آزمون GRE چیست + اهمیت برای دانشگاه های اروپایی

آزمون GRE چیست

جهت مشاوره در زمینه آزمون GRE چیست + اهمیت برای دانشگاه های اروپایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آزمون GRE چیست, جی آر ای ( gre ) آزمونی است برای کسانی که قصد دارند در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد در کشورهایی مثل کانادا و آمریکا ادامه تحصیل دهند . البته احتمال برگزاری این آزمون در کشور های دیگر نیز می باشد ولی بیشتر دانشگاه های این دو کشور به نمره ی جی آر ای اهمیت بیشتری می دهند .

آزمون GRE چیست


آزمون GRE چیست , در واقع (gre ) آزمونی است جهت سنجش مهارت جی آر آی شما.

آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE چیست , به طور کلی آزمون جی آر ای در دو نوع سابجکت ( subject) و جنرال (General) برگزار می شود. gre جنرال آزمونی عمومی است و بیشتر دانشگاه ها خواهان نمره قبولی این آزمون از شما خواهند بود. آزمون gre جنرال نیز به دو صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می گردد. برای توضیح بهتر آزمون در ابتدا به معرفی نسخه کامپیوتری می پردازیم.


آزمون gre چند نوع است؟

آزمون gre جنرال در نوع کامپیوتری به طور کلی از سه قسمت تشکیل یافته است که عبارتند از؛

آزمون GRE چیست : نگارش تحلیلی analytical writing

در آزمون gre اولین بخش مربوط به نوشتن یعنی رایتینگ است. خود این قسمت نیز دارای دو بخش می شود که شامل issue و argument است. برای پاسخ دهی هر یک از این بخش ها ۳۰ دقیقه زمان اختصاص داده می شود.

issue

در این قسمت شما بایستی درباره یک موضوعی نظر و دیدگاهتان را بنویسید. این قسمت را می توان مشابه independent تافل نامید ولی کمی پیچیده تر که با لغات غامض تر نوشته می شود. لازم به توجه است که باید استدلال خود را به طور کاملا شفاف ک منطقی مطرح کنید. تفاوت جی آر ای با آزمون تافل هم در همین منطقی و شفاف بودنش است.

 Argument

این قسمت کاملا با چیزی که در تافل عنوان می شود، تفاوت دارد. در argument متنی که بر حسب شواهدی به نتیجه ای خاص رسیده شده به شما داده می شود. این نوع متن ها در ظاهر منطقی و درست به نظر خواهند آمد. ولی با اندکی دقت می توان ایرادهای منطقی مختلفی را در آن پیدا کرد. هدف از این بخش نیز همین است. مشخص کردن عیب های متن با روش مغلطه و سفسته بسیار آسان خواهد بود. اما مسئله مهم دیگر نحوه نوشتن برای gre است که بایستی به صورت منطقی و با ترتیبی خاص نوشته شود. هم چنین قسمت های مهم و پر رنگ شده توجه زیادی داشته باشید. نمره در نظر گرفته شده برای این قسمت آزمون جی آر ای از صفر تا ۶ با مقادیر ۰/۵ است. نمره خوب نیز می تواند نمره ۴ باشد که در بین ایرانی ها عالی به حساب می آید.

وربال verbal آزمون GRE

آزمون gre دو سری ۲۰ تایی سوال وربال با نمره دارد. سخت ترین بخش جی آر ای نیز وربال است. کسب نمره بالا در verbal آزمون gre بسیار سخت ولی دور از انتظار نیست. شما با گرفتن نمره بالا در این آزمون به راحتی از دانشگاه های کانادا و آمریکا پذیرش خواهید شد. بهتر است به جای حفظ کردن لغات توانایی درک مطلب و مفهوم آن را در خود تقویت کنید. برای موفقیت در این آزمون توصیه می کنیم که بین میزان لغاتی که می خواهید، بیاموزید و هم چنین میزان مطالعه متون یک نسبت خاص برقرار نمایید. فاکتور های اصلی این نسبت نیز شامل نمره دلخواه شما و مقدار زمان دسترس شما می شود. نمره در نظر گرفته شده در این قسمت بین ۱۳۰تا ۱۷۰ متغیر است.

ریاضیات Quantitative آزمون GRE

در آزمون جی آر ای دو سری ۲۰ تایی سوال ریاضیات در نظر گرفته می شود. برای هر سری نیز ۳۵ دقیقه زمان اختصاص داده می شود. به طور کلی و اغلب این بخش آزمون gre آسان ترین قسمت است.

بخش بدون نمره آزمون GRE

در آزمون gre بخشی تعیین شده است که هیچ تاثیری در نمره شما ندارد و مانند آزمون toffel برای کمک به ETS جهت استاندارد سازی سوالات آینده در امتحان مطرح گریده است. این قسمت جای مشخصی ندارد و ممکن است پس از رایتینگ بیاید و سوالاتی مشابه ربال و ریاضی باشد. تعداد سوالات و زمان آن ها متفاوت است.

بخش تحقیق آزمون GRE

در انتهای آزمون GRE قسمتی تحت عنوان تحقیق وجود دارد که سوالات آن مربوط به تحقیقات دانشمندان می شود. این قسمت با بخش بدون نمره دو فرق اساسی دارد. یکی بر عکس قسمت بدون نمره که می تواند در هر بخشی از آزمون قرار گیرد، این قسمت در پایان آزمون مطرح می شود. دوم این که به یقین اعلام می گردد که این قسمت برای تحقیق است و نمره اش اهمیتی ندارد.

جی آر ای( GRE) کاغذی با جی آر ای کامپیوتری چه فرقی دارد؟

در نوع کامپیوتری سوالات حالتی وفقی مانند دارد. به این شکل که بر اساس سطح شما سختی و آسانی سوالات تعیین می شود. با پاسخ های درست اولیه شما پرسش ها رو به سختی می رود. این نوع به نفع شما است اما خب در نوع جی آر ای کاغذی امکان تغییر در پرسش ها وجود ندارد.

در نوع کامیپوتری پس از پایان آزمون نمرات اولیه مشخص می شود. اما نمره نهایی پس از ۲ هفته در پروفایلتان قابل رویت خواهد بود. ولی این آپشن در نوع کاغذی وجود ندارد.

در جی آر ای کاغذی هر سری وربال و ریاضی ۲۵ سوال و زمان ۳۵ دقیقه برای وربال و ۴۰ دقیقه برای ریاضیات است ولی در نوع کامپیوتری هر سری سوال های ریاضیات و وربال ۲۰ سوال هستند و برای وربال ۳۰ دقیقه و برای ریاضیات ۳۵ دقیقه اختصاص داده می شود.

در GRE کامپیوتری( COmputer-Delivered GRE ) پس از اولین قسمتی که بعد از بخش رایتینگ شروع می شود ۱۰ دقیقه زمان استراحت داده می شود. اما در نوع کاغذی ( Paper-Delivered GRE) پس از قسمت رایتینگ بلافاصله ۱۰ دقیقه زمان استراحت در نظر گرفته می شود.

آزمون GRE چیست : در جی آر ای کاغذی شما پس از قسمت رایتینگ دو بخش ریاضیات و وربال را خواهید داشت ولی در نوع کامپیوتری به جز اولین قسمت که اغلب و همیشه رایتینگ است و بخش آخر که اگر باشد تحقیق، مابقی قسمت ها رندم هستند.


رشته های آزمون GRE Subject

رشته بیو شیمی ، زسیت شناسی سلولی مولکولی
رشته زیست شناسی
رشته شیمی
رشته ادبیات زبان انگلیسی
رشته ریاضیات
رشته فیزیک
رشته روان شناسی


این آزمون علاوه بر نیاز به سطح زبان انگلیسی خوب به دانش خوب از رشته مورد نظر هم نیاز دارد. تا اینجا به این سوال پاسخ داده شد که آزمون GRE Subject چیست ؟ اما دانستن این نکته نیز که چه موسساتی به این آزمون را قبول دارند نیز بسیار مهم است. بیش از هزاران موسسه ، مدرسه ، دانشگاه و … در سراسر دنیا این آزمون را برای استخدام و یا ادامه تحصیل از متقاضیان طلب می کنند. اگر چه داشتن آزمون GRE Subject به تنهایی نمی تواند بسیار موثر باشد و همیشه در کنار این مدرک مدارکی همچون آیلتس یا تافل نیز مفید است.

زمان آزمون GRE Subject حدود ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه می باشد و همه آزمون در یک جلسه برگزار می شوند. این آزمون زبان جزو معدود آزمون هایی است که امتیاز منفی دارد. معمولا هر چهار پاسخ نادرست یک پاسخ صحیح شما را از بین می برد. پس اگر بین چهار گزینه شک داشتید به این نکته نیز توجه کنید



جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی های تخصصی تر در زمینه آزمون جی آر ای ( gre )می توانید همه روزه با شماره زیر تماس بگیرید .

کارشناسان دپارتمان مشاور گروپ آماده ی پاسخگویی به سوالات و اشکالات شما عزیزان هستند.


 sa 1

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه آزمون GRE چیست + اهمیت برای دانشگاه های اروپایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403