ثبت نام کتب درسی ابتدایی سال تحصیلی 1402 – 1403

ثبت نام کتب درسی ابتدایی سال تحصیلی 1402 - 1403

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کتب درسی ابتدایی سال تحصیلی 1402 – 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام کتب درسی ابتدایی سال تحصیلی 1402 – 1403  : سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد.

ثبت نام کتب درسی ابتدایی سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

شيوه ثبت نام و ثبت سفارش خريد كتاب درسی

? سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، شیوه‌نامه ثبت نام کتاب درسی و نحوه توزیع کتاب‌های درسی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد.

? ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1402 – 1403 دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی از طریق سایت ثبت نام کتاب درسی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و برابر جدول تقویم زمانی انجام می‌شود و کتاب‌های درسی نیز بر اساس سفارش‌ها ثبت‌شده در سامانه توزیع می‌شود.

طبق بخشنامه جدید ثبت نام کتب درسی ابتدایی 1402 – 1403 برای کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی از روز 1402/4/5 آغاز می شود . تمامی دانش آموزان می توانند ثبت نام خود را در سایت ثبت نام کتب درسی دبستان انجام دهند. این سامانه توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جهت نظارت بیشتر بر روی فرآیند توزیع و پخش کتاب های درسی راه اندازی شده است.

بدین ترتیب، تمامی دانش آموزان و متقاضیان باید از طریق این سایت ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی ابتدایی خود را انجام دهند و سفارش خود را در این سامانه ثبت کنند. در ادامه ی این مطلب به نکات مهم و اصلی ثبت نام کتب درسی ابتدایی پرداخته ایم . با مشاورگروپ همراه شوید …

زمان ثبت نام کتب درسی ابتدایی 1402 – 1403

با آغاز زمان ثبت نام کتب درسی ابتدایی 1402 – 1403 فرآیند خرید کتاب درسی در سامانه ای تحت عنوان irtextbook.com برای کلیه دانش آموزان عزیز انجام می گیرد. از طرفی پرداخت هزینه کتب نیز در سامانه مذکور صورت می پذیرد.

اما در اینجا این سؤال برای دانش آموزان و یا والدین آن ها مطرح می گردد که ثبت نام کتب درسی ابتدایی در چه تاریخی انجام می شود؟

در پاسخ به این پرسش مهم باید عرض کنیم که ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای تمام پایه‌ های تحصیلی و رشته ‌ها از ۹ اردیبهشت آغاز خواهد شد و ثبت ‌نام پایه ‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۶ تیرماه آغاز می شود و و تا اوایل شهریور ادامه دارد.

روش های ثبت نام کتب درسی ابتدایی چیست؟

دوستان عزیز توجه داشته باشید که ثبت نام کتب دوران ابتدایی طی دو روش برای دانش آموزان انجام می شود. در واقع، اولیای عزیز امکان استفاده از هر کدام از روش ها را بنا به میل خود دارند.

 ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی ابتدایی به شکل گروهی

 ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی ابتدایی به شکل فردی

جهت کسب اطلاعات دقیق تر و موثق تری در رابطه با روش های ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی دوران ابتدایی با مشاوران تحصیلی مرکز مشاورگروپ تماس حاصل فرمایید.

نحوه ثبت نام کتاب های درسی 1402 – 1403

دانش آموزان جهت ثبت نام کتاب های درسی دوره ابتدایی و متوسطه 1402 – 1403 خود می بایست به سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com مراجعه نموده و با استفاده از رمز عبور و شماره سریال شناسنامه وارد پنل دانش آموزی شوند . سپس با تکمیل فرم ثبت نام کتب درسی و انتخاب بسته مورد نظر می توانید اقدام به پرداخت هزینه کتاب های درسی دانش آموزان با استفاده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم ( اینترنتی ) می باشد نمایید.

لازم به ذکر است اگر داوطلبی امکان ثبت سفارشی کتاب در سایت را ندارد می تواند از طریق مدیران مدارس این فرآیند را انجام دهد . یعنی والدین با پرداخت هزینه کتاب های درسی به مدارس فرآیند ثبت سفارش کتب درسی 1402 – 1403 را به مسئولین مدرسه واگذار می نمایند .

چیزی در مورد نحوه ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی ابتدایی می دانید؟

در مورد نحوه ثبت نام کتاب های درسی ابتدایی باید عرض کنیم که هر دانش آموز جهت انجام این ثبت نام باید وارد سایت ثبت نام کتب درسی دبستان شوند. توجه داشته باشید که ورود به این سامانه از طریق یکی از این آدرس ها یعنی irtextbook.com و یا irtextbook.ir امکان پذیر است.

فرد پس از ورود به سامانه امکان وارد شدن به پنل دانش آموزی به وسیله شماره سریال شناسنامه و رمز عبور خود را دارد. پس از آن دانش آموز می تواند بسته مورد نظر خود را براساس پایه تحصیلی (در اینجا پایه های اول تا ششم) انتخاب کند و فرم ثبت نام کتب درسی ابتدایی را نیز تکمیل کند.

البته در اینجا پرداخت هزینه ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی دبستان نیز به وسیله کارت بانکی عضو شتاب ( کارتی که رمز دوم اینترنتی داشته باشد) برای فرد الزامی است.

مورد بسیار مهم و قابل ذکر این که دانش آموز در صورت عدم امکان سفارش و خرید کتب از طریق مدیران مدرسه ها را نیز دارد.

به این معنی که، والدین دانش آموز هزینه کلیه کتاب های مورد نیاز فرزندشان را به والدین مدارس پرداخت می کنند و تهیه آن ها را به مدیران واگذار می کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تری در رابطه با نحوه تهیه کتاب به صورت مستقیم و از طریق مدارس با مشاوران مرکز مشاورگروپ تماس حاصل فرمایید.

ثبت نام کتاب های مقطع ابتدایی به صورت فردی و گروهی امکان پذیر است.

آیا می دانید هزینه ثبت نام و خرید کتاب های درسی ابتدایی چقدر است؟

آیا اطلاعی از هزینه پرداختی جهت ثبت نام کتب درسی ابتدایی دارید؟ باید عرض کنیم که، در سال 1402 هزینه پرداختی جهت خرید و ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی ابتدایی با فزایش تقریبا 30 درصدی نسبت به سال قبل تعیین شده است.

کلیه دانش آموزان پس از ورود به سایت ثبت نام کتب درسی دبستان می توانند این هزینه را به وسیله کارت عابر بانک و به شکل اینترنتی و بسیار آسان پرداخت کنند.

در ادامه نوشته هزینه مورد نیاز ثبت نام کتب درسی ابتدایی را در پایه های مختلف ابتدایی خدمت شما عرض می کنیم.

لیست قیمت کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳دوره ابتدایی
پایه های تحصیلی قیمت خرید کتاب درسی 1401 – 1402 قیمت کتاب درسی 1402 – 1403
پایه اول 36,000 تومان 47.000 تومان
پایه دوم  39,500 تومان 52.000 تومان
پایه سوم  44,500 تومان 58.000 تومان
پایه چهارم 44,500 تومان 58.000 تومان
پایه پنجم 44,500 تومان 58.000 تومان
پایه ششم 53,000 تومان 69.000 تومان

🔹 قیمت کتاب‌ های درسی دوره ابتدایی :

▪️ پایه اول ابتدایی: ۴۷ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۱ هزار تومان

▪️ پایه دوم ابتدایی: ۵۲ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان

▪️ پایه سوم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان

▪️ پایه چهارم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان

▪️ پایه پنجم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان

▪️ پایه ششم ابتدایی: ۶۹ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۶ هزار تومان

راهنمای دقیق ثبت نام کتب درسی مقطع ابتدایی

در این بخش جهت رفاه حال و اطلاع بیشتر شما دانش آموزان و والدین گرامی راهنمای دقیق ثبت نام کتب ابتدایی را خدمتتان عرض می کنیم.

نحوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید به این شکل است که کلیه افراد و داوطلبان برای ثبت سفارش خود باید آدرس اینترنتی irtextbook.ir و یا irtextbook.com را در مرورگر خود از جمله فایرفاکس، کروم و غیره وارد نمایند و سپس گزینه سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش ثبت سفارش مخصوص دانش آموزان را انتخاب کنند.

در ادامه و در صفحه باز شده باید بر روی گزینه ورود دانش آموزان کلیک شود و با درج شماره سریال شناسنامه و کد ملی فرد می تواند پروفایل دانش آموزی خود را مشاهده کند.

پس از آن لازم است که در ابتدا گزینه فروش و توزیع مواد آموزشی و بعد ورود به سامانه آموزشی را کلیک بفرمایید. در صفحه بعدی درج و تکمیل اطلاعات پستی مدرسه محل تحصیل از جمله شهر، استان، کدپستی و غیره الزامی است.

بخش بعدی به ثبت شماره تلفن والدین و یا دانش آموز اختصاص دارد. در صفحه بعد انتخاب بسته مورد نظر متناسب با رشته و سال تحصیل ضرورت دارد.

پس می توانید اطلاعات کتاب درسی سفارش داده شده را ملاحظه بفرمایید و در صورت درست بودن اطلاعات وارد شده بر روی گزینه ثبت و ادامه کلیک کنید.

در پایان باید مبلغ مورد نیاز جهت ثبت نام کتاب های دوران ابتدایی را پرداخت کنید.

از سال تحصیلی 1402 – 1403 سفارش ثبت نام کتاب درسی از طریق my medu.ir مای مدیو پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش هم امکان پذیر شده است.

⚠️ برای دریافت راهنمای تصویری و جامع خرید کتاب درسی my medu.ir کلیک نمایید. ⚠️

پس از ثبت نام کتب در چه زمانی توزیع می شوند؟

پس از ثبت نام کتب مقطع ابتدایی نوبت به توزیع آن ها از طرف سازمان مربوطه می رسد. در سال جاری توزیع استان ها به مناطق از تاریخ پانزدهم اردیبهشت شروع شد و تا بیستم همین ماه ادامه داشت.

در مورد توزیع منطقه به مدارس و توزیع کتب توسط مدرسه به دانش آموز هم باید عرض کنیم که این کار در سال 98 به ترتیب در تاریخ های پنج تا بیست و هفتم شهریور و در اولین روز سال تحصیلی برای دانش آموزان صورت گرفت.

برای ورود به سامانه کد ملی دانش آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش آموز، “رمز عبور” ورود به سامانه است.

کتاب های درسی دانش آموزان دوره های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعداد های درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش آموز قید شده است، توزیع می شود.

دانش آموز یا اولیای دانش آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) هستند و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب های درسی سال تحصیلی 1402 – 1403 تمامی دوره های تحصیلی از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com  و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می شود.

لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی سال تحصیلی 1402 – 1403 بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام نمایند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی 1402 – 1403
عنوان فعالیت دوره تحصیلی شروع پایان
ثبت سفارش گروهی و انفرادی در

سامانه ثبت نام کتاب درسی irtextbook

پایه های تحصیلی آمادگی2 (استثنائی) ، اول2 (استثنائی)، اول3 (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم 1402/2/9 1402/3/26
آمادگی1 (استثنائی)،اول1 (استثنائی)، اول مقدماتی(استثنائی)، پایه اول ابتدایی 1402/4/5 1402/6/10
پایه های تحصیلی هفتم، دهم 1402/4/5 1402/6/10
اصلاح سفارش تمامی دوره های تحصیلی 1402/4/18 1402/6/31
توزیع منطقه به مدرسه تمامی دوره های تحصیلی 1402/6/11 1402/6/31
توزیع مدرسه به دانش‌ آموز تمامی دوره های تحصیلی 1402/6/18 1402/7/1

شيوه ثبت نام و ثبت سفارش خريد كتاب درسی

  • دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، “رمز عبور” ورود به سامانه می باشد.
  • کتاب های درسی دانش‌آموزان دوره های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کتب درسی ابتدایی سال تحصیلی 1402 – 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. N

    سلام می خواستم بدونم که کسایی توی سنجش ورودی آزمون استعداد های درخشان شرکت کردن، نتایج شون 10 شهریور می یاد؛ اون وقت وقتی می خواهند کتاب درسی سفارش بدن می گن باید مدرسه تون مشخص شده باشه، و تا 31 مرداد بیشتر وقت نداریم؛ ما چجوری باید کتاب مون رو تهیه کنیم؟ آیا ممکنه مهلت را تا 15 شهریور تمدید کنن؟ اگه تمدید نکنن ما باید چجوری کتاب هامون رو تهیه کنیم؟ لطفا پاسخ دهید.

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی