انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی، به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت پرداخته ایم. پس از انتشار کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، داوطلبانی که حدنصاب نمره را کسب کرده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند، باید در بازه زمانی مقرر، به سایت مرکز سنجش پزشکی مراجعه نموده و فرایند انتخاب رشته خود را انجام دهند. لازم به ذکر است، حداکثر تعداد انتخاب های داوطلب در این فرایند بر اساس تعداد دانشگاه و مراکز پذیرنده رشته امتحانی وی می باشد. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انتخاب رشته ارشد وزات بهداشت

گزینش دانشجو در هر یک از رشته‌ها یا مجموعه‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد، از بین داوطلبان همان رشته امتحانی یا مجموعه امتحانی بر اساس نمره کل تراز به درصد مندرج در کارنامه، سهمیه و اولویت انتخاب رشته محل که توسط خود داوطلب تعیین‌شده، انجام خواهد شد. لذا داوطلب موظف است بر اساس نمره کل تراز اکتسابی، ظرفیت موجود در رشته امتحانی یا مجموعه امتحانی و علاقه شخصی نسبت به انتخاب رشته محل تحصیل خود اقدام نماید.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

براساس ضوابط مندرج در شرايط اختصاصی دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ،جهت حفظ كيفيت پذيرش در كليه رشته ها، كليه افرادی كه دارای نمره كل علمی تراز شده غير صفر و منفی باشند، می توانند انتخاب رشته محل نمايند.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد وزارت بهداشت، داوطلبانی که نمره لازم را در آزمون کسب کرده باشند، باید در بازه زمانی مقرر فرآیند انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلبان به منظور آگاهی از تمامی شرایط و ضوابط پذیرش دانشگاه ها، تاثیر سهمیه ها و … باید نسبت به دریافت دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اقدام نمایند.

لینک دانلود دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400
دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 99 – 1400

(برای دانلود دفترچه ارشد وزارت بهداشت 99 – 1400، بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

 دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1400 – 1401

(به محض انتشار دفترچه، لینک فوق فعال می شود.)

 دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1401 – 1402

(به محض انتشار دفترچه، لینک فوق فعال می شود.)


راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

داوطلبان، پس از مطالعه كامل دفترچه های راهنمای ثبت نام، انتخاب رشته محل و اطلاعيه های بعدی و همچنين ملاحظه كليه رشته محل ها و شرايط دانشگاه ها اعم از رايگان و شهريه ای، ميبايست از طريق سامانه اينترنتی مركز سنجش آموزش پزشكی با كدرهگيری خود، وارد سامانه شده و انتخاب رشته محل تحصيل خود را انجام دهند. با توجه به عدم امكان جابجايی، اولويت انتخاب هر فرد در ميان دانشگاه های انتخابی اش بايستی بر اساس علاقه فردی باشد و داوطلب تحصيل در آن مركز را ترجيح ميدهد.

پيشنهاد می شود داوطلب كه ابتدا تمام رشته های مورد نظر خود را به ترتيب علاقه به آن رشته و دانشگاه مربوطه روی صفحه ای يادداشت كرده تا به ترتيب وارد سامانه نمايد. كساني كه در دو گروه آزمون شركت داشته اند و يا مجموعه امتحانی از يک گروه و يک رشته يا مجموعه از گروه ديگر را آزمون داده اند، می توانند تركيبی از رشته های مورد علاقه خود را از دو گروه آزمونی وارد نمايند.

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت sanjeshp.ir

داوطلبانی که حدنصاب نمره را کسب نموده و مجاز به انتخاب رشته شده اند، باید برای انجام فرایند انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت به سایت مرکز سنجش پزشکی به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه نمایند و فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند. داوطلبان توجه داشته باشند، عدم مراجعه به سایت sanjeshp.ir برای انجام انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1401 – 1401، به منزله انصراف داوطلب تلقی خواهد شد.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 – 1402

نحوه انتخاب رشته داوطلبان به صورت زیر است:

  1. پس از اطمينان از انتخاب خود و اولويت بندی، به ترتيب از شماره 1 اولين دانشگاه مورد نظر را وارد نموده و سپس شماره 2 و الی آخر را تكميل نمايد.
  2. از آنجائي كه تحصيل در دوره های مجازی، دوره های شهريه پرداز دانشگاه های علوم پزشكی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و مركز آموزش عالی علوم پزشكی وارستگان مشهد با پرداخت شهريه می باشد، لذا داوطلبان در انتخاب اين رشته محل ها توجه لازم را مبذول نمايند.
  3. حداكثر تعداد اولويت انتخابی براساس تعداد دانشگاه و مراكزپذيرنده همان رشته می باشد.
  4. تا زمانی كه كليه اولويت های مورد نظر وارد نشده، از فشردن گزينه ثبت نهايی خودداری شود لذا پس از تكميل مراحل ثبت اولويت های انتخابی، گزينه ثبت نهايی زده شود.
  5. پس از پايان كليه مراحل و فشردن گزينه ثبت نهايی، فرم مربوطه پرينت گرفته شده و جهت مراحل بعدی نگهداری شود.
  6. مسئوليت هر گونه اشتباه در تكميل فرم انتخاب رشته محل تحصيل به عهده داوطلب ميباشد . لذا پس از مطالعه دقيق دفترچه، داوطلب شخصاً اقدام به تكميل اطلاعات خود نمايد .

***در صورتيكه پيش از فشردن گزينه ثبت نهايی از فرم پرينت گرفته شود فاقد اعتبار بوده و قابل پيگيری نخواهد بود.

نکات انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

داوطلبان لازم است به نکات انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت که به شرح زیر است، توجه لازم را داشته باشند:

1 – زمان انتخاب رشته محل از از 31 خردادماه آغاز می شود. همزمان ويرايش انتخاب محل تحصيل نيز امكانپذير می باشد. عدم تكميل فرم انتخاب رشته محل تحصيل در زمان مقرر، به منزله انصراف بوده و داوطلب از روند آزمون حذف ميگردد.

2 – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به هيچ يک از دانشجويان مقطع كارشناسی ارشد بورس تحصيلی اعطا نمی نمايد.

3 – هر گونه انتقال، تغيير رشته و يا جابجايی محل تحصيل در دوره كارشناسی ارشد ناپيوسته ممنوع ميباشد. لذا توصيه ميشود داوطلبان با آگاهی كامل و بر اساس شرايط شخصی و علاقه اقدام به انتخاب محل تحصيل نمايند.

4 – در رشته هايی كه برای پذيرش دانشجو دارای مجوز مشترک ميباشند (دانشجو به صورت مشترک بين دو دانشگاه پذيرش ميشود)، فرد پذيرفته شده دانشجوی دانشگاه مبدا (اول) خواهد بود، ليكن دانشجو بايد آمادگی داشته باشد تا تمام يا قسمتی از دوره آموزشی يا پژوهشی خود را (براساس تفاهم نامه بين دانشگاه ها) در هر محل كه دانشگاه ها تعيين می نمايند بگذراند.

5 – كليه پذيرفته شدگان دوره روزانه چه در دانشگاه قبولی ثبت نام كرده و چه ثبت نام نكرده باشند، سال بعد از سال قبولی اجازه شركت در آزمون را ندارند و يک سال محروم از آزمون می باشند.

6 – دانشگاه های علوم پز شكی کشوری، تعهدی در قبال اسكان و تامين خوابگاه ندارند و بر اساس امكانات موجود، خوابگاه در اختيار دانشجو قرار می دهند.

برای دریافت راهنمایی بیشتر در رابطه با انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ به شماره 9099071614 تماس بگیرد.

تماس با مشاوران مجموعه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب

سوالات متداول داوطلبان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت چیست؟

پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد وزات بهداشت، برای انجام انتخاب رشته، باید به سایت sanjeshp.ir مراجعه نمایند.

نحوه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1400 – 1401 چگونه است؟

راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در این مقاله بیان شده است.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1401 – 1402 از طریق چه سایتی قابل دریافت است؟

داوطلبان برای دانلود دفترچه انتخاب رشته وزارت بهداشت 1401 می توانند به این مقاله مراجعه نمایند.

4/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فاطمه دا

    سلام بازار کار ارشد علوم تشریح چطوره؟ جذب هییت علمی و مربی داره؟ یا اینکه به ندرت میگیرند .

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی