شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 + ارشد پیوسته

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 + ارشد پیوسته

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از مشاور گروپ به مبحث شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ پرداختیم زیرا تنها آن دسته از متقاضیانی که تمامی شرایط ثبت نام کنکور ارشد را داشته باشند مجاز به ثبت نام در این آزمون خواهند بود.

برای اطلاع از کلیه شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ اعم از شرایط عمومی و اختصاصی، شرایط استفاده از سهمیه های کنکور ارشد و … تا انتهای این مقاله همراه مشاور گروپ باشید.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ مطابق با انتشار دفترچه ثبت نام ارشد اعلام و به اطلاع کلیه متقاضیان خواهد رسید.

شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد شامل شرایط عمومی، شرایط اختصاصی، شرایط نظام وظیفه داوطلبان مرد، شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان کنکور کارشناسی ارشد، شرایط ثبت نام اتباع خارجی و شرایط ویژه دانشجویان استعداد درخشان می باشد.

شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1403

شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1403 برای کلیه متقاضیان به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود. در ادامه لیست شرایط عمومی و اختصاصی کارشناسی ارشد 1403 ارائه شده است:

شرایط عمومی ثبت نام ارشد

تمامی داوطلبان باید واجد شرایط عمومی ثبت نام ارشد 1403 باشند تا بتوانند برای نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد اقدام نمایند. شرایط عمومی ثبت نام کارشناسی ارشد 1403 به شرح زیر است:

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تایید شده توسط قانون اساسی جهموری اسلامی ایران
  • عدم احراز عناد یا دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم فساد اخلاقی
  • انجام واجبات و پرهیز از محرمات
  • عدم ارتکاب به اعمال خلاف قوانین شغلی و تحصیلی در مدت زمان تحصیل و یا اشتغال
  • عدم سابقه عضویت در گروه های ضد انقلابی، فراماسونری و …
  • دارا بودن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا گواهی اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی مورد تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات، فناوری و یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد شرایط ثبت نام ارشد

شرایط اختصاصی ثبت نام ارشد

در این بخش شرایط اختصاصی ثبت نام ارشد برای پذیرفته شدگان دوره روزانه و غیر روزانه سال گذشته، شرایط فارغ التحصیلان دانشگاه های خارجی برای شرکت در این آزمون و همچنین شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد طلاب و کارکنان سازمان های دولتی و وزارت خانه ها ارائه شده است.

شرایط پذیرفته شدگان دوره روزانه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

شرایط پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ بدین صورت است که این افراد می توانند در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ نیز شرکت کنند و ممنوعیتی برای ثبت نام ندارند. البته اگر یک بار از آموزش دانشگاه های دولتی استفاده کرده باشند، در صورتی که برای بار دوم در دوره روزانه قبول شوند ملزم به پرداخت شهریه معادل دوره شبانه به دانشگاه می باشند.

دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره روزانه کارشناسی ارشد سال های گذشته، در صورت تمایل به شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۳ باید تا پایان مهلت ثبت نام انصراف قطعی از تحصیل خود را اعلام و اثبات نمایند. (در غیر این صورت حتی در صورت قبولی و پذیرش در مقطع ارشد ۱۴۰۳ ، پذیرش آنان لغو می گردد.)

تمام کسانی که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای هستند و حتی دانشجویانی که حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود شوند، (رشته هایی که پذیرش آن ها در نیمسال دو سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ صورت می گیرد) مجاز به ثبت نام در این آزمون خواهند بود.

پذیرفته شدگان دوره روزانه برابر طول مدت تحصیل رایگان دوره کارشناسی ارشد باید در موقع ثبت نام تعهد بسپارند که در محلی که توسط وزارت علوم تعیین می شود به خدمت اشتغال نمایند .

شرایط پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

شرایط پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ که در حال تحصیل می باشند می توانند بدون انصراف از رشته در حال تحصیلشان، برای اسم نویسی کنکور ارشد ۱۴۰۳ اقدام و در صورت قبولی در زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد انصراف قطعی خود را اعلام نمایند.

شرایط فارغ التحصیلان دانشگاه های خارجی در کنکور ارشد ۱۴۰۳

فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر خارجی که به مدرک فارغ التحصیلی ارزشیابی شده آنان عنوان معادل تعلق گرفته است میتوانند در کنکور ارشد 1403 ثبت نام و شرکت کنند . این داوطلبان در صورت پذیرفته شدن چنانچه حداقل هشتاد درصد نمره حد نصاب گزینش آزاد در رشته ی امتحانی و سهمیه آزاد کسب کنند عنوان معادل از مدرک آنان حذف و جاز به ادامه تحصیل خواهند بود.

شرایط کارکنان سازمان ها و وزارتخانه ها برای کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

شرایط کارکنان سازمان ها و وزارتخانه ها و نهادهای دولتی، با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره کارشناسی ارشد، تعهد به خدمت خود را در زمان ثبت نام آزمون ارشد اعلام و ثبت نمایند.

فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی که برای نام نویسی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اقدام می نمایند ملزم به ارائه مدارک عدم تعهد به خدمت می باشند.

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های دبیری هم باید موافقت نامه کتبی وزارت آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل را دریافت و در هنگام ثبت نام ارائه کنند.در صورت قبولی این داوطلبان باید دوباره تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش بسپارند.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد طلاب ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد طلاب ۱۴۰۳ بدین گونه است که طلاب و فضلا حوزه های علمیه که بر اساس مدرک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علیه خراسان و قم دوره ی سطح دو را گذرانده اند و یا تا تاریخ 31 شهریور 1403 فارغ التحصیل می شوند، منحصرا می توانند در هر یک از کد رشته های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت نام کنند.

برای دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ کلیک نمایید.

شرط معدل کنکور کارشناسی ارشد

شرط معدل کنکور کارشناسی ارشد بدین صورت تعریف می گردد که فارغ التحصیلان سال ۸۶ به بعد که متقاضی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ هستند باید معدل بالاتر از ۱۲ داشته باشند وگرنه مجاز به ثبت نام ارشد 1403 نخواهند بود.

لازم به ذکر است قانون شرط معدل برای داوطلبان اتباع خارجی کارشناسی ارشد حذف شده است و آنها در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار اجازه تحصیل دارند.

شرط معدل ثبت نام کارشناسی ارشد
برای فارغ التحصیلان سال ۸۶ به بعد، شرط معدل بالاتر از ۱۲

برای اطلاع از اینکه تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد چگونه است، مطالعه مقاله میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد را به شما توصیه می کنیم.

معافیت تحصیلی نظام وظیفه دوازدهمی ها و پشت کنکوری ها

شرایط نظام وظیفه کارشناسی ارشد

بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی، شرایط نظام وظیفه کارشناسی ارشد داوطلبان مرد بدین صورت است که باید از نظر مقررات نظام وظیفه منعی برای شرکت در آزمون نداشته باشند.

شرایط ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد:

  1. سربازان وظیفه غایب اجازه ادامه تحصیل ندارند و در صورت شرکت در کنکور ارشد و قبولی در دانشگاه، از معافیت تحصیلی بهره مند نمی گردند. دانشگاه ها نیز مجاز به ثبت نام این افراد نیستند و نخواهند بود.
  2. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد مشمول، امکان تحصیل مجدد در این مقطع را ندارند.

هر داوطلب آقا باید یکی از کدهای 11 گانه زیر را در کادر مربوط به کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد درج نماید، و در هنگام قبولی هم همچنان در همان وضعیت نظام وظیفه باشد.

توجه داشته باشید که سنوات مجاز تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سه سال است و تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی برای ثبت نام ارشد اهمیت دارد.

شرایط نظام وظیفه کارشناسی ارشد
کد نظام وظیفه وضعیت نظام وظیفه
کد ۰۱ داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه
کد ۰۲ داشتن کارت معافیت دائم (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)
کد ۰۳ داشتن برگ آماده به خدمت بدون غیبت مشمولان فارغ التحصیل کارشناسی (که زمان پذیرش و ثبت نام آنان در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت باشد.)
کد ۰۴ دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که در سنوات مجاز کارشناسی نظام وظیفه تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ فارغ التحصیل می شوند.
کد ۰۵ دانش آموختگان کارشناسی که در سنوات مجاز فارغ التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل آن ها تا زمان قبولی در مقطع کارشناسی ارشد یکسال بیشتر نگذشته و وارد غیبت نشده باشند.
کد ۰۶ افراد متعهد به خدمتی که شاغل در سازمان ها و یا وزارتخانه ها هستند. (با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و دریافت موافقت ادامه تحصیل از بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوطه)
کد ۰۷ کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح (با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان ذیربط برای ادامه تحصیل)
کد ۰۸ طلاب علوم دینی با مدرک کارشناسی و دارای معافیت تحصیلی حوزه
کد ۰۹ مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و یا … در مدت اعتبار آن)
کد ۱۰ سربازان مشغول به خدمت (فارغ التحصیل مقطع کارشناسی) بدون غیبت اولیه و به شرط داشتن سایر شرایط استفاده از معافیت
کد ۱۱ دانشجویان انصرافی که در سنوات مجاز انصراف داده و از تاریخ انصراف از تحصیل آن ها تا زمان پذیرش کارشناسی ارشد بیشتر از یکسال نگذشته باشد و از تاریخ ۱۳۹۰/۸/۲۲ به بعد، از امتیاز یک بار انصراف از تحصیل خود استفاده نکرده باشند.

نکته: پذیرفته شدگان آزمون ارشد برای دریافت معافیت تحصیلی، باید برگ درخواست خود را به یکی از دفاتر پلیس + 10 شهر محل تحصیل خود تحویل و ارائه نمایند.

شرایط سهمیه ایثارگران و رزمندگان

با توجه به محدودیت استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد، در این بخش شرایط سهمیه ایثارگران و رزمندگان را بررسی می کنیم. شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان کارشناسی ارشد برای رزمندگانی که از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ لغایت ۱۳۶۷/۶/۳۱  حداقل شش (۶) ماه حضور متوالی یا متنـاوب داوطلبانـه در منـاطق عملیاتی داشته اند فراهم شده است.

همچنین جانبازان ۲۵% و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، جانبازان زیر ۲۵% و همسر و فرزندان آنـان، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه،آزادگـان و همسـر و فرزنـدان آنان و همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران (شرایط  ۲۵ درصدی و یا ۵ درصدی) را دارند.

شرایط اعمال سهمیه ایثارگران کارشناسی ارشد به چه صورت است؟ براساس قوانین حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت ۲۵ درصدی و یا ۵ درصدی) ۷۰ % نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان ۸۰ % نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل می باشد.

همچنین بر اساس مصوبه دهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی ظرفیت سهمیه ایثارگران ۵ درصد و ۲۵ درصد در هرکدرشته محل در صورتی اختصاص می یابد که امکان گردکردن ریاضی حاصل ضرب سهم در ظرفیت وجود داشته باشد و مقدار اعشاری حاصل بزرگتر از ۰/۵ باشد. یعنی اگر مقدار اعشار کمتر یا مساوی نیم باشد به عدد صحیح کوچکتر گرد خواهد شد.

توجه: نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمیشوند.

برای اطلاع از شرایط امتياز حافظان كل قرآن مجيد در کنکور ارشد کلیک کنید.

شرایط ثبت نام اتباع خارجی کارشناسی ارشد

امکان و شرایط ثبت نام اتباع خارجی کارشناسی ارشد برای داوطلبان غیر ایرانی که اقامت ایران را دارند فراهم شده است. داوطلبان خارجی کارشناسی ارشد ابتدا باید بند مربوط به اتباع غیر ایرانی را در فرم ثبت نام علامت بزنند.

حداکثر زمانی که آنها می توانند دوره های تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برسانند 2 سال خواهد بود، در غیر این صورت به آنها مدرک تعلق نخواهد گرفت. اتباع غیر ایرانی تنها مجاز به انتخاب کدرشته هایی هستند که تردد آنها در آن محل جایز می باشد. این دانشجویان به دلیل داشتن تابعیت غیرایرانی، شامل قانون نظام وظیفه نمی شوند.

قانون شرط معدل کارشناسی ارشد برای داوطلبان اتباع غیر ایرانی حذف شده است و آنها در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار اجازه تحصیل دارند. توجه داشته باشید که در صورت وجود هر گونه مغایرت در شرایط پذیرش و ثبت نام متقاضیان غیر ایرانی، ثبت نام آنها باطل می گردد.

شرایط استعداد درخشان کارشناسی ارشد

شرایط استعداد درخشان کارشناسی ارشد برای آن دسته از دانشجویانی که در مقطع کارشناسی دانشجوی نمونه بوده اند یا در جشنواره های علمی دانشجویی رتبه کسب نموده اند اعمال می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تسهیلات برگزیدگان علمی برای پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

در تصویر زیر شرایط سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد ذکر شده است:

شرایط سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد


در این مقاله از مشاور گروپ شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و از شرایط عمومی و اختصاصی آن اطلاع یافتیم. همانطور که می دانید پیش از ثبت نام کارشناسی ارشد 1403 باید دفترچه ثبت نام ارشد را مطالعه نمایید و با اطلاع از تمامی جزییات اقدام به نام نویسی در آزمون نمایید.

با مطالعه دقیق و مستمر منابع کنکور کارشناسی ارشد 1403 می توانید خود را یک قدم به موفقیت نزدیکتر کنید و بعد از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد منتظر فرا رسیدن روز و زمان برگزاری کارشناسی ارشد باشید.

برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم در زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد، نتیجه زحمات خود را دریافت کنید. با انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ رشته و دانشگاه مورد علاقه تان را تعیین می کنید و با اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در سایت sanjesh.org مراجعه و اقدام به دریافت کارنامه کنکور کارشناسی ارشد می نمایید.

ما در مشاور گروپ همراه و همپای شما متقاضیان عزیز در مسیر آزمون کارشناسی ارشد هستیم و همه روزه (حتی ایام تعطیل) از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان خواهیم بود.

مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی به تلفن ثابت دسترسی ندارید با خرید بسته های تماس، متخصصان مجموعه مشاور گروپ همین حالا و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول

✔️شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ چیست؟

✔️ما در این مقاله تمامی شرایط و ضوابط ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را اعم از شرایط عمومی و اختصاصی، شرایط سهمیه ها و … بررسی کرده ایم.

✔️شرط معدل کنکور کارشناسی ارشد 1403 چیست؟

✔️شرط معدل کنکور ارشد برای فارغ التحصیلان سال ۸۶ به بعد اعمال می شود و طبق قوانین باید شرط حداقل معدل کنکور کارشناسی ارشد را رعایت نمایند، ما در این مقاله به میزان حداقل معدل لازم برای شرکت در کنکور ارشد پرداخته ایم.

✔️شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان دوره روزانه سال گذشته در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳چیست؟

✔️پذیرفته شدگان ارشد 1402 در دوره های روزانه و غیر روزانه تحت شرایطی مجاز به ثبت نام کنکور ارشد 1403 هستند، برای اطلاع از این شرایط مقاله را مطالعه نمایید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 + ارشد پیوسته

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی