کنید برای هر ورق از آن یک دقیقه وقت دارد . سپس عدد به دست آمده را به ساعت تبدیل کنید . سعی کنید تعداد تست های سراسری 7 سال کنکور در درس ادبیات را جمع بزنید و فرض کنید برای هر کدام یک دقیقه فرصت دارید . این عدد را هم به ساعت تبدیل کنید!

2- در نیمسال دوم پیشروی برنامه ی آزمون بیش تر است و علاوه بر آن ، هم امتحانات نیم سال دوم مدارس شروع می شود و هم آزمون های جمعبندی 3 روز یکبار .

آیا اگر بتوانیم همه ی این کارها را با هم انجام بدهیم همان منِ ایده آل نیست ؟

3-مشکلی که بعضی از دانش آموزان با آن روبرو هستند و دائم تکرار می کنند این است که می گویند :

هر چه خوانده ام یادم رفته است!

درمان آن مرور کردن درس های عمومی به صورت آزمون های جامع است . یعنی از خودم آزمون می گیرم و هر جا غلط زده بودم یا فراموش کرده بودم ، آن را از کتاب درسی پیدا می کنم و آن قسمت را علامت می زنم . با این روش هم درس ها را بصورت جامع مرور می کنم و هم در خرداد ماه با استفاده از روش تورق سریع ، نکات مهمی را که در کنکور های سال قبل آمده است مرور می کنم.

فراموش نکنید با علامت گذاری کتاب درسی بعد از چند آزمون متوجه می شوید کدام درس یا مبحث از کتاب درسی مهمتر بوده و عمده ی سوالاتی که از آن درس می آید چه تیپ سوالاتی است.

4- مشکل کم آوردن وقت را از الان حل کنید . با آزمون دادن از کتاب زرد عمومی و عادت دادن خود به استفاده از تکنیک زمان های نقصانی مشکل کمبود وقت را حل کنید.

5- شرطی شدن ذهن در ساعت 8-9
بیشتر شما در این ساعت یا اختصاصی می خوانید یا اینکه خواب هستید ! در حالیکه در این ساعت در جلسه ی آزمون و کنکور در حال تست زدن دروس عمومی هستید !
پس نمی توانید در کنکور یا آزمون به درستی روی عمومی ها تمرکز کنید.

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , چگونه در تعطیلات نوروز پیشرفت کنیم ؟

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , داوطلبانی که در تعطیلات نوروز در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند در واقع ثابت کرده اند که درس خواندن برای شان مهم است . این که جوان ها به خودشان اثبات کنند که ” می توانند ” اهمیت زیادی دارد . اینکه ایام عید بیایید و آزمون دهید ارزش آن از دیدن یک مسابقه ی فوتبال یا دید و بازدید عید بیشتر است . این موضوع دستاورد خود شماست.

دلیل اینکه می گوییم نیمسال دوم مهمتر از نیمسال اول است این است که دانش آموزان وقت آزاد بیشتری دارند . شما دانش آموزان هنوز فرصت کافی دارید برای اینکه خود را برای کنکور آماده کنید .

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , بررسی نتایج رتبه های برتر در کنکورهای سال 90 تا 96 و در آزمون های نوروز سال گذشته ی کانون ، گزینه دو  و سنجش در کل سه چیز را نشان می دهد که می تواند موجبات آرامش دانش آموزان را فراهم کند و آن سه مورد این است :

1- دانش آموزان برتر در آزمون های جمعبندی نوروز شرکت کردند.
2- لزوما بهترین نتایج را در این سه آزمون به دست نیاوردند.
3- پس از 3 آزمون راه را با جدیت و استقامت تا کنکور ادامه دادند و به پیشرفت اصلی رسیدند.
درست است که نوروز ایستگاه طلایی و جبرانی برای داوطلبان است اما بعد از این دوران نیز داوطلبان می توانند پیشرفت اصلی داشته باشند.

خودتان آزمایش کنید و ببینید : مجموع ساعات مطالعه را از مهرماه تا حالا جمع کنید و یا زمان مطالعه تان از حالا تا کنکور را مقایسه کنید.
با زمان کافی که در اختیار دارید می توانید برای خودتان به راحتی تا دو برابر زمان مطالعه ی قبل از عید ، زمان مطالعه را در نظر بگیرید . البته دقت کنید تا جایی که شاداب و با نشاط هستید درس بخوانید.

با عضویت در کانال تلگرام مشاور گروپ از آخرین اخبار و مقالات مشاوره و برنامه ریزی با خبر شوید.

5465

 بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , استفاده ی بهینه از تعطیلات نوروز :

آیا تا به حال برای رد شدن از خطوط عابر پیاده ، ثانیه شمارهای چراغ راهنمایی را دیده اید ؟

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , شما فقط 30 ثانیه مهلت دارید پس از سبز شدن چراغ از خیابان عبور کنید و آنقدر این ثانیه ها برای شما مهم است که حضر نیستید یک ثانیه هم صبر کنید.

در درس خواندن هم باید همین طور باشید و از تمام زمان هایی که در اختیار دارید استفاده ی کامل ببرید و حتی زمان های کوتاه را نیز از دست ندهید . زیرا تا امتحانات نهایی یا کنکور زمان زیادی باقی نمانده و همه در این تکاپو هستند که به میزان مطالعتشان بیفزایند.
شما می توانید از تمام وسایل موجود استفاده کنید و از زمان های تان بهره ی کافی ببرید .

1- استفاده از فلش کارت ها در کمترین زمان ممکن بیشترین بازده را دارند و مرور درس ها را برای تان آسان می کنند.
2-با کتاب های هفت کنکور می توانید بارها سوالات ازمون های سراسری را بررسی کنید و لذت مرور تست ها را در کمترین زمان بچشید.
3- کتاب خوداموزی تان شامل بهترین نکات از نظر شما است که می توانید خیلی سریع مطالبی را که برای تان ارزشمند هستند مرور کنید .
فکر میکنم متوجه شده اید که در کمترین زمان هم می توان بیشترین بازده را داشت.

ما خوب بودیم ! ولی آنقدر صبر کردیم که عالی شدیم…
ما به مشاوری نیاز داریم که نقش رهبر را برایمان ایفا کند نه یک رییس
کسی میتواند رهبر واقعی باشد که قبلا حداقل 1 بار مسیر را تا آخر رفته باشد

مشاوره و برنامه ریزی تخصصی زیر نظر تیم دانشجویان و فارغ التحصیلان پزشکی
تماس همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل
Untitled 1 

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی ,  اکنون وقت آزمون و خطا نیست

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی ,  آنچه در کنار یک مطالعه ی خوب و کامل می تواند به شما کمک کند تا به بهترین نحو از پس یک مسابقه ی فینال برآیید این است که اطمینان داشته باشید که درس یا مبحث نخوانده دارید. همه ی دانش آموزان و در هر بازه ی ترازی کم و بیش مبحث نخوانده دارند . انچه مهم است مدیریت مباحث نخوانده است. نباید سراغ تست هایی بروید که تاکنون نخوانده اید و برایش وقت کمی گذاشته اید .

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , توصیه ی ما به شما این است که در زمان باقی مانده تا کنکور بیشتر به تثبیت اموخته های قبلی خود بپردازید. مبحث جدیدی را که وقت شما را می گیرد اما از نتیجه بخش بودن ان مطمئن نیستید مطالعه نکنید . یعنی اگر بین انتخاب دو مبحث برای مطالعه مردد هستید به عنوان مثال یک مطلب را 6 بار مطالعه کرده اید و یک مبحث را تاکنون مطالعه نکرده اید ) توصیه ی ما به شما مطالعه برای بار هفتم است تا این که بخواهید مطلب جدیدی را برای بار اول بخوانید . مگر اینکه مطلب ساده ای باشد.

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , در روزهای باقیمانده تا کنکور سعی نکنید تمام برنامه های خوبی را که شنیده اید یا به شما پیشنهاد شده است اجرا کنید. زمان آزمون و خطا برای شما به پایان رسیده است . به برنامه ی شخصی خودتان اطمینان داشته باشید.

توجه کنید که هر عادتی در ابتدا مانند یک نخ نازک است اما هر بار که آنرا تکرار می کنیم ، این نخ را ضخیم تر می کنیم و با تکرار آن نهایتا آن را به طناب ضخیم و بلندی تبدیل می کنیم که برای همیشه به دور فکر و عمل ما می پیچد . پس چه بهتر است کارهای درست تبدیل به عادت های ما می شوند. در نهایت بدانید که چند برنامه ای شدن در این روزها نه تنها تاثیر مثبتی نخواهد داشت بلکه باعث افزایش سردرگمی شما خواهد شد.

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , به جای مطالعه ی کتاب های پر حجمی که تاکنون نخوانده اید به مرور چند باره ی نکاتی که در طی سال مطالعه کرده اید ، تست ای نشان دار خودتان و طبقه بندی آنها در ذهنتان بپردازید.
بی خوابی نکشید . شاید یکی دو روز اول سرحال و شاداب باشید ولی بعد از چند روز اثرات این بی خوابی را در کیفیت مطالعه تان خواهید دید.

بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی , کارهای عجیب و خارق العاده انجام ندهید:

اگر سر جلسه ی آزمون بعضی از سوالات را بلد نبودید آرامش خودرا حفظ کنید . سوال ها برای همه ی دانش اموزان سخت است نه فقط برای شما !
پیش داوری نکنید . هرگز به این نیت به جلسه ی کنکور نروید که می خواهید به تمام سوالات پاسخ دهید.

مثل نابغه ها عمل کنید :

در چند هفته ی آخر این که کدام مبحث و کدام کار مهمتر است به عهده ی خودتان است.
این کار ، کار اصلی شما در این روزهاست . سردرگم نباشید . باید بدانید از وقت خود چگونه استفاده کنید و به کدام بیش تر توجه کنید.
شما مثل یک مربی باید بازی خود را نظاره کنید . فراشناخت یعنی همین . خوب ببینید و اولویت ها را تشخیص دهید و سپس کارتان را مدیریت کنید.

برای انتخاب مقصد یک سفر ، نباید با کسی که تا بحال از خونه بیرون نرفته مشورت کرد!

برای درس خوندن با هر کسی مشورت نکن…

 مهندس علیزاده-مشاور و برنامه ریز کنکور سراسری و عضو دپارتمان مشاور گروپ

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور تجربی در تعطیلات نوروز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی