شرایط ورود به مدارس تیزهوشان 1403 | پایه هفتم و دهم

شرایط مدارس تیزهوشان

جهت مشاوره در زمینه شرایط ورود به مدارس تیزهوشان 1403 | پایه هفتم و دهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط مدارس تیزهوشان 1403 را برای ورودی های دو پایه هفتم و دهم، در این مقاله بررسی کرده ایم. شما می توانید با مطالعه این مقاله به پاسخ درست و جامعی به تمامی سوالات خود در زمینه شرایط مدارس تیزهوشان برسید.

مدارس تیزهوشان از جمله مدارسی از کشور است که متقاضیان زیادی برای ثبت نام دارد و به همین دلیل اقدام به ثبت نام از طریق آزمون ورودی می کند. شیوه تدریس و امتحان در این مدارس فشرده و منسجم تر است. متقاضیان ثبت نام آزمون تیزهوشان ، معمولا از سطح علمی بالایی نسبت به دانش آموزان عادی برخودارند.

شرایط ثبت نام تیز هوشان

شرایط مدارس تیزهوشان

شرایط مدارس تیزهوشان چیست؟ شرایط تیزهوشان چه اهمیتی دارد؟ چه کسانی واجد شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان هستند؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که  از جمله شرایط ثبت نام تیزهوشان که شامل هر دو گروه از داوطلبان ششم به هفتم و نهم به دهم می شود، داشتن تابعیت ایرانی است. البته دانش آموزان غیرایرانی نیز با رعایت شرایط خاص می توانند در آزمون ورودی شرکت کنند.

در ادامه شرایط ورود به مدارس تیزهوشان را برای هر دو گروه متوسطه اول و دوم بررسی می کنیم که هر کدام برای ثبت نام مدارس تیزهوشان باید مشمول چه مواردی بشوند. شرایط مدارس تیزهوشان از آن جهت قابل بررسی و مهم است که جامعه آماری زیادی اخبار ثبت نام و برگزاری آزمون آن را پیگیری می کنند.

شرایط آزمون تیزهوشان در تعیین میزان پیشرفت و یا پسرفت دانش آموزان تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. دانش آموزان با نحوه پاسخ گویی طولانی مدت به سوال‌ های چهار گزینه‌ ای آشنا می‌ شوند و بعد از اعلام نتیجه آزمون به طور دقیق متوجه می‌ شوند در چه دروسی ضعیف و در چه درس‌ هایی قوی هستند. این ارزیابی به دانش آموزان کمک می‌کند برنامه ریزی مناسب تری برای نحوه مطالعه خود داشته باشند.

در ادامه شرایط ورود به مدرسه تیزهوشان را به تفکیک برای هر دو آزمون ورودی پایه ششم به هفتم و نهم به دهم بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

شرایط مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

شرایط مدارس تیزهوشان ششم به هفتم، در ادامه آورده شده است. دانش آموزانی که مشمول شرایط زیر بشوند برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان مجاز هستند.

  1. کسب مقیاس خیلی خوب در در کلیه دروس نوبت دوم پایه پنجم
  2. کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت اول پایه ششم برای ثبت نام سنجش پایه هفتم
  3. پذیرش داوطلبان برای ورود به دوره متوسطه اول فقط بر اساس نتیجه سنجش دانش آموزان خواهد بود.

در صورتی که دانش آموزان در پایه پنجم و ششم، در یک عنوان درسی مقیاس خوب را کسب کرده باشند مجاز به ثبت نام می باشند و ثبت نام آنها بلامانع خواهد بود.

شرایط مدارس تیزهوشان نهم به دهم

داوطلبین برای ثبت نام در دوره دوم توسطه تیزهوشان نیز باید دارای شرایط خاصی برای مجاز به ثبت نام شدن داشته باشند. شرایط مدارس تیزهوشان نهم به دهم به شرح زیر است:

  1. داشتن حداقل معدل کل 19 در پایه هشتم برای آزمون ورودی پایه دهم
  2. اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم
  3. پذیرش داوطلبان برای ورود به پایه دهم استعداد های درخشان بر اساس نمره و امتیاز کسب شده در آزمون ورودی خواهد بود.

به توجه به شرط اشتغال به تحصیل می توان فهمید که مدارس تیزهوشان ازمون برای ثبت نام میان پایه ها برگراز نمی کند و ثبت نام صرفا برای ورودی مقاط جدید است. ثبت نام میان پایه صرفا برای دانش آموزان متقاضی ثبت نام در مدارس نمونه دولتی برگزار می شود.

ورود به مدرسه تیزهوشان بدون آزمون

شرایط ورود به مدرسه تیزهوشان بدون آزمون را در ادامه بررسی کرده ایم. ورود بدون آزمون به مدارس تیزهوشان تنها در یک صورت امکان پذیر است. دانش آموز این مدارس در دوره‌ های تحصیلی هفتم و هشتم باشد و معدل هر دو دوره دانش آموز هم بالای ۱۷ باشد می‌ تواند بدون آزمون وارد پایه دهم این مدارس شود. به غیر از این شرایط، امکان ثبت نام بدون آزمون در مدارس تیزهوشان وجود ندارد.

علت های مختلفی را می توان برای این موضوع بررسی کرد یکی از آنها عدم وجود سهمیه برای آزمون مدارس تیزهوشان است. آزمون تیزهوشان شامل سهمیه خاصی نمی شود و  به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

آزمون ورودی استعداد های درخشان هر ساله در زمان مقرر به منظور شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد برای تحصیل در مدارس دوره اول و دوره دوم متوسطه برگزار خواهد شد. کلیه متقاضیان واجد شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان باید برای شرکت در این آزمون به پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my medu.ir مراجعه نمایند.

تا پیش از این داوطلبان دوره متوسطه دوم ( نهم به دهم) باید برای ثبت نام باید به سایت azmoon.medu.ir و داوطلبان دوره متوسطه اول ( ششم به هفتم)  باید به سایت hoosh.medu.ir مراجعه می کردند اما با تجمیع سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان my.medu.ir به عنوان تنها مجرای قانونی و مجاز ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان تلقی می گردد.

برای مطالعه فایل pdf دفترچه ثبت نام مدارس تیز هوشان، می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳

ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه‌شنبه 1402/01/15 تا روز جمعه 1402/01/25 از طریق سامانه ثبت نام به نشانی my medu.ir انجام می شود. مدت زمان ثبت نام 10 روز می‌باشد و قابل تمدید نخواهد بود. داوطلبینی که دارای شرایط مدارس تیزهوشان می باشند، می توانند در زمان مشخص شده نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام کنند.

زمان ثبت نام تیزهوشان Moshavergroup.com

در ادامه ویژگی مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان ارائه داده شده است:

  • در مدارس تیزهوشان ساعت درسی همانند مدارس دیگر 30 ساعت در هفته است.
  • مدارس تیزهوشان در کنار آموزش‌هایی که می‌دهد در انتشار کتب مکمل در دروس ریاضیات، ادبیات و علوم و …فعالیت دارد.
  • در طول سال تحصیلی دو آزمون پیشرفت تحصیلی از دانش آموزان این مدارس سمپاد به صورت متمرکز کشوری گرفته می‌شود.
  • برای تحصیل در این مدارس دانش آموزان گزینش می‌شوند.
  • دانش آموزان تمام توانایی ذهنی خود را بکار ببرند.
  • انگیزه‌های دانش آموزان این مدارس برای رقابت بیشتر از دیگر دانش آموزان است.

در صورتی که شما هم شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان را دارید و یا والدین دانش اموزی هستید که علاوه بر شرایط، علاقه مند به شیوه تدریس و درس خواندن در مدارس تیزهوشان است، می توانید برای ثبت نام در این مدارس اقدام کنید.

در صورتی که هرگونه سوالی در خصوص شرایط ورود به مدارس تیزهوشان و نحوه ثبت نام در تیزهوشان دارید، می توانید با کارشناسان ما در مشاور گروپ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول شرایط ثبت نام تیزهوشان 1402

❓شرایط ثبت نام مدارس تیز هوشان چیست؟

✔️ شرایط ورود به مدارس تیزهوشان به طور کامل در مقاله شرح داده شده است. می توانید مطالعه کنید و در صورت بروز هر گونه سوال با کارشناسان مشاور گروپ، تماس بگیرید.

❓ثبت نام در مدارس تیزهوشان بدون آزمون امکان پذیر است؟

✔️ ورود بدون آزمون در مدارس تیز هوشان تنها در یک صورت امکان پذیر است. دانش آموز این مدارس در دوره‌ های تحصیلی هفتم و هشتم باشد و معدل هر دو دوره دانش آموز هم بالای ۱۷ باشد می‌ تواند بدون آزمون وارد پایه دهم این مدارس شود. به غیر از این شرایط، امکان ثبت نام بدون آزمون در مدارس تیز هوشان وجود ندارد.

❓شرایط ثبت نام میان پایه در تیزهوشان چیست؟

✔️ مدارس تیزهوشان آزمون برای ثبت نام میان پایه ها برگزار نمی کنند و ثبت نام صرفا برای ورودی مقاطع جدید است. ثبت نام میان پایه فقط برای دانش آموزان متقاضی ثبت نام در مدارس نمونه دولتی برگزار می شود.

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط ورود به مدارس تیزهوشان 1403 | پایه هفتم و دهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی