منابع کنکور کارشناسی ارشد 1402 رشته فرش

منابع کنکور کارشناسی ارشد 1402 رشته فرش

جهت مشاوره در زمینه منابع کنکور کارشناسی ارشد 1402 رشته فرش

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

منابع کنکور کارشناسی ارشد 1402  رشته فرش ، دروس امتحانی کنکور کارشناسی ارشد و ضرایب هر کدام از دروس، و البته بازار کار رشته فرش و به طور کلی همه چیز درباره ی رشته فرش کنکور کارشناسی ارشد 1402 اهدافی است که در این مقاله تخصصی توسط گروه مشاور گروپ دنبال می شود.در صورت نیاز به دریافت و دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. با ما همراه باشید.

رشته فرش کنکور کارشناسی ارشد 1402

فرش را می توان جز اصیل ترین فاکتور های ایرانی دانست. به طوری که اگر در تمام جهان بخواهند بگویند که یک فرش فوق العاده دارند می گویند این فرش ایرانی است.

این هنر که نسل به نسل، سینه به سینه و دست به دست از نیاکان به ما رسیده امروزه توانسته علاوه برآموزه های سنتی بسیار با ارزشی که وجود داشته، شرایط تحصیل به صورت آکادمیک را هم داشته باشد. واقعا عالیست اگر بخواهید این هنر کهن سرزمین مان را به صورت آکادمیک دنبال کنید و این شما باشید که به عنوان کارشناس ارشد این هنر افتخار آمیزمان را در محافل علمی و هنری فرش در جهان بیش از پیش آگاهانه مطرح نمایید.

در رشته فرش دانشجویان درباره تاریخچه فرش، فرهنگ شناسی فرش، انواع بافت، ابزار آلات بافت، طراحی و نقشه فرش، الیاف فرش و رنگ آن اطلاعات بسیا ربا اهمیتی را کسب می کنند.

در صورتی که درباره ی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402، زمان فرایند های مهم، مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی مربوط به رشته فرش کنکور کارشناسی ارشد 1402 به سوال و یا ابهامی برخوردید می توانید از مشاوران خودتان در مشاور گروپ صحیح ترین و بروز ترین راهنمایی ها را دریافت نمایید. ما تا آخر مسیر همراه شماییم.

هر روز هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب، تماس با شماره های :

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره)

منابع کنکور کارشناسی ارشد 1402 رشته فرش

لیست دروس رشته فرش کنکور کارشناسی ارشد 1402

لیست منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته فرش

  1. زبان عمومی و تخصصی( انگلیسی)
  2. تاریخ فرش ایران و جهان
  3. تولید فرش (مواد اولیه، بافت و رنگرزی )
  4. شناخت فرش (طرح و نقش، اقتصاد و ارزیابی)

ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد فرش

با توجه به نیاز علاقمندان شرکت در رشته فرش و شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فهمیدن ضرایب دروس مختلف در این رشته ضروری است.بهتر است قبل از برنامه ریزی برای مطالعه دروس با این ضرایب آشنا شوید زیرا در گرفتن نتیجه و تعیین اهداف مطالعه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

بهتر است قبل از اینکه زمان کنکور و گرفتن کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد فرا برسد خود را برای این آزمون آماده کنید. آماده کردن خود به این معنی است که شما تاثیر هر درس را در این آزمون متوجه شده باشید. و متناسب با آن مقدار مطالعه خود را تعیین کنید.

امیدواریم با تلاش و کوشش هنگام اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد با خیال آسوده دستمزد زحمات خود را ببینید. در این بخش ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد فرش را برای شما آورده ایم.

ضرایب کنکور کارشناسی ارشد رشته فرش


منابع کنکور کارشناسی ارشد 1402 رشته فرش

قطعا شناخت منابع مناسب که اطمینان داشته باشید با خواندن آن ها می توانید برای رشته فرش کنکور کارشناسی ارشد 1402 آماده شوید، یکی از اصلی ترین گام هایی است که برای آمادگی در کنکور باید بردارید. اینکه منابع جامع باشند و برای آمادگی در کنکور نیز اثر بخش، بسیار مهم است. ما  در این بخش سعی داریم منابع رشته فرش کنکور کارشناسی ارشد 1402 که پس از جستجوها به آن دست یافتیم را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

عنوان دروس رشته فرش کنکور کارشناسی ارشد 1402 منابع رشته فرش کنکور کارشناسی ارشد 1402   
زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) عمومی: ۱- کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران. ۲- کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان. ۳- کتاب تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما. ۴- کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.
تخصصی: ۱- کتاب زبان تخصصی فرش، تالیف مجید خورسندرحیم‌زاده، زهرا زرنشان، طاهره نوری‌کوچی، سارا امین‌زاده و محسن جاجرمی‌زاده، انتشارات لوزا. ۲- کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشته فرش دستباف (English for the students of hand-woven carpet)، تالیف محمدرضا داوری، انتشارات عابد.
تاریخ فرش ایران و جهان ۱- کتاب تاریخ فرش: سیر تحول و تطور فرش بافی ایران، تالیف فضل الله حشمتی رضوی، انتشارات سمت. ۲- کتاب تاریخ و هنر فرش بافی در ایران (بر اساس دایره المعارف ایرانیکا)، تالیف لعلی خمسه، انتشارات نیلوفر. ۳- کتاب پیش درآمدی بر تاریخ فرش جهان، تالیف سیدعلی مجابی، زهرا فنایی، انتشارات آران. ۴- کتاب شناخت فرش: برخی مبانی نظری و زیرساخت‌های فکری، تالیف تورج ژوله، سونیا رضاپور، انتشارات فرهنگسرای یساولی.
تولید فرش مواد اولیه ۱- کتاب آماده سازی مواد اولیه، تالیف ناهید جلالی و عبدالله احراری، انتشارات شقایق روستا. ۲- مدیریت هنر و صنعت فرش ایران،تالیف فضل الله حشمتی رضوی،انتشارات سمت.
بافت و رنگرزی ۱- کتاب مبانی شناخت رنگرزی سنتی فرش دستباف، تالیف رضا حیدری شکیب، الهام میر کمالی، انتشارات یسطرون. ۲- کتاب ریسندگی سیستم پنبه‌ای، تالیف موسوی کیانی و رضا کشاورز و ابراهیم خلیلی، انتشارات آموزش و پرورش. ۳- کتاب شناخت نمونه‌هایی از فرش ایران، تالیف تورج ژوله، انتشارات شرکت سهامی. ۴- کتاب بافت و شناسایی گلیم، تالیف آلسترهال و جوزه لوجیک و یووسکا، ترجمه شیرین همایونفر و نیلوفر الفت شایان، انتشارات کارنگ.
شناخت فرش طرح و نقش ۱- کتاب طراحان بزرگ فرش ایران، تالیف صوراسرافیل، انتشارات سروش. ۲- کتاب طرح‌های اسلامی، تالیف محمد ریاضی، انتشارات سمت. ۳- کتاب مقدمه‌ای بر شناخت قالی ایران، تالیف جواد یساولی، انتشارات فرهنگسرا.
اقتصاد و ارزیابی ۱- کتاب مدیریت هنر و صنعت فرش ایران، تالیف فضل‌الله حشمتی رضوی، انتشارات سمت. ۲- مقدمه ای بر اقتصاد فرش دست باف: تولید، اشتغال، صادرات،تالیف حسن صادقی،انتشارات پیام رسان. ۳- کتاب شناخت نمونه‌هایی از فرش ایران، تالیف تورج ژوله، انتشارات شرکت سهامی.

دانشگاه های محل پذیرش رشته فرش

قطعا در کنار اینکه رشته مورد علاقه تان بسیار پر اهیت است این فاکتور که در کدام دانشگاه این رشته مورد علاقه را بخوانید نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اینکه در کدام شهر درس بخوانید، اینکه دور از خانه و شهرتان به دانشگاه بروید و یا در شهر خودتان. شبانه باشد و یا روزانه و بسیاری از فاکتور هایی که در انتخاب دانشگاه می تواند برای شما پر اهمیت باشد. در این بخش دانشگاه هایی را که در رشته فرش پذیرش دارند را در اختیار همراهان خود می گذاریم.

فرش

بازار کار رشته فرش

در کشور ما یکی از پرسود ترین تجات ها تجارت و خرید و فروش فش است. بهتر است شما در این رشته با تکیه بر دانش عمیق و آکادمیک خود و البته علاقه و عشقتان کسب و کار فرش خود را به راه بیندازید. مشاوره، طراحی، بافت، بازرگانی و … همه و همه می توانند حیطه های کاری شما در رشته فرش باشد.

سوالات متداول رشته فرش کنکور کارشناسی ارشد 1402

دروس تخصصی گرایش طراحی چیست؟

دروس تخصصی گرایش طراحی فرش شامل كارگاه نگارگری، كارگاه رنگ و نقطه، كارگاه طراحی گلیم و سایر زیراندازها، بررسی طرح‌ها و نقوش قالی ایران، كارگاه طراحی قالی، شناخت انواع مختلف نقوش قالی‌های ایرانی.

دروس تخصصی گرایش چیست؟

دروس تخصصی گرایش رنگرزی رشته فرش شامل شیمی تجزیه و آزمایشگاه، شیمی ، آزمایشگاه تكنولوژی رنگ، فیزیك الیاف و آزمایشگاه، كارگاه رنگرزی سنتی، كارگاه رنگرزی شیمایی و تكنولوژی مواد رنگرزی .

آیا مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 وجود دارد؟

بله . امکان ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1402 در بازه ی زمانی 16 لغایت 22 آذر 1401 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور فراهم گردیده است.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه منابع کنکور کارشناسی ارشد 1402 رشته فرش

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی