روش صحیح مطالعه عربی کنکور 98 ویژه داوطلبان ضعیف تا متوسط

روش صحیح مطالعه عربی کنکور 98

جهت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه عربی کنکور 98 ویژه داوطلبان ضعیف تا متوسط

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش صحیح مطالعه عربی کنکور 98 : درس عربی از تاثیر گذارترین دروس عمومی کنکور به شمار میاد و ضریب 2 رو به خودش اختصاص داده. توی رشته انسانی هم که عربی اختصاصی ضریب 4 داره . درس عربی در رشته ی انسانی مثل زیست واسه ی بچه های تجربی هست ! این مثال رو در باب اهمیت این موضوع ذکر می کنم.

روش صحیح مطالعه عربی کنکور 98

روش صحیح مطالعه عربی کنکور 98  »  نکته ای که باید بهش توجه کنیم اینه که آموختن عربی هم دقیقا مثل ریاضی یه پروسه ی بلند مدت میخواد و مثل دروس حفظی نیست که با چند ساعت وقت گذاشتن بشه از پسش براومد.

 روش صحیح مطالعه عربی کنکور 98  »  درس عربی از دروسی است که میانگین درصد پاسخگویی آن در داوطلبان بسیار پایین است. ضریب درس عربی { ۲ است }، تعداد تست های آن ۲۵ تاست و دومین درس دفترچه کنکور سراسری است. عربی از جمله درسهایی است که در کنکور سراسری موجب موفقیت بسیاری از دانش آموزان شده.

روش صحیح مطالعه عربی کنکور 98  »  چرا که دانش آموزان زیادی ضعف خود در درسهای دیگر را با عربی جبران میکنند و درصدهای خوبی از این درس میگیرند و بعضی هم به کل این درس را کنار میگذارند.

امروز می خوام این نوید را به شما بدم که این درس هم بسیار راحته و راحت می تونید در کنکور درصد عربی خودتون را صد درصد بزنید. بله درست شنیدید ، درصد ۱۰۰ . قبلاً هم دانش‌آموزانی زیادی را داشتیم که درصدهای نامطلوبی داشتن و هیچوقت علاقه ای به مطالعه عربی پیدا نمیکردند. ولی در نهایت تونستن با استفاده از روش صحیح مطالعه عربی در کنکور به در صدهای بالاتر از نود درصد و حتی درصد صد برسند. 

برای اینکه بتونیم خوب یادش بگیریم لازمه چند تا اصل رو مد نظر داشته باشیم:

۱》توجه اصطلاحا ۶دنگ (!) به تدریس دبیر سر کلاس درس و حضور صد درصدی در جلسات درس.

۲》مطالعه ی قسمت تدریس شده همون روز در منزل حدود ۱۵ دقیقه (برای تثبیت).

۳》مشخص کردن تست هایی که قراره به صورت آموزشی و برای یادگیری بزنیم.

۴》زدن تست ها به صورت زمان دار و غیر آموزشی.

در خصوص مورد اول:

از صحبت های دبیرمون سرکلاس درس نکته برداری کنیم تا بعد ها به عنوان نکته و درسنامه بخونیم.

مورد دوم :

اگر مطلبی که آموزش می بینیم تثبیت نشه ، بین صدها اطلاعات دیگه که تو بخش پردازش ذهن هست گم میشه پس باید تثبیتش کنیم تا از قسمت کوتاه مدت به قسمت بلند مدت حافظه هدایت بشه.

مورد سوم :

تست آموزشی یعنی به فرض ۱۰ تست انتخاب کنیم و به کمک پاسخنامه بهش جواب بدیم. یعنی ابتدا پاسخ رو حدس می زنیم بعد به پاسخنامه نگاه می کنیم تا بفهمیم مولف کتاب چه روشی رو برای پاسخ دهی به ما پیشنهاد کرده ‌تا در تست های بعدی از اون راه و روش کمک بگیریم .

مورد چهارم :

چند تست رو انتخاب می کنیم و زمان می گیریم که بسته به سطح هر کسی متفاوته یک نفر در۱۵ ثانیه یک تست میزنه و یک نفر در ۱ دقیقه.

فراموش نکنیم نکاتی که از تست ها و پاسخنامه ها کشف و استخراج میشن رو در کنار همون تست یادداشت کنیم.

آموختن عربی نیازمند صبر و حوصله است (حدودا یک یا دوماه یک روز درمیون دو ساعت مطالعه ، یادمون باشه ترجمه رو هم پا به پای قواعد از طریق مطالعه ی نکات مربوط به قواعد از روی کتاب تست های معتبر تقویت کنیم بعد سراغ آموزش مرحله به مرحله ی درک مطلب میریم )

اخطار جدی به داوطلبان ضعیف در درس عربی :

عربی درسی نیست که بشه کنارش گذاشت و شما به درصدش برای حصول یک نتیجه ی عالی نیاز دارید.

پس صبور باشید و به تلاش خودتون ادامه بدید.

روش صحیح مطالعه عربی کنکور 98  »  دوستان عزیزم ، این مقاله فوق العاده را به دقت بخوانید از آن استفاده کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید .

روش صحیح مطالعه عربی کنکور 98  : ترتیب تست های درس عربی

۸سوال از مبحث ترجمه می آید که ۵ تای آن سوال ترجمه عربی به فارسی است. ۲ سوال نیز ترجمه فارسی به عربی می آید و ۱ سوال هم سوالی مفهومی است . بعد از سوالات ترجمه یک متن داده می شود و ۹ تست از آن مطرح می گردد که ۴ تست آن به متن درک مطلب میباشد.

۲ تست از مبحث حرکت گزاری و ۳ تست از مبحث تجزیه و تحلیل خواهد بود . در انتها نیز ۸ تست از قواعد عربی مطرح می شود . این ۲۵ تست مجموع سوالهای درس عربی را تشکیل میدهندکه با دانستن روش صحیح مطالعه عربی میتوان با سرعت بالا به آنها پاسخ داد.


مشاور گروپ

روش صحیح مطالعه عربی کنکور 98  » عربی را از کجا و چطوری بخوانیم ؟

۱- شروع مطالعه ترجمه :

در ترجمه ابتدا به سراغ انواع فعل ها بروید و سعی کنید روی این مبحث تسلط زیادی پیدا کنید.

داوطلب باید روش های تست ترجمه و رد گزینه ها را یاد بگیرد.

پس از مرور مبحث مانند موضوع افعال، شروع به تست زدن کنید و اشکالات خود را پیدا کنید و نقاط ضعف خود را برطرف کنید.

برای مسلط شدن در مبحث ترجمه عربی، هر تستی که حل می کنید به کلمات و عبارات و معانی آن نیز توجه کنید.

به این ترتیب به مرور زمان کلمات و عبارات تکرار می شوند و شما در ترجمه مسلط می شوید.

بعد از زدن تست ترجمه ،سراغ تست های درک مطلب بروید.

اما به صورت پیوسته و گام به گام عمل کنید. هفته ای ۱ تا ۳ متن درک مطلب بخوانید و سعی کنید در این بخش بسیار قوی شوید و تمام نکات آن را یادداشت کنید.

ترجمه و تعریب در کنکور شامل ۸ سوال می باشد .

۲- قواعد:

۱- ابتدا کتاب درسی را بخوانید . بعد به سراغ درسنامه های کمک درسی بروید و سعی کنید نکات قواعد را جداگانه برای خودتان یادداشت کنید.

۲- زمانی که بخشی از قواعد را میخوانید به سراغ تست های قواعد بروید.

حدود ۱۰ الی ۱۵ تست را گلچین کنید و در زمان کمتر از یک دقیقه برای هر تست، آنها را حل کنید. و بعد درصد بگیرید.

۳-در پایان به سراغ پاسخنامه تشریحی بروید و آن را به خوبی مطالعه کنید و نکات مربوط به سوالات را یادداشت کنید.

اگر با خواندن پاسخنامه باز هم متوجه نشدید از اساتید کمک بگیرید.

۴-مدیریت زمان بسیار اهمیت داره . در این بخش مدیریت زمان بسیار مطرح است، سعی کنید آمادگی خود را زمان بندی مناسب افزایش دهید.

هشدار:

اگر داوطلبی در مبحث قواعد قوی باشد اما زمان را مدیریت نکند، بسیاری از سوالات را از دست می دهد.

روش صحیح مطالعه عربی کنکور 98  » نکته پایانی برای روش صحیح مطالعه عربی

اولین کار برای شروع مطالعه عربی کنکور اینه که باید سطح خود را در این درس مشخص کنید.

اگر دانش آموزی بخواهد از صفر شروع کند، باید کتاب های پایه نهم ، دهم ، یازدهم را به ترتیب مطالعه کند .

هر روز تعدادی از لغت عربی را بصورت فیش برگ هایی تهیه کنید و در تایم های مرده از آنها مطالعه کنبد.برای این کا میتوانید از لغات انتهای کتاب های درسی استفاده کنید.



moshavergroup 1


نمایی کلی از سوالات درس عربی در کنکور

ترجمه:

در مطالعه درس عربی برای فراگیری مبحث ترجمه توصیه می شود، داوطلبان بعد از فراگیری نکات تست زنی و قواعد مربوط به ترجمه مثل توجه به فعل و اسم های جمع و مفرد و معرفه و نکره و….. به زدن تست های سراسری بپردازند. در قالب این تست ها نکاتی بدست می اید که بسیار مفید هستند و حتما به خلاصه برداری این نکات نیز بپردازید.

درک مطلب:

برای تسلط به درک مطلب زدن شبانه یک درک مطلب از سال های گذشته کنکور سراسری کمک زیادی به افزایش سرعت العمل شما در خواندن متن های عربی می کند. برای ۳ تستی که مربوط به تجزیه و تحلیل است با فراگیری قواعد پاسخ دادن به این تست ها نیز برایتان هموار و آسان خواهد شد به شرطی که به صورت دقیق و مفید مطالعه کنید.

قواعد :

بعد از یادگیری کامل قواعد درس عربی به وسیله جزوه استاد و منبع کمک آموزشی خود توصیه می شود تمامی متن های کتاب های عربی را به تجزیه و تحلیل و اعراب گذاری آنها بپردازید این کار کمک می کند از آموخته های خود در عمل نیز استفاده کنید.

این در حالی است که سوالاتی نیز به طور مستقیم از متن های کتاب های عربی در کنکور سراسری مطرح می شود. بعد از انجام دادن این کار زدن تست های کنکور سراسری نیز بر تسلط شما در بخش قواعد درس عربی می افزاید.

از خلاصه نویسی نکات در مطالعه درس عربی غافل نشوید چه در مبحث قواعد کلی این درس چه در بخش ترجمه آن. می توانید این خلاصه ها را به شکل روش درختی در برگه هایی بزرگ نوشته و در اتاق خود بچسبانید و روزانه وقت اندکی برای مرور آنها بگزارید و مابقی وقت خود را به تست زنی در این درس بپردازید.

همچنین توصیه می شود به لغات انتهای کتاب های درسی عربی نیز تسلط پیدا کنید که برای این کار کتاب های بسیار خوبی در بازار موجود است.

توجه داشته باشید که بهتر است با مشورت با مشاور خود یک منبع کمک آموزشی مناسب را برای فراگیری این درس انتخاب کنید. مهم ترین توصیه ای که برای مطالعه درس عربی داریم این است که نحوه برخورد با هر تست از هر مبحث مختلف درس عربی را به وسیله تست زنی زیاد فرا بگیرد.

در حل تست ترجمه به نکات زیر توجه کنید:

1-شروع مطالعه ترجمه:

در ترجمه اول به سراغ انواع فعل ها بروید و سعی کنید روی این مبحث تسلط کامل را پیدا کنید.

2-روش های تست زنی در ترجمه:

داوطلب باید روش های تست ترجمه و رد گزینه ها را یاد بگیرد.

3-شروع تست زدن:

پس از مرور مبحث مانند موضوع افعال، شروع به تست زدن کنید و اشکالات خود را پیدا کنید و نقاط ضعف خود را برطرف کنید.

4-تسلط روی ترجمه:

برای مسلط شدن در مبحث ترجمه عربی، هر تستی که حل می کنید به کلمات و عبارات و معانی آن نیز توجه کنید.

به این ترتیب به مرور زمان کلمات و عبارات تکرار می شوند و شما در ترجمه مسلط می شوید.

5-تست های درک مطلب:

پس از تست ترجمه به سراغ تست های درک مطلب بروید.

اما به صورت پیوسته و گام به گام عمل کنید. هفته ای 1 تا 3 متن درک مطلب بخوانید و سعی کنید در این بخش بسیار قوی شوید و تمام نکات آن را یادداشت کنید.
توصیه ما به شما دانش آموزان عزیز این است که اولین کار برای شروع مطالعه عربی کنکور، باید خود را تعیین سطح کنید. اگر دانش آموزی بخواهد از صفر شروع کند، کتاب های سوم راهنمایی، اول و دوم و سوم دبیرستان

را مطالعه کند.

برای لغات و ترجمه روزی نیم ساعت وقت بگذارید. یعنی لغات پایانی کتاب های درسی عربی را مطالعه کنید.

امیدوارم با مطالعه این مقاله دیگر هیچ مشکلی در رابطه با مطالعه درس عربی نداشته باشید و با تمام سرعت به سمت موفقیت حرکت کنید

مشاور گروپ



وقتش نرسيده بلندتر صداش بزني ؟! ?

? نگران صفحه های نخوانده از کتابهایت هستی و روزهایی که به شدت می گذرند ! شاید هم نگران فراموش کردن مطالب و نکته های قبل هستی .

نترس ! من تمام کائناتم را برای به نظم در آوردن زندگی تو به کار گماشته ام . من تمام نامه ها و یادداشت های کوچکت را که در تکه ای کاغذ می نویسی را خوانده ام . خیلی وقت ها با خودت قول و قرار گذاشتی و از من کمک خواستی …. من هم آن لحظه خواسته ات را اجابت کردم و به تعبیر قرآنم ، گویی آن را در پاشنه در خانه ات قرار دادم ، ولی افسوس که تو در را باز نکردی …

? در این روزها هرگز نگو که از من خجالت می کشی . حتی اگر مدتی هم به من بی توجه بودی ، الان وقت آن فرارسیده که دستهایت را در دستان من بفشاری و حسم کنی . حسم کنی ، آنگونه که هستم . خودت را بی دغدغه به من بسپار ☺️ با تمام خوانده ها و نخوانده هایت .

با تمام داشته ها و نداشته هایت در این دنیای خاکی مطمئن باش که من بهترین را برای تو رقم خواهم زد ولی از تو می خواهم که تو هم در هر جایگاهی که هستی .

حتی اگر تا به حال خواب بودی و درس نخواندی ، تلاش کنی . فقط مرا ببین و از من پاداش تلاشت را بخواه . من می توانم پاسخ سوال های کنکورت را آنگونه ای که تو بهتر پاسخ می دهی به ذهنت بیاورم . من می توانم در سر جلسه به تو آرامش و یقین و ابتکار دهم . در کار من شک نکن .

فقط کافیست که تو تلاش کنی و بعد از آن صدایم کنی تا تو را در آغوش بگیرم و تمام فرشتگانم را مامور رساندن موفقیت به تو کنم ?

? همین امشب تصمیمت را بگیر . فرشتگانم از غروب خورشید تا طلوع صبح فردا به سمت تو می آیند . عزیزترینم ، دیدن لبخند تو پس از این همه تلاش حتی در ۱۰ هفته هم همه آرزوی من است .

از بعد زمان و مکان بیرون بیا و نگو نمیشه تو این روزهای باقی مانده به نتیجه رسید … نمی دانم که تو چرا این حرف را میزنی ولی این را بدان که همواره راه برای تو باز است . تو از اعماق وجودت بخواه و برای آن تلاش کن و به شب و روز و گذر ایام کاری نداشته باش .

مدام فکر قبول نشدن و به هدف نرسیدن را نکن . یک لحظه خود را ببین که به آنچه که علاقه داری رسیده ای ! این علاقه و هدف گذاری این موقعیت و این موفقیت را من در ذهن تو قرار داده ام و این کار را حکیمانه انجام دادم ؛ زیرا قبل از اینکه ذهنت را درگیر هدفی بزرگ کنم ، تونایی رسیدن به آن را در وجودت قرار دادم . پس تو هم شک نکن که میتوانی . از خواسته هایت دل نکن و تا آخرین لحظه برای آن تلاش کن .
زندگی طلوع خورشیدیست، تا طلوع خورشید در دل ها جاریست، باید بود ، باید خواند و به دنبال زندگی روان شد ?


من به شانس اعتقاد دارم، هرچی بیشتر تلاش کنم شانسم بیشتره ??

4/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه عربی کنکور 98 ویژه داوطلبان ضعیف تا متوسط

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. خرید اینترنتی

    دانش آموزان باید بتواند با استفاده از تمرکز بیشتر بر روی مباحث کلاسی و ایجاد تمرین می توانند نتیجه ی خوبی را از کار بگیرند وهمین منجر می شود تا عملکرد ویژه ای را داشته باشند

    پاسخ
  2. Pln

    سلام وقتتون بخير
    براي كسايي همچون من كه ٦ سال از ديپلمشون ميگذره و اين مدت تو دانشگاه درسايي و پاس كردن كه حتي از كنار عربي هم رد نشدن چه طور بايد اين درس عربي و خوند؟
    در طول دبيرستان به شدت از اين درس متنفر بودم و رشته ام تجربي بوده امسال قرار انساني كنكور بدم و لازم دارم ك حتما عربي و بخونم لطفا بنده رو راهنمايي ميفرماييد كه چ طور و از كجا شروع كنم؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی