28 نکته بسیار مهم برای موفقیت در آزمون آیلتس

آزمون آیلتس

جهت مشاوره در زمینه 28 نکته بسیار مهم برای موفقیت در آزمون آیلتس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آزمون آیلتس، یکی از چند آزمون زبانی است که برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان خارج از کشور موردنیاز بوده و سطح سواد داوطلب در حوزه زبان انگلیسی را بر روی ۴ مهارت: خواندن-نوشتن-درک مطلب و صحبت کردن ارزیابی می‌کند. رنج نمره بین ۰ تا ۹ است و در دو بخش جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. برای مهاجرت، معمولاً نمره ۶ از ۹ در بخش جنرال و برای اخذ ادمیشن بدون بورس معمولاً نمره ۶ از ۹ آکادمیک و برای دریافت ادمیشن با بورس از دانشگاه‌های مختلف دنیا، نمره ۷ از ۹ موردنیاز است.
برای اخذ نمره خوب در آزمون آیلتس، باید سطح عمومی زبان انگلیسی مطلوبی داشت و مرتب بر دایره واژگان خود افزود. این کار هم بامطالعه زیاد و در معرض قرار گرفتن در محیط انگلیسی‌ زبان یا ساخت محیط انگلیسی با رسانه‌های صوتی و تصویری و دیجیتالی میسر است و راه‌حل دیگری ندارد.

در ایران، داوطلبان ورود به مقطع دکترای تخصصی پزشکی یا داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون PhD رشته های علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی و هنر را دارند، معمولا در اختیار داشتن مدرک زبان از الزامات پذیرش در دانشگاه‌های داخل کشور است. آزمون زبان اختصاصی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار میکند، آزمون MHLE بوده و آزمونی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می کند، آزمون MSRT نام دارد.

درصورتی‌که برای دریافت این مدرک و آمادگی در  آزمون آیلتس و آزمون‌های زبان، با سؤالاتی مواجه شدید، از فرصت مشاوره تلفنی با مشاوران آموزش‌دیده مشاور گروپ استفاده کنید.

در بخش قبل 14 نکته مهم برای کسب موفقیت در آزمون آیلتس را شرح دادیم و در این بخش به توضیح باقی نکات می‌پردازیم:

 آزمون آیلتس

نکته پانزدهم: ادبیات نوشتاری در آزمون آیلتس را جدی بگیرید

در کل در رایتینگ آیلتس از ادبیات رسمی استفاده می‌شود و عبارات با فُرم کامل نوشته‌شده و به‌صورت مخفف (doesn’t-isn’t-couldn’t-etc.) نوشته نمی‌شود. تنها استثنای این قضیه، نامه‌های غیررسمی تسک یک رایتینگ آیلتس در ماژول General Training می‌باشد.

نکته شانزدهم: زمان شرکت در آزمون آیلتس را مشخص کنید

پیش از آمادگی برای آزمون آیلتس ، حتماً زمانی که قصد دارید در آزمون شرکت کنید را مشخص کنید. اگر توانایی تعیین زمان دقیق و ثبت‌نام نهایی را فعلاً ندارید، بازه زمانی مشخص کنید. مثلاً بازه بعضی‌ها بر اساس بازه زمانی است که دانشگاه مقصد از آن‌ها می‌خواهد تا کارنامه آیلتس را تا زمان deadline به دانشگاه ارسال کنید. مثلاً اگر قرار است تا بهمن‌ماه مدارک خود را به دانشگاه خارجی ارسال کنید، بهتر است تا اواسط دی‌ماه در آزمون شرکت کنید. بنابراین ذهن شما آماده این موضوع می‌شود که از اول سال، شما برنامه شرکت در آزمون آیلتس دارید و این آزمون حدود ۱۰ ماه دیگر برگزار و در آن شرکت می‌کنید. هدف زمانی، نقش مهمی در برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی امکانات برای حصول به نتیجه دارد.

هیچ‌گاه بدون تعیین زمان و برنامه‌ریزی، خود را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده نکنید که بدون برنامه، هیچ کاری به نتیجه نمی‌رسد.

نکته هفدهم: از مقایسه درآزمون آیلتس پرهیز کنید.

یکی از اشتباهاتی که دانشجویان برای شرکت در آزمون آیلتس انجام می‌دهند، مقایسه کارنامه دوستان و آشنایان با سطح زبان خود و پیش‌بینی نمره احتمالی آن‌ها در آزمون پیش روی است. درحالی‌که این تطبیق ، اشتباه است. از مقایسه گرایی پرهیز کنید. چراکه بخش نوشتاری و گفتاری، توسط انسان صحیح می‌شود و نمره دهی می‌شود  احتمال بالا پایینی بسیار دارد. هر سنتری هم شرایط خاص خود را دارد و شاید نمره آیلتس در یک کشور با کشور دیگر متفاوت باشد. همچنین سطح زبان انگلیسی داوطلبان. پس، مقایسه کردن اساساً اشتباه است و ذهن شمارا درگیر مسائل بیهوده می‌کند.

نکته هجدهم: به سطح Intermediate برسید

برای رسیدن به سطح Intermediate می‌بایست تلاش کنید و از این مرحله به بعد، برای آمادگی در آزمون آیلتس اقدام کنید تا نمره بالاتر از ۶ کسب کنید.

نکته نوزدهم:‌ گرامر را جدی بگیرید

گرامر در آزمون آیلتس به‌صورت مستقیم مورد پرسش قرار می‌گیرد. برخلاف آزمون MHLETOLMIOMSRT که در داخل کشور برگزار می‌شود و بخش گرام دارد، آزمون آیلتس بخش گرامر ندارد. اما، نمی‌شود شما سواد گرامری خوبی نداشته باشید و با زمان‌ها و کارکرد آن‌ها و مجهول و ساختارهای ۳ گانه IF و مسائلی ازاین‌دست آشنا نباشید، اما بتوانید خوب و صحیح و دقیق صحبت کنید و بنویسید! پس اگر در ازمون آیلتس نمره بالایی نمی‌توانید بگیرید، روی گرامر کارکنید.

نکته بیستم: مراقب چالش پارتنر باشید!

الآن در شبکه‌های اجتماعی متداول شده است که داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس، برای بخش گفتاری و نوشتاری ، به دنبال شریک برای آموزش باهم دیگر هستند. اگر پارتنر شما آیلتس بالای ۷ ندارد و سطح زبان شما در این Level نیست، انتخاب خوبی برای شما نیست. اما حتی اگر در این سطح باشد، باید مراقب باشید که وقت شمارا پارتنر گرایی در آزمون آیلتس،  تلف نکند.

نکته بیست و یکم:‌ دایره لغات خود را وسیع کنید

وسیع کردن دایره لغات و آشنایی با مترادف‌ها و متضاد کلمات در حوزه‌های مختلف سبب می‌شود تا بتوانید در گفتار و نوشتار، با طیف خوبی از واژگان صحبت کنید که سطح سواد زبان انگلیسی شمارا نشان خواهد داد و تأثیر زیادی در کسب نمره خواب دارد. کتاب‌های ۵۰۴ یا ۱۱۰۰، تنها بخشی از منابع برای ارتقای دایره واژگان هستند و بهترین نیستند. سعی کنید برای افزایش دایره لغات، از روش بصری استفاده کنید تا تصویر بهتری از یک واژه و کاربردی آن در ذهن شما نقش ببندد. تصویرسازی ذهنی را در نظر داشته باشید که در مقوله تکنولوژی فکر، به آن پرداخته می‌شود.

نکته بیست و دوم: چالش ریشه‌شناسی

در آزمون GRE، شناخت ETHYMOLOGY یا ریشه‌شناسی واژگان اهمیت دارد. اما برای افزایش دایره واژگان در آیلتس، نیازی به ریشه‌شناسی نیست. می‌بایست حتماً، متن زیاد بخوانید و به‌جای حفظ کردن انفرادی لغات، از کاربرد کلمات در جملات برای فهم معنای یک واژه انگلیسی استفاده کنید.

نکته بیست و سوم: روش‌های آسان را یاد بگیریم

برای آمادگی در آزمون آیلتس،حتماً نیاز نیست میلیون‌ها تومان خرج کرد یا مقالات ISI دانلود کرد و مطالعه نمود.  حفظ کردن داستان‌های کوتاه، اشعار خوب کوتاه از شعرا و حتی خوانندگان مطرح غربی، می‌تواند ذهن شمارا برای جمله‌سازی حرفه‌ای تقویت کند. هراندازه بتوانید جملات خوب را در ذهن خود نگاه داشته و پرورش دهید و از آن‌ها استفاده کنید، قدرت پرداخت شما در مطالب و DEVELOP موضوع و توجیه خواننده به مشاهده مقالات شما افزایش پیدا خواهد کرد. یکی از راه‌های خوب دانستن جملات خوب با دایره لغات حرفه‌ای، زیاد خواندن مقالات حرفه‌ای و تمرکز مطلوب بر آن است.

نکته بیست و چهارم: مهارت و مهارت و مهارت

حتی اگر یک انگلیسی‌زبان هم در آزمون آیلتس بدون آمادگی قبلی شرکت کند، شاید نتواند نمره‌ای بالاتر از ۷ یا ۷.۵ کسب کند. بنابراین در این آزمون که مهارت سنجی ۴ گانه حرفه‌ای دارد. به‌طور حرفه‌ای برنامه‌ریزی کنید.

نکته بیست و پنجم: وقت‌شناسی آینده‌نگر

طوری برای آمادگی در آزمون برنامه‌ریزی کنید که اگر در زمان موردنظر نتوانستید نمره دلخواه کسب کنید، حداقل ۱ ماه فرصت برای تجدید آمادگی و رفع نقاط ضعف و شرکت مجدد را داشته باشید. بنابراین همواره بر اساس EXPIRE DATE برای ارسال مدارک، جهت شرکت در آزمون اقدام کنید.

نکته بیست و ششم: هرروز یک مقاله

برای تقویت ظرفیت نگارش شما در بخش مقاله‌نویسی که می‌توان نمره بالا از آن گرفت، حتی‌المقدور هرروز ۱ مقاله برای TASK2 نوشته و در اختیار مشاوران و کارشناسان خبره زبان برای تصحیح قرار دهید.

 نکته بیست و هفتم: ضبط صدا

اساتید زبان انگلیسی معتقد هستند که داوطلبان برای شرکت در آزمون گفتاری، می‌بایست صدای خود را ضبط کرده و مرتب به آن گوش دهند تا اشکالات خود را متوجه شوند. یکی از اشکالات رایج (frequent problems) ، عدم کاربر s سوم شخص مفرد است. مثلاً جمله او زبان روسی را در خانه دوستش مطالعه می‌کند: He studies Russian language on his friend’s home با جمله He study خیلی تفاوت دارد. استرس بر روی سیلاب‌ها جهت تلفظ هم اهمیت دارد که در ذهن تصحیح کننده نمره شما در بخش گفتاری  تأثیر می‌گذارد.

نکته بیست و هشتم: نکته در بخش speaking

به این موضوع توجه کنید که فردی که با شما مصاحبه می‌کند، هیچ تأثیری در نمره دادن شما ندارد. چون صدای شما ضبط می‌شود و بعداً توسط افرادی  تصحیح می‌شود. پس تلاش نکنید که با مصاحبه‌کننده،  وارد جدل شوید.


  • آیا برای مهاجرت به کشورهای دیگر به دنبال کسب مدرک زبان انگلیسی آیلتس هستید؟
  • آیا برای اخذ ادمیشن با بورس و یا ادمیشن بدون بورس از دانشگاه‌های مختلف دنیا ملزم به کسب مدرک آیلتس و تکمیل مدارک ارسالی خود هستید؟
  • آیا در مراحل ثبت نام در آزمون آیلتس و پرداخت هزینه با مشکل مواجه شده‌اید؟
  • آیا برای گسترش دایره لغات زبان انگلیسی خود به مشاوره و راهنمایی‌های کلیدی نیاز دارید؟
  • آیا به فکر ارتقای مهارت‌های چهارگانه‌ی خود و افزایش نمره آیلتس هستید؟
  • آیا در بخش نوشتاری آزمون آیلتس و نگارش حداقل 400 کلمه در دو بخش این آزمون مشکل دارید؟
  • آیا در صدد افزایش مهارت در بخش گرامر هستید؟
  • آیا در بخش اسپیکینگ و یا صحبت کردن به زبان انگلیسی و استرس گذاری بر روی کلمات به مشکل برخورده‌اید؟
  • آیا برای افزایش نمره در آزمون آیلتس به دنبال یک برنامه‌ریزی دقیق و مناسب هستید؟
  • آیا برای مدیریت زمان در آزمون آیلتس و به مشاوره و راهنمایی‌های مشاورانی مجرب نیازمندید؟
  • آیا در گذشته در آزمون آیلتس شرکت کرده و نمره‌ای کمتر از 5 کسب نموده‌اید؟

برای پاسخ به این سوالات و کسب اطلاعات بیشتر با مشاور گروپ تماس بگیرید.

برای آگاهی از جدیدترین اخبار آزمون های زبان بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاور گروپ

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه 28 نکته بسیار مهم برای موفقیت در آزمون آیلتس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی