نحوه سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه سفارش کتاب های درسی

جهت مشاوره در زمینه نحوه سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از جمله دغدغه های مهم دانش آموزان و والدین می باشد که حتما باید با فرآیند آن آشنا باشند تا کتب درسی به دستشان برسد. مانند خیلی از کارهای روزمره و اداری تهیه کتاب درسی هم از طریق پایگاه های اینترنتی و با انجام یک سری مراحل ساده در خانه  انجام میشود ما برای شما در مورد اینکه در چه سامانه ای باید وارد شد، چه مراحلی را باید طی کرد، در چه زمانی باید ثبت نام کتاب درسی را انجام داد و هزینه ها به چه صورت است را توضیح داده ایم با مشاورگروپ همراه باشید.

شیوه سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت سفارش و توزیع کتاب های درسی دانش آموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سیدا انجام میشود. مدارس موظف هستند اخرین اطلاعات هویتی دانش آموزان را در این سامانه به روز رسانی کنند و در اولین زمان دانش آموزان را برای سال تحصیلی جدید ثبت نام نمایند. دانش‌آموزان و والدین آنها در صورت تمایل می توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کدملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، “رمز عبور” ورود را در سامانه وارد کنند تا بتوانند مراحل بعدی را انجام دهند.

شیوه سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

  1. ابتدا وارد سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی به آدرسirtextbook.ir و یا irtextbook.com می شوید.
  2. سپس کدملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز را وارد کنید
  3. بعد از وارد کردن کدملی و سریال شناسنامه صفحه ای باز می شود که باید فرم ثبت نام را با توجه به اطلاعات دانش آموز تکمیل نمایید.
  4. و در آخر هزینه خرید کتاب های درسی را پرداخت کنید.

نکته: کتاب های درسی دانش‌آموزان دوره های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

سایت ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

سایت ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای تمام دانش اموزان مقاطع مختلف تحصیلی در سال جدید در سایت ثبت نام کتاب درسی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com می باشد. دانش آموزان طبق زمان اعلام شده باید وارد سایت شده و اقدام به سفارش کتاب های درسی نمایند.

سایت ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

زمان ثبت سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان ثبت سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بر طبق جدول زیر می باشد. مدارس باید به دانش‌ آموزان در مورد زمان ثبت سفارش کتاب های درسی اطلاع رسانی کنند. زمان بندی بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری می باشد در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش می توانند پایه تحصیلی خود را انتخاب کنند.

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی 1402 – 1403

عنوان فعالیت

دوره تحصیلی

شروع

پایان

ثبت سفارش گروهی و انفرادی در

سامانه ثبت نام کتاب درسی irtextbook

پایه های تحصیلی آمادگی2 (استثنائی) ، اول2 (استثنائی)، اول3 (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم

1402/2/9

1402/3/26

آمادگی1 (استثنائی)،اول1 (استثنائی)، اول مقدماتی(استثنائی)، پایه اول ابتدایی

1402/4/5

1402/6/10

پایه های تحصیلی هفتم، دهم

1402/4/5

1402/6/10

اصلاح سفارش

تمامی دوره های تحصیلی

1402/4/18

1402/6/31

توزیع منطقه به مدرسه

تمامی دوره های تحصیلی

1402/6/11

1402/6/31

توزیع مدرسه به دانش‌ آموز

تمامی دوره های تحصیلی

1402/6/18

1402/7/1

راهنمای سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت سفارش در سامانه فقط در صورتی امکان پذیر است که ثبت نام شما توسط مدرسه برای سال تحصیلی 1402 – 1403 در سامانه سیدا نهایی شده باشد. ثبت سفارش کتاب های درسی به دو صورت فردی و گروهی می باشد. راهنمای سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳به شرح زیر است:

از سال تحصیلی 1402 – 1403 سفارش ثبت نام کتاب درسی از طریق my medu.ir مای مدیو پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش هم امکان پذیر شده است.

⚠️ برای دریافت راهنمای تصویری و جامع خرید کتاب درسی my medu.ir کلیک نمایید. ⚠️

ثبت نام سفارش فردی کتاب درسی

برای ثبت نام سفارش فردی کتاب درسی به این صورت است که ابتدا آدرس سامانه را در مرورگر خود تایپ کنید.

راهنمای سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

بعد از این که نشانی اینترنتی را وارد کردید صفحه جدیدی باز می شود و در آن صفحه باید گزینه ورود دانش آموز را کلیک کنید.

راهنمای سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

بعد از این صفحه ای باز می شود که باید کدملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز را در کادر مربوطه وارد کنید و گزینه ورود را بزنید.

راهنمای سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

در صفحه جدید در منوی سمت راست گزینه ثبت سفارش را انتخاب کنید.

راهنمای سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

بعد صفحه جدیدی باز می شود که در این صفحه بسته آموزشی مربوط به مقطع تحصیلی خود را همراه با هزینه میتوانید مشاهده کنید. برای پرداخت مبلغ تعیین شده درگاه بانکی خود را انتخاب و سپس اقدام به پرداخت نمایید.

راهنمای سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

پس از انجام مرحله فوق، به درگاه پرداخت اینترنتی هدایت می شوید که می توانید با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود و کلیک روی عبارت پرداخت، مبلغ مورد نظر را واریز کنید.

راهنمای سفارش کتاب های درسی 1401 – 1402

هزینه سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

 کتاب های درسی 1401 – 1402 از نظر تعداد و حجم کتاب در مقاطع مختلف تحصیلی، با توجه به نوع آموزش و نوع رشته در مقاطع بالاتر، با یکدیگر متفاوت است. به همین منظور میزان هزینه سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ برای این کتاب ها نیز بر همین اساس، متغیر بوده و یکسان نمی باشد. هنوز قیمت های مصوب و دقیقی برای کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مشخص و اعلام نشده است.

ثبت نام سفارش گروهی کتاب درسی

برای ثبت نام سفارش گروهی کتاب درسی دانش آموزان از طریق سامانه سناد دانش آموزی انجام می پذیرد. در این صورت، دانش آموزان و والدین آن ها صرفا موظف به پرداخت هزینه کتاب های درسی مطابق با قیمت درج شده پشت جلد کتب (ثبت شده در سامانه) می باشند. بنابراین دریافت هر گونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

پس از ورود به بخش ثبت نام کتاب های درسی از طریق سامانه سناد، لازم است از منوی موجود در سمت راست صفحه روی گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” کلیک کرده و سپس گزینه “ورود به سامانه فروش” را انتخاب کنید.

ثبت سفارش گروهی

مطابق با تصویر زیر، روی عبارت ثبت شماره موبایل دانش آموزان کلیک نمایید.

ثبت سفارش گروهی

در این صفحه باید پایه تحصیلی و رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید. دقت کنید حتما تیک گزینه “ندارد” را از بخش “وضعیت سفارش” انتخاب کنید تا صرفا لیست دانش آموزانی که برای آن ها سفارشی ثبت نشده است، نمایش داده شود. در انتها نیز به منظور ورود به مرحله بعد، کلید “جستجو” را بفشارید.

ثبت سفارش گروهی

در این مرحله، اسامی تمامی دانش آموزان نمایش داده می شود که باید برای هر یک از آن ها شماره موبایلی ثبت گردد. این شماره تلفن ضروری است چون با اتمام فرآیند ثبت سفارش از سوی مدرسه، پیامکی مبنی بر آن به اولیای دانش آموزان ارسال شود. بنابراین لازم است در این بخش روی گزینه به روز رسانی که در مقابل نام هر دانش آموز تعبیه شده است کلیک نموده و سپس گزینه ثبت سفارش گروهی را از منوی موجود در سمت راست انتخاب نمایید.

ثبت سفارش گروهی

در این مرحله نیز مجددا پایه تحصیلی و رشته متناسب با آن را انتخاب نموده و روی عبارت جستجو کلیک کنید.

ثبت سفارش گروهی

تیک گزینه بلی در مقابل نام هر یک از آن ها، به منزله ثبت سفارش برای دانش آموز مورد نظر می باشد. بنابراین در صورتی که می خواهید برای هر کدام از دانش آموزان کتاب سفارش ندهید، کافی است این گزینه را غیرفعال کنید. حال می بایست شیعه را به عنوان مذهب و انگلیسی را به عنوان زبان انتخاب کرده و پس از وارد نمودن شماره تلفن همراه مدیر مدرسه در کادر مربوطه، کلید ثبت سفارش را بفشارید.

ثبت سفارش گروهی

بعد از طی کردن این مراحل مبلغ خواسته شده شده را پرداخت کنید و گزینه ثبت و ادامه را بزنید. فرایند پرداخت را کامل کنید همچنین می توانید جزییان ثبت نام را ماهده کنید

در صورت داشتن سوال و بروز مشکل در مورد نحوه سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳و اشکال در مراحل ثبت نام می توانید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 و راه های دیگر ارتباطی در میان بگذارید.

✔️ سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به چه نحوی است؟

سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به شرح زیر است:
ابتدا وارد سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی به آدرسirtextbook.ir و یا irtextbook.com می شوید.
سپس کدملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز را وارد کنید
بعد از وارد کردن کدملی و سریال شناسنامه صفحه ای باز می شود که باید فرم ثبت نام را با توجه به اطلاعات دانش آموز تکمیل نمایید.
و در آخر هزینه خرید کتاب های درسی را پرداخت کنید.

✔️ ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در کدام سایت است؟

سایت ثبت نام کتاب های درسی۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای تمام دانش اموزان مقاطع مختلف تحصیلی در سال جدید در سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com می باشد.

✔️ هزینه سفارش کتاب های درسی۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چقدر است؟

کتاب های درسی 1402 – 1403 از نظر تعداد و حجم کتاب در مقاطع مختلف تحصیلی، با توجه به نوع آموزش و نوع رشته در مقاطع بالاتر، با یکدیگر متفاوت است. به همین منظور میزان هزینه سفارش کتاب های درسی۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای این کتاب ها نیز بر همین اساس، متغیر بوده و یکسان نمی باشد. هنوز قیمت های مصوب و دقیقی برای کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مشخص و اعلام نشده است.

 
 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی