بهترین روش مدیریت زمان تست های کنکور سراسری

88511130 101249899bfcdf

جهت مشاوره در زمینه بهترین روش مدیریت زمان تست های کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مدیریت زمان : روز کنکور زمانی است که نتیجه ماهها تلاش مشخص می شود . با این حال برخی از دانش آموزان به دلیل عدم آشنایی با اصول امتحان دادن نتیجه ای را که شایسته ی تلاش شان است ، کسب نمی کنند . مرور برخی اصول می تواند کمک کننده ی مناسبی باشد .

مدیریت زمان

مدیریت زمان در پاسخگویی به تست ها

مدیریت زمان : هنگام پاسخگویی به پرسش ها از تلاش برای ارزیابی عملکرد خود بپرهیزید . چرا که این عمل علاوه بر هدر رفتن انرژی و زمان شما منجر به اضطراب می شود . لازم است صرفا بر پاسخگویی به پرسش های پیش رو تمرکز کنید.
گاهی افراد پس از روبرویی با چند سوال دشوار در ابتدای یک درس برای کاستن از اضطراب خود از آخرین سوال شروع به پاسخ دادن می کنند.
 مدیریت زمان : این رویه اگر چه در کوتاه مدت موثر است ، اما علاوه بر افزایش دادن خطر جا افتادن پرسش ها ، امکان استفاده ی از چهارچوب منطقی به کار رفته در چینش پرسش ها را از بین می برد . این امر به ویژه در دروسی مانند دروس عمومی که طرح پرسش کاملا مشخصی دارند ، موجب هدر رفتن زمان و کاهش توان پاسخگویی شما خواهد شد.

 مدیریت زمان : از آنجا که در آزمون سراسری برای هر پاسخ غلط نمره ی منفی معادل یک سوم پیش بینی شده است ، توصیه می کنیم با تردید به پرسش ها پاسخ ندهید . پرداختن به قواعدی مثل حساب احتمال و قواعد ریاضی را در آزمون سراسری فراموش کنید . آزمون سراسری آزمونی است که هیچ احتمالی در مورد آن سازگار نیست . به پرسش ها فقط با صددرصد اطمینان پاسخ دهید .

اشتباه متداول در تست زنی

تجربه نشان می دهد ، هنگامی که در زمان مرور پاسخ ها برخی از آنها را تغییر میدهید ، احتمال اشتباه کردن پاسخی درست به مراتب بیش تر از درست کردن پاسخی غلط است . توصیه می کنیم زمان مرور را به پاسخگویی پرسش هایی بپردازید که در مورد آنها تردید داشته اید.مدیریت زمان /

علامت گذاری موثر پرسش ها :

می تواند نقش بسیار مهمی در فرآِیند آزمون دهی داشته باشد. بهتر است زیر واژگان کلیدی پرسش ها خط بکشید . این کار علاوه بر جهت دهی به تمرکزتان و تحریک مطالعه ی دقیق تر متن پرسش ( که یکی از منابع اصلی خطا در جلسه ی آزمون است ) امکان مرور سریعتر جواب ها را فراهم می سازد.
هم چنین لازم است علامتی را برای پرسش های پاسخ نداده و علامتی دیگر را برای پرسشهایی تعیین کنید که پاسخ داده اید. اما اطمینان زیادی به درستی آنها ندارید. در صورت امکان در همان بررسی نخست گزینه های به وضوح غلط را نیز خط بزنید و بهترین گزینه را برای پاسخدهی یا جایگزینی پاسخ قبلی با علامتی مشخص کنید تا بتوانید هنگام بررسی دوم توجه و زمان خود را بهتر تقسیم نمایید.

تله های تستی طراحان

برخی تست ها در کنکور سراسری با هدف سنجش قضاوت شهودی شما طراحی می شوند . چنین تست هایی اغلب پاسخ هایی بسیار طولانی دارند. داوطلب هوشیار از پاسخ دادن به آنها خوددداری خواهد کرد . تنها زمانی بر این پرسش ها تمرکز کنید که تمامی پرسش های دیگر را جواب داده اید ؛ مرور کرده اید و همچنان زمان اضافی دارید. بدیهی است که تشخیص چنین پرسش هایی مبتنی بر دانش کافی در زمینه ی راه حل آن خواهد بود تسلط قابل توجهی را در موضوع مورد بحث می طلبد.

توجه به زمانبندی دروس 

در جلسه ی آزمون امری ضروری است . زیرا برای به دست آوردن بهترین درصد می بایست دست کم یک بار تمامی پرسش ها را قبل از اتمام زمان تعیین شده بررسی کرده باشید تا پرسش های آسانتر را از دست ندهید . همچنین توصیه می شود از زمان درسی خاص به سود درسی دیگر کم نکنید. با این وجود نباید توجه به زمان از حد بگذرد و شکل نگاه کردن پی در پی به ساعت را پیدا کند. این رویه یکی از اصلی ترین علل اضطراب دانش آموزان در جلسه ی آزمون است . بنابراین کافی است هر چند دقیقه یک بار تخمینی سریع از زمان باقیمانده برای هر درس و تعداد پرسش های پیش رو داشته باشید.

در صورت روبرویی با شرایط نامساعد محیطی ( برای مثال سروصدا یا صندلی نامناسب ) به هیچ وجه دچار اضطراب نشوید . چرا که حتی در صورت ناتوانی در بهبود شرایط از طریق صحبت با مسئولین فرآیند “خوگیری” به یاری شما خواهد آمد و با گذر زمان کوتاهی از جلسه ی کنکور به احتمال زیاد محرک مزاحم را به کلی فراموش خواهید کرد.

اگر حساسیت زیادی به صداهای محیطی دارید ؛ می توانید از “قالب های انسدادی ” استفاده کنید . این قالب ها که در حیطه ی تخصصی همکاران شنوایی سنج قرار می گیرند و لازم است مخصوص هر فرد تهیه شوند ، می توانند با قرار گرفتن در گوش تا حد زیادی تاثر صداهای محیطی را کاهش دهند.

مدیریت زمان

برای رسیدن به رویاهات
حاضر باش روزی 2 ساعت
بخوابی و از هیچ تلاشی
دریغ نکنی

●● تو تنها زمانی شکست می خوری که دست از تلاش کردن برداری.

سرنوشت با چه چیزی ساخته
می شود؟

●بعضی ها فکر می کنند چیزی که
سرنوشت انســان را مي سازد استعدادهایش است.

بلکه اینطور نیست،

● “انتخاب های” شخص است که سرنوشتش را می سازد نه نبوغ و استعدادهایش.

●مواظب باش “درست” انتخاب کنی.

– فکر درست، باور درست، هدف درست، راه درست، روش درست، اخلاق درست، واکنش درست، عشق درست، روابط درست و…….

قله از تو عکس می گیرد…
اگر به بزرگی خودت پی ببری!

اگه مشكلات بزرگ توى زندگيت اتفاق افتاد! نگو چرا من؟!غرورتو حفظ كن و بگو: من از پسش برمیاااام…

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه بهترین روش مدیریت زمان تست های کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی