ثبت نام آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی – سامفا

ثبت نام آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی – سامفا

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی – سامفا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با ثبت نام آزمون سامفا پرداخته ایم. داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون سنجش استاندارد مهارتهای زبان فارسی را دارند، باید در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند و فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. با ما همراه باشید.

آزمون سامفا چیست؟

سامفا نام اختصاری سنجش استانداردهای مهارت‌های فارسی مهمترین آزمون بسندگی در زبان فارسی است. سامفا به سنجش استاندارد مهارت‌های زبانی افراد، بدون اینکه در کجا و با چه کتابی زبان فارسی را یادگرفته اند، می پردازد.

سامفا در زبان فارسی، مانند آزمون‌های تافل و آیلتس در زبان انگلیسی است. این آزمون به همت مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، سازمان سنجش آموزش کشور و اداره کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری استادان برجسته دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی کشور طراحی و اجرا شده‌ است. برای این آزمون، چارچوب علمی و سند پشتیبان تهیه شده‌ است که توسط مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم منتشر می‌‌شود.

همچنین این آزمون از امتیاز داشتن آزمون مهارت گفتاری نیز برخوردار است که پس از ضبط تولیدات فارسی‌آموزان همراه با سایر مهارت‌های خوانداری، شنیداری و نوشتاری در سازمان سنجش آموزش کشور ارزیابی می‌‌شود. آزمون سامفا یکی از ملاک‌ های تحصیل در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران است.

زمان ثبت نام آزمون سامفا

زمان ثبت نام آزمون سامفا توسط سایت سازمان سنجش کشور اعلام می شود. زمان ثبت نام ازمون سامفا ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از روز ‌سه-شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۰ آغاز و در روز  شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۱ پایان می‌پذیرد. در صورت انتشار اطلاعیه تمدید زمان ثبت نام آزمون سامفا ، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

نحوه ثبت نام آزمون سامفا

به منظور آشنایی بیشتر متقاضیان، نحوه ثبت نام آزمون سامفا به صورت مرحله به مرحله ارائه داده شده است. تمامی مراحل ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش کشور و به صورت غیرحضوری انجام می پذیرد. نحوه ثبت نام داوطلبان به صورت زیر است:

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی : sanjesh.org
  • کلیک بر روی گزینه “آزمون سامفا” از طریق منوی سمت راست سایت.
  • انتخاب لینک “سیستم ثبت نام آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی” .
  • خرید کارت اعتباری ثبت نام.
  • درج شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده. (شماره سریال 12 رقمی)
  • بارگذاری عکس و وارد کردن اطلاعات خواسته شده.
  • ثبت نهایی و دریافت کدرهگیری ثبت نام.

بخش های آزمون سامفا

 این آزمون از دو بخش عمومی و دانشگاهی تشکیل شده‌ است. از کاربرد های آزمون عمومی سامفا تعیین سطح تسلط زبان فارسی برای آن دسته از اتباع غیرایرانی است که قصد تحصیل در مدارس آموزش و پرورش، اقامت، کار و فعالیت تجاری، تأسیس دفاتر بین‌المللی و… در جمهوری اسلامی ایران دارند.

آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا – سامفای دانشگاهی) منحصراً در سطح دانشگاهی (آکادمیک) و شامل بخش‌های شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری بوده که مهارت متقاضیان در این بخش‌ها سنجیده خواهد شد.

اهداف آزمون سامفا

این آزمون تنها آزمون رسمی زبان فارسی است که مورد تأیید دانشگاه ‌ها و شرکت ‌های ایرانی و غیرایرانی است. اهداف و کاربردهای آزمون سامفا به شرح زیر است:

  • سطح‌بندی دانش و مهارت‌های زبانی دانشجویان و داوطلبان علاقه‌مند به زبان فارسی در دنیا
  • ورود دانشجویان غیرایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور
  • استانداردسازی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

تبصره ۱: این آزمون می‌تواند برای سایر موارد مورد نیاز دستگاه‌های دیگر برای اتباع غیرایرانی از جمله دریافت روادید کار، دریافت اقامت، تأسیس دفاتر در ایران و … نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تبصره ۲: تنها ملاک پذیرش دانشجویان غیرایرانی تحصیل در دانشگاه ‌ها و مراکز علمی کشور، شرکت در آزمون سامفا و کسب حد نصاب آن مدرک قبولی (سامفا) است.

سوالات آزمون سامفا

سوالات آزمون سامفا چگونه است؟ هر مهارت در این آزمون دارای ۶۰ امتیاز است که در مجموع ۲۴۰ امتیاز می‌‌شود. مهارت‌های شنیداری و خوانداری هریک ۳۰ پرسش و آزمون نوشتاری دارای دو موضوع است که ۱۸۰ دقیقه طول می‌کشد. برای مهارت گفتاری نیز ۱۵ دقیقه در نظر گرفته شده‌ است.

کارنامه و مدرک آزمون سامفا

کارنامه و مدرک آزمون سامفا را می‌توان با وارد کردن اطلاعاتی همچون شماره داوطلبی و شماره گذرنامه از تارنمای سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کرد. مدرک سامفا به نشانی که در هنگام نام‌نویسی اعلام شده است، ارسال می‌‌شود.

هزینه ثبت نام سامفا

هزینه ثبت نام سامفا دو میلیون و دویست و نود هزار تومان (22.900.000 ریال ) است و پس از پرداخت این مبلغ می بایست نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال 12 رقمی) اقدام نمایید. 

متقاضیان شرکت در حوزه‌های امتحانی خارج از کشور، باید کارت اعتباری مربوط به نام‌نویسی را از طریق مرکز آموزش زبان فارسی حوزه‌های امتحانی خارج از کشور، تهیه نمایند.
آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا – سامفای دانشگاهی) منحصراً در سطح دانشگاهی (آکادمیک) و شامل بخش‌های شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری بوده که مهارت متقاضیان در این بخش‌ها سنجیده خواهد شد.

در صورت فراموشی اطلاعات برای ورود به سایت و مشاهده نتایج آزمون، می توانید راهنمایی های لازم را از مشاوران مجموعه به شماره 9099071613 دریافت نمایید.

برای مشاهده و چاپ کارنامه آزمون سامفا ، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • در هنگام وارد کردن اطلاعات، زبان کیبرد سیستم خود را تغییرندهید.
  • کیبرد سیستم بر روی En باشد
  • کلید Caps lock باید خاموش باشد.

لینک ورود به سایت ثبت نام آزمون سامفا

سازمان سنجش آموزش کشور ایران، گواهی این آزمون را به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر می‌کند که دارای اعتبار ۲ ساله است.

برگزاری آزمون سامفا

تعیین شهر (برای متقاضیان داخل کشور) و یا کشور (برای متقاضیان خارج از کشور) برای برگزاری آزمون منوط به حدنصاب رسیدن تعداد متقاضیان در زمان نام نویسی خواهد بود.
این آزمون حداقل ۳ بار در سال در ماه‌های دی، خرداد و شهریور برگزار می‌شود. این آزمون در داخل کشور و کرسی‌های زبان فارسی خارج ازایران به‌طور همزمان برگزار خواهد شد.
زمان و نحوه برگزاری آزمون سامفا از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.
 
آزمون مذکور در روز جمعه مورخ 1402/06/10 (10 شهریور ماه سال 1402 شمسی برابر با 01 سپتامبر سال 2023 میلادی و 15 صفر سال 1445 قمری) هم زمان با حوزه‌های داخل کشور در حوزه‌های امتحانی خارج کشور در کشورهای عراق، لبنان، سوریه، ترکیه، هند، گرجستان، بنگلادش و بوسنی برگزار خواهد شد. لازم به توضیح است که این آزمون در حوزه های داخل کشور بصورت الکترونیکی و در حوزه های خارج از کشور به روش قبلی (مبتنی بر کاغذ) برگزار خواهد شد.
 
 
آزمون TOLIMO یکی از آزمون‌هایی است که برخی از داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها ملزم به گذراندن آن هستند. متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سراسر جهان، می بایست یکی از مدارک مهمی که برای ثبت نام و بررسی پرونده تحصیلی به دانشگاه مقصد ارائه میکنند، مدرک زبان باشد تا دانش آنها در حوزه زبان انگلیسی احراز شود.

یکی از آزمون هایی که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می بایست در آن شرکت کنند، آزمون * ام اس آر تی* است. این آزمون توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان و از طریق سامانه ثبت نام آزمون MSRT و سایت msrt-exam.saorg.ir هر ساله برگزار می شود و آزمونی برای تعین سطح زبان انگلیسی دانشجویان دکترا است. بعضی آن را آزمون تافل کوچک نیز می دانند. لذا دانشجویان برای آمادگی در این آزمون، منابع آزمون تافل را می‌خوانند.

این آزمون ویژه دانشجویان دکتری و همچنین ویژه دانشجویان پسر مقطع لیسانس بوده که جهت خروج از کشور و برای ادامه تحصیل می‌بایست نمره مورد نظر را از آزمون دریافت نمایند.

سوالات متداول ثبت نام آزمون سامفا

برای ثبت نام آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی به چه سایتی مراجعه کنیم؟

ثبت نام ازمون سامفا در زمان مقرر از طریق سایت سازمان سنجش کشور، sanjesh.org انجام می پذیرد.

اعتبار مدرک ازمون سامفا چند سال است؟

مدرک ازمون سامفا دارای اعتبار 2 ساله می باشد.

سوالات آزمون سامفا چگونه است؟

ساختار و بخش های سوالات آزمون در این مقاله بیان شده است.

 
3.7/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی – سامفا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. آلاگل

    خسته نباشيد،ميخواستم بدونم اگه بخوام خرداد آزمون سامفا شرکت کنم ،کي و کجا ميتونم ثبت نام کنم ،وقت ثبت نام نگذشته ؟من مهر ميرم دانشگاه و مدرکشو لازم دارم ،خواهش ميکنم جواب بدين

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی