سپامک

ورود به سایت سپامک نظام مهندسی spamak.mrud.ir

جهت مشاوره در زمینه سپامک

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه سپامک spamak.mrud.ir سامانه ای است که با هدف دریافت مجوز یا پروانه اشتغال به کار برای مهندسین و معماران تجربی و کاردان ها ارائه شده است.

مهندسان پس از فارغ التحصیلی و عضویت در نظام مهندسی جهت دریافت پروانه اشتغال باید از طریق سامانه سپامک  به آدرس اینترنتی spamak.mrud.ir اقدام نمایند.در این  مقاله قصد داریم به معرفی سامانه سپامک spamak.mrud.ir نحوه ورود و ثبت نام در سامانه سپامک spamak.mrud.ir و چگونگی دریافت پروانه اشتغال را برای شما  بیان کنید .

سامانه سپامک spamak.mrud.ir

در گذشته جهت انجام امور احتیاجی به دریافت مجوز نبود پس از مدتی این قانون مطرح شد که جهت انجام هر کاری باید مجوز مرتبط به آن حرفه  را از سازمان مربوطه دریافت کنید. اقدامات لازم جهت دریافت این مجوز ها ابتدا به صورت حضوری  بود و این امر با صرف هزینه و انرژی و معطلی در شلوغی و ازدحام در مراجع مختلف همراه بود.مهندسان و معماران نیز از این قاعده مستثی نبوده و جهت دریافت پروانه اشتغال خود باید بهصورت اقدام می کردند. سامانه سپامک spamak.mrud.ir جهت رفاه و آسایش کارمندان و مهندسان متقاضی دریافت مجوز راه اندازی شده است.

سامانه سپامک spamak.mrud.ir یا سایت صدور پروانه‌ اشتغال به کار فقط مختص افراد حقیقی نیست پس از ورود به سامانه سپامک جهت دریافت پروانه مجوز می تونید نحوه ورود خود را با عنوان های ورود کاربر حقیقی سامانه سپامک spamak.mrud.ir  و ورود کاربر حقوقی سامانه سپامک spamak.mrud.ir تعیین نمایید.

جهت ثبت نام در این سامانه به ثبت نام در سایت سپامک به آدرس اینترنتی spamak.mrud.ir خلاصه نمی شود و متقاضی مجوز جهت ثبت نام باید علاوه بر سامانه سپامک به سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه پاتمک مراجعه نمایید.

متقاضیان دریافت پروانه اشتغال اعم از مهندسان و معماران و کاردان ها برای دریافت مجوز مورد نظرشان باید جهت ورود به سایت سپامک نظام مهندسی اقدام نمایند. پس از ورود باید  از میان ورود کاربر حقیقی سایت سپامک یا ورود کاربر حقوقی سایت سپامک یکی را انتخاب کنید وسایر مراحل ثبت نام را بپیمایید.

ورود به سایت سپامک نظام مهندسی spamak.mrud

در این قسمت از مقاله قصد داریم نحوه ورود به سایت سپامک نظام مهندسی را به صورت کامل توضیح دهیم. جهت ورود به سامانه سپامک نظام مهندسی باید در مرور گر خود آدرس اینترنتی spamak.mrud.ir جست و جو نمایید.

پس از ورود به صفحه اول سامانه سپامک نظام مهندسی دو انتخاب مختلف برای ورود وجود دارد.

  • انتخاب اول برای ورود   اشخاص حقیقی به سایت سپامک نظام مهندسی است.
  • انتخاب دوم برای ورود اشخاص حقوقی به سایت سپامک نظام مهندسی است.

ما در اینجا از طریق ورود کاربر حقیقی اقدام می کنیم پس از انتخاب ورود اشخاص حقیقی در سامانه سپامک spamak.mrud.ir باید شماره تلفن همراه که متعلق به کد ملی است را وارد کرده و پس از آن کد ارسالی را وارد نمایید.

توجه داشته باشید جهت ورود به سایت سپامک نظام مهندسی باید در این سامانه ثبت نام نمایید از این رو در قسمت بعدی نحوه ثبت نام در سامانه سپامک spamak.mrud.ir را به صورت کامل توضیح داده ایم.

ثبت نام سامانه سپامک spamak.mrud.ir

همانطور که می دانید مهندسان و کاردانان و معماران تجربی جهت دریافت مجوز یا پروانه اشتغال علاوه بر سامانه سپامک نظام مهندسی spamak.mrud.ir باید به درگاه ملی مجوز کشوربه آدرس اینترنتی mojavez.ir نیز مراجعه نمایند.  در این قسمت از مقاله قصد داریم نحوه ی ثبت نام سامانه سپامک spamak.mrud.ir را همراه با راهنمای تصویری برایتان توضیح دهیم.

در ابتدا باید به درگاه ملی مجوز کشور به آدرس اینترنتی mojavez.ir مراجعه نمایید جهت انجام این امر کافی است در مرورگر خود آدرس mojavez.ir را جست و جو نماید. پس ورود به صفحه مطابق تصویر زیر کافی است در سربرگ صفحه اصلی وارد قسمت مجوزها شوید.

ثبت نام سامانه سپامک

حال با باز شدن صفحه جدید در قسمت جست جو مطابق تصویر زیر عبارت “مهندسی” را وارد کرده و بر روی جست و جوی پیشرفته کلیک کنید.

ثبت نام سایت سپامک

حال در قسمت دستگاه اصلی گزینه “وزارت راه و شهرسازی” و در قسمت دستگاه تابعه اداره کل راه و شهر سازی را انتخاب کنید و بر روی کلید جست و جو کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه spamak.mrud.ir

حال در بین مواردی که در صفحه برایتان نمایش داده می شود گزینه “پروانه اشتغال به کار مهندسی شخص حقیقی” را بیابید و آن را انتخاب کنید.

ثبت نام سایت سپامک spamak.mrud.ir

پس از انتخاب آن در صفحه جدید شرایط لازم جهت صدور مجوز یا پروانه اشتغال و همچنین مدارک لازم جهت صدور اشتغال را نام برده است، که ما نیز در این قسمت برای شما آورده ایم.

ردیف شرایط لازم صدور مجوز یا پروانه اشتغال
1 مدارک احراز هویت
2 عکس کارت ملی
3 عکس مدرک تحصیلی در رشته های موضوع مواد 6 و7 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان(رشته های اصلی مهندسی عبارت اند از : معماری ، عمران، تاسیسات برقی ، تاسیسات مکانیکی، شهرسازی، ترافیک و نقشه برداری و رشته های مرتبط با مهندسی ساختمان که محتوای علمی و آموزشی آنها با رشته های اصلی بیش از 70 درصد در ارتباط باشد و همچنین خدمات فنی معینی در زمینه های طراحی، محاسبه، اجراء، نگهداری، کنترل، آموزش، تحقیق و نظایر آن به بخش های ساختمان و شهرسازی عرضه می‌کند.
4 عکس مستند سابقه کار با توجه به بند 4 فوق الاشاره
5 عکس کارت عضویت سازمان نظام مهندسی (معتبر)
6 عکس کارت پایان خدمت یا معافیت تحصیلی یا معافیت دائم (برای متولدین ذکور که سن آنها با احتساب روز و ماه کمتر از 50 سال تمام باشد)(توجه نمایید اعضای رسمی یا پیمانی هیأت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه معرفینامه مستند از این بند مستثنی می باشند).
7 دو قطعه عکس رنگی 4*6 جدید با زمینه سفید (بدون عینک، کلاه، کروات، زیور آلات و دستمال گردن بدون روتوش) برای خانم‌ها قرص صورت مشخص و با حجاب) برای صدور هر بار پروانه اشتغال
8 تصویر رسید بانکی (واریز شده به حساب شبای IR350100004001036302009001 (درآمد حاصل از سایر خدمات وزارت راه وشهرسازی) به نام خزانه بابت هزینه صدور مجوز
9 تصویر گواهی سابقه بیمه (در صورتی داشتن آن)
10 مفاصا حساب مالیاتی از اداره امور مالیاتی
11 تاییدیه کد پستی ده رقمی
ردیف مدارک لازم صدور مجوز یا پروانه اشتغال
1 استعلام مدرک تحصیلی از وزارت علوم
2 تاییدیه صحت  اطلاعات هویتی شخص حقیقی از سازمان ثبت احوال کشور
3 وضعیت خدمت نظام وظیفه از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا)
4 گواهی تشکیل پرونده مالیاتی از وزارت امور اقتصادی و دارایی
5 استعلام سابقه بیمه و مفاصا حساب بیمه
6 استعلام سابقه کار و فعالیت از سازمان تأمین اجتماعی
7 استعلام آدرس پستی از شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران
8 استعلام مفاصا حساب مالیاتی از سازمان امور مالیاتی کشور

خب حالا که شرایط و مدارک لازم جهت صدور مجوز یا پروانه اشتغال  را دیدیم به انتهای فرآیند ثبت نام می پردازیم، در انتهای صفحه بر روی درخواست مجوز بودن کلیک کنید و کاربر یا شخص حقیقی  را انتخاب نمایید و درنهایت پس از ورود به سامانه خدمات دولت هوشمند  و وارد کردن شماره تلفن و کد امنیتی  و سپس وارد کردن کد ارسال شده می توانید برای صدور پروانه اشتغال به کار اقدام نماید.

ثبت درخواست صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی در سامانه سپامک نظام مهندسی

در این قسمت از مقاله قصد داریم نحوه ثبت درخواست صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی در سامانه سپامک نظام مهندسی را شرح دهیم، ابتدا جهت ورود به سامانه سپامک نظام مهندسی کافی است آدرس اینترنتی spamak.mrud.ir را در مرورگر خود جست و جو کنید پس از ورود به سامانه سپامک spamak.mrud.ir با فرض اینکه قبلا مرحله ثبت نام سامانه سپامک spamak.mrud.ir را پشت سر گذاشته اید، مطابق راهنمای تصویری زیر کد ملی خود را در کادر اول و جواب معادله را در کادر دوم وارد کنید. سپس کد ارسال شده به شماره موبایل فعال آن کد ملی وارد نمایید.

ثبت درخواست پروانه اشتغال

پس از ورود به سامانه سپامک نظام مهندسی جهت دریافت مجوز یا پروانه اشتغال به کار مهندسی روی دکمه تکمیل فرآیند درخواست کلیک کنید. توجه کنید در صورتی که مطابق لیست درخواست های من، متوجه شدید درخواستی را اشتباه ثبت کردید می توانید با انتخاب گزینه انصراف از درخواست، اقدام به لغو درخواست خود نمایید.

فرآیند صدور پروانه اشتغال

در نهایت وارد قسمت تکمیل فرآیند شوید و در این قسمت جهت ثبت درخواست صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی باید هفت مرحله را جهت ثبت اطلاعات طی نمایید و پس طی از اتمام این هفت مرحله  روی کلید ثبت نهایی و پس از آن روی کلید ارسال به کارشناسی کلیک نمایید.

در جدول زیر مراحل ثبت درخواست صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی در سامانه سپامک نظام مهندسی به آدرس اینترنتی spamak.mrud.ir همراه با توضیحات بیان شده است.

مراحل درخواست صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی شرح
محل فعالیت و اطلاعات پستی در سامانه سپامک spamak.mrud.ir قسمت های مرتبط به استان، شهر، آدرس و کدپستی محل کار، شماره عضویت نظام مهندسی کامل شود.
تعهدنامه ها در سامانه سپامک spamak.mrud.ir پس از مطالعه تعهد نامه ها در صورت موافقت با آن باید تیک موافقت خود را بزنید.
اطلاعات تحصیلی در سامانه سپامک spamak.mrud.ir در این قسمت مطابق با نامش باید اطلاعات مرتبط به تحصیل را وارد کرده و همچنین مدارک تحصیلی مشخص شده را بارگزاری نمایید.
صلاحیت های درخواستی در سامانه سپامک spamak.mrud.ir در این قسمت باید بر روری کلید تعیین رشته پروانه اصلی کلیک نمایید.
دوره ها در سامانه سپامک spamak.mrud.ir نام دوره ها و کد دوره وتاریخ ثبت و تصویر دوره وارد کرده و بر روی مرحله بعد کلیک نمایید.
مدارک مورد نیاز در سامانه سپامک spamak.mrud.ir در این قسمت مطابق لیست در تصویر باید مدارک خواسته شده را در سامانه سپامک spamak.mrud.ir بارگزاری کنید.
ثبت درخواست در سامانه سپامک spamak.mrud.ir در نهایت باید مراحل فوق را ثبت نمایید و روی کلید ارسال به کارشناس کلیک کنید.

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. چنانچه هنوز دچار ابهام هستید و یا به کمک راهنمایی های فوق همچنان نمی توانید وارد سامانه سپامک شوید یا در مراحل ثبت درخواست صدور مجوز مشکل دارید، می توانید با مشاوران و کارشناسان مجموعه مشاور گروپ تماس بگیرید.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

در صورتیکه امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نیست می توانید، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس کلیک کنید.پس از تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

 سوالات متداول

جهت ثبت درخواست پروانه اشتغال به تحصیل به چه سامانه ای مراجعه نماییم؟

جهت ثبت درخواست پروانه اشتغال باید به سامانه سپامک spamak.mrud.ir مراجعه نمایید ، علاوه بر آن باید در درگاه ملی مجوز ها نیز ثبت نام کنید،مراحل ثبت نام و ثبت درخواست در سامانه سپامک در متن مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است.

سامانه سپامک چه سامانه است؟

سامانه سپامک spamak.mrud.ir سامانه ای است جهت ثبت درخواست صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان و معماران تجربی و کاردان ها توسط وزارت راه و شهر سازی راه انداز شده است.

مراحل ثبت نام در سامانه سپامکspamak.mrud.ir را بیان کنید؟

جهت ثبت نام در سامانه سپامک ابتدا باید وارد درگاه ملی مجوز ها شوید پس از ثبت نام در آن وارد سامانه سپامک شده جهت ثبت درخواست صدور مجوز ها اقدام نمایید.

نحوه ثبت درخواست پروانه اشتغال به تحصیل در سامانه سپامک spamak.mrud.ir چگونه است؟

جهت ثبت درخواست صدور پروانه اشتغال به تحصیل پس از ورود به سامانه سپامک نظام مهندسی روی کلید تکمیل درخواست کلیک نمایید. و پس از آن باید 7 مرحله که درون جدول در مقاله  توضیح داده شده است را طی کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سپامک

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی