رشته دارویاری | بازار کار رشته دارویاری

رشته دارویاری | بازار کار رشته دارویاری

جهت مشاوره در زمینه رشته دارویاری | بازار کار رشته دارویاری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ما در این مقاله در رابطه با رشته دارویاری و تفاوت آن با دارو سازی، نحوه، زمان و شرایط ثبت نام دارویاری توضیح داده ایم برای اشنایی با این موارد و سرفصل های دروس مقاله مشاور گروپ را بخوانید.

رشته دارویاری

معرفی رشته دارویاری

در این بخش به معرفی رشته دارویاری می پردازیم. دارویاری زیر گروه رشته های پزشکی می باشد. رشته های پزشکی از گذشته تا به امروز در میان داوطلبان کنکور طرفداران زیادی داشته است. و رقابت بین داوطلبین گروه پزشکی همیشه سنگین است. رشته داروسازی طرفداران زیادی دارد و همین مسله موجب شد رشته دارویاری به وجود بیاید. دارویاری با داروسازی متفاوت است و خیلی ها تفاوت این دو رشته را نمیدانند.

رشته دارویاری در دانشگاه علمی کاربردی تحت عنوان كارداني حرفه ای خدمات سلامت داروياری در دو مركز آموزش علمی كاربردی شركت خدمات بهداشتی و درماني خاتم الانبياء و مركز آموزش علمی كاربردی شركت گروه پزشكی ابن سينا استان تهران ارائه می شود و ظرفیت پذیرش آن 150 نفر است.

دارویاری تا حد زیادی به رشته داروسازی و  رشته شیمی دارویی شباهت دارد. اما در برخی سرفصل های آموزشی این سه رشته با هم متفاوت می باشند.

ثبت نام رشته دارویاری

رشته خدمات سلامت دارویاری در دو دانشگاه علمی کاربردی ابن سینا و خدمات بهداشت درمان خاتم الانبیا ارایه می شود. این رشته در کنکور سراسری آزمون ندارد. پس داوطلبان رشته دارویاری نیازی نیست که در کنکور سراسری ثبت نام کنند. ثبت نام در این رشته به صورت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی و با استفاده از سوابق تحصیلی صورت می گیرد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کردند اما قبول نشده اند می توانند با  ارایه مدارک و سوابق تحصیلی در دانشگاه مورد نظر شانس خود را امتحان کنند.

زمان ثبت نام رشته دارویاری

زمان ثبت نام رشته دارویاری که بدون کنکور است، از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می شود. داوطلبانی که قصد ثبت نام در رشته خدمات سلامت دارویاری را دارند، می بایست که مطابق با زمان مشخص شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، به این سایت مراجعه نمایند و ثبت نام خود را در رشته های بدون کنکور انجام دهند.

زمان ثبت نام رشته دارویاری

نحوه ثبت نام رشته دارویاری

نحوه ثبت نام رشته دارویاری به این صورت است که داوطلبانی که قصد انتخاب رشته و ادامه تحصیل در دارویاری را دارند باید در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش در سایت سازمان سنجش در رشته های بدون کنکور ثبت نام کنند و مدارک و سوابق تحصیلی را ارایه نمایند. در صورت پذیرش به دانشگاه علمی کاربردی قبول شده در تهران مراجعه کنند و ثبت نام خود را در رشته دارویاری انجام دهند.

داوطلبان با سوابق تحصیلی بهتر و داوطلبانی که سریع تر و پیش از تکمیل نشدن ظرفیت ثبت نام کنند ، شانس پذیرش بیشتری خواهند داشت. ثبت نام رشته مذکور در دانشگاه علمی کاربردی در دوره های کاردانی و کارشناسی انجام می گیرد و داوطلبان با ارایه مدرک دیپلم برای ثبت نام دوره کاردانی با ارایه مدرک فوق دیپلم برای ثبت نام دوره کارشناسی مجاز خواهند بود.

شرایط ثبت نام رشته دارویاری

در جدول زیر شرایط ثبت نام رشته دارویاری دانشگاه علمی کاربردی را آورده ایم.

شرایط ثبت نام رشته خدمات سلامت دارویاری
دانشجویانی که در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته هستند در دانشگاه علمی کاربردی پذیرفته می شوند. داوطلبانی که درای مدرک دیپلم می باشند می توانند در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام نمایند.
آن دسته از افرادی که دارای مدرک کاردانی دارویاری هستند می توانند با توجه به شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، مجددا در مقطع کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند و اگر مایل بودند تا مقطع کارشناسی و اخذ مدرک لیسانس ادامه تحصیل دهند. شرایط پذیرش دارویاری در دانشگاه های علمی کاربردی، مطابق با شرایط پذیرش کلیه رشته های بدون کنکور این دانشگاه می باشد. داوطلبان پس از پذیرش ر رشته دارویاری، باید به صورت ترم به ترم شهریه دانشگاه را پرداخت نمایند.

تفاوت رشته دارویاری و داروسازی

برای داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته دارویاری هستند قصد داریم تفاوت رشته دارویاری و داروسازی را بیان کنیم

تفاوت رشته داروسازی با دارویاری
رشته دارو سازی رشته دوارو یاری
رشته داروسازی در تمامی دانشگاه های دولتی و آزاد و پیام نور سراسر کشور تدریس می شود اما دارویاری فقط در دو دانشگاه علمی کاربردی ابن سینا و خاتم الانبیا در تهران ارایه می شود
رشته داروسازی با ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری می باشد رشته دارویاری به صورت ثبت نام بدون کنکور و با سوابق تحصیلی می باشد
امکان ادامه تحصیل در داروسازی تا مقطع دکترا می باشد اما نهایت ادامه تحصیل در دارویاری تا مقطع لیسانس می باشد.
تعداد واحد درس رشته دارو سازی زیاد تر از رشته خدمات سلامت دارویاری می باشد. تعداد واحد های درس رشته دارویاری بسیار کمتر از تعداد واحد درس رشته داروسازی می باشد.
رشته داروسازی تعداد درس های تخصصیی بیشتری نسبت به دارویاری دارد. رشته خدمات سلامت دارویاری تعداد درس تخصصی کمتری نسبت به داروسازی دارد
سرفصل های آموزشی رشته دارویاری بسیار با رشته داروسازی تفاوت دارد. بیشتر سر فصل های آموزشی رشته داروسازی مربوط به قارچ شناسی، شیمی آلی و … می باشد. در رشته دارویاری نحوه نسخه پیچی، آشنایی با بیماری های مختلف و نحوه استفاده از نرم افزارهای دارویی توضیح داده می شود.
شغل فارغ التحصیلان رشته خدمات سلامت دارویاری با شغل دانشجویان رشته داروسازی تفاوت دارد.  

دروس رشته دارو یاری

دانشجویان در دانشگاه علمی کاربردی رشته خدمات درمان دارویاری دروس زیر را می خوانند.

  • آشنایی با بیماری ها
  • آمار حیاتی
  • اخلاق حرفه ای
  • اصول تغذیه
  • شناخت نظام سلامت
  • نسخه خوانی
  • اصول سرپرستی
  • کلیات خدمات بهداشتی
  • مبانی آناتومی و فیزیولوژی
  • نرم افزار خدمات دارویی
  • اصول سیستم های انبارداری
  • بیمه و تعرفه خدمات بهداشتی و درمانی
  • پرونده سلامت الکترونیک
  • تداخل دارویی
  • خدمات داروخانه
  • روابط عمومی و مشتری مداری
  • شناخت قوانین و مقررات شرکت های دارویی
  • کارورزی 1
  • کارورزی 2

بازار کار رشته دارو یاری

در این قسمت از متن به بازار کار رشته دارویاری می پردازیم. رشته خدمات سلامت دارویاری یک رشته تقریبا پر درآمد دانشگاه ها شناخته می شود که فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند از این رشته درآمد خوبی کسب کنند. شغل فارغ التحصیلان رشته دارویاری محدود به فعالیت های داروخانه ای و کار کردن در داروخانه ها و یا شرکت های داروسازی می باشد.

فارغ التحصیلان رشته دارویاری در مقطع فوق دیپلم و لیسانس می توانند در هر یک از داروخانه های دولتی و یا خصوصی به عنوان تکنسین دارویی مشغول به کار شوند. در واقع، یکی از شغل های اصلی این دانش آموختگان نسخه پیچی می باشد.

دانش آموختگان دارویاری می توانند در شرکت های توزیع و پخش دارو استخدام شوند و در این شرکت ها مشغول به کار شوند. افرادی که علاقه مند به تولید دارو و فرآورده های دارویی می باشند، می توانند در شرکت های تولید دارو و یا داروخانه های دامپزشکی نیز استخدام شوند.

در این مقاله در خصوص نحوه و زمان ثبت نام رشته های دارویاری، شرایط شغلی و غیره پرداختیم. اگر در خصوص زمان ثبت نام بدون کنکور رشته خدمات سلامت دارویاری دانشگاه علمی کاربردی سوال داشتید و هر گونه سوال در خصوص این رشته می توانید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 در تماس باشید.

❓رشته دارویاری چیست؟

✔️ در متن مقاله به طور کامل رشته خدمات سلامت دارویاری را معرفی کرده ایم.

❓ثبت نام در رشته خدمات سلامت دارویاری به چه صورت انجام می شود؟

✔️ ثبت نام دارویاری به صورت بدون کنکور و با ارایه سوابق تحصیلی انجام می شود که نحوه ثبت نام و زمان آن در متن اشاره شده است.

❓آیا دارویاری بازار کار مناسبی دارد؟

✔️ در خصوص بازار کار دارویاری به صورت جامع در متن توضیح داده ایم.

❓چه سر فصل هایی در خدمات سلامت دارویاری تدریس می شود؟

✔️ دروسی که در رشته دارویاری تدریس می شود را در متن آورده ایم.

❓رشته دارویایی در کدام دانشگاه ها ارایه می شود؟

✔️ رشته خدمات سلامت دارویاری در دو دانشگاه علمی کاربردی ابن سینا و خاتم الانبیا در تهران فقط تدریس می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رشته دارویاری | بازار کار رشته دارویاری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. دلارا

    سلام خسته نباشید آیا رسته تولید دارو و دارویاری هنوز در دانشگاه علمی کاربردی موجود است؟؟؟اگر موجوده امکان حذف این رشته تا دو سال آینده هست؟؟ لطفا جواب بدید ممنون

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی