سهمیه در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

سهمیه در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه سهمیه در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مدارس تیزهوشان به مدارسی گفته می شود که تحت نظر سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان (سمپاد) فعالیت میکنند و سطح تمام برنامه های آموزشی آن ها بالاتر از مدارس عادی است. تنها سهمیه ورود به مدارس تیزهوشان، سهمیه در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای داوطلبان دوقلو یا چندقلوها میباشد که این نوع سهمیه دارای شرایط خاص خود به نام شرایط سهمیه دوقلوها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان میباشد که درادامه مقاله برای شما توضیح داده ایم.

سهمیه در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

سهمیه در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و پذیرش در مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه اول و دوم تنها از طریق قبولی در آزمون ورودی این مدارس بوده و تنها سهمیه ای که مدارس سمپاد برای دانش آموزان درنظر گرفته اند، سهمیه همزادی (دو یا چند قلویی) می باشد.

دانش آموزان دوقلو یا چند قلویی که تقاضای سهمیه در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان را دارند باید دقت نمایند که تنها برای این دسته از متقاضیان سهمیه دوقلوها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان معین شده است و برای دیگر متقاضیان اینگونه نمیباشد.


سهمیه دوقلوها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

سهمیه دوقلو ها در آزمون ورودی به تیزهوشان چگونه است؟ اگر یکی از دوقلوها در آزمون پذیرفته شود، آیا دیگری بدون آزمون می تواند وارد مدرسه تیزهوشان شود؟ بر اساس یافته های علمی می توان گفت دوقلو های همسان معمولا از نظر استعداد درسی یکسان و هم تراز هستند.

براساس مندرجات دفترچه آزمون تیزهوشان 1402، در صورت شرکت همزمان دو دانش آموز دوقلو ( همجنس یا غیرهمجنس ) و قبولی یکی از آن ها ،همزاد دیگر نیز به شرط کسب حداقل 80 درصد امتیاز آخرین فرد پذیرش شده، مجاز به تحصیل در مدرسه انتخابی خود می شود.

شرایط سهمیه دوقلوها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

یکی از شرایط سهمیه دوقلوها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان اینست که دانش آموزان دوقلو همزاد هم جنس می بایست تمامی اولویت های انتخابی و ترتیب آن ها را همانند یکدیگر انتخاب نمایند تا مجاز به استفاده از شرایط سهمیه دوقلو ها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شوند.

درصورت شرکت همزمان دانش آموزان دوقلو یا چندقلو(همجنس یا غیرهمجنس)در آزمونهاي ورودی مدارس استعدادهاي درخشان و پذیرش یكی از آنان، دیگري یا دیگران با شرایط زیر میتوانند از شرایط سهمیه دوقلوها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان استفاده نمایند:

1. براي همزاد غیر همجنس کسب حداقل هشتاد درصد امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در هر یک از اولویتهای انتخابی در رشته تحصیلی مورد تقاضا ضروری است.

2. براي همزادهای همجنس، علاوه بر یكسان بودن اولویتهای مدارس انتخابی و ترتیب آنها، کسب حداقل هشتاد درصد امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در هر یک از اولویتهاي انتخابی در رشته تحصیلی مورد تقاضاضروری است.

3. استفاده دانش آموزان همزاد همجنس از این تسهیلات، لزوماً به منزله قبولی همزادها در یك مدرسه واحد نیست و ممكن است پذیرش همزادها در مدرسه هاي غیر از مدرسه پذیرش همزاد دیگر صورت پذیرد.

4. استفاده از شرایط سهمیه دوقلوها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در دوره دوم متوسطه، منوط به یكسان بودن رشته تحصیلی انتخابی دوقلوهای هم جنس و غیرهمجنس نمیباشد.

نکات قابل توجه برای استفاده از شرایط سهمیه دوقلوها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان
نکته 1: پیش از اعلام نتیجه آزمون، امتیاز دانش آموزان همزاد بررسی شده و در صورت دارا بودن حداقل امتیاز لازم، نام ایشان مازاد بر ظرفیت پیشبینی شده، در فهر ست پذیرفته شدگان اعلام می شود. لازم به ذکر ا ست به منظور صیانت از دانش آموزان پذیرفته شده، استفاده دانش آموزان مذکور از شرایط سهمیه دوقلوها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، پذیرش داوطلبان همزاد اعلام نخواهد شد.
نکته 2: استفاده از شرایط سهمیه دوقلوها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان صرفاً براي پذیرش در مدارس استعدادهاي درخشان بوده و به مواردي مانند نقل و انتقال ، مهمان و تغییر رشته قابلیت تعمیم نخواهد داشت.

نحوه استفاده سهمیه دوقلوها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

برای اطلاع از نحوه استفاده سهمیه دوقلوها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان لازم به ذکر است که در صورتی که دانش‌آموزان دوقلو یا بیشتر در زمانی یکسان اقدام به ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان کنند و تنها یکی از آن‌ها قبول شود (تفاوتی ندارد که همجنس باشند یا غیر همجنس، دوقلو باشند یا چندقلو)، دیگری می‌تواند با شرط کسب حداقل هشتاد درصد امتیاز آزمون آخرین فرد پذیرفته‌شده، در مدرسه انتخابی خود ثبت‌نام کند.


این مقاله مشاور گروپ را به توضیح سهمیه در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پرداختیم. امیدواریم مطالعه این مقاله به شما کمک کرده باشد که به راحتی برای استفاده از سهمیه دوقلوها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان اقدام نمایید.

اگر سوالی در این رابطه ذهن شما را به خود مشغول کرده و پاسخ آن را در مقاله نیافتید می توانید با کارشناسان  در بابت موضوع گزارش پیشرفت تحصیلی در سیدا مجموعه مشاور گروپ از طریق شماره تماس 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. با استفاده از قابلیت مشاوره تلفنی مشاور گروپ می توانید پاسخ تمام سوالات خود را به صورت یکجا به دست آورید، این یعنی صرفه جویی در زمان، هزینه وکسب نتیجه سریعتر!

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نبود نگران نباشید، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.


سوالات متداول

آیا تمامی داوطلبان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان دارای سهمیه میباشند؟

خیر، تنها دوقلوها یا چندقلوها دارای سهمیه میباشند.

نحوه استفاده از سهمیه دوقلوها در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان چگونه است؟

برای اطلاع از نحوه استفاده از سهمیه لطفا مقاله را مطالعه نمایید چون در بطور کامل توضیح داده ایم.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سهمیه در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی