درامد رشته دندانپزشکی + حقوق دندان پزشکان

درآمد دندانپزشکان در تخصص های پولساز این رشته چقدره ؟ مشاور گروپ پاسخ می دهد

جهت مشاوره در زمینه درامد رشته دندانپزشکی + حقوق دندان پزشکان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

درآمد دندانپزشکان : دندانپزشک می تواند در بیمارستان، کلینیک ها، درمانگاه ها و سایر مراکز درمانی استخدام شود. ولی اغلب دندانپزشکان مطب شخصی داشته و به طور مستقل کار می کنند. در ادامه با مشاور گروپ همراه شوید…

درآمد دندانپزشکان


درآمد دندانپزشکان : در صورت علاقه به مباحث علمی و آموزش، داشتن تخصص (Ph.D) و بورد تخصصی دندانپزشک می تواند در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تدریس کرده و در کنار آن به تحقیقات علمی نیز بپردازد.

میزان درآمد دندانپزشک

درآمد دندانپزشکان با توجه به محل و شرایط کار متفاوت است. آنهایی که در بخش دولتی کار می کنند، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کنند. آنهایی که در کلینیک های خصوصی کار می کنند، درآمد بالاتری دارند. در کلینیک ها معمولا روال بدین صورت است که دندانپزشک یک حقوق ثابت دریافت کرده و به ازای هر بیمار نیز درصدی به عنوان حق العمل می گیرند.

 درآمد دندانپزشکان : دندانپزشکان مستقل که دارای مطب شخصی هستند،با توجه به برخی عوامل از جمله مهارت و تخصص، میزان فعالیت و …، درآمدهای متفاوتی دارند. البته معمولا یک دندانپزشک خوب در مطب شخصی درآمد بالاتری نسبت به کار در بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی دارد. در کنار این موارد باید توجه داشت که هزینه تاسیس و راه اندازی مطب دندانپزشکی که شامل هزینه های خرید تجهیزات، وسایل و مواد دندانپزشکی به علاوه خرید یا اجاره مکانی مناسب برای مطب می باشد، نسبتا بالا است. اما در صورت موفقیت و داشتن تعداد زیاد بیمار، این هزینه ها در مدت نه چندان زیادی جبران شده و به سوددهی می رسد.

حقوق دندانپزشک

میزان حقوق دندانپزشک با توجه به استان محل فعالیت و شرایط کاری متفاوت است دندانپزشکانی که جذب مراکز درمانی دولتی می شوند، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوقدریافت می کنند اما دندانپزشکانی در کلینیک های خصوصی فعالیت دارند، درآمد بیشتری دارند و معمولا بدین صورت است که به ازای هر بیمار ، درصدی را به عنوان حق العمل به کلینیک پرداخت می کنند. در ادامه میزان حقوق دندانپزشک در هر یک از تخصص ها ارائه داده شده است.

پر درآمد ترین تخصص های دندانپزشکی کدام است ؟

در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با پر درآمد ترین تخصص های رشته دندانپزشکی پرداخته ایم. یکی از پر در آمدترین تخصص های دندانپزشکی، ارتودنسی با درآمد ماهیانه 35 میلیون تومان می باشد. درآمد ماهیانه جراحی دهان و فک و صورت حداقل 30 میلیون تومان در ماه است.

پروتز های دندانی : درآمد ماهیانه حدود 30 میلیون تومان در ماه

جراحی لثه : درآمد ماهیانه حدود 25 میلیون تومان در ماه

دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی : در آمد ماهیانه حدود 20 میلیون تومان در ماه

دندانپزشک متخصص از عمل جراحی هایی که روزانه انجام می دهد ، درآمد مجزایی خواهد داشت و اگر در ماه فقط 10 عمل جراحی داشته باشد ، می تواند ماهانه حدود 10 میلیون تومان نیز از طریق جراحی کسب کند.

حقوق دندانپزشک در بیمارستان

به دلیل بازارکار خوب دندانپزشکی در بسیاری از کشورهای دنیا، دندانپزشکان درآمدهای خوبی نیز دارند. به طور کلی درآمد آنها از درآمد متوسط جامعه شان بیشتر است.

مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی در کمترین صورت بین 100 تا 150 هزار تومان هزینه دارد. هر کلینیک به طور متوسط بین 120 تا 150 مراجعه کننده دارد که با یک حساب سر انگشتی می توان گفت که یک کلینیک دندانپزشکی در کمترین حالت 15 میلیون درآمد دارد که با کسر 12 درصد هزینه ها بین 12 و نیم تا 13 میلیون سود خالص دارد که در آمد ماهیانه آن به بیش از 300 میلیون تومان می رسد.

برای راه اندازی یک کلینیک دندانپزشکی باید شرایط عمومی و تخصصی را به صورت یکجا داشت. شرایط عمومی تاسیس یک درمانگاه دندانپزشکی عبارت است  از :

1- تاسیس هر گونه موسسه درمانی به نام مرکز دندانپزشکی قبل از هر گونه اقدام، منوط به کسب موافقت اصولی و پروانه تاسیس از وزارت متبوع است.

2- نداشتن سوء پیشینه

3- داشتن ساختمان مناسب و مورد تایید کارشناس وزارتخانه متبوع(فضای فیزیکی مورد نیاز مرکزدرمانی بر اساس تعداد یونیت دندانپزشکی و بخشهای مصوب محاسبه می شود که حداقل مساحت مناسب برای هر یونیت و متعلقات مربوطه 10 متر است.)

4- مراکز درمانی عمومی و تخصصی داندانپزشکی می توانند در حداقل مساحت 150 متر مربع و در یک یا چند طبق ساختمان احداث شوند. اصل هر مرکز درمانی اعم از تخصصی و عمومی با مرکز مشابه نبایستی از 500 متر کمتر باشد. علاوه بر این شرایط عمومی، شرایط تخصصی هم باید در راه اندازی یک کلینیک دندانپزشکی مورد توجه قرار گیرد. بر اساس آیین نامه تأسیس درمانگاه های دندان پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

شرایط تخصصی راه اندازی یک کلینیک دندانپزشکی عبارت است از

1- وجود یک دستگاه اتوکلاو با حجم حداقل 17 لیتر به ازای هر 5 دستگاه یونیت دندانپزشکی الزامی است.

2- وجود حداقل یک دستگاه رادیوگرافی پری اپیکال

3- مراکز تخصصی می توانند علاوه بر بند 5-3 یک دستگاه رادیولوژی پانورکس ولترال سفال نیز داشته باشند.

4- برای بهره برداری اولیه از مراکز، تعداد حداقل 5 دستگاه یونیت صندلی دندانپزشکی و متعلقات مربوطه ضروری است.

5- دارو و تجهیزات اتاق اورژانس (شامل کپسول اکسیژن، قفسه داروهای اورژانس، ست احیا شامل آمبوبگ و……. وحتی المقدور الکتروشوک) ضروری است.

6- وجود حداقل یک نفر پرستار دندانپزشکی با تحصیلات دانشگاهی جهت ارائه خدمات درمانی جرمگیری و آموزش بهداشت و همکاری با دندانپزشکان در هر نوبت کاری ضروری است.

7- وجود حداقل یک نفر تکنیسین رادیولوژی با تحصیلات دانشگاهی در هر مرکز تخصصی دندانپزشکی در صورت داشتن دستگاه پانورکس ولترال سفال در کلیه نوبت های کاری فعال مرکز ضروری است. گفتنی است با توجه به تعداد یونیت و نوع تخصص، نیروی انسانی اعم از دندانپزشک و پیرادندانپزشک تعیین می شود.

با توجه به شرایط عمومی و تخصصی ذکر شده راه اندازی یک درمانگاه دندانپزشکی دارای هزینه های بسیاری بالایی است که مهمترین آن را تجهیزات و لوازم مربوط به آن تشکیل می دهند.

مشاور گروپ

اگه فردی دندانپزشکی عمومی رو تموم کنه و بخواد مطب باز کنه اگه مثلا توی شهر تبریز یا استان های مشابه توی مرکز شهر یه مطب اجاره کنه ( هزینه اجاره ماهانه 3 الی 5 میلیون ) اگه همه ی هزینه هاش اعمم از هزینه دستیار دندانپزشک + هزینه اجاره مطب + هزینه آب و برق و گاز و تلفن + هزینه سرویس ماهانه یونیت + هزینه مواد اولیه لازم برای درمان بیمار رو از کل درآمد ماهانه کسر کنیم خالص دریافتیش به طور میانگین در ماه چطور خواهد بود؟

2) اگه همین دندانپزشک بخواد یکی از تخصص های دندانپزشکی ( ترجیحا پولسازترینش ) یعنی :

متخصص ارتودنسی (ارتودنتیست )
متخصص درمان ریشه (اندودانتیست )
متخصص بیماری های دهان و تشخیص
متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت ( پروستودانتیست )
متخصص دندانپزشکی کودکان
متخصص رادیولوژی دهان فک و صورت
متخصص جراحی صورت و دهان و فک
متخصص جراحی لثه و ایمپلنت ( پریودانتیست )
متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی
متخصص آسیب شناسی دهان ، فک و صورت ( پاتولوژیست دهان ودندان )

رو هم کنارش بگیره بعد تخصص با در نظر گرفتن هزینه های گفته شده تو سوال قبل خالص دریافتیش به طور میانگین در ماه چقدر خواهد بود؟

توجه :  اینم در نظر بگیرین که تبلیغات هوشمند توی اینستاگرام ( توی پیج شاخ های مجازی ) و تلگرام ( توی کانال های مشهور مثل گیز میزو… ) هم از قبل انجام شده باشه.

اگه به دنبال پاسخ به این سوال هستید ؛ توصیه میکنیم از دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته که در گروه مشاوره گروپ هستند ؛ بپرسید و اطلاعات و نیز راهنمایی های دقیق تر و حرفه ای را از تحصیلکرده های این رشته دریافت کنید .

رتبه های برتر

اسامی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی

که در تیم مشاور گروپ حضور دارند :

سیده نسرین حاکمی – دندانپزشکی مشهد
آذر نعیمی – دندانپزشکی شیراز
محمد رضا پناهی – دندانپزشکی بهشتی
کریم مولایی – دندانپزشکی تهران
مرتضی زارعی – دندانپزشکی شیراز

آرزویمان سربلندی و موفقیت جوان ایرانی است .

انگیزه برای کنکور

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

سوالات متداول متقاضیان رشته دندانپزشکی

میزان درآمد دندانپزشکان در ماه چه میزان است؟

میزان درآمد دنداپزشکان با توجه به تخصص، استان محل فعالیت، شرایط کاری و… متفاوت است. در این مقاله تخصص های پولساز رشته دندانپزشکی معرفی شده است.

شرایط راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی چیست؟

شرایط عمومی و تخصصی راه اندازی کلینیک دندانپزشکی در این مقاله بیان شده است.

طول دوره تحصیل رشته دندانپزشکی چند سال است؟

دانشجویان پس از گذراندن 5 الی 7 سال طول دوره تحصیل در دانشگاه، و 2 سال طرح تعهد خدمت فارغ التحصیل می شوند و می توانند وارد حرفه و شغل خود شوند.

4.4/5 - (13 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه درامد رشته دندانپزشکی + حقوق دندان پزشکان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ندا

    سلام
    ببینید هیچ رشته ای سخت تر از بقیه رشته ها یا راحت تر نیست برای اینکه تو هر رشته ای بخوای واقعا متخصص و کار بلد باشی باید زحمت بکشی و بدون زحمت و تلاش نمیشه بنابراین هیچ رشته ای از لحاظ سختی به رشته دیگه برتری نداره ،حال اینکه عموما رشته های مهندسی (برق،کامپیوتر،عمران…)با توجه به اینکه بار محاسباتی و ادراکی خیلی بالایی نیاز دارن نسبت به رشته های پزشکی که بیشتر تکرار کشفیات گذشته هست می تونن لقب رشته سخت تر رو داشته باشن.موفق باشید

    پاسخ
  2. ترانه

    من خودم تا فوق لیسانس مهندسی خوندم بعد رفتم دندان اصلاااا سختی قبولی و درس ها قابل مقلیسه نیست من مهندسی رو توی تاپ ترین دانشگاه ایران خوندم دندون رو شهر مرزی ولی به حدی برام سخت و استرس زا بود که دیگه به درس فکر میکنم حالم بد میشه تا وارد نشی نمیفهمی چه راه طولانی و سختی در پیش داری درضمن الان ۴ میلیارد باید هزینه تجعیزات مطب بدی کدوم مهندس این سرمایه اولیه رو میذاره وسط اگه هم داشته باشه میزنه تو یه بیزنس بیشتر از ماها که دستمون تو دهن مردمه درمعرض بیماری ها هستیم درمیاره درامد دندونپزشک بدبختی که میره کلینیک میره تو جیب صاحب کلینیک دیگه ما تازه کارا عددی نیستیم اواز دهل از دور خوش است هممون کم و زیاد زخم خورده روزگاریم

    پاسخ
  3. یگانه

    متاسفانه در کشور ما قشر پزشکی احساس میکنند فقط اونا زحمت کشیدند و درس خوندن، فنی مهندسیا خیلی هم بیشتر از شما زحمت کشیدن و کل دنیا ضریب سختی ریاضی بالاتره، اینکه از طریق مافیا نه قانونگذار کاری به تخلفات پزشکی داره و نه هیچ کسی دلیل بر این نمیشه که بخوان برا ایمپلنتی که 4 تومن هزینه میبره تا 25 تومن هزینه از مردم بگیرن، بعدش هم مریض براشون مهم نیست اگر دندونت رو هم خراب کنن یا حتی حین جراحی کسی زیر دستشون بمیره هم کسی کاریشون نداره، وقتی دارن تو این کشور کار میکنن باید هم از تعرفه دولتی همین کشور پیروی کنن مثل همه اقشار دیگر ولی متاسفانه کسی کاریشون ندراه، ولی خب این ظلم پایدار نخواهد بود ، قرار نیست بابت 6 سال درس خوندن و گشت زنی تو بیمارستان که نصفشون به جای درس خوندن به خوش گذرونی مشغولن خون مردمو تو شیشه بگیرن.

    پاسخ
  4. Tina

    ….به این مقاله آخه دندانپزشکی کجا انقدر پول درمیاره من دارم دو شیفت کار میکنم هرچی کار میکنم میره تو حلقوم کلینیک و برای مالیات …تومنممم برای من میمونه که فقط زندگی رو سر کنم باهاش

    پاسخ
  5. علی اکبر محمدی مقدم

    سلام بر دوستان
    دوستان گرامی من یه سوال ذهنم را درگیر کرده
    من امسال وارد رشته تجربی میشوم یعنی از نهم به دهم میروم و بین دندان پزشکی و داروسازی گیر کرده ام و از نظر شما که تجربه دارید و بزرگتر از من هستید کدام را انتخاب میکنید و درآمد کدام بیشتر هست

    پاسخ
  6. حسین

    بنظر من پزشکی عمومی دیگه داره اشباع میشه چون خیلی ظرفیت بالا رفته و تعهدی هم زیاد شده(البته نسبت به خیلی از شغلا هنوز سر ترع) اما دندونپزشکی بنظرم حالا حالا ها میتونه نسبت به بقیه رشته ها عالی تر باشه.
    تنها چیزی که بنظرم هیج وقت اشباع نمیشه تخصص پزشکی هست (چون نصف کمتر پزشک ها متخصص میشن و اکثر متخصص ها هم از ایران میرن و تنوع تخصص های پزشکی زیاده) اما خب یه آدم صبور میخواد دیگه

    پاسخ
  7. رضا مهندس

    به اون دوستی که فرمودند هزینه های پزشکی زیاده.

    اتفاقا شما در مهندسی دقیقا معادل پزشکی هزینه خواهید کرد، اما بعضا حتی بدون هیچگونه درآمدی.

    درآمد فاجعه بار مهندسی بسیار کمتر از هزینه های سرسام آور تحصیل در رشته های مهندسی است.

    افزایش قیمت روز افزون ابزار مهندسی، هزینه های سنگین اجاره دفاتر خدمات مهندسی برای آن دسته از فارغ التحصیلانی که قصد زدن دفتر مهندسی دارند.

    هزینه های وحشتناک اثر سو بر سلامت جسم و روان.

    دیروز یک مهندس عزیز ۳۰ ساله سر کار ایست قلبی کرد و فوت شد. خبر فوت ایشان هیچ کجا نیست.

    جان مهندس در ایران از جان یک حیوان کم ارزش تر است.

    امیدوارم دانش آموزان گرامی این رشته احمقانه را انتخاب نکنند و آینده خودشان را تباه نکنند.

    پاسخ
  8. مهدیه

    بله دقیقا همینطوره الان کل هزینه های وسایل و ابزار ک من برای مطبم فراهم کردم حدود دوسال پیش شد 2میلیار حالا با رهن مطب و وسایل ها همه چی باهم تازه باید جور مریض های بدقول رو بکشیم یجاها زحمت میکشیم دندونشون رو ترمیم میکنیم بعدش فحش میخوریم ک درد داشت و فلان..خدایی کار سختیه جای ما نبودید ک انقد راحت حرف میزنید دیگه بعد همه این سختیا این درامدی ک میگیریم واقعا حقمونه ک حالا بخشیش هم میره سر اجاره مطب و….
    الان وقتشه شماها بیدار شید

    پاسخ
  9. علیرضا

    من خودم دندونپزشکی میخونم تو دانشگام درآمدش ازین چیزایی ک فکر میکنین خیلی بیشتر البته مهم درآمد نیست مهم علاقه و خدمت به مردم کشورت شما تخصص بگیرین من ماهی یه تمن تضمین میدم به شما الان فقط روزی ۱۰تا دندون بکشی فقط کشیدن دندون ببین ماهی چقد در میاری ازش

    پاسخ
  10. نریمان

    شایان عزیز…قبولی و تحصیل در رشته های مهندسی حتی در مقطع دکترا هم به سختی پزشکی و دندانپزشکی عمومی نیست. پس لطفا قبل از پست گذاشتن، کمی بیشتر در مورد سختی درسهای رشته های علوم پزشکی مطالعه کن. بدرود

    پاسخ
  11. پوریا

    سلام دوست عزیز شایان اگر از دندان پزشکی بدت میاد که بیاد چرا حقوق پزشک هارو پایین میاری ها خودت بلد بودی پزشکی می خوندی من الان یه دندان پزشک 24 ساله هستم که احساس می کنم با این نظرت بهم تو هین شده لطفاً به کسی توهین نکن

    پاسخ
  12. حسین

    دوست عزیز شمایی که داری میگی رشته مهندسی هستی . ایا تو رشته مهندسی شما نیاز داری دفتر کار اجازه کنی ؟ قطعا نه –
    ایا برای تجهیزاتی مثل یونیت و … باید حداقل حدود 1-2 میلیارد هزینه کنی ؟ قطعا نه
    ایا سختی های کنکور و استرس رشته های پزشکی و دندون رو داری؟ قطعا نه
    ببین قطعا اون دکتری که داره این هزینه رو میگیره 6-7 سال زحمت کشیده تازه 2 سال هم پشت کنکور بوده
    دریافت هزینه کلان هم نیست شما برو جلوی کسایی که مواد و ابزار الات دندانپزشکی رو وارد میکنن توبیخ کن که اینقدر گرون وارد کشور نشه هر هزینه ای که دکتر میگیره حدود 30-40درصد هزنیه مواد و تجهیزاته – هزینه منشی و دستیار هم به کنار هزینه اجاره یا رهن مطب یا هزینه هایی مکان مربوط به درمانگاه هم هست
    یه مهندس معمار یا نقشه کش و… هم زحمت داره نه اینکه نداره ولی قطعا تا این حد هزینه بر نیست کارش و درامدش با سود خالص درامدیش با هم یکیه
    یعنی هر چی در میاره تو جیب خودشه ولی یه دکتر هر چی در میاره باید کلیش اینور و اونور میره .

    پاسخ
  13. شایان

    سلام
    بیدار باشیم. این بی عدالتی ها باید پایان یابد. تا کی اختلاف درامد یک پزشک و یک مهندس تا این حد بالا باشد. سطح سختی رشته های مهندسی بر کسی پوشیده نیست و نخبه های این رشته مهاجرت می کنند.
    از طرفی دریافت این هزینه های کلان از ملت به نوعی چپاول جیب ملت است، در صورتی که نظام بهداشت کشور با پیشگیری می تواند جلوی خالی شدن جیب ملت و سرریز آن به جیب پزشکان را بگیرد.

    پاسخ
  14. محمدرضا

    البته فقط متخصصین و جراح ههای با سابقه

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی