روش مطالعه درس فیزیک به سبک نفرات برتر کنکور تجربی 97

روش مطالعه درس فیزیک

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه درس فیزیک به سبک نفرات برتر کنکور تجربی 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش مطالعه درس فیزیک : فیزیک درسی محاسباتی می باشد که ۳۰ تست در کنکور تجربی را به خود اختصاص داده است. کنکوری‌ها برای موفقیت در کنکور تجربی و قبولی در رشته‌های بهترباید درصد خوبی در این درس کسب کنند. در ادامه با مشاور گروپ همراه شوید…

روش مطالعه درس فیزیک

فیزیک1(اهمیت فیزیک در کنکور تجربی)

از کتاب فیزیک سال اول در کنکور تجربی معمولا مبحث آینه و عدسی ها مهم ترین مبحث است و به طور کلی هر ساله سه تست از کنکور تجربی به بحث آینه و عدسی اختصاص داده می شود.

فیزیک 2

از کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان به طور کلی از سرفصل فشار و قانون گازها دو تا چهار تست برای آزمون مطرح می شود و مبحث مهم دیگر، کار و انرژی است که یک سوال از این مبحث نیز آورده خواهد شد.

فیزیک 3

از این کتاب نسبت به فیزیک سال اول و دوم دبیرستان هر ساله سوالات بیشتری در کنکور مطرح می شود.

از مبحث الکتریسیته ساکن یک تست، از مبحث خازن و مقاومت الکتریکی یک سوال ترکیبی، از مبحث مقاومت الکتریکی 2 سوال به صورت جدا در کنکور مطرح می شود. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که برای تسلط بر فصل مقاومت الکتریکی تست های زیادی را حل کنید چون در این مورد تنوع سوال بسیار زیاد می باشد. از فصل مغناطیس و الکترو مغناطیس که معمولا سرفصل های آسان فیزیک تجربی هستند، نیز دو تست در کنکور مطرح می شوند.

فیزیک پیش دانشگاهی 1

چهار فصل مهم فیزیک پیش دانشگاهی 1 سینماتیک، دینامیک، موج و نوسان می باشند. فصل هایی که انواع تست‌های گوناگونی دارند و هر ساله شاهد خلاقیت طراحان در طرح تست از این مباحث بوده ایم. مبحث سینماتیک و بردار ۳ تا ۴ تست در کنکور دارد که احتمال طرح سوالات سخت از این مباحث بسیار بالاست. دینامیک بین ۲ تا ۳ تست سهم دارد. از فصول موج و نوسان نیز کلا ۲ تا ۳ تست در کنکور مطرح می شود.

فیزیک پیش دانشگاهی 2(اهمیت فیزیک در کنکور تجربی)

فیزیک پیش دو ۴ فصل دارد. فصولی با مباحث حفظی و با فرمول‌هایی که به راحتی با درک مفهوم آنها می توانید بر آن ها تسلط پیدا کنید و از پس تست‌های این فصول در سر جلسه آزمون بربیایید.

موفقیت در فیزیک تجربی در کنکور

خیلی از داوطلبان از ما سوال می‌پرسند که آیا امکان دارد در مدت زمان محدود درصد خوبی در فیزیک کسب کرد؟

در جواب باید بگوییم بله امکان دارد. برای موفقیت در کنکور سراسری داوطلبان نیازمند داشتن تعادل در دروس عمومی و اختصاصی خود هستند. به شرط آن که در دروس عمومی و اختصاصی خود در درسی ضعیف نباشید و پاین تر از سی چهل درصد در یک واحد درسی نداشته باشید، مطمئن باشید با میانگین ۵۵ تا ۶۰ درصد در تمامی دروس خود موفق به قبولی در رشته‌های خوبی خواهید شد.

آسان ترین مباحث فیزیک در کنکور(اهمیت فیزیک در کنکور تجربی)

آینه و عدسی ها (۳ تست)
بردار (معمولاً ۱ تست)
الکتریسته ساکن (۱ تست)
مغناطیس و الکترو مغناطیس (۲ تست)
صوت و موج مکانیکی (۲ تا ۴ تست)
چهار فصل پیش دو (۴ تا ۵ تست)
گرما و قانون گازها (۳ تست)

اعتقاد داریم یادگیری این مباحث بیش از ۴۰ تا ۵۰ روز طول نخواهد کشید و به راحتی ۱۵ الی ۱۷ تست را قادر خواهید بود پاسخ دهید. توصیه داریم بعد از تسلط به این مباحث به سراغ سایر فصول در این درس بروید و کم کم درصد خود را بالا ببرید. البته که این روش برای عزیزانی است که زمان فوق‌العاده محدودی برای آمادگی در کنکور سراسری دارند. طبیعی است داوطلبی که از ابتدا خوب مطالعه کرده باشد درصد های بالاتری برای او دست یافتنی خواهد بود.

شدیداً توصیه می‌کنیم روی مباحثی که نام بردیم به تسلط کامل برسید تا بتوانید از پس سوالات‌کنکور سراسری برآیید. برای موفقیت در این درس بهره گیری از تست‌زنی چه به صورت آموزشی و چه به صورت آزمونی می باشد، کلید کسب درصد بالا در این درس فقط و فقط تست‌زنی در تعداد زیاد است.

پیشنهادات مشاور گروپ برای موفقیت در کنکور تجربی

برای یادگیری مباحث این درس دست به قلم شدن رکن اول است. می‌بایست تست‌های بسیار متنوعی را مورد بررسی قرار دهید.
از خلاصه برداری فرمول‌ها و نکات مهم این درس به هیچ عنوان غافل نشوید. پیشنهاد ما برای موفقیت شما استفاده از جعبه لایتنر می باشد.
برای حل مسائل حتما فرمول را بنویسید و به اهمیت کشیدن شکل برای حل مسائل این درس توجه داشته باشید.
حتما به زدن تست های زمان دار در این درس اهمیت بدهید. زدن چنین آزمون های زمانداری سرعت عمل و دقت شما را در پاسخ گویی به سوالات چندین برابر می کند.
از مطالعه کتاب درسی غافل نشوید. حتما تمامی مسائل و پرسش هایی که در کتاب درسی را نیز حل کنید. در سال های اخیر شاهد طرح تست از سوالات کتاب درسی بوده ایم.

فیزیک

در این درس دانش آموزان رشته ی تجربی دارای میانگین درصدی پایین تر از زیست شناسی و شیمی می باشند. این درس نیز به دلیل ضریبی که دارد در رشته ی تجربی از اهمیت ویژه ای برخودار است و کسب یک درصد بالا می تواند بسیار ارزشمند باشد.

حتی اگر دانش آموز ضعیفی در این درس هستید، حتماً سعی کنید که این درس را در برنامه ی درسی خود بگنجانید یا حداقل مباحثی را که راحت تر یاد می گیرید، حتماً بخوانید. چنان چه احساس می کنید به تمامی مباحث به یک اندازه تسلط دارید، بهتر است که مطالب ر ابه ترتیب زیر مطالعه کنید: 1- نور 2- فشار 3- گرما و ترمودینامیک 4- مکانیک 5- الکتریسته

کنکور سراسری، مجموعه رشته های تحصیلی را که ضریب دروس امتحان آن ها یکسان است، تحت یک زیرگروه دسته بندی می ‌ کنند.در کنکور سراسری، گروه ریاضی ۳، گروه تجربی ۵، گروه علوم انسانی ۵، گروه هنر ۵ و زبان های خارجی ۴ زیرگروه دارند..

زیر گروه 1: مواد امتحانی و ضرایب آن: زمین شناسی(0)، ریاضی(2)، زیست شناسی(4)، فیزیک(2)، شیمی(3)
رشته ‌ های این زیر گروه عبارتند از:

پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، کاردرمانی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی، مامایی، پرستاری، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، تغذیه، اعضای مصنوعی، تکنولوژی پرتوشناسی، پرتودرمانی، پرستاری دندانپزشکی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، علوم آزمایشگاهی، مدارک پزشکی، هوشبری، اتاق عمل، پروتزهای دندانی، بهداشت عمومی، بهداشت کار دهان و دندان، زیست شناسی، روان شناسی، بورسیه رشته ‌ های پزشکی نیروی انتظامی و ارتش، علوم صنایع غذایی، کودک ‌ یاری، زیست شناسی عمومی، مدیریت و کمیسری دریایی.

زیر گروه 2: مواد امتحانی و ضرایب آن: زمین شناسی(1)، ریاضی(3)، زیست شناسی(4)، فیزیک(2)، شیمی(4)

رشته ‌ های داروسازی، دبیری شیمی، شیمی محض، ناوبری و فرماندهی کشتی در این زیرگروه قرار دارند.

زیرگروه 3: مواد امتحانی و ضرایب آن: زمین شناسی(4)، ریاضی(3)، زیست شناسی(2)، فیزیک(2)، شیمی(2)

در این زیرگروه فقط رشته زمین شناسی قرار دارد.

زیر گروه 4: مواد امتحانی و ضرایب آن: زمین شناسی(1)، ریاضی(4)، زیست شناسی(2)، فیزیک(3)، شیمی(2)
رشته ‌ هایی که در این زیرگروه می ‌ بینیم عبارتند از(اهمیت فیزیک در کنکور تجربی)

حسابداری، مدیریت، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت بازرگانی، مدیریت امور بانکی، مدیریت بیمه، علوم اقتصادی، معارف و علوم سیاسی، الهیات و معارف، معارف و مدیریت، امور گمرکی، اقتصاد نظری، فلسفه، اقتصاد حمل و نقل، علوم اقتصاد، اقتصاد صنعتی، معارف و حقوق، الهیات و ارشاد، ادبیات و زبان عربی، ریاضی، فیزیک، خلبانی، نگهداری هواپیما، مهندسی سیستم، هوانوردی، ناوبری هوایی، علوم قرآنی، کتابداری و فقه (کلیه گرایش ها)

زیر گروه 5:
مواد امتحانی و ضرایب آن(اهمیت فیزیک در کنکور تجربی)

زمین شناسی(1)، ریاضی(3)، زیست شناسی(2)، فیزیک(2)، شیمی(2)

این زیرگروه شامل رشته ‌ های کاردانی و مهندسی های کشاورزی، کتابداری در شاخه پزشکی، مدیریت خدمات پزشکی، تربیت ‌ بدنی، روابط سیاسی، علوم سیاسی، مددکاری اجتماعی، تربیت ‌ مربی عقیدتی- سیاسی، تولید سیما


امیررضا براتی – رتبه 1 منطقه 2 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

ابتدا درسنامه کتاب کمک درسی را با دقت می خواندم و سپس تعداد زیادی تست می زدم.

در پایان برای ارزیابی خود، از خودم آزمون می گرفتم.

 
عرفان آبادیفرد – رتبه 1 منطقه 1 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

ابتدا جزوه ی دبیر را با بررسی کامل مسائل و تمرین ها می خواندم. سپس بر مسائل پایانی فصل های کتاب درسی تمرکز می کردم؛ زیرا باید به این نکته توجه کرد که سوالات آخر فصل کتاب درسی منبع خوبی برای طراحان تست هستند.برای تست زنی ابتدا تست های آزمون سراسری را بدون زمان و سایر تست های تالیفی را زمان دار می زدم و خلاصه های فرمول و روابط هرفصل را از تست ها استخراج کرده بودم. سوالات کتاب 30 سال فیزیک آبی را به صورت تیپ محور در دوران جمع بندی برای مرور دوباره حل کردم.

 
آرمان زینالی – رتبه 1 منطقه 3 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

من در این درس، ابتدا جزوه ی دبیر را به طور کامل مطالعه می کردم و از مبحث تدریس شده، تعداد زیادی تست حل می کردم.

به نظرم عامل موفقیت در این درس تست زیاد است.

 
سارا کمالی – رتبه 2 منطقه 1 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

در درس فیزیک ، ابتدا کتاب درسی را مطالعه می کردم. سپس به سراغ جزوه ­ی دبیر می رفتم. در ادامه از درسنامه ی کتاب آبی فیزیک استفاده کرده و تست های این کتاب را به صورت تیپ محور جواب می دادم.

 
علی عبداله زاده – رتبه 2 منطقه 2 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

برای درس فیزیک ابتدا کتاب درسی رو می خواندم تا مفاهیم پایه رو متوجه شوم .

سپس مطالب و مثال های کتاب درسی را مطالعه می کردم و به آن ها مسلط می شدم.

بعد از مطالعه ی کتاب درسی، شروع به تست زنی می کردم. تست ها را به صورت مضربی حل می کردم تا تست های یک فصل مرور شده و تثبیت شوند.

حین تست زدن هم بار اول تست زنی ، پاسخ های تشریحی رو دقیق بررسی می کردم و خودم هم تشریحی حل می کردم تا مطالب و مفاهیم رو دقیق بفهمم.

 
سید شایان شجاعی – رتبه 3 منطقه 1 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

من در این درس ابتدا جزوه ی دبیر را می خواندم و سپس تست حل می کردم.

 
امیررضا صدریکتا – رتبه 3 منطقه 2 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

ابتدا از روی جزوه ی دبیر و درسنامه ی کتاب های کمک آموزشی ام می خواندم و سپس تست حل می کردم.

 
ادیب الماسی – رتبه 4 منطقه 3 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

در درس فیزیک ابتدا درس را می خواندم و سپس 20 تست از هر مبحث را پاسخ می دادم ؛ این 20 تست را طوری انتخاب می کردم که تمام اطلاعات فصل را توسط این 20 تست مرور کرده باشم. بعد از این مرحله کتاب درسی را مو به مو می خواندم. سپس تست های کتاب سه سطحی را حل می کردم زیرا مهم ترین فایده ی این کتاب از نظر من حجم کم و سوالات خوب آن است.

 
محمد امیری – رتبه 5 منطقه 1 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

من عامل موفقیتم در این درس را تست زدن زیاد می دانم.

در این درس ابتدا جزوه ی دبیر را می خواندم و سپس تست حل می کردم.

هنگام تست زنی، به تمام تست های فصل پاسخ می دادم.

یکی از مهم ترین منابع من در این درس کتاب سه سطحی بود.

 
صدرا بهروزیه – رتبه 6 منطقه 1 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

بالاترین درصد من در کنکور درس فیزیک با 97 درصد اســت. من بعد از تدریس دبیر ، ابتدا کتاب را با دقت زیاد می خواندم و سؤالات کتاب را حل می کردم. بعد جزوه ی دبیر را مطالعه می کردم. سپس متناسب با آن موضوع، تستهای کنکورهای سالهای قبل را حل می کردم تا با سؤالات استاندارد آن مبحث آشنا شوم. بعد تست های سخت را کار می کردم. کار مؤثر و مفید دیگر من این بود که سؤالات سخت آزمون ها را یکجا در کتاب خودآموزی می نوشتم و بعد همه ی آنها را تمرین می کردم.

 
محمدرضا بهمنی – رتبه 6 منطقه 3 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

من در درس فیزیک، ابتدا درسنامه ی کتاب کمک درسی ام را می خواندم و سپس تعدادی تست حل می کردم.

برای مرور مطالب مجددا تست حل می کردم.

عامل موفقیتم در این درس را تمرین زیاد و مداوم می دانم.

 
ائلشن آذرمی اجیرلو – رتبه 7 منطقه 2 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

من در این درس ابتدا جزوه ی دبیر را می خواندم و سپس شروع به تست زنی می کردم.

در هنگام تست زنی، تلاش می کردم هر تست را تا حد ممکن به روش خلاقانه حل کنم.

برای سوالاتی که اشتباه حل می کردم، پاسخنامه را چک می کردم.

 
امیرمحمد سلطانی – رتبه 7 ایثارگران 5 درصد تجربی روش مطالعه درس فيزيك

من در این درس ابتدا جزوه ی دبیر را به طور دقیق و کامل می خواندم و سپس تعدادی تست حل می کردم.

در هنگام تست زنی تمام تلاشم را برای افزایش سرعت تست زنیم می کردم و توانستم با تمرین زیاد سرعتم را افزایش دهم.

 
سید مرتضی علی پور فرجی – رتبه 7 ایثارگران 25 درصد تجربی روش مطالعه درس فيزيك

من در این درس تعداد زیادی تست حل می کردم و دلیل موفقیت خود را تمرین زیاد می دانم.

 
پیام جنت دوست – رتبه 8 منطقه 1 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

من در کنکور سراسری درس فیزیک را 100 درصد زدم و دلیل موفقیت خود را در این درس علاقه ی زیاد به آن می دانم . من در ســال های تحصیل برای درس فیزیک زمان زیادی گذاشتم . در این درس ابتدا جزوه­ ی دبیر را خوب مطالعه می کردم و مثال های کتاب درسی را دوباره بررسی می کردم. بعد از یادگیری کلی درس ، به سراغ کتاب های تست می رفتم. علاوه بر تثبیت آموخته ها، نکاتی را هم از تستها درمی آوردم و تستهای نکته دار یا سخت را نشان دار می کردم. در مرحله ی بعدی چند روز مانده به آزمون یا در دوره ی جمع بندی، تســتهای کتاب سه سطحی یا نشان دار را دوباره مرور می کردم. اگر حین مرور تست های دشوار متوجه کاســتی می شدم فصل مربوط به آن را مجددا می خواندم.

 
سروین آزادبخت – رتبه 8 منطقه 3 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

من در کنکور سراسری این درس را 92 درصد زدم. من برای این درس، ابتدا کتاب درســی را مطالعه می کردم و سپس به سراغ تست های کتاب های آبی و سه سطحی میرفتم. ابتدا یک بار کتاب درسی را می خواندم.سپس به سراغ درسنامه های کتاب های آبی می رفتم . از نظر من تنها راه حل برای تسلط در درس فیزیک حل مکرر تست های سخت و عادت کردن به آن هاست.

 
علی تقوائی – رتبه 8 ایثارگران 25 درصد تجربی روش مطالعه درس فيزيك

من در این درس تعداد زیادی تست حل می کردم.

به هنگام تست زنی، همه ی انواع تست را بررسی می کردم

 
محمد امین جوادی – رتبه 9 منطقه 2 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

من در درس فیزیک روش خاصی داشتم که به این صورت بود: « قبل از شــرکت در کلاس های مدرسه، متن درس را از روی کتاب درسی پیش خوانی می کردم و همگام با معلم پیش می رفتم و عجله ای برای پیشــی گرفتن از معلم نداشــتم.»

از نظر من یادگیری تشــریحی درس ها سهم زیادی در پیشــبرد ترازم داشــت. من پس از مطالعه ی تشریحی درس نامه ها به سراغ تســت های کتاب سه سطحی کانون می رفتم و با همین روش توانستم فیزیک را در کنکور 100 درصد بزنم.

در درس فیزیک بعد از تدریس معلم شروع به زدن تست می­ کردم . بعد از زدن تست و اشکال گیری ، درسنامه ­ی کتاب را می­ خواندم. پس از آن با معلممان در مدرسه رفع اشکال می کردم. من سعی می­کردم به روش های حل معلممان توجه ویژه داشته باشم.

در هنگام آزمون های جمع بندی سعی می­ کردم سوالات نشان دار را حل کنم و بخش هایی از پاسخ نامه را که نشان دار کرده ام را مرور کنم.

 
امیرحسین محرم خانی – رتبه 9 ایثارگران 25 درصد تجربی روش مطالعه درس فيزيك

من در این درس ابتدا درسنامه ی کتاب کمک درسی را می خواندم و سپس تست می زدم.

در هنگام تست زنی به تمام تست ها پاسخ می دادم.

دلیل موفقیتم در این درس را تست زنی زیاد می دانم.

 
ساجد شیری طرزم – رتبه 10 منطقه 2 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

من در این درس تست زیاد حل می کردم.

دلیل موفقیتم را حل تست های سخت و دشوار می دانم.

 
امیرحسین دست پاک – رتبه 10 منطقه 3 تجربی روش مطالعه درس فيزيك

در درس فیزیک ابتدا سوالات را می خواندم و تلاش می کردم آن ها را درک کنم.

تعداد زیادی تست از هر مبحث حل می کردم.

از کتاب سه سطحی در این درس استفاده ی زیادی کردم و سوالات چالشی خیلی خوبی داشت.

بعد از آزمون ها سوالات را بررسی می کردم و اشتباهاتم را شناسایی و برطرف می کردم.

 
آوا قره باغلی – رتبه 10 ایثارگران 5 درصد تجربی روش مطالعه درس فيزيك

من در این درس ابتدا دروس را می خواندم تا آن ها را بفهمم.

پس از فهم دروس، تعدادی تست حل می کردم.

به صورت دوره ای تست ها را تکرار می کردم.

رتبه های برتر


4/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه درس فیزیک به سبک نفرات برتر کنکور تجربی 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی