افزایش ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

افزایش ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه افزایش ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

افزایش ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد، خبری بود که در ابتدای سال 1401 توسط رئیس دانشگاه آزاد منتشر شده و واکنش هایی را نیز به دنبال داشت. حالا با گذشت حدود یک سال از این خبر داوطلبان کنکور و سایر معترضین به تصویب نهایی این خبر، منتظر اعلام نهایی وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد در خصوص افزایش ظرفیت پرستاری آزاد ۱۴۰۲ ، هستند.

در این مقاله به بررسی خبر افزایش ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد و بازخورد های آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص تا انتهای مقاله همراه ما باشید. مشاور گروپ مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی

ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد

افزایش ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد 1402

ماجرای خبر افزایش ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد، به سال 1401 برمی گردد که رئیس دانشگاه آزاد از توافق با وزیر بهداشت برای افزایش ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد، خبر داد. این خبر پس از انتشار بازتاب های زیادی داشت که از جمله آنها می توان به واکنش دانشجویان شورای مرکزی علوم پزشکی، اشاره کرد.

با انتشار این خبر، دانشجویان شورای مرکزی علوم پزشکی، طی نامه ایی به وزیر بهداشت خواستار لغو مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری در دانشگاه آزاد شدند. آن ها تصویب این توافق را فاجعه نامیده و در این نامه علت های متعددی برای درخواست خود عنوان کردند که از جمله آنان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیرساخت‌ های ضعیف دانشگاه آزاد
  • سابقه طولانی دانشگاه آزاد در نابودی رشته‌ های مهندسی و علوم انسانی با رشد قارچ‌ گونه شعب در سراسر کشور و مدرک‌ پاشی در ازای دریافت شهریه.
  • مشکلات گسترده اجتماعی و فرهنگی خوابگاه‌ های خودگردان متعلق به دانشگاه آزاد و نبود هیچ‌ گونه خوابگاهی حتی برای دانشجویان دختر در برخی واحدهای آن که نشان دهنده وجود مشکلاتی در پذیرش فعلی دانشگاه آزاد است.
  • عدم تضمین شغلی و استخدامی برای ظرفیت فعلی دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان رشته پرستاری که نیروهای آماده‌ به کار هستند.
  • نگاه ویژه به جیب داوطلبان کنکور و صرفا در نظر گرفتن درآمد زایی از تربیت دانشجو در دانشگاه آزاد، به عنوان نتیجه رایزنی ویز بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد
  • ایجاد  موجی از یاس و نا امیدی در دانشجویان علوم پزشکی کشور در پی انتشار این خبر
  • تقوبت این مساله را در ذهن  که افزایش ظرفیت پرستاری آزاد گام اول از روندهایی که در سال‌ های آینده دانشگاه آزاد از طریق آن مشکلات مالی خود را مدیریت کرده و سهم بیشتری از داوطلبان کنکور تجربی را تلقی کند.

 

دانشجویان شورای مرکزی علوم پزشکی، در انتهای نامه ی خود با موضوع لغو افزایش ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد، این طور نوشتند:

بنابراین باید دانست زمینه‌سازی یأس و ناامیدی در جوانان و نخبگان این سرزمین نه در اقدامات دشمنان و استکبار جهانی است، بلکه ریشه در این‌گونه تصمیمات نسنجیده دارد. چگونه وزارت بهداشت قرارگاه جوانی جمعیت‌ تشکیل می‌دهد، در صورتی که با این تصمیم بازار کار و آینده شغلی جوانان را نابود می‌کند؟

بر این اساس، دانشجویان علوم پزشکی کشور برخورد قاطع، سریع و قوی وزیر بهداشت در لغو مصوبه ننگین افزایش ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد و دفاع از حقوق دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان این رشته را خواهان هستند.

 

در پی انتشار این در خواست در اردیبهشت ماه 1401، کمی بعد در خرداد 1401 معاون پرستاری وزیر بهداشت، در خصوص افزایش ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد، گفت: موضوع افزایش ظرفیت دانشجویان پرستاری در دانشگاه آزاد در مراحل فنی و کارشناسی بوده و هنوز هیچ تاییدیه‌ای نگرفته است.

ایشان همچنین از طرف وزیر بهداشت نقل کردند که: دانشگاه آزاد در خواست داده است اما درخواست دادن به معنای تأیید نیست. این موضوع در مراحل فنی و کارشناسی قرار دارد؛ بنابراین عدد و ضریبی که آنها اعلام کردند فعلا رد شده و هنوز هیچ تاییدیه‌ ای نگرفتند.

وی همچنین اضافه کرد: اگر بخواهد افزایش ظرفیت هم صورت گیرد، صرفا برای مراکزی است که به لحاظ زیر ساخت، فنی و عضو هیات علمی کفایت لازم داشته باشد.

پس از انتشار صحبت های معاون پرستاری وزیر بهداشت، دیگر خبری از افزایش ظرفیت پرستاری آزاد انتشار نیافته است. همراه ما باشید چرا که به محض انتشار اخبار جدید در این خصوص مققاله به روز رسانی خواهد شد.

 

همه روزه حتی ایام تعطیل، پاسخگوی سوالات در خصوص ظرفیت پرستاری شما هستیم
پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب

تماس با 9099071613

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول افزایش ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

✔️ آیا ظرفیت پرستاری آزاد، افزایش می یابد؟

افزایش ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ، را در مقاله مورد بررسی قرار داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله راه مطالعه بفرمایید.
افزایش ظرفیت پرستاری آزاد ۱۴۰۲ ، هنوز در دست بررسی است.

✔️ ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد، قرار است چه مقدار افزایش یابد؟

طبق صحبت های گفته شده قرار بود این افزایش ظرفیت، حدود 100 درصد( 2 برابر) باشد. که البته این مقدار هنور قطعی نیست.

3.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه افزایش ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی