وام سرباز ماهر

وام سرباز ماهر

جهت مشاوره در زمینه وام سرباز ماهر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط وام سرباز ماهر بپردازیم. اگر شما هم جز سربازان منقضی خدمت از سال ۱۳۹۷ به بعد که پیش، حین و یا پس از خدمت سربازی، دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده اید و گواهینامه مهارتی دریافت نموده اید و طرحی برای اشتغال دارید، می‌توانید برای دریافت وام سرباز ماهر اقدام نمایید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

ثبت نام وام سرباز ماهر

ثبت نام وام سرباز ماهر به گفته فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه آغاز شد.

سردار محمد جواد زاده کمند درباره اختصاص تسهیلات برای سربازان ماهر منقضی خدمت از سال‌ ۱۳۹۷ به بعد، گفت: به استناد سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه یکی از اهداف طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، ایجاد تسهیلات برای اشتغال سربازان منقضی خدمت است.

وی ادامه داد:‌ در راستای تحقق این هدف، رصد، هدایت، حمایت و تسهیلگری برای اشتغال سربازان ماهر به مدت سه سال پس از خدمت، جزو سیاست‌ها و برنامه‌های قرارگاه درج شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به ارائه خدمات به سربازان منقضی خدمت تصریح کرد: در همین راستا تمامی سربازان منقضی خدمت از سال ۱۳۹۷ به بعد که پیش، حین یا پس از خدمت سربازی، دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده و گواهینامه مهارتی دریافت کرده‌اند و در حال حاضر طرحی برای اشتغال دارند، می‌توانند برای دریافت وام سرباز ماهر به پلیس +۱۰ مراجعه و سنوات خود را ثبت کنند.

برای ثبت نام وام سرباز ماهر باید مدارک هویتی را به همراه کارت پایان خدمت و اسناد دوره‌های آموزشی یا گواهی‌نامه مهارتی به معاونت نظام وظیفه ارائه داد. علاوه بر این در زمان ارائه درخواست باید شغل یا کسب‌وکار مورد نظر به تفضیل شرح داده شود.

مبلغ وام سرباز ماهر

سقف مبلغ وام سرباز ماهر 150 میلیون تومان (یکصد و پنجاه میلیون تومان) و مهلت بازپرداخت وام سرباز ماهر هفت ساله با سود چهار درصد است.

عنوان توضیحات
مبلغ وام سرباز ماهر 150 میلیون تومان
سود وام سرباز ماهر بین 2 تا 4 درصد
بازپرداخت وام سرباز ماهر 7 سال
ضامن وام سرباز ماهر اطلاعات رسمی اعلام نشده است

دریافت وام سرباز ماهر

سرباز ماهر کیست؟ چه کسانی می توانند وام اشتغال سربازی دریافت کنند؟

دوره سرباز ماهر یا دوره مهارت آموزی به سربازان، یکی از اقداماتی است که سازمان فنی و حرفه ای در جهت رشد استعداد ها و آموزش مهارت ها به سربازان در دوران سربازی در نظر گرفته است. در این دوره برخی از توانمندی های شغلی متناسب با نوع نیاز جامعه و علاقمندی سربازان به علاقمندان آموزش داده می شود. همچنین این تعهد به سربازان ماهر داده می شود که پس از فراغت از دوران خدمت، در سازمان فنی و حرفه ای و یا بخش های مرتبط با مهارت آموخته شده، بکارگرفته شوند.

طرح سرباز ماهر که از سال ۱۳۹۶ و توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در حال اجراست، دوره‌ای است که برای سربازانی که می‌خواهند در دوران خدمت خود مهارت‌های ویژه کسب کنند و از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده است. سربازانی که داوطلب شرکت در این دوره هستند، باید برای ثبت نام به سامانه سرباز ماهر به نشانی https://www.smaher.ir/#/ مراجعه کنند. سربازان داوطلب شرکت در این طرح، پس از ثبت نام در سامانه مورد نظر و بارگذاری مدارک خواسته‌شده در سامانه، جذب و برای شرکت در دوره‌های مهارت‌آموزی آماده می‌شوند.

دوره سرباز ماهر

بعد از گذراندن دوره سرباز ماهر، اگر سربازان داوطلب و شرکت‌کننده در این طرح، آموزش‌ها را به درستی فرا گرفته باشند، مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای را دریافت و از تخفیفات خدمتی و تعهد استخدام و به‌کارگیری در شرکت‌ها و مجموعه‌های مرتبط، بهره‌مند خواهند شد.

سربازانی که خدمت آن‌ها طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ به پایان رسیده و در طول خدمت در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کرده‌اند می‌توانند برای دریافت وام سرباز ماهر اقدام کنند. متقاضیان در زمان ارائه درخواست برای دریافت وام باید طرح شغلی خود را شرح دهند. درخواست وام و مدارک توسط کارشناسان نظام وظیفه بررسی خواهد شد و سپس جهت دریافت معرفی‌نامه با متقاضی ارتباط برقرار می‌شود.

مشمولین وام سرباز ماهر

وام سرباز ماهر، اگر چه به ارگانی که سرباز در آن خدمت کرده باشد ارتباطی ندارد و تمامی سربازان مشغول خدمت در کلیه دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران می‌توانند مشمول این وام باشند، اما این وام تنها به سربازانی که شرایط دریافت آن را داشته باشند تعلق خواهد گرفت.

 

وام برای سربازان ماهر که در هر دوره مبلغی متفاوت داشته از مبلغ 30 میلیون تومان در آغاز به مبلغ 150 میلیون تومان در سال 1401 رسیده است، تنها به واجدین شرایط زیر تعلق می‌گیرد:

  • دوره خدمت سربازی آن‌ها پایان یافته باشد
  • از فنی و حرفه‌ای گواهینامه مهارت داشته باشند
  • تاریخ پایان خدمتشان از سال 1397 به بعد باشد

لازم به یادآوری است که اولویت پرداخت وام نظام وظیفه با سربازانی است که درخواست  برای اشتغال یا ازدواج درخواست داده باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ثبت نام وام سرباز ماهر با کارشناسان مجرب مجموعه بزرگ مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب فقط از طریق تلفن های ثابت

تماس از سراسر کشور 9099071613

سوالات متداول

 

✔️ثبت نام وام سرباز ماهر چگونه است؟

✔️اگر شما هم جز سربازان منقضی خدمت از سال ۱۳۹۷ به بعد که پیش، حین و یا پس از خدمت سربازی، دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده اید و گواهینامه مهارتی دریافت نموده اید و طرحی برای اشتغال دارید، می‌توانید برای دریافت وام سرباز ماهر اقدام نمایی، توضیحات تکمیلی در همین مقاله آمده است.

✔️مدارک لازم برای ثبت نام وام سرباز ماهر چیست؟

✔️برای ثبت نام وام سرباز ماهر باید مدارک هویتی را به همراه کارت پایان خدمت و اسناد دوره‌های آموزشی یا گواهی‌نامه مهارتی به معاونت نظام وظیفه ارائه داد. علاوه بر این در زمان ارائه درخواست باید شغل یا کسب‌وکار مورد نظر به تفضیل شرح داده شود.

✔️مبلغ وام سرباز ماهر چقدر است؟

✔️سقف مبلغ وام سرباز ماهر 150 میلیون تومان (یکصد و پنجاه میلیون تومان) و مهلت بازپرداخت وام سرباز ماهر هفت ساله با سود چهار درصد است.

4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه وام سرباز ماهر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی

    سلام‌خسته نباشید من‌کارت مهارت خود را که از خدمت گرفتم‌گم‌کرده ام باز میتوانم از کجا پیدا‌کنم؟

    پاسخ
  2. هادی

    سلام. سوال داشتم .1 مدرک تحصیلی تاثیر داردیانه ؟چون چند تا از خبر گزارب ها اعلام کردن که به مدرک کارشناسی تعلق میگیرد.2 آیا مقدار مبلغ وام به مدرک مهارت آموزی تاثیر دارد یا خیر؟؟ 3.اعتبار این طرح تا کی هست؟؟؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی