توصیه های رتبه برتر کنکور به داوطلبان کنکور 1402

توصیه های رتبه برتر کنکور به داوطلبان کنکور 1402

جهت مشاوره در زمینه توصیه های رتبه برتر کنکور به داوطلبان کنکور 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

توصیه های رتبه برتر کنکور به داوطلبان کنکور 1402 تکنیک های مطالعه در شرایط کرونا  :  تکنیک های مطالعه نفرات برتر کنکور 1401 در شرایط کرونا ,روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور انسانی 1401,جدول برنامه ریزی درسی نفرات برتر کنکور 1401,ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور 1401,ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور 1401,روش مطالعه رتبه های برتر کنکور انسانی 1401,روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور تجربی 1401,رتبه های برتر کنکور 1401 از کی شروع کردند,تابستان رتبه های برتر کنکور 1401


توصیه های رتبه برتر کنکور به داوطلبان کنکور 1402

توصیه‌های رتبه برتر کنکور به داوطلبان کنکور ۱۴۰۲/ تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردم

رضا ابراهیمی گفت: تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردم و از تعویق یک و نیم ماهه کنکور برای مرور و تثبیت هرچه بیشتر مباحث بهره گرفتم.

رضا ابراهیمی، رتبه ۴ کنکور گروه زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه توصیه‌ام به داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ تلاش شبانه‌روزی با روحیه خستگی‌ناپذیری است، گفت: داوطلبان کنکور باید خود را باور کنند و از حاشیه‌های پیرامون خود فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: بنده سال آخر دبیرستان برای کسب رتبه تک رقمی در کنکور درس می‌خواندم و روزهای تعطیل ۱۰ تا ۱۱ ساعت مطالعه می‌کردم؛ همچنین در مدارس سمپاد به تحصیل پرداختم و از مؤسسات آزمون‌های آموزشی استفاده کردم.

تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردم

رتبه ۴ کنکور گروه زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ با اشاره به تأثیر کرونا بر درس خواندن گفت: تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردم و از تعویق یک و نیم ماهه کنکور برای مرور و تثبیت هرچه بیشتر مباحث بهره گرفتم.

ابراهیمی با بیان اینکه خانواده در موفقیتم در کنکور نقش داشتند، افزود: خانواده از نظر مادی و روحی پشت و پناهم بودند و همیشه با یادآوری سختی‌های گذشته و آینده روشن و اهداف بلندم به بنده انگیزه می‌دادند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مند تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم، عنوان کرد: خبر قبولی در آزمون سراسری و رتبه تک رقمی شدن را از طریق پیام‌های دوستانم دریافت کردم.

توصیه های رتبه برتر کنکور به داوطلبان کنکور 1400

آذربایجان غربی| رتبه اول کنکور انسانی: خشنودی خانواده‌ بیشتر از همه خوشحالم کرد/ روزی ۸ ساعت درس خواندم

مهدی محمدی تمر، رتبه اول کنکور انسانی با اشاره به اینکه معمولا ساعات درس خواندنم در طول روز متفاوت بود اظهارداشت: به ویژه در ایامی که مدارس تعطیل شده و فرصت درس خواندن بیشتر بود، به طور میانگین روزی هشت ساعت درس می‌خواندم.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین و بهترین مشوق و پشتیبان من در این راه خانواده بود و خداوند را شاکرم که صاحب بهترین خانواده هستم و نمی داندم که چگونه باید زحمات آنها را جبران کنم و خوشبختانه خداوند هم کمک کرد و توانستم این موفقیت را کسب کنم.

نفر اول کنکور سراسری در گروه انسانی گفت: تاکنون به غیر از من، در خانواده و یا در آشنایان و فامیل کسی نتوانسته بود این موفقیت علمی را کسب کند.

محمدی‌تمر در ادامه بیان کرد: من از کتاب‌های کمک آموزشی در این راه استفاده کرده و در هیچ کلاسی نیز شرکت نکرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه فعلا تصمیم قطعی برای اینکه چه رشته‌ای را در دانشگاه بخواند نگرفته است افزود: تاکنون تمرکز اصلی بر روی نتیجه کنکور داشتم و از این پس تصمیم می‌گیرم که در چه رشته ای ادامه دهم اما به رشته حقوق و قضاوت فکر می‌کنم.

‌نفر اول کنکور سراسری در گروه انسانی اظهار داشت: خانواده نیز همیشه پیشنهادات سازنده‌ای در هر موضوعی به من داده و در موضوع انتخاب رشته مشاوره می‌دهند اما تصمیم نهایی که چه رشته ای را در دانشگاه دنبال کنم بر عهده خود گذارده اند.

محمدی تمر با اشاره به اینکه امسال برای اولین مرتبه در کنکور سراسری شرکت کرده بودم افزود: گمان می کردم که رتبه خوبی را در کنکور سراسری کسب کنم اما به اول بودن فکر نمی کردم و زمانی که متوجه شدم که نفر اول کنکور شدم بسیار خوشحال شدم اما خوشحالی خانواده برایم خوشحال کننده‌تر بود.

وی تاکید کرد: تنها چیزی که می‌توان به هم سن و سال های خود بگویم این است که اول به خدا توکل کرده و بعد به توانایی های خود اعتماد کنند.

توصیه های رتبه برتر کنکور به داوطلبان کنکور 1400


سر فصل ها

مازندران| رتبه 2 کنکور انسانی: حمایت خانواده و تشویق دبیران مدرسه باعث موفقیتم شد

‌علی‌رضا چلابیان، رتبه دوم کنکور سراسری رشته علوم انسانی ۱۴۰۱، اظهار داشت: برای حضور در کنکور سراسری در هیچ کلاس آموزشی شرکت نکردم و تنها در یک موسسه آزمون آزمایشی دادم.

وی افزود: با توجه به تحصیلاتم در مدرسه تیزهوشان برای نخستین بار در کنکور سراسری حضور یافته و در رشته علوم انسانی با کسب رتبه دوم قبول شدم.

چلابیان، توکل به خدا، تلاش، پشتکار و حمایت مدیر و معلمان مدرسه تیزهوشان را عامل اصلی خود در کسب این رتبه عنوان و تصریح کرد: مهم‌ترین مشوق بنده توصیه‌ها و راهنمایی‌های دبیران به خصوص پشتوانه خانواده ام جهت ادامه تحصیلم بوده است.

‌منتخب کسب رتبه دوم کنکور ۱۴۰۱ در رشته علوم انسانی افزود: علاقمند به تحصیل در رشته حقوق قضایی آن در دانشگاه تهران مد نظرم است تا با توکل بر خدا تا جایی که بتوانم برای رسیدن به اهداف خودم به این رشته ادامه تحصیل دهم.

البرز| رتبه 3 کنکور انسانی: انتظار رتبه تک رقمی نداشتم/ برنامه ریزی یکی از عوامل موفقیت است

مریم اکبری سریزدی، رتبه 3 کنکور انسانی درباره رتبه خود در کنکور سال ۱۴۰۱ ، اظهار داشت: برای رسیدن به اهدافم بسیار تلاش کردم، کنکور یکی از اهداف من بود و اتفاق‌های خوب دیگری وجود داردکه باهمین تلاش امیدوارم به آنها نیز برسم.

وی با بیان اینکه انتظار رتبه تک رقمی نداشتم، افزود: اگرچه به دلیل تلاش‌ها و سختی‌ها برای موفقیت در کنکور انتظار رتبه خوب در این آزمون داشتم اما فکر نمی‌کردم بتوانم رتبه تک رقمی را کسب کنم.

‌نفر سوم گروه انسانی کنکور سال ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده‌ام، بیان کرد: روزانه اوایل حدود ۵ ساعت به خواندن درس و زدن تست می‌پرداختم که با نزدیک شدن به کنکور این ساعت به ۸ ساعت افزایش یافت.

اکبری سریزدی با اشاره به اینکه هدفم تحصیل در رشته روانشناسی دانشگاه تهران بود، تصریح کرد: اما تا زمان انتخاب رشته از مشاور و معلمان مشاوره می‌گیرم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی یکی از عوامل اصلی موفقیت است، خاطرنشان‌کرد: حمایت خانواده و معلمان نیز برای رسیدن به این موفقیت بسیار موثر بود.

نفر سوم گروه انسانی کنکور سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا فضای مجازی اگرچه جای مدرسه را نمی‌گیرد اما در این مدت بسیار کمک کننده بود.

اصفهان| رتبه 4 علوم انسانی: دانش‌آموزان کنکوری باید خود را با شرایط سازگار کنند

محسن سیاه‌مرد، رتبه 4 علوم انسانی در رابطه با میزان مطالعه خود برای شرکت در کنکور اظهار داشت: من مطالعه را با حدود ۸ ساعت شروع کرده و به مرور این مقدار را افزایش دادم و به ۱۲ ساعت هم می‌رسید.

وی بااشاره به تاثیر کرونا در میزان مطالعه خود ادامه داد: با شیوع کرونا و بعد از عید من با کتاب‌هایم در منزل حبس شده‌بودم و این موضوع باعث کاهش ساعت مطالعه و خواب بیشتر شده بود ولی به لطف خدا توانستم خودم را از آن شرایط سخت بیرون بکشم و دوباره به ساعت مطالعه قبلی برگردم و الان هم نتیجه‌اش را می‌بینم.

رتبه ۴ گروه علوم انسانی کنکور ۱۴۰۱ درارتباط با برنامه‌ریزی درسی خود عنوان کرد: در آزمون‌های آزمایشی شرکت کرده و برنامه‌ریزی درسی موسسات را برای خودم شخصی‌سازی می‌کردم چراکه این برنامه‌ها بازه‌های زمانی و تعداد صفحات مشخصی را برای مطالعه تعیین کرده‌بودند و من این برنامه را به سبک خودم برمی‌گرداندم.

وی با اشاره به محدودیت دانش‌آموزان گروه انسانی برای خارج شدن از کشور بیان کرد: در واقع به‌دلیل اینکه علوم انسانی ما برمبنای اسلام است، شاید فرصت کار نسبت به دانش‌آموزان تجربی و ریاضی برای بچه‌های انسانی کمتر باشد و حتی اگر پیشنهادی هم برای خارج شدن از کشور با من مطرح شود، ترجیح می‌دهم در کشور خودم خدمت کنم تا سهم کوچکی در ارتقای کشور داشته باشم.

سیاه‌مرد خطاب به دانش‌آموزان کنکوری توصیه کرد: پیشنهاد من به دانش‌آموزان کنکوری امسال این است که خودمحور باشند و خود را با شرایط سازگار کنند چراکه عوامل بیرونی دست آن‌ها نیست و هرکسی به فکر موفقیت است، باید باوجود شرایط تدریس غیرحضوری پیگیر درس‌های خود به هر طریق ممکن باشد.

‌وی افزود: دانش‌آموز هدفمند باید درصورتی‌که برایش ممکن است از آموزش‌های آنلاین و غیرحضوری استفاده کند و درغیراینصورت بصورت خودمحور به مباحث موردنیاز برای کنکور برسد و اصلا معطل بحث‌هایی همچون شیوع کرونا نشود و هم ازلحاظ روحی و روانی و هم درسی، خودش را به سبک یک کنکوری کنترل کند.

رتبه ۴ گروه علوم انسانی کنکور ۱۴۰۱ دررابطه با سختی سوالات کنکور امسال تصریح کرد: من برای تمرین، سوالات کنکور داخل و خارج سال ۹۸ را کار کرده بودم ولی کنکور امسال سخت‌تر از حد انتظار ما بود چراکه با شیوع کرونا و اتفاقات سال تحصیلی ۱۴۰۱-۹۸ انتظار داشتیم سوالات آسان‌تر طرح شود، البته بعضی درس‌ها هم آسان بود ولی در یک ارزیابی کلی سوالات امسال سخت طرح شده‌بود.

وی خاطرنشان کرد: در آزمون‌های آزمایشی تجربه کسب رتبه برتر را داشتم و بعد از کنکور هم رضایت نسبی از عملکرد خود و انتظار رتبه تک‌رقمی داشتم و علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه علوم قضایی هستم.

توصیه های رتبه برتر کنکور به داوطلبان کنکور 1400


خراسان جنوبی| رتبه 7 کنکور انسانی: تمام تمرکزم روی درس خواندن بود/ از تهدید فرصت ساختم

فاطمه برات‌نژاد، رتبه 7 کنکور انسانی اظهار داشت: برای موفقیت در کنکور از تابستان سال قبل تلاش جدی خود را آغاز کردم و در این راه از هیچ گونه سعی و تلاشی دریغ نکردم.

و با بیان اینکه تمام تمرکزم در این یکسال تنها و تنها روی کنکور بود و از تک تک ثانیه‌ها استفاده کردم گفت: در وهله اول موفقیتم را مدیون لطف خدا و بعد هم حمایت خانواده به ویژه مادرم چه از لحاظ مادی و چه معنوی هستم‌.

رتبه ۷ کنکور انسانی افزود: در آزمون‌های گزینه ۲ زیاد شرکت کردم اما در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و ساعات زیادی را فقط درس می‌خواندم.

‌برات‌نژاد ادامه داد: روزهای که مدرسه می‌رفتم ۵ تا ۶ ساعت و روزهای تعطیل ۱۰ تا ۱۲ ساعت را فقط درس می‌خواندم.

وی خطاب به هم سن و سالانش گفت: مشکلات و موانع همیشه است اما نباید اجازه دهیم این مشکلات جلوی هدفی را که داریم بگیرد و ما را از موفقیت باز دارد.

رتبه ۷ کنکور انسانی عنوان کرد: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا مشکلات و استرس‌های زیادی بر همه وارد شد اما باعث نشد که من از تلاش دست بکشم و در این راه بر استرسم غلبه کردم.

وی یادآور شد: کنکور را از یک ماه قبل در منزل شبیه سازی کرده و با ماسک و دستکش در آزمون‌های گزینه دو شرکت می‌کردم که با این کا روز کنکور آرامشی نسبی داشتم و استرسم کمتر بود و از تهدید فرصت ساختم.

اصفهان| رتبه 7 کنکور انسانی: با شناخت صحیح از کنکور و حداقل امکانات موفق شدم

مهدی ضیایی آذرخورانی، رتبه 7 کنکور انسانی با اشاره به موفقیتش در کنکور سراسری، اظهار داشت: من موفقیتم را مدیون تلاش و پشتکار خودم و حمایت خانواده‌ام هستم.

وی افزود: در روستا زندگی می‌کنم و هیچگونه امکانات آموزشی از جمله کلاس کنکور، کلاس تست زنی، کتاب‌های کمک آموزشی، مشاور تحصیلی و غیره نداشتم و فقط با تلاش و پشتکار خودم توانستم موفق شوم.

رتبه ۷ رشته علوم انسانی با بیان اینکه روزی ۱۶ ساعت برای کنکور درس می‌خوانده، گفت: تمام حواسم به درس خواندن درست و مناسب بود و اینکه حفظ نکنم، بلکه خوب یاد بگیرم و به ذهنم بسپارم.

وی تصریح کرد: در طول مدتی که برای کنکور درس می‌خواندم از تفریح و چسایر سرگرمی‌ها چشم‌پوشی کردم و تمام فکر و ذهنم مشغول یادگیری و موفقیت بود.

ضیایی ادامه داد: با اینکه گوشی هوشمند داشتم ولی تا ۳ روز پیش که واتساپ نصب کردم وارد فضای مجازی نشده بودم، به طور کلی زیاد اهل گوشی نیستم و اصلا با هیچکس چت نمی‌کنم.

وی با اشاره به موفقیت یکی دیگر از همکلاسی‌هایش گفت: فکر می‌کنم یکی از دوستانم رتبه ۲۵ را به دست آورده ولی هنوز با او صحبت نکردم.

‌رتبه ۷ رشته علوم انسانی کنکور سراسری امسال خاطرنشان کرد: تلاش و پشتکار برای رسیدن به هدف و حمایت خانواده عامل موفقیت من در به دست آوردن این رتبه بود با اینکه قبلا هم گفتم هیچ امکاناتی برای درس خواندن نداشتم و به خاطر کرونا هم پایان سال تحصیلی را غیر حضوری گذراندم.

وی افزود: به نظر من مهم ترین عامل برای موفقیت در کنکور، شناخت از کنکور است، اینکه چطور برنامه ریزی کنیم، چطور درس بخوانیم و چطور از زمان و با حداقل امکانات موفق شویم.

ضیایی با بیان اینکه به محض دیدن سوالات کنکور هول شده بود، گفت: اولین سوالات دفترچه مربوط به ادبیات بود و من یکدفعه دچار اضطراب شدم ولی به مرور به ترس و اضطراب خودم غلبه کردم و بقیه سوالات را با آرامش پاسخ دادم.

وی ادامه داد: در مورد انتخاب رشته و اینکه در دانشگاه چه رشته‌ای را ادامه بدهم تصمیم نگرفتم و امیدوارم هر رشته ای که انتخاب می‌کنم در آن موفق شوم.

ضیایی تصریح کرد: قبل از کنکور مطمئن بودم که حتما رتبه تک رقمی به دست می‌آورم و حتی یک شب خواب دیدم که نفر اول شدم ولی خوابم تعبیر نشد و رتبه هفتم شدم، با اینحال خیلی خوشحالم که تلاش و کوشش من نتیجه داد و توانستم موفق بشوم.

رتبه ۷ کنکور علوم انسانی با ابراز خوشحالی خود و خانواده‌اش پس از شنیدن خبر رتبه تک رقمی‌اش، گفت: به طور یقین همه از موفقیت دیگران خوشحال می‌شویم و ما هم بسیار شاد شدیم و پدر و مادر و برادرم مرا بغل کردند و از خوشحالی گریه کردند.

وی به کنکوری‌های سال آینده توصیه کرد: حتما از کنکور شناخت پیدا کنند و بدانند چگونه برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند موفق شوند.

ضیایی به افرادی هم که امسال در کنکور قبول نشدند، پیشنهاد تغییر روش درس خواندن را داد و تصریح کرد: این روندی که امسال انتخاب کرده بودند، روش درستی نبوده چون نتیجه نگرفتند لذا باید روش درس خواندن را عوض کنند و وقت بیشتری صرف یادگیری کنند.

‌اردبیل| رتبه اول کنکور تجربی: هیچ کلاس کمک آموزشی شرکت نکردم/ روزانه 6 تا 7 ساعت مطالعه داشتم

سیدامیر سیدشنوا، رتبه اول کنکور تجربی اظهار داشت: از کلاس هفتم در مدرسه تیزهوشان تحصیل می‌کردم، در ایام مطالعه برای کنکور تفریحاتم را کنار نگذاشتم، سال اولم بود که در کنکور شرکت کردم و برنامه‌ریزی و توکل به خداوند دلیل اصلی موفقیت بنده در کنکور است.

وی افزود: از سال یازدهم شروع به مطالعه کردم، از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کردم، اما نیازی به استفاده از کلاس تقویتی نداشتم، چون سطح مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کردم خیلی بالا بود و در ایام تعطیلات کرونا معلمان و مربیان آموزشی با من همکاری تنگاتنگی داشتند.

نفر اول کنکور رشته تجربی ادامه داد: رشته مورد نظرم پزشکی دانشگاه تهران است و موضوعی که باید به داوطلبان کنکور سال‌های بعد بگویم این است که ساعت‌های بیشتر مطالعه منجر به موفقیت در آزمون نمی‌شود و کمیت بهتر از کیفیت است که به همین دلیل توصیه می‌کنم پشت‌کنکور نمانند چرا که پشت‌کنکور ماندن پدیده سختی به شمار می‌رود.

‌سیدشنوا گفت: من در مدت مطالعه برای کنکور ۶ تا ۷ ساعت مطالعه در روز داشتم و قبل از کنکور به هیچ عنوان شبکه مجازی استفاده نمی‌کردم اما روزی یک یا نهایتاً دو ساعت برنامه تلویزیونی مشاهده می‌کردم.

وی بیان کرد: اخبار کنکوری را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها رصد می‌کردم و با برنامه‌ریزی جدی برای تمام کارهایم قدم برمی‌داشتم که این مسئله بیش از هر مسئله دیگری رمز موفقیت بنده بود که توانستم پله‌های ترقی را با موفقیت طی کنم.

این دانش‌آموز نخبه بیان کرد: تلاش پدر و مادرم و سخت‌کوشی معلمان و مسئولان در موفقیت من خیلی مؤثر بود که جا دارد از زحمات این بزرگواران تقدیر و تشکر کنم.

گلستان| رتبه 3 کنکور تجربی: اولویتم تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه تهران است/ کنکوری‌ها مسیر درست را پیدا کنند

محمد تیموری ماسوله، رتبه 3 کنکور تجربی اظهار داشت: بامداد امروز دوستانم پیام دادند که رتبه برتر کنکور شدم، به قدری شوکه شده بودم که از شدت خوشحالی نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم، خانواده‌ام را از خواب بیدار کردم و فضای وصف‌ناپذیری در خانه ایجاد شده بود.

وی افزود: در ابتدا فکر نمی‌کردم رتبه برتر شوم اما روزهای آخر با توجه به اینکه تمرکز و تلاش زیادی که کرده بودم حدس می‌زدم ممکن است یکی از نفرات برتر کنکور باشم.

تیموری ماسوله با بیان اینکه اکنون اولویتم تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه تهران است، ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۷ ساعت درس می‌خواندم و در این مدت از آزمون‌های آزمایشی کنکور و کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کردم.

‌وی خاطرنشان کرد: پدر و مادرم نقش زیادی در این موفقیت داشتند و در تمام شرایط کنارم بودند و تشویقم می‌کردند. توصیه من به پشت کنکوری‌ها این است که ابتدا مسیر درست را پیدا و سپس تلاش کنند.

پدر محمد تیموری ماسوله هم در خصوص موفقیت پسرش گفت: محمد پس از شنیدن این خبر از خوشحالی تا صبح بیدار بود، برنامه ریزی مستمر، جدیت و انگیزه‌اش برای درس خواندن و پیشرفت، مهم‌ترین عوامل موفقیتش بود.

محمدعلی تیموری ماسوله افزود: محمد از دوران ابتدایی باانگیزه بود و خانواده هم در راه تحصیل از وی حمایت کرد، نقش مادر وی در برنامه ریزی‌ دروس کنکور بسیار پررنگ بود.

آذربایجان غربی| رتبه 5 کنکور تجربی: باید با برنامه‌ریزی و امید به خدا پیش رفت

علی مولایی، رتبه 5 کنکور تجربی اظهار داشت: معمولا در طول شبانه‌روزی، اینکه چند ساعت درس بخوانم، برایم اهمیتی نداشت اما همیشه سعی می‌کردم براساس برنامه‌ریزی دقیق و معقول پیش بروم. از کتاب‌های کمک آموزشی نیز در این رابطه استفاده کردم و از سوی دیگر پدر و مادرم نیز برای موفقیتم بسیار تشویق می‌کردند.

نفر پنجم کنکور سراسری در گروه تجربی گفت: پیش از انجام کنکور سراسری فقط به سوالات تمرکز کرده و اینکه باید درصد بالایی را کسب کنم فکر می‌کردم اما پس از اینکه شرایط و وضعیت کنکور را دیدم، امیدوارتر شدم.

‌وی افزود: هنوز تصمیم نهایی که چه رشته ای را بخوانم نگرفته ام اما به پزشکی فکر می‌کنم و به این رشته علاقه‌مندم. باید تا آخرین لحظه تلاش کرد و ناامید نشد و با برنامه پیش رفت.

گلستان| رتبه 6 کنکور تجربی: هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم/نباید از کنکور غول بسازیم

شهریار سلیمانی، رتبه 6 کنکور تجربی اظهار داشت: ساعت ۶ صبح امروز که خواب بودم دختر خاله‌ام با من تماس گرفت و گفت رتبه ۶ کنکور را کسب کردی، با شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم و خودم هم نتایج کنکور را دیدم تا مطمئن شوم.

وی افزود: کسب این رتبه خیلی برای من غافلگیر کننده نبود زیرا در آزمون‌های آزمایشی رتبه‌های بهتری هم کسب کرده بودم، در مجموع انتظار داشتم رتبه زیر ۳۰ کسب کنم و اکنون اولویتم برای دانشگاه، پزشکی تهران است.

رتبه ۶ کنکور علوم تجربی با بیان اینکه از تابستان سال ۹۷ مطالعه روزانه برای کنکور را آغاز کردم، گفت: به طور میانگین روزانه ۱۰ ساعت درس می‌خواندم و روزهایی که مدرسه می‌رفتم این مدت کمتر بود، برنامه روزانه‌ام را در یک دفترچه یادداشت می‌کردم به طوری که ساعت ۷:۳۰ از خواب بیدار می‌شدم، هر دو ساعت که درس می‌خواندم یک ربع استراحت می‌کردم.

‌وی افزود: تمام برنامه ریزی‌ها را خودم انجام می‌دادم و مشاوری نداشتم، درس‌ها را برای مطالعه تقسیم می‌کردم و آزمون می‌دادم اما در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم زیرا به نظر من وقتی که خودمان برای مطالعه می‌گذاریم از رفتن به کلاس کنکور مفیدتر است.

سلیمانی ادامه داد: تمام این مدت تنها در اتاقم درس می‌خواندم و خانواده هم نقش پررنگی در این موفقیت داشتند، آنها از تفریحات خودشان می‌زدند تا من احساس امنیت و آرامش داشته باشم، کتاب‌های مورد نیازم را تهیه می‌کردند و فضا آماده بود تا تمرکز لازم را داشته باشم و درگیر حواشی نشوم.

وی اضافه کرد: من در طول روز تفریح هم می‌کردم اما زمان این تفریح و شکل آن به گونه‌ای بود که تمرکزم را به هم نزند، به عقیده من تفریح نکردن اشتباه است زیرا باید روحیه خود را حفظ کنیم.

رتبه ۶ کنکور علوم تجربی در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت از فضای مجازی هم استفاده می‌کردی یا خیر، گفت: اگر فضای مجازی را کنار می‌گذاشتم ضرر می‌کردم زیرا این فضا در آموزش کمک زیادی به من کرد، مدت بسیار کمی هم در طول روز برای تفریح از فضای مجازی استفاده می‌کردم.

سلیمانی با بیان اینکه نباید از کنکور غول بسازیم، خاطرنشان کرد: سختی کنکور برای همه یکسان است و باید از نقاط قوت خودمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم زیرا کنکور چیز عجیب و غریبی نیست.

وی یادآور شد: اعتماد به نفس و خودباوری بسیار مهم است و باید به چیزهای مثبت فکر کنیم و افکار منفی را از خودمان دور کنیم.

فارس| رتبه 8 کنکور تجربی: دانش‌آموزان باید به توانایی خودشان متکی باشند/ از فضای مجازی حساب شده استفاده کردم

علی چیت‌ساز، دانش‌آموز دبیرستان شهید دستغیب شیراز که رتبه ۸ کنکور را کسب کرده است، اظهار داشت: روزی ۱۲ ساعت برای کنکور درس می‌خواندم و از سال یازدهم شروع به خواندن کردم.

وی که تنها برای درس ادبیات از کلاس خصوصی استفاده کرده است، گفت: به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم که اول به خودشان متکی باشند و تلاش کنند که درس‌ها را خودشان بخوانند اما اگر دیگر نتوانستند از کلاس خصوصی استفاده کنند.

رتبه ۸ کنکور تجربی افزود: همان کلاس خصوصی هم باید به عنوان راهنما باشد چون اصل خود دانش‌آموزان هستند که بتوانند خوب و با برنامه‌ریزیدرس بخوانند.

‌چیت‌ساز بیان کرد: به دیگرانی که سال آینده کنکور دارند، توصیه می‌کنم که استرس نداشته باشند، آرام و پیوسته درس بخوانند، متکی به کلاس‌های خصوصی نباشند اگر از فضای مجازی استفاده می‌کنند حساب شده باشد.

وی درباره استفاده از فضای مجازی نیز گفت: روزانه نیم ساعت تا یک ساعت از فضای مجازی برای ارتباط با معلمان و رفع اشکال استفاده می‌کردم.

رتبه ۸ کنکور تجربی درباره نقش خانواده در موفقیتش افزود: خانواده لطف بزرگی به من کردند و آن این بود که استرس وارد نمی‌کردند؛ به من اعتماد داشتند و تاکیدشان روی نتیجه نهایی بود نه آنچه در آزمون‌ها شرکت می‌کردم.

چیت‌ساز درباره رشته تحصیلی دانشگاه نیز گفت: بین پزشکی شیراز و بیوتکنولوژی تهران مردد هستم اما قطعا یکی از این ۲ رشته را انتخاب می‌کنم.

وی درباره تاخیر کنکور به دلیل کرونا نیز بیان کرد: این موضوع فشار زیادی به من وارد کرد اما خانواده خیلی حمایت کرد.

توصیه های رتبه برتر کنکور به داوطلبان کنکور 1400


مازندران| رتبه 10 کنکور تجربی: فقط دبیر رفع اشکال داشتم/ پدربزرگم مشوقم بود

محمد مهدی قلی‌زاده، رتبه 10 کنکور تجربی اظهار داشت: به کنکور به عنوان وسیله‌ای برای انتخاب رشته نگاه می‌کردم و دوست داشتم تنها رتبه بیاورم تا بتوانم در هر دانشگاه و رشته‌ای که دوست دارم حضور پیدا کنم.

وی افزود: چون پدربزرگ بنده بیمار هستند دوست داشتم بتوانم در ‌کنکور رتبه کسب کنم تا بتوانم سبب ایجاد انگیزه در وی شود. او اعتقاد داشته که من می‌توانم در کنکور رتبه کسب کنم این موضوع به بنده انگیزه داد تا توانستم این رتبه را کسب کنم.

رتبه ۱۰ گروه علوم تجربی ادامه داد: بنده در بابلسر سکونت دارم اما به دلیل تحصیل در مدرسه سمپاد در بابل در همان شهرستان در کنکور شرکت کردم. بنده فقط در کلاس یازدهم در بحث ریاضی در نزد یک دبیر توانستم برای رفع اشکال حضور پیدا کنم و در هیچ موسسه آموزشی شرکت نداشتم.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا، بخشی از بار آموزش روی دوش فضای مجازی قرار داشت و تنها نمونه سئوالات را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کردم. از زمان شیوع کرونا اخبار را از طریق مجلات انگلیسی دنبال می‌کردم و این موضوع به زبان انگلیسی به بنده کمک کرد و سرعت من را در خواندن متون انگلیسی و درک مطالب بالا برد و باعث شد من صد در صد زبان انگلیسی را موفق جواب بدهم.

‌وی افزود: برای اولین بار در کنکور شرکت کرده و تمایل دارم در رشته پزشکی تحصیلات خود را ادامه دهد.

رتبه ۱۰ گروه علوم تجربی تصریح کرد: انتقادی به کنکور امسال وارد است اینکه بیش از حد سخت بوده و طراحان سئوال مراعات حال داوطلبان را نکرده بودند، زمان فرسایشی شده بود و بابت اقدامی که امسال انجام شد از سازمان سنجش ناراحت هستم.

خراسان رضوی| رتبه 3 کنکور ریاضی: انتظار رتبه تک رقمی نداشتم/ دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب می‌کنم

علی انصاری، رتبه 3 کنکور ریاضی اظهار داشت: سعی کردم در هفت ماه اول سال تمام کتاب‌ها رو به صورت عمیق مطالعه کنم و در ماه‌ها باقی مانده صرفا فقط مروری داشته باشم.

وی افزد: بهترین روشی که برای کنکور وجود دارد به نظر من؛ روش مطالعه درست و تست زدن زیاد است، تعداد زیادی از دوستان خود من بودند که از من بیشتر درس خواندند ولی روش مطالعه درست و عمیقی نداشتند.

رتبه ۳ کنکور ریاضی ۱۴۰۱ در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که کرونا به وجود آورد، خودم دوست داشتم کنکور سر تاریخ مشخص شده برگزار شود و تمام سعی‌ام این بود که از نظر روحی خودم را حفظ کنم.

‌رتبه ۳ کنکور ریاضی ۱۴۰۱ با بیان اینکه انتظار رتبه تک رقمی نداشتم، گفت: وقتم را صرف فضای مجازی نکردم و تما تلاشم این بود که در کنار تلاش و مطالعه روزانه خود، تفریحاتی هم داشته باشم.

انصاری با اشاره به اینکه از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کردم ولی به کلاس‌های کنکور نمی‌رفتم، خاطر نشان کرد: از کنکورهای آزمایشی گزینه دو هم برای ارزیابی سطح خود استفاده می‌کردم تا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و برطرف کنم.

انصاری، رشته انتخابی خود را مهندسی پزشکی عنوان کرد و گفت: دانشگاه شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهم کرد.

وی در توصیه به کنکوری‌های سال آینده، تاکید کرد: با توجه به شرایط عمومی کشور که مشکلات زیادی وجود دارد، امید خود را به آینده حفظ کرده و تقویت کنند، ثانیاً اراده داشته و ثالثاً برنامه ریزی دقیقی داشته باشند که جمع این نکات همراه با تلاش، منجر به پیشرفت علمی و درسی خواهد شد.

اصفهان| رتبه 4 کنکور ریاضی: تغییر زمان کنکور استرس زیادی به دانش‌آموزان وارد کرد/ کرونا مانع درس خواندنم نشد

آرمین ثقفیان، رتبه 4 کنکور ریاضی با اشاره به زمان درس خواندن برای کنکور، اظهار داشت: بعد از پایان کلاس یازدهم درس خواندن را برای کنکور شروع کردم و ابتدا ساعات زیادی را برای درس خواندن اختصاص دادم.

وی افزود: این افزایش ساعات درس خواندن باعث شد زودتر درس‌های پایه دهم و یازدهم را تمام کنم و باقیمانده زمان را به دوره و تمرین بگذرانم و جاهایی که اشکال داشتم را برطرف کنم.

رتبه ۴ رشته ریاضی با بیان اینکه تغییر و تاخیر زمان برگزاری کنکور به علت شرایط کرونا مشکلاتی را رقم زد، گفت: استرس بیشتری به کنکوری‌ها وارد کرد و باعث شد تسلط ما روی دروس کم شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه مطالب کتاب از ذهنمان نرود مجبور بودیم بارها دوره و تمرین کنیم و این کار تکراری شدن و خسته کننده شدن مطالب را به دنبال داشت.

ثقفیان ادامه داد: تاخیر کرونا حوصله بر شده بود و ما منتظر بودیم هر چه زودتر کنکور برگزار شود و از این وضعیت نجات پیدا کنیم.

وی با اشاره به گذراندن چند ماه کلاس آموزشی، اظهار داشت: مدتی در کلاس‌های ریاضی شرکت کردم تا هم چیزهای بیشتری یاد بگیرم و هم رفع اشکال داشته باشم.

رتبه ۴ رشته ریاضی خاطرنشان کرد: شب گذشته هنگامی که خواب بودم دوستانم خبر رتبه تک رقمی‌ام شدنم را با تماس تلفنی خبر دادند و من با بررسی که کردم متوجه شدم خبر صحت دارد و بسیار خوشحال شدم.

وی افزود: هنوز تصمیم دقیقی برای انتخاب رشته نگرفته‌ام ولی امکان دارد رشته کامپیوتر را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم و اگر فرصت ادامه تحصیل در خارج از کشور برایم پیش بیاید حتما اینکار را می‌کنم.

ثقفیان با بیان اینکه علاقه زیادی به رشته ریاضی دارد، گفت: انتخاب رشته ریاضی به علاقه خودم بود و از همان ابتدا دوست داشتم در رشته ریاضی ادامه تحصیل بدهم.

وی ادامه داد: زمان زیادی را به درس خواندن اختصاص می‌دادم و از کارهایی که باعث تلف شدن وقت می‌شد، می‌گذشتم تا به نتیجه دلخواهم برسم، تقریبا روزانه ۱۲ ساعت درس می‌خواندم و آخر هفته را به ورزش، فوتبال و شنا سپری می‌کردم.

رتبه ۴ رشته ریاضی تصریح کرد: هر چند کرونا باعث تعطیل شدن مدارس شد ولی بسیاری از کتاب‌های ما تا آن موقع در حال اتمام بود و مابقی را خودم خواندم و مشکلی نداشتم.

وی با اشاره به رمز موفقیتش در کسب رتبه ۴ ریاضی کنکور سراسری، اظهار داشت: اراده و پشتکار در شرایط کرونایی و ادامه آن، عامل موفقیتم بود، چرا که تعدادی از کنکوری‌ها به لحاظ وضعیتی که کرونا رقم زده بود ناامید و خسته شدند و ادامه ندادند.

‌ثقفیان خاطرنشان کرد: خانواده نقش مهمی در موفقیت فرزندان دارند، والدین من هم محیط خانه را برای درس خواندنم فراهم کرده بودند و از هیچ کمکی فروگذار نبودند.

وی افزود: خانواده‌ام وقتی خبر رتبه ۴ من را شنیدند بسیار خوشحال شدند، مادرم شوکه شدند و از اینکه می‌دیدند تلاش‌های من برای درس خواندن نتیجه داده ابراز خرسندی و شادی کردند.

رتبه ۴ رشته ریاضی ادامه داد: به کنکوری‌های سال آینده پیشنهاد می‌کنم بدون نیاز به معلم کتاب‌ها و درس‌ها را بخوانند، کتاب درس دارای مطالب خوب و مفیدی است و فکرشان درگیر کتاب‌های بیشتر، کلاس‌های کنکور نباشد و به فکر درس خواندن باشند تا بتوانند موفق شوند.

ثقفیان با بیان اینکه حضور در فضای مجازی وقت زیادی را از دانش آموزان می‌گیرد، گفت: به نظر من گشتن در فضای مجازی وقت بسیاری را از انسان می‌گیرد و بهتر است کسانی که قصد کنکور در سال آینده را دارند با حذف حضور در فضای مجازی، وقت بیشتری را به درس خواندن اختصاص بدهند.

یزد| رتبه 5 کنکور ریاضی: دانش‌آموزان عمق مطالب درسی را یاد بگیرند/ قصد تحصیل در رشته کامپیوتر دانشگاه شریف را دارم

سروش شرافت بفروئی، رتبه 5 کنکور ریاضی اظهار داشت: خدا را شاکر هستم که توانستم رتبه ۵ کنکور سراسری ریاضی و فیزیک سال ۱۴۰۱ را کسب نماییم بر خود لازم می‌دانم از تمام افرادی که بنده را در کسب این جایگاه یاری کردند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

شرافت گفت: مطالعه خوبی داشتم و روزهایی که به مدرسه و کلاس درس می‌رفتم ۵ تا ۶ ساعت مطالعه می‌کردم و در روزهای دیگر و روزهای تعطیل بین ۸ تا ۹ ساعت را به خواندن اختصاص می‌دادم.

وی با بیان اینکه کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت است تصریح کرد: سعی می‌کردم مطالبی را که می‌خوانم و در مدرسه آموزش می‌دهند، عمیق یاد بگیرم.

رتبه پنجم کنکور سال ۱۴۰۱ در رشته ریاضی و فیزیک افزود: انتظارات اطرافیان از من به عنوان دانش‌آموز موفق سبب شد برای کسب جایگاه‌های بهتر تلاش کنم و با شرکت کردن در کنکور خودم را محک بزنم.

شرافت با اشاره به عوامل موفقیت خود اظهار داشت: توکل به خداوند، یاد گرفتن عمیق مطالب، حمایت خانواده با پشتکار و تلاش توانستم سبب سرافرازی خودم و خانواده شوم.

وی گفت: نقش والدین در پیشرفت فرزندان و دانش‌آموزان بسیار موثر است، من هم با حمایت‌ها و پیگیری خوب والدینم که به من دل گرمی می‌دادند با آرامش به مطالعات خود ادامه می‌دادم.

‌شرافت با بیان اینکه از کلاس‌های کنکور استفاده نکردم ادامه داد: به دانش‌آموزان پشت کنکوری و دوستانم توصیه می‌کنم برای رسیدن به موفقیت مطالب درسی را منظم و با پشتکار پله به پله یاد بگیرند و تکرار و تمرین کنند.

وی با بیان اینکه در طول زمان آمادگی و مطالعه برای کنکور از رسانه‌ها و فضای مجازی هم استفاده می‌کردم افزود: از تفریحات من در تماشای فیلم و مطالعه است.

شرافت تصریح کرد: قبل از شرکت در آزمون همچنین در مدت زمانی که در جلسه کنکور بودم تا حدودی در خصوص بیماری کرونا اضطراب و استرس داشتم.

وی گفت: رسیدن به موفقیت و کسب رتبه برتر در هر کسی احساس خوشحالی و سرور ایجاد می‌کند گفت: اما من نمی‌دانم چه احساسی دارم.

تنها رتبه تک رقمی استان یزد در کنکور سراسری ۱۴۰۱ ادامه داد: قصد تحصیل در رشته کامپیوتر دانشگاه شریف را دارم.

مازندران | رتبه 6 کنکور ریاضی: با علاقه خودم رشته ریاضی را انتخاب کردم

کسری ملیحی، رتبه 6 کنکور ریاضی اظهار داشت: متولد ۸۱ شهرستان ساری هستم و به درس خواندن علاقه زیادی داشته و دارم زیرا می‌دانم با کسب علم انسان می‌تواند به اهداف خود دست یاید.

وی افزود: پدر و مادرم پزشک هستند اما هیچ‌گاه اصرار نکردند که رشته تجربی را انتخاب کنم و با علاقه خودم رشته ریاضی را انتخاب کردم.

ملیحی گفت: داشتن پشتکار، تلاش و برنامه‌ریزی موجب موفقیت بنده شد که البته از کتاب‌ها و کلاس‌های کنکور نیز استفاده کردم.

‌وی گفت: دوست دارم فرد مثمرثمری برای کشورم باشم و بتوانم با تمام توان به کشورم خدمت کنم.

خراسان جنوبی| رتبه 7 کنکور ریاضی: آرامش و توکل بر خدا رمز موفقیتم در کنکور بود/ برای رسیدن به موفقیت از کلاس خصوصی استفاده نکردم

محمد مولوی، رتبه 7 کنکور ریاضی با بیان اینکه آرامش و توکل بر خدا رمز موفقیتم در کنکور بود اظهارداشت: پدر، مادر، خواهر و بردارم بیشترین افرادی بودند که در این مسیر مرا همراهی کردند.

وی که فرزند سوم خانواده پنج نفری و از دانش آموزان دبیرستان دولتی باقرالعلوم (ع) واقع در شهرستان فردوس است افزود: پدرم شغل آزاد و مادرم که از بهترین مشوق‌های بنده هستند خانه‌دار اما تحصیل کرده هستند.

مولوی با بیان اینکه تاکنون برای رسیدن به این موفقیت از کلاس خصوصی استفاده نکرده‌ام تصریح کرد: تنها در آزمون‌های آزمایشی کنکور شرکت کرده و از پایه دهم به صورت جدی به زدن تست و درس خواندن برای کنکور پرداختم.

‌وی که انتظار کسب رتبه برتر گروه آزمایشی ریاضی را نداشته است خاطرنشان کرد: امسال کنکور سراسری نسبت به سال‌های گذشته بسیار سخت‌تر بود و این تصور را نداشتم که در سطح کشور این رتبه را کسب کنم.

مولوی حداکثر زمان مطالعه بعد از عید نوروز را در برخی روزها بیش از ۱۰ ساعت عنوان کرد و اظهار داشت: با شیوع کرونا انگیزه‌ام برای حضور در کنکور بسیار کم شده بود اما بعد از ماه مبارک رمضان با دیدن دوستانم در امتحان نهایی روحیه‌ام بهتر شد.

وی با اشاره به رشته انتخابی خود در دانشگاه خاطرنشان کرد: از بین ۳ رشته مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و مهندسی مکانیک یک رشته را انتخاب خواهم کرد.

رتبه هفتم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی اظهار داشت: به همه دوستان و کسانی که قصد دارند در کنکور شرکت کنند، توصیه می‌کنم با توکل بر خدا و آرامش پیش بروند و فکر خود را درگیر موضوعات بی ربط نکنند و بیشترین تمرکز را بر روی هدف اصلی خود بگذارند و با انگیزه وارد میدان شوند.

گیلان| رتبه 8 کنکور ریاضی: «امید» و «تلاش تا آخرین لحظه» باعث موفقیتم شد

مهراد میلانلو با بیان اینکه در منطقه دو رتبه ۳ و در کشور نیز موفق به کسب رتبه ۸ کنکور ریاضی و فنی شدم اظهار داشت: از سال هفتم در مدرسه شهید بهشتی تیزهوشان لاهیجان درس خواندم.

رتبه ۸ گروه ریاضی و فنی کنکور سراسری امسال به نحوه درس خواندن خود برای کنکور اشاره کرد و گفت: به‌طور معمول سعی من بر آن بود که در داخل کلاس تمام توجه و تمرکزم به معلم باشد تا بتوانم مفاهیم را به‌درستی یاد بگیرم.

وی با بیان اینکه کتاب‌های کمک آموزشی و تستی برای موفقیت در کنکور نقش بسیار مهمی دارند تصریح کرد: در خانه از طریق کتاب‌های کمک آموزشی تست‌های کنکوری می‌زدم زیرا این کار باعث افزایش تسلط ما به مفاهیم مختلف مربوط به کنکور می‌شود.

‌میلانلو با اشاره به اینکه قبل از کنکور به کسب رتبه برتر امیدوار بودم و حتی به رتبه تک‌رقمی نیز فکر می‌کردم افزود: به‌جهت آنکه کنکور امسال شرایط متفاوتی داشت و سوالات نیز جدید بود بعد از کنکور احساس کردم که درصد پایینی را در دروس زده باشم.

این رتبه برتر کنکور ریاضی آرامش و انگیزه‌ای که خانواده، مدرسه و دوستان به وی می‌دادند را یکی از عوامل موفقیت خود عنوان کرد و بیان داشت: اگرچه شرایط کنکور امسال با سال‌های گذشته متفاوت بود اما من تا آخرین لحظه دست از تلاش کردن برنداشتم و ناامید نشدم.

وی خطاب به کسانی که نتوانستند نتیجه خوبی در کنکور امسال کسب کنند گفت: از همه افرادی که نتوانستند به نتیجه مطلوب خود برسند می‌خواهم که با حفظ روحیه و امیدواری تا آخرین لحظه برای کسب نتیجه دلخواه خود تلاش کنند.

میلانلو خاطرنشان کرد: از کنکوری‌ها و دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم می‌خواهم که به‌دنبال علاقه خود بروند زیرا علاقه باعث می‌شود بتوانیم با انگیزه و تلاش بیشتری به‌دنبال خواسته‌های خود برویم و نتیجه بهتری نیز کسب کنیم.

رتبه ۸ گروه ریاضی و فنی کنکور سراسری امسال با بیان اینکه پدر و مادر او هر دو از قشر تحصیل کرده جامعه هستند تصریح کرد: هنوز تصمیم قطعی برای اینکه چه رشته‌ای در دانشگاه بخوانم نگرفتم اما یکی از رشته‌های مهندسی را انتخاب می‌کنم.

شمیرانات| رتبه اول کنکور زبان: کرونا نتوانست مانع تلاشم برای دست‌یابی به موفقیت شود/ رتبه 15 ریاضی را هم آورده ام

کیان بهادری جوان مستعد و برتر کشور در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: امسال در دو رشته زبان و ریاضی شرکت کرده و موفق به کسب رتبه اول در رشته زبان و رتبه پانزدهم در رشته ریاضی شده ام.

وی بیان داشت: کرونا نتوانست مانع اراده مصمم و تلاش برای موفقیتم باشد. همزمان با آغاز شیوع کرونا در سال گذشته فعالیت و پشتکار من به طور جدی برای ادامه تحصیل آغاز شد.

کیان بهادری در پیامی به آموختگان راه دانش و کنکوری ها افزود: برای موفقیت نباید خود را درگیر حواشی و فعالیت های اطراف نمود و می توان با تمرکز و دقت بیشتر در این مسیر قدم برداشت.

‌بهادری گفت: موفقیت امروز من مدیون لطف الهی و حمایت های دل گرم کننده خانواده ام می باشد خوشحالی و موفقیتم را به ایران سربلند و مردم سرزمینم تقسیم و تقدیم می دارم.

دماوند| رتبه 2 کنکور زبان: بعد از کنکور احساس خوبی داشتم/ روزانه 11 ساعت مطالعه کردم

مهسا سادات موسوی مهر رتبه دوم کنکور زبان، اظهار داشت: من دانش‌آموز رشته علوم ریاضی دبیرستان فرهیختگان بودم اما به علاقه و استعداد بیشتری به زبان نسبت به رشته ریاضی دارم.

وی ادامه داد: من امروز حدود ساعت ۴ صبح از طریق یکی از دوستان متوجه شدم که این رتبه را کسب کرده‌ام؛ بعد از کنکور احساس خوبی داشتم و مطمئن بودم که رتبه خوبی کسب می‌کنم.

این جوان فرهیخته افزود: ذهنم بیشتر به سمت رتبه دو رقمی بود اما خدا رو شکر رتبه یک رقمی را کسب کردم؛ در تمام این مدت بسیار تلاش کرده و در بیشتر مواقع حدود ۱۰ الی ۱۱ ساعت مشغول به مطالعه و تست‌زنی بودم.

‌موسوی مهر با بیان اینکه خانواده بسیار همراه من بودند، تصریح کرد: حدود دو سال پیش هدف خود را مشخص کردم و براساس همین هدف تلاش کردم مترجمی و تدریس یکی از علاقه‌ها و هدف من است و در برنامه من است تا علاوه بر زبان انگلیسی زبان فرانسه و روسی را نیز یاد بگیرم.

وی افزود: هر زبان جدید یک دنیای جدید است که وقتی آن را یاد می‌گیری در واقع وارد یک فرهنگ و زندگی جدید خواهی شد.

اصفهان| رتبه 3 کنکور زبان: روزانه 10 ساعت مطالعه و 20 دقیقه در فضای مجازی بودم

آنیتا محمدی، رتبه 3 کنکور زبان درباره کسب رتبه سوم کنکور تجربی و میزان ساعات مطالعه روزانه اظهار داشت: از کسب این رتبه بسیار خوشحالم، در این راه در ابتدای کار ۵ ساعت مطالعه داشتم و به مرور زمان تا ۱۰ ساعت نیاز مطالعه داشتم.

وی افزود: در سال‌های دهم و یازدهم برای کنکور وقت نگذاشتم و از عید نوروز سال دوازدهم همه زمان را برای کنکور گذاشتم.

رتبه سوم کنکور زبان ۱۴۰۱ درباره شرکت در کلاس‌های کنکور خاطرنشان کرد: به نظم کلاس کنکور از نظر زمانی و هزینه چندان مناسب نیست، هم زمان را از فرد می‌گیرد و هم در هزینه اسراف می‌شود.

وی تصریح کرد: بهترین راه ابتدا خواندن کتاب‌های درسی و پس از آن استفاده از تست کنکور سال‌های گذشته است که در این راه بسیار کمک می‌کند.

محمدی درباره اینکه چه کسانی در این مسیر حمایتش کردند، بیان کرد: پدر و مادر، مشاور تحصیلی و مدرسه‌ای که تحصیل می‌کردم بسیار من را حمایت کردند.

وی درباره میزان استفاده از فضای مجازی اظهار داشت: دوری از فضای مجازی بهترین کار است و می‌توان روزانه ۲۰ دقیقه الی ۳۰ دقیقه زمان برای خود تعیین کنند و اگر نمی‌توانند خود را کنترل کنند تلفن همراه خود را به یکی از اعضای خانواده بسپارند.

خراسان رضوی| رتبه 4 کنکور زبان: تهدید کرونا را برای خود به فرصت تبدیل کردم/ انتخابم رشته پزشکی است

رضا ابراهیمی، رتبه ۴ کنکور زبان اظهار داشت: در رشته زبان و تجربی با توجه به درصدهایی که محاسبه کرده بودم، انتظار کسب این رتبه‌ را داشتم.

وی افزود: بابت این اتفاق خداوند متعال را سپاسگزارم و می‌دانم که یکی از دلایل موفقیتم توکل به خداوند متعال، همراهی پدر و مادر و تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه برای کسب این رتبه بوده است.

رتبه چهارم آزمون سراسری در ادامه با اشاره به ویروس کرونا و تأثیرش در کنکور گفت: بحث ویروس کرونا به لحاظ درسی و مطالعه تأثیرات مثبتی برای اینجانب داشت و تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردم.

‌ابراهیمی ادامه داد: در ایام عید کرونا سبب شد که دید و بازدید کاهش یابد و در محیط آرام به مطالعه بپردازم؛ تقریباً در مدت دوران مدرسه روزانه هفت ساعت مطالعه کردم و در ایام پس از مدرسه نیز زمان مطالعه به میانگین ۱۰ تا ۱۱ ساعت افزایش یافت.

وی با اشاره به انتخاب رشته مورد نظرش تصریح کرد: برای تحصیل، رشته پزشکی در دانشگاه تهران را انتخاب می‌کنم.

رتبه چهارم کنکور زبان در پایان در توصیه به کنکوری‌های سال آینده گفت: به خودشان اعتماد و آرامششان را در طول سال حفظ کنند، برنامه‌ریزی‌ها را هم بر اساس برنامه شخصی و توانمندی شخصی خود تنظیم کنند و خود را با برنامه‌های دیگران مقایسه نکنند.

گیلان| رتبه 5 کنکور زبان: «توکل به خدا» و «علاقه» رمز موفقیتم بود / اجباری از سوی پدر و مادرم برای انتخاب رشته نداشتم

صدرا فدائی، رتبه ۵ کنکور زبان با بیان اینکه از کودکی به زبان علاقه داشتم اظهار داشت: وقت زیادی برای کنکور زبان نگذاشتم و از آنجایی که چند سال در کانون زبان ایران کلاس رفتم بسیاری از مطالب کنکور زبان را می‌دانستم.

رتبه ۵ گروه آزمایشی زبان کنکور سراسری امسال با اشاره به اینکه برای کنکور زبان تنها به تست‌زنی سوالات کنکور سال‌های گذشته اکتفا کردم بیان کرد: اکثر سوالات زبان کنکور سال‌های گذشته را بلد بودم از این رو وقت زیادی برای این رشته نگذاشتم.

وی به کسب رتبه ۱۷۷ گروه علوم تجربی خود نیز اشاره کرد و عنوان داشت: حدود ۳ سال یعنی از اواخر سال دهم به‌طور جدی برای کنکور تجربی درس خواندم و وقت گذاشتم.

‌فدائی با بیان اینکه در مدرسه تیزهوشان لاهیجان درس خواندم خاطرنشان کرد: غیر از کلاس‌هایی که مدرسه برای ما می‌گذاشت کلاس‌های دیگری نرفتم و با تست‌زنی سوالات کنکور سال‌های گذشته و کتاب‌های کمک آموزشی خودم را برای کنکور آماده کردم.

این رتبه برتر کنکور سراسری اظهار داشت: پدر و مادر من هر دو تحصیلکرده هستند اما هیچ کدام برای نحوه درس خواندن فشاری به من وارد نکردند و طبق برنامه‌ریزی‌های خودم پیش رفتم و اجباری در انتخاب رشته و یا میزان مطالعه من وجود نداشت.

وی به کسانی که نتوانستند در کنکور امسال نتیجه مطلوبی کسب کنند گفت: بدانید که جنگیدن برای کسب رتبه بهتر همچنان ادامه دارد و می‌توانید با مطالعه بیشتر برای کسب یک رتبه مطلوب تلاش کنید زیرا موفقیت در کنکور غیر قابل دسترس نیست.

رتبه ۵ گروه آزمایشی زبان کنکور سراسری امسال از تصمیم و تمایل خود برای ادامه تحصیل در یکی از رشته‌های مربوط به علوم تجربی خبر داد و ابراز داشت: به احتمال زیاد در یکی از رشته‌های پزشکی ادامه تحصیل می‌دهم.

اصفهان| رتبه 2 کنکور هنر: بی‌برنامگی‌ها به روحیه داوطلبان صدمه می‌زند

‌حانیه منصوری نهجیری رتبه ۲ کنکور هنر اظهار داشت: داوطلبانی که در کنکور هنر شرکت می‌کنند از همان ابتدا هدف و رشته خاصی را دنبال می‌کنند. من هم پس از شرکت در نمایش‌های تئاتر دبیرستان به این رشته علاقه‌مند شدم و در سال دوازدهم تصمیم گرفتم به طور اختصاصی در کنکور هنر شرکت کنم.

وی ادامه داد: برای شرکت در کنکور هنر، درس خواندن را از دوازدهم شهریورماه شروع کردم و در هفته اول روزانه تنها یک تا دو ساعت درس می‌خواندم. پس از آن به ساعات مطالعه‌ام افزودم و تا تعطیلات عید نوروز این میزان به ۹ ساعت مطالعه در روز رسید. پس از آن به دلیل امتحانات دیپلم ساعات مطالعه‌ام کمی کاهش یافت تا بتوانم با معدل خوبی این امتحانات را پشت سر بگذارم. رشته اصلی من در دبیرستان ریاضی فیزیک بود و به همین دلیل ناچار بودم کمی از ساعات مطالعه‌ام را کاهش دهم.

نفر دوم کنکور هنر ادامه داد: من در آموزشگاه خاصی ثبت نام نکردم اما در کلاس‌ درک عمومی هنر با تدریس یکی از مدرسان هنرستان‌های زیبا شرکت کردم. البته آموزشگاه‌های کنکور بیشتر دروس رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و انسانی را تدریس می‌کنند و کمتر به دروس کنکور هنر بها می‌دهند. همچنین برای آزمون عمومی از کتب کمک آموزشی نیز استفاده کردم.

وی با بیان اینکه دروس تخصصی رشته هنر منابع و سرفصل‌های مشخصی برای مطالعه ندارند گفت: داوطلبان سایر رشته‌ها برای درک بهتر موضوعات درس خود از کتاب‌های کمک آموزشی مختلفی استفاده می‌کنند و با انواع سئوالات آشنا می‌شوند؛ اما دروس رشته هنر ‌این‌گونه نیست و در اکثر مواقع منابعی که داوطلب کنکور سراسری استفاده می‌کند همان منابعی است که یک داوطلب کنکور کارشناسی ارشد و حتی دکترا مطالعه می‌کند.

‌منصوری اضافه کرد: متاسفانه طراحان کنکور هنر هیچ مرزبندی را برای داوطلبان کنکور قائل ندانسته و در برخی موارد سئوالات کنکور تا جزئی‌ترین و تخصصی‌ترین بخش‌های هر درس نیز پیش رفته است. همچنین منابع کنکور هنر نیز باید مشخص باشد. وزارت آموزش و پرورش کتاب‌های متعددی برای هنرجویان تدارک دیده و بهتر است سئوالات کنکور نیز برآمده از همین کتاب‌ها باشد تا داوطلب را با سردرگمی و استرس مواجه نکند؛ البته در این دو سال اخیر سوالات بیشتری از کتب هنرستان در کنکور هنر دیده می‌شود که این می‌تواند پیشرفت خوبی باشد.

وی افزود: سالانه سازمان سنجش منابعی برای کنکور هنر اعلام می‌کند اما واقعیت این است که برخی از سئوالات خارج از این منابع هستند و منابع آزاد کنکور هنر نیز منابعی سنگین هستند که شاید برای یک داوطلب کنکور کارشناسی مناسب نباشند. چنین اتفاقات و اشتباهاتی تنها فشار را بر داوطلب کنکور هنر می‌افزاید و موجب استرس و تشویش بیشتر او می‌شود.

نفر دوم کنکور هنر با بیان اینکه تعویق پی‌ در پی کنکور علاوه بر فشار مضاعفی که بر داوطلب وارد کرد، موجب نگرانی خانواده وی نیز شد گفت: عدم اعلام تصمیمات نهایی در وقت و جایگاه مناسب خود، فشار زیادی را بر داوطلبان وارد ساخت. کنکور امسال به دلیل شیوع کرونا به مدت ۱.۵ ماه به تعویق افتاد که هم از لحاظ رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و هم ایجاد فاصله بین امتحانات نهایی و کنکور تصمیم خوبی بود و امیدوارم در سال‌های بعد نیز برگزار کنندگان کنکور و امتحانات نهایی فاصله زمانی بیشتری بین این دو مقوله مهم آموزشی قرار دهند؛ اما اعلام تعویق کنکور آن هم تنها در فاصله ۸ روز مانده به آزمون و پس از آن لغو ناگهانی این تصمیم، فشار فکری سنگینی را بر داوطلبان و خانواده آنها وارد کرد.

وی ادامه داد: داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ با چنین تجربیات تلخی روبرو بودند و آن‌هایی که از لحاظ فکری و روحی آماده‌تر بودند کنکور خود را به خوبی پشت سر گذاشتند. امیدوارم این ناهماهنگی‌ها و تصمیمات ناگهانی به هیچ یک از داوطلبان صدمه وارد نکرده باشد.

منصوری پیامی نیز برای داوطلبان کنکور سال‌های بعد داشت و اظهار کرد: هیچ‌گاه تمرکز خود را از دست ندهید و نگذارید آمار و ارقام‌های نامناسب سبب تشویش ذهنی شما شود. همچنین باید توجه داشته باشید که باید یک سال به طور متناوب درس بخوانید تا در کنکور موفق شوید. بهتر است از ساعات مطالعه کم شروع کرده و با گذشت زمان، این میزان را آرام آرام بالا ببرید تا در روزهای منتهی به کنکور از لحاظ ذهنی خسته نشوید. حتما توجه خود را بر موضوع درس بگذارید و نگذارید موضوعاتی همچون مقایسه منابع درسی و کلاس‌ها و آموزشگاه‌ها تمرکز شما را به‌هم بریزد.



امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه توصیه های رتبه برتر کنکور به داوطلبان کنکور 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403