چرا با وجود ساعات مطالعه زیاد ؛ در آزمون های کانون نتیجه نمیگیرم ؟

ساعات مطالعه زیاد

جهت مشاوره در زمینه چرا با وجود ساعات مطالعه زیاد ؛ در آزمون های کانون نتیجه نمیگیرم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ساعات مطالعه زیاد : من فکر می‌کنم امتحانی خواندن و زیاد خواندن تعداد مرورها، برای من بهتر است و این‌طوری ساعت مطالعه و اطمینانم از درس‌ها بیشتر می‌شود آیا باید درس‌ها را در طول هفته خورد کرد؟ البته این کمی هم به وسواس من برمی‌گردد. اگر می‌شود راه‌حلی پیشنهاد کنید. 

ساعات مطالعه زیاد

راهکارهای برتر برای نتیجه گرفتن در آزمون های کانون

افزایش تعداد دفعات مرور کار خیلی خوبی است ولی این‌که گفتید چه طور درس بخوانم؟ من 2 راهکار مشخص و امتحان‌شده را به شما پیشنهاد می‌کنم:

درس هر روز را همان روز بخوانید. نگذارید برای هفته‌های بعد که به مرحله خطرناک یادگیری نرود.

پیش‌خوانی کنید. به ویژه اگر درس‌هایی دارید که قبلا مطالعه کرده‌اید قبل از مطالعه مجدد آن‌ها را بازیابی کنید. به این صورت که قبل از مطالعه ببینید چه مطالبی را به خاطر دارید به ذهنتان فشار بیاورید و افزایش تعداد دفعات مرور کار خوبی است.

برای این‌که ببینید حد این تعداد دفعات چقدر است، درس‌های مفهومی محاسباتی مثل ریاضی و فیزیک را در بازه‌ی زمانی یک ساعت و نیم تا حداکثر تا دوساعت و نیم مطالعه کنید و درس‌های زبانی و متنی را در بازه زمانی نیم، یک تا حداکثر یک ساعت و نیم مطالعه کنید. این وعده‌های زمانی را متناسب با ویژگی‌های خودتان هماهنگ کنید.

برخی از اول تا صفحه 50 می‌خوانند این کار اشتباه است و باید قسمت‌ها را اولویت بندی کنید. یکی از ویژگی‌های نوابغ قدرت تشخیص اولویت‌هاست. اگر همیشه از اول شروع کنید همیشه مباحث اول بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. متد جعبه به‌یاد یا جعبه لایتنر شدیدا به شما کمک می‌کند که این ریتم برای جعبه لایتنر این است: 1 و 2 و 4 و 8 و 16 که تشکیل یک تصاعد هندسی را می‌دهند. جعبه به‌یاد ریتم ساده‌تری دارد.

حتما بخوانید :




سوال: من خیلی درس می‌خوانم ولی حتی یک درصد هم نتیجه نمی‌گیرم من عادت به تشریحی خواندن دارم و گاهی یک ساعت روی یک صفحه زیست می‌مانم. خیلی خیلی کم تست می‌زنم و ترازم همیشه روی 5000 است و زمانم هم خیلی کم است. 

 خودتان را دست کم نگیرید و اغراق نکنید شما به اندازه‌ای که می‌خواهید نتیجه نگرفته‌اید.

این‌که عادت به تشریحی خواندن دارید خیلی خوب است ولی کمی هم گرایش وسواسی دارید یکی دوبار که مطالعه کردید کتاب را ببندید و سعی کنید به ذهنتان فشار بیاورید و مطالب را بازیابی کنید و تمرین تستی حل کنید با این کار متوجه می‌شوید که بسیاری از مطالبی را که بارها و بارها مرور می‌کردید و می‌خواندید بلد هستید و نیاز به این‌همه ماندن روی مباحث ندارید و خیلی از مطالب را می‌فهمید و متوجه می‌شوید. اصل کار تشریحی خواندن خوب است و بهتر از سطحی و سرسری خواندن است اما افراط کردن کار درستی نیست.


فاکتورهای مشاوره و برنامه ریزی گروه مشاور گروپ

  • برنامه ریزی و شخصی سازی برنامه با توجه به نقاط قوت وضعف دانش اموزان
    ارائه راهکارای مناسب جهت جلوگیری از افت تحصیلی
  • آموزش شیوهای صحیح مطالعه,یادگیری,یادداشت برداری ,خلاصه نویسی وپاسخگویی به سوالات تشریحی و تستی
  • افزایش قدرت تمرکز وکاهش بی دقتی وتقویت حافظه وافزایش بازده
  • آموزش مهارتهای آزمون دادن شامل شیوه صحیح آمادگی برای هر آزمون مدیریت زمان و مدیریت استرس و تحلیل آزمون
  • معرفی بهترین منابع درسی وبهترین ازمونهای ازمایشی
  • راهکار وشیوه مناسب مطالعه و فراگیری هر درس مطابق ویژگیهای اون درس
  • افزایش انگیزه اعتماد به نفس ورفع مشکلات مربوط به آن
  • شیوهای درست جمع بندی ومرور درسها در زمان مناسب آن

دریافت مشاوره خصوصی با شرایط ویژه برای ثبت نام فقط با شماره زیر  تماس بگیرید …

رتبه های برتر



 دروس محاسباتی را زیاد کار میکنم ولی کم نتیجه میگیرم

سوال: در دروس حل کردنی مثل ریاضی وقتی جزوه می‌خوانم خیلی خوب می‌خوانم و تک‌تک سوال‌ها را کار می‌کنم نه فقط نشان‌دارها را ولی بعد از چند روز همان تست‌ها را با فکر کردن زیاد می‌توانم حل کنم. در نتیجه سرجلسه آزمون زمان کم می‌آورم لابد می گویید باید دوباره حل کنم ولی یک جزوه ده ساعته که چند روز برایش زمان گذاشته‌ام را نمی‌دانم بعد از چند روز باید دوباره خواند؟تراز  6150

من نمی‌گویم که بار بعد هم همه را کار کنید. سوالات را نشان‌دار کنید و یک تعدادی را مشخص کنید که دفعه بعد کدام‌ها را کار کنید ایشان هم مثل دانش‌آموز قبلی اغراق کرده‌اند. به خودتان پیام منفی نفرستید که من چیزی یاد نمی‌گیرم شما بخشی از مطالب را یاد می‌گیرید و بخشی را نه. و با تمرین و تکرار می توانید از عهده آن بربیایید. برای بار دوم یک قسمت‌ها را می‌توانید کار کنید و زمان‌هایی را در نظر بگیرید که در آن زمان آن‌ها را فقط حل کنید.


حتما بخوانید

 

نکات پایانی:

گفتیم نیم‌سال دوم مهم‌تر است امسال با مثال‌های مشخصی دانش‌آموزانی که پارسال 400 و 500 نمره رشد تراز داشته‌اند را معرفی می‌کنیم. این‌ها دو ویژگی مشخص دارند که عبارتست از:

زیاد زحمت می‌کشند.

نقاط قوت خودشان و روش‌های موفق خودشان را می‌شناسند. روش‌هایی را که سبب موفقیتشان شده است و ذهن واضح و شفافی دارند و می دانند هر درسی را چگونه بخوانند.

امکان جهش در نیم‌سال اول و دوم وجود دارد. همه کسانی که زحمت می‌کشند پیشرفت می‌کنند اما کسانی جهش می‌کنند که روش‌های خودشان را می‌دانند.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه چرا با وجود ساعات مطالعه زیاد ؛ در آزمون های کانون نتیجه نمیگیرم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی