مشروط شدن در دانشگاه آزاد

مشروط شدن در دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه مشروط شدن در دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ما در این مقاله پیرامون مشروط شدن در دانشگاه آزاد صحبت کردیم. مشروط شدن یه واژه تنش زا در میان دانشجویان است و عواقب ناخوشایندی می تواند برایشان داشته باشد. اما میتوان یک ترم مشروطی را جبران کرد و معدل خود را بالا ببرید برای آگاهی از شرایط و قوانین مشروط شدن در دانشگاه ازاد با مشاورگروپ همراه باشید.

مشروط شدن در دانشگاه آزاد

مشروط شدن در دانشگاه چیست

در دانشگاه درس خواندن قوانین و مقررات خودش را دارد. دانشجویان باید از از یکسری قوانین اطلاعات کافی داشته باشند تا به دردسر نیفتند. یکی از قوانین جالب و معروف هر دانشگاهی مشروط شدن است. مشروطی دانشگاه آزاد برای دانشجویان مشکلاتی را به وجود می اورد.

قوانین مشروطی در دانشگاه های مختلف متفاوت است. اگر دانشجویی در ترم تحصیلی معدل کمتر از 12 داشته باشد مشروط می شود. هر دانشگاهی نسبت به مشروطی قوانین خاص خودش را دارد. اگر دانشجو 3 ترم متوالی مشروط شود اخراج میشود. در ادامه قوانین و شرایط مشروط شدن در دانشگاه ازاد را عنوان کرده ایم.

معدل مشروط شدن در دانشگاه آزاد

معدل مشروط شدن در دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و نا پیوسه در هر نیم سال تحصیلی 12 و کمتر از آن است. در این صورت دانشجو مشروط می شود و برای انتخاب واحد ترم بعد دچار مشکل می شود و بیشتر از 14 واحد نمیتواند واحد درسی انتخاب کند.

مشروطی دانشگاه آزاد

همانطور که در بالا گفتیم اگر دانشجویان درس خواندن را جدی نگیرند دچار مشکل می شوند. نحوه مشروط شدن در دانشگاه آزاد به این صورت است که حداقل نمره هر درس در امتحان در دوره کارشناسی و کاردانی  10 است. و حداقل نمره مورد قبول معدل در ترم تحصیلی 12 است. اگر دانشجویان نمرات لب مرزی بگیرند شاید بتوانند به معدل 12 برسند و قبول شوند. اگر نمرات درسی کم باشد و معدل به 12 هم نرسد دانشجو در ان ترم مشروط می شود. دانشجو 3 ترم مشروط شود ممکن از دانشگاه اخراج شود. البته این موضوع بسته به نظر مسولین دانشگاه دارد.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته اگر معدل کمتر از 14 داشته باشند مشروط می شوند. 2 ترم متوالی مشروط شوند از ادامه تحصیل باز می مانند.

نحوه مشروط شدن در دانشگاه آزاد

قوانین مشروط شدن در دانشگاه ازاد

قوانین مشروط شدن در دانشگاه آزاد میگوید که میانگین نمرات دانشجو در هر نیمسال نباید کمتر از ۱۲ باشد (کارشناسی و کاردانی) در غیر این صورت مشروط محسوب می شوند و نام نویسی دانشجو در نیمسال بعد بصورت مشروط خواهد بود که جز در آخرین نیمسال تحصیلی حق انتخاب بیش از ۱۴ واحد درسی در آن نیمسال نخواهد داشت.

✅ ماده ۴۶: دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که در دو نیمسال اعم از متوالی یا متناوب و دانشجویان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته که در سه نیمسال متوالی یا چهار نیمسال متناوب مشروط شوند «میانگین نمرات نیمسالی آنان کمتر از ۱۲ باشد» اخراجی تلقی می‌گردند.

✅ تبصره ۱- به دانشجویانی که برای اولین بار مشمول ماده ۴۶ می‌گردند در صورتی که میانگین کل نمرات آنها حداقل ۱۰ باشد یک بار ارفاق می‌گردد تا تحصیل نمایند.

✅ تبصره ۲- به دانشجویان مشمول تبصره یک این ماده که در ترم ارفاقی و نیمسال‌های بعد از آن مجدداً مشروط شوند به شرط اینکه، هم میانگین ترمی و هم میانگین کل (هر دو)۱۱ و بالاتر گردد مجوز ادامه تحصیل از طرف معاونت آموزشی واحد دانشگاهی داده شود.

✅ ماده ۴۸: دانشجو می تواند در هر یک از دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، حداکثر دو نیمسال و در دوره های کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد پیوسته چهار نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند.

قوانین مشروط شدن در دانشگاه آزاد

شرایط مشروطی در دانشگاه آزاد

بعد از مشروط شدن کسی با شما کاری ندارد و نگران کننده نیست فقط طبق قانون که در بالا گفتیم بیش از 14 واحد نمیتوانید انتخاب واحد را در نیمسال بعدی انجام دهید. به همین منظور تعداد واحد کمتری انتخاب می کنید. حالا اگر در ترم جدید  معدلتان بالای 12 شود در ترم بعدی دیگر محدودیت انتخاب واحد ندارید و مانند دیگران و طبق روال گذشته انتخاب واحد بدون شرط داشته باشید.

در نیمسال مشروطی چون تعداد واحد شما به کمترین حالت ممکن در آمده است، پس نمی توانید درسی را حذف کنید. ترم بعد از مشروطی بسیار مهم است زیرا با درس خواندن و معدل بالا می توانید محدودیت انتخاب واحد را برای خودتا بردارید و یا اگر دوباره مشروط شوید کار برایتان سخت می شود. و بعد 3 ترم مشروطی اخراج شوید. پس ترم بعد از مشروطی مهم است و آن را جدی بگیرید.

ما در این مقاله در رابطه با مشروط شدن در دانشگاه ازاد صحبت کردیم اگر در این خصوص سوالی دارید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

❓شرایط مشروط شدن در دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

✔️ شرایط مشروط شدن مربوط به حد نصاب نرسیدن معدل می باشد که به طور کامل در متن توضیح داده ایم.

❓آیا می توان مشروطی در دانشگاه را جبران کرد؟

✔️ با رعایت یک سری قوانین و بالا بردن معدل از نمره 12 و دیگر شروطی که در متن توضیح دادیم می توان مشروط شدن در دانشگاه آزاد را جبران کرد.

❓قوانین مشروط شدن در دانشگاه ازاد کدام ها می باشد؟

✔️ هر دانشگاهی قوانینی برای خود دارد . قوانین مشروط شدن در دانشگاه آزاد هم برای اطلاع دانشجویان مهم می باشد که در متن مقاله آورده ایم.

4.2/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه مشروط شدن در دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مبین

    معدل 11 دانشگاه ازادی در مقطع کارشناسی پیوسته مشروط هست

    پاسخ
  2. مصطفی

    باسلام خدمت شما
    دوره کارشناسی هستم همه درسام نمره هاشون بالای 18 بجز یه درس که شده 10 الان یعنی مشروطم؟

    پاسخ
  3. حسام

    ببخشید من ترم اول کارشناسی ارشد رو معدلم شده 12/50 ترم دوم شد 14/10 آیا اجازه تحصیل دارم؟ یا از دانشگاه اخراج میشم؟ بعد ملاک شما برای مشروطی معدل ترمی شخصه؟ یا معدل کل؟

    پاسخ
  4. روانشناس

    یعنی تو دانشگاه آزاد فقط طبق معدل مشروط میشی؟بستگی به تعداد درسایی که میوفتی نداره؟
    مثلا اگر یه نفر تعداد واحدایی که تو یه ترم پاس شده(میانگین نمره ۱۶ ۱۷) دوازده واحد یا بالاتر باشه پاس میشه؟

    پاسخ
  5. سید اکبر صفوی

    با سلام واحترام
    درصورت امکان وصرفا بفرمائید تعداد مشروطی منجربه اخراج درمقطع کارشناسی ارشد نا پیوسته دانشگاه آزادچندبار به صورت متناوب میتواند مشروط شود معادل بالای ۱۳.۷۱ ؟ باتشکر

    پاسخ
  6. رضا

    با سلام واحترام
    درصورت امکان وصرفا بفرمائید تعداد مشروطی منجربه اخراج درمقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزادچندبار است؟ باتشکر

    پاسخ
  7. نگین

    سلام وقت بخیر ایا به ولی به صورت نامه یا پیامک اطلاع رسانی میشود؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی